Yeterlilik Kodu | TR0030043004 | |
Yeterlilik Adı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Nişantaşı Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.nisantasi.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 78 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Üretim faktörlerinin ülkeler üzerinde mobil olması, uluslararası turizm faaliyetlerinin hız kazanması ve ticari ilişkiler; bireylerin farklı zamanlar itibariyle farklı ülkelerde; hatta farklı ülkelerin farklı bölgelerinde olmalarını beraberinde getirmektedir. Ancak nerede olursa olsun bireyin temel fizyolojik ihtiyacı olan gıda ihtiyacını karşılaması gerekmektedir. Bireyler, farklı yerlerde bulunduklarında kendi yemek kültürlerine ait ürünleri talep edebilecekleri gibi, gittikleri bölgenin kültürünü yansıtan gıda ürünlerini de talep edebileceklerdir. Bu doğrultuda restoranların veya otellerin çeşitli yörelere, bölgelere veya ülkelere ait kültürleri yansıtan mutfak ve tasarımları gerçekleştirecek uzmanlara büyük gereksinimleri bulunmaktadır. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin yapılmasının yanı sıra buradaki en önemli aşama ürünlerin sunuluş biçimidir. Gastronomi uzmanı kişinin yiyecek ve içecekleri iyi yaparak, iyi sunması; çalıştığı işletmenin sürdürülebilir müşteri sahibi olmasına da büyük katkı sağlayacaktır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (Tezli / Tezsiz) Yüksek Lisans programı, Gastronomi Anabilim Dalı’na bağlı olarak kurulmuş olup, ulusal ve uluslararası mutfakların uygulamalı olarak ele alındığı bir lisansüstü programıdır. Tüketici davranışlarındaki sürekli değişim, yeni tatlara olan talebin artması, belli yiyecek gruplarına yönelik sürdürülebilir talebin oluşması, tüketicilerin sağlıklı beslenme konusunda daha bilinçli hareket etmesi ve gıda teknolojisi alanındaki gelişmeler gastronomi alanında da sürekli değişim ve gelişimleri zorunlu kılmaktadır. Sektörün sürdürülebilir başarı için belirli aralıklarla kendini yenilemesi, yeni teknikler geliştirip uygulaması ve ihtiyaca cevap verebilecek yeni ürünler geliştirmesi kritik öneme sahiptir. Bu bilgiler ışığında yenilik odaklı yiyecek ve içecek üretim ve tasarımına yönelik planlanan dersler planlanarak bu amaca hizmet edebilecek profesyoneller yetiştirilmektedir. Tezli yüksek lisans programında öğrenci, tez danışmanı gözetiminde bilimsel araştırma yaparak tez yazmakta ve jüri önünde tezini savunmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programında ise öğrenci, danışmanı gözetiminde dönem projesi hazırlamakta ve danışmanına sunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.Gastronomi laboratuvarı olarak 5 adet sınıf kullanılmaktadır. Lab.01 112,84 metrekare, lab.02 – lab.03 154,57 metrekare, lab.04 113,01 metrekare ve lab.05 75.63 metrekarelik kullanım alanına sahiptir. Lab.01 pastacılık eğitimi verilecek şekilde özelleştirilmiştir ve 15 öğrenci kapasitesine sahiptir. Lab.02-lab.03 aşçılık uygulamaları için özelleştirilmiş olup 24 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.04 aşçılık için geliştirilmiş ve 16 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.05 aşçılık uygulamaları için geliştirilmiş olup kapasitesi 12 kişidir. Lab.05 aynı zamanda pastane sınıfını desteklemek amaçlı ve üniversitemizde verilen protokol yemekleri için üretim alanı olarakta kullanılmaktadır. Aynı anda tüm sınıflarda ders işlenecek şekilde kesme tahtaları, gastronomlar, tencere, tava ve diğer tüm araç ve gereçler fazlası ile donatılmıştır. Bunun yanı sıra Üniversitemizin Amfi ve çeşitli kapasitelerde sınfılarıda teorik dersler verilebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf | |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 | |
