Yeterlilik Kodu | TR0030028045 | |
Yeterlilik Adı | Gazetecilik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gazetecilik ve raporlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
Haber üretim sürecinde bireysel olarak ve grup içerisinde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır.
Kısıtlı zaman içerisinde çalışabilme, düşünme ve sonuca ulaştırabilme yetkinliğine sahiptir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve gazeteciliğin değişim/dönüşümü içinde bunları kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşır.
Çeşitli haber türlerine ilişkin üretim yaparak, yazılı basın ve dijital platformlar için tasarım yapar. İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgileri gazetecilik alanıyla birleştirir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin GAZETECİLİK programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030028045
ISCO 08
ISCO 08
- Gazetecilik Programında, analitik haber metinleri başta olmak üzere öğrencilerin yetenek ve ilgi alanları doğrultusunda her türlü yazılı içerik oluşturabilme, fotoğraf, grafik gibi anlatımı görsel unsurlarla destekleme ve yayımlayabilme becerisi geliştirmek temel amaçtır. Bu amaç doğrultusunda teknolojide ve uluslararası medyada meydana gelen gelişmelere göre sürekli bir dönüşüm içerisinde olan bölüm, metodolojik düşünme, yaratıcılık, teorik bilgi ve pratik becerileri bir arada kullanıp dijital teknolojileri geleneksel ortamlarla birleştirerek bilgi aktarımını hedefleyen, analitik ve yaratıcı biçimde işleyerek amaca göre yeniden şekillendiren, yazılı iletişimde gelişebileceği uzmanlık alanlarını keşfedip o doğrultuda kendini geliştirmeyi hedefleyen meslek etik ilkelerine uygun çalışmayı amaçlayan gazeteciler yetiştirmeyi amaçlar.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İletişim bilimine ait temel kavramları tanımlar.
- Gazeteciliğin temel kavram, ilke ve görevlerini bilir.
- İletişim teknolojilerinin ve gazeteciliğin tarihsel geçmişini tanımlar.
- Farklı haber türlerini ve bunlara yönelik haber toplama ve yazma süreçlerini bilir, haber için gerekli olan kaynakları sınıflandırır.
- Ulusal ve uluslararası alanda iletişim biliminin toplumsal ve kültürlerarası boyutları ile gazeteciliğin bilimsel, toplumsal, yasal ve siyasal gelişmelerini bilir.
- Medyanın toplumsal etkilerini, iletişim alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modeller üzerinden açıklar.
- Haber kuruluşunun yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini anlatır.
- Gazeteciliğin etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını ifade eder.
- Geleneksel medya araçlarına ve internet sitelerine içerik üretir.
- Haber kaynakları ile etkili iletişim kurabilme, edindiği bilgilerin doğruluğunu kontrol edebilme becerisine sahiptir.
- Medya içeriklerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar
- Gazetecilik mesleğinin sorunlarını tanır, açıklar ve çözüm yolu arar.
- Alanında özdenetim ve editoryal kontrol becerisini geliştirir.
- Alanda öğrendiği teori ve uygulamalı bilgileri farklı bakış açılarıyla ilişkilendirerek bilimsel çalışmalar yapar.
- İletişim ve gazetecilik alanında verilen teorik bilgilerin pratik uygulamalarını görebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
- İletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Gazetecilik alanının ulusal ve uluslararası mevzuatını ve kalite ölçütlerini uygulama yetkinliğine sahiptir.
- Haber üretim sürecinde bireysel olarak ve grup içerisinde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır.
- Kısıtlı zaman içerisinde çalışabilme, düşünme ve sonuca ulaştırabilme yetkinliğine sahiptir.
- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve gazeteciliğin değişim/dönüşümü içinde bunları kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşır.
- Çeşitli haber türlerine ilişkin üretim yaparak, yazılı basın ve dijital platformlar için tasarım yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgileri gazetecilik alanıyla birleştirir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Haber üretim sürecinde bireysel olarak ve grup