Başarma Şartları | Gastronomi ve Mutfak Sanatları tezsiz yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için toplam 30 kredilik 10 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, öğrencilerin bir dönem projesi çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 2 yarıyıl, maksimum süre ise 3 yarıyıldır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrencilerimiz öğrenim sürelerini başarıyla tamamladıktan sonra başta yiyecek içecek işletmeleri ve otel işletmelerinin mutfakları olmanın yanı sıra kendi sanatlarıyla isim yaparak kendi işletmelerini yönetebilecek bilgi ve beceri donanımına sahip olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030043004
ISCO:08
ISCO:08
Üretim faktörlerinin ülkeler üzerinde mobil olması, uluslararası turizm faaliyetlerinin hız kazanması ve ticari ilişkiler; bireylerin farklı zamanlar itibariyle farklı ülkelerde; hatta farklı ülkelerin farklı bölgelerinde olmalarını beraberinde getirmektedir. Ancak nerede olursa olsun bireyin temel fizyolojik ihtiyacı olan gıda ihtiyacını karşılaması gerekmektedir. Bireyler, farklı yerlerde bulunduklarında kendi yemek kültürlerine ait ürünleri talep edebilecekleri gibi, gittikleri bölgenin kültürünü yansıtan gıda ürünlerini de talep edebileceklerdir. Bu doğrultuda restoranların veya otellerin çeşitli yörelere, bölgelere veya ülkelere ait kültürleri yansıtan mutfak ve tasarımları gerçekleştirecek uzmanlara büyük gereksinimleri bulunmaktadır. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin yapılmasının yanı sıra buradaki en önemli aşama ürünlerin sunuluş biçimidir. Gastronomi uzmanı kişinin yiyecek ve içecekleri iyi yaparak, iyi sunması; çalıştığı işletmenin sürdürülebilir müşteri sahibi olmasına da büyük katkı sağlayacaktır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (Tezli / Tezsiz) Yüksek Lisans programı, Gastronomi Anabilim Dalı’na bağlı olarak kurulmuş olup, ulusal ve uluslararası mutfakların uygulamalı olarak ele alındığı bir lisansüstü programıdır. Tüketici davranışlarındaki sürekli değişim, yeni tatlara olan talebin artması, belli yiyecek gruplarına yönelik sürdürülebilir talebin oluşması, tüketicilerin sağlıklı beslenme konusunda daha bilinçli hareket etmesi ve gıda teknolojisi alanındaki gelişmeler gastronomi alanında da sürekli değişim ve gelişimleri zorunlu kılmaktadır. Sektörün sürdürülebilir başarı için belirli aralıklarla kendini yenilemesi, yeni teknikler geliştirip uygulaması ve ihtiyaca cevap verebilecek yeni ürünler geliştirmesi kritik öneme sahiptir. Bu bilgiler ışığında yenilik odaklı yiyecek ve içecek üretim ve tasarımına yönelik planlanan dersler planlanarak bu amaca hizmet edebilecek profesyoneller yetiştirilmektedir. Tezli yüksek lisans programında öğrenci, tez danışmanı gözetiminde bilimsel araştırma yaparak tez yazmakta ve jüri önünde tezini savunmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programında ise öğrenci, danışmanı gözetiminde dönem projesi hazırlamakta ve danışmanına sunmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.Gastronomi laboratuvarı olarak 5 adet sınıf kullanılmaktadır. Lab.01 112,84 metrekare, lab.02 – lab.03 154,57 metrekare, lab.04 113,01 metrekare ve lab.05 75.63 metrekarelik kullanım alanına sahiptir. Lab.01 pastacılık eğitimi verilecek şekilde özelleştirilmiştir ve 15 öğrenci kapasitesine sahiptir. Lab.02-lab.03 aşçılık uygulamaları için özelleştirilmiş olup 24 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.04 aşçılık için geliştirilmiş ve 16 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.05 aşçılık uygulamaları için geliştirilmiş olup kapasitesi 12 kişidir. Lab.05 aynı zamanda pastane sınıfını desteklemek amaçlı ve üniversitemizde verilen protokol yemekleri için üretim alanı olarakta kullanılmaktadır. Aynı anda tüm sınıflarda ders işlenecek şekilde kesme tahtaları, gastronomlar, tencere, tava ve diğer tüm araç ve gereçler fazlası ile donatılmıştır. Bunun yanı sıra Üniversitemizin Amfi ve çeşitli kapasitelerde sınfılarıda teorik dersler verilebilmektedir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yönetim, pazarlama, üretim ve finans konularında bilgi sahibidir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanında sahip olduğu bilgiyi uygulamaya koyabilir, geliştirir ve bunlar yardımı ile sorunları tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri ortaya koyar.
- Gastronomi ve mutfak sanatları kapsamında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasını tasarlar ve işletir
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanının gelişimine katkı sağlayacak projelerde görev alır.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık sorun ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar ve kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları kapsamındaki işletmelerin mevcut koşulları ve gelecek öngörüsü hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirler ve plan yapar; öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
- Öğrenmeyi öğrenmiş bir birey olarak karşılaştığı sorunların çözümünde eleştirel düşünceyi harekete geçirerek durum analizi yapar ve hatalardan ders çıkarır.
- İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını; yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar ve bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edebilecek araçları kullanarak değerlendirir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirir, onlara düşüncelerini sorunları ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanında eğitimini aldığı İngilizce dilini ve diğer yabancı dilleri, mesleki bilgilerini evrensel değerler ölçüsünde geliştirmede kullanabilir.
- Turizm ve bununla birlikte gastronomi ve mutfak sanatları alanının sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke açısından önemini kavrar. Bu kapsamda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal ve kültürel çevrenin korunması ve iş etiği gibi toplumu da ilgilendiren konularda yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
- Turizm alanı hakkında bilgi sahibidir, özellikle gastronomi ve mutfak sanatlarında uzmanlaşmıştır ve bu bölüm dışındaki bölümler hakkında da yeterli düzeyde bilgi sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Mezun öğrencilerimiz öğrenim sürelerini başarıyla tamamladıktan sonra başta yiyecek içecek işletmeleri ve otel işletmelerinin mutfakları olmanın yanı sıra kendi sanatlarıyla isim yaparak kendi işletmelerini yönetebilecek bilgi ve beceri donanımına sahip olacaklardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030043004 | |
Qualification Title | Master of Arts in Gastronomy and Culinary Arts (Non-Thesis Program) Diploma | |
Awarding Body | ISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE | |
Awarding Body Contact | Maslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742 | |
Awarding Body Url | http://www.nisantasi.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 78 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The mobility of production factors across countries, the acceleration of international tourism activities, and commercial relations result in individuals being in different countries, or even in different regions of different countries, at different times. However, regardless of location, individuals must meet their basic physiological need for food. When in different locations, individuals may demand products from their own food culture, as well as food products that reflect the culture of the region they are visiting. In this regard, restaurants and hotels have significant requirements for specialists who can implement cuisines and designs that reflect cultures from various localities, regions, or countries. Additionally, beyond the preparation of food and beverages, the most critical stage is the presentation of products. A gastronomy expert who prepares and presents food and beverages well will greatly contribute to the sustainable customer base of the establishment where they work. The Master of Arts in Gastronomy and Culinary Arts (With/Without Thesis) program has been established under the Department of Gastronomy and is a graduate program that addresses national and international cuisines through practical application. Continuous changes in consumer behavior, increased demand for new tastes, sustainable demand for certain food groups, more conscious consumer behavior regarding healthy nutrition, and developments in food technology necessitate continuous change and development in the field of gastronomy. It is critically important for the sector to renew itself periodically for sustainable success, develop and apply new techniques, and develop new products that can meet needs. In light of this information, courses planned for innovation-focused food and beverage production and design are structured to train professionals who can serve this purpose. In the thesis-based master's program, students conduct scientific research under the supervision of a thesis advisor, write a thesis, and defend it before a jury. In the non-thesis master's program, students prepare a term project under the supervision of an advisor and present it to their advisor. | |
Learning Environments | Five classrooms are utilized as gastronomy laboratories. Lab.01 has a usable area of 112.84 square meters, Lab.02 and Lab.03 have 154.57 square meters, Lab.04 has 113.01 square meters, and Lab.05 has 75.63 square meters. Lab.01 has been specialized for pastry education and has a capacity of 15 students. Lab.02 and Lab.03 have been customized for culinary applications with a capacity of 24 people. Lab.04 has been developed for culinary arts with a capacity of 16 people. Lab.05 has been developed for culinary applications with a capacity of 12 people. Lab.05 is also used to support the pastry class and serves as a production area for protocol meals provided at our university. All classrooms are fully equipped with cutting boards, gastronomes, pots, pans, and all other necessary tools and equipment to conduct classes simultaneously in all laboratories. Additionally, theoretical courses can be delivered in our University's Amphitheater and classrooms of various capacities | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced superior level: Reading and writing competency Multilingual competency Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering Digital competency Personal, social, and learning to learn competency Citizenship competency Entrepreneurial competency Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | The assessment structure for Master's and Doctoral programs typically consists of a midterm examination and a final examination for each course. In addition to written exams, alternative assessment methods may be employed, including term projects, research assignments, article writing, and presentations. For detailed information regarding the assessment criteria for specific courses, you can access the curriculum by clicking on the respective course names listed below. Additionally, you may review the relevant regulations and directives for comprehensive understanding of the assessment framework. The Postgraduate Education and Training Regulation is available for reference at: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi-1119485741.pdf Please note that the curriculum details mentioned as being "below" do not appear to be included in the provided text. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, instruction, and other activities conducted in higher education institutions. 'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are published annually within the framework of criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK. A 'Foundation Higher Education Institutions Report' containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
Communication Research Association (İLAD) | |
Access Requirements | Candidates' evaluation criteria are determined at the beginning of each term upon the recommendation of the Department Chair with the approval of the Institute Board. Candidates may be required to take a written/oral academic examination or submit a portfolio. Students who meet the criteria and are found successful in the examinations must complete their final registration procedures between the dates presented in the academic calendar. Candidates must possess an undergraduate diploma recommended by the Department Chair, approved by the Institute Board, and accepted as equivalent by YÖK. Foreign Language and ALES scores must be obtained on valid dates determined by ÖSYM. The registration requirement for the program is determined and announced at the beginning of each term. You may additionally review the relevant legislation. Guidelines for Admission of International Students to Graduate Programs https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf For international students, please review the relevant webpage. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 | |
Conditions for Success | Students admitted to the non-thesis Master's program in Gastronomy and Culinary Arts must successfully complete 10 courses totaling 30 credits to graduate from their Master's education. Additionally, students must successfully complete a term project. The minimum duration to complete the program is 2 semesters, while the maximum duration is 3 semesters. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Upon successful completion of their studies, our graduates will possess the knowledge and skills necessary to manage their own establishments by making a name for themselves with their artistry, in addition to working in food and beverage establishments and hotel kitchens. | |
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Graduate Education and Training Regulation 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The document is permanently valid. | |
Url | Open Address |
TR0030043004
ISCO:08
ISCO:08
The mobility of production factors across countries, the acceleration of international tourism activities, and commercial relations result in individuals being in different countries, or even in different regions of different countries, at different times. However, regardless of location, individuals must meet their basic physiological need for food. When in different locations, individuals may demand products from their own food culture, as well as food products that reflect the culture of the region they are visiting.
In this regard, restaurants and hotels have significant requirements for specialists who can implement cuisines and designs that reflect cultures from various localities, regions, or countries. Additionally, beyond the preparation of food and beverages, the most critical stage is the presentation of products. A gastronomy expert who prepares and presents food and beverages well will greatly contribute to the sustainable customer base of the establishment where they work.
The Master of Arts in Gastronomy and Culinary Arts (With/Without Thesis) program has been established under the Department of Gastronomy and is a graduate program that addresses national and international cuisines through practical application. Continuous changes in consumer behavior, increased demand for new tastes, sustainable demand for certain food groups, more conscious consumer behavior regarding healthy nutrition, and developments in food technology necessitate continuous change and development in the field of gastronomy.
It is critically important for the sector to renew itself periodically for sustainable success, develop and apply new techniques, and develop new products that can meet needs. In light of this information, courses planned for innovation-focused food and beverage production and design are structured to train professionals who can serve this purpose.
In the thesis-based master's program, students conduct scientific research under the supervision of a thesis advisor, write a thesis, and defend it before a jury. In the non-thesis master's program, students prepare a term project under the supervision of an advisor and present it to their advisor.
Five classrooms are utilized as gastronomy laboratories. Lab.01 has a usable area of 112.84 square meters, Lab.02 and Lab.03 have 154.57 square meters, Lab.04 has 113.01 square meters, and Lab.05 has 75.63 square meters. Lab.01 has been specialized for pastry education and has a capacity of 15 students. Lab.02 and Lab.03 have been customized for culinary applications with a capacity of 24 people. Lab.04 has been developed for culinary arts with a capacity of 16 people. Lab.05 has been developed for culinary applications with a capacity of 12 people. Lab.05 is also used to support the pastry class and serves as a production area for protocol meals provided at our university. All classrooms are fully equipped with cutting boards, gastronomes, pots, pans, and all other necessary tools and equipment to conduct classes simultaneously in all laboratories. Additionally, theoretical courses can be delivered in our University's Amphitheater and classrooms of various capacities
- Has knowledge in management, marketing, production, and finance in the field of gastronomy and culinary arts.
- Can apply, develop, and utilize knowledge in gastronomy and culinary arts to identify problems, analyze them, and propose solutions.
- Designs and operates the investment phase of a new business to be established within the scope of gastronomy and culinary arts.
- Participates in projects that will contribute to the development of the field of gastronomy and culinary arts.
- Evaluates concepts, ideas, and data in the field of gastronomy and culinary arts using scientific methods, identifies and analyzes complex problems and issues, conducts discussions, and develops evidence-based and research-based recommendations.
- Determines organizational goals and objectives and makes plans with knowledge and evaluation capability about the current conditions and future projections of businesses within the scope of gastronomy and culinary arts; produces solutions by taking responsibility in unpredictable complex situations.
- Plans and manages activities for the professional development of employees under their responsibility.
- As an individual who has learned how to learn, analyzes situations by activating critical thinking in solving problems encountered and learns from mistakes.
- Comprehends the strategic, tactical, and operational dimensions of business management; understands local, national, international, and global dimensions and evaluates a tourism business by using tools that can analyze it with its internal and external environment.
- Informs both related and unrelated individuals about gastronomy and culinary arts, clearly communicating thoughts, problems, and solution methods in written and verbal form.
- Uses information and communication technologies along with computer software and hardware knowledge required by the field of gastronomy and culinary arts.
- Can use the English language studied in their field and other foreign languages to develop professional knowledge in accordance with universal values.
- Understands the socio-economic structure of tourism along with gastronomy and culinary arts and its importance for the country within this structure. In this context, possesses sufficient knowledge and awareness on issues that also concern society such as work safety, worker health, social security rights, quality control and management, protection of natural and cultural environment, and business ethics.
- Has knowledge about the field of tourism, specializes in gastronomy and culinary arts, and has sufficient knowledge about departments outside this field.
Possesses the following key competencies at an advanced superior level:
Reading and writing competency
Multilingual competency
Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
Digital competency
Personal, social, and learning to learn competency
Citizenship competency
Entrepreneurial competency
Cultural awareness and expression competency
The assessment structure for Master's and Doctoral programs typically consists of a midterm examination and a final examination for each course. In addition to written exams, alternative assessment methods may be employed, including term projects, research assignments, article writing, and presentations.
For detailed information regarding the assessment criteria for specific courses, you can access the curriculum by clicking on the respective course names listed below. Additionally, you may review the relevant regulations and directives for comprehensive understanding of the assessment framework.
The Postgraduate Education and Training Regulation is available for reference at: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi-1119485741.pdf
Please note that the curriculum details mentioned as being "below" do not appear to be included in the provided text.
To oversee the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, instruction, and other activities conducted in higher education institutions.
'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are published annually within the framework of criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.
A 'Foundation Higher Education Institutions Report' containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':
- Formation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
- Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is conducted according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
- Certification: Students registered in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
- Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the 'Institutional Internal Evaluation Reports' for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the 'Institutional Feedback Report' it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that quality assurance of program qualifications has been provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding qualifications determined in accordance with its legislation.
Communication Research Association (İLAD)
Candidates' evaluation criteria are determined at the beginning of each term upon the recommendation of the Department Chair with the approval of the Institute Board. Candidates may be required to take a written/oral academic examination or submit a portfolio. Students who meet the criteria and are found successful in the examinations must complete their final registration procedures between the dates presented in the academic calendar. Candidates must possess an undergraduate diploma recommended by the Department Chair, approved by the Institute Board, and accepted as equivalent by YÖK. Foreign Language and ALES scores must be obtained on valid dates determined by ÖSYM. The registration requirement for the program is determined and announced at the beginning of each term. You may additionally review the relevant legislation. Guidelines for Admission of International Students to Graduate Programs https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf For international students, please review the relevant webpage. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Upon successful completion of their studies, our graduates will possess the knowledge and skills necessary to manage their own establishments by making a name for themselves with their artistry, in addition to working in food and beverage establishments and hotel kitchens.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Graduate Education and Training Regulation
2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The document is permanently valid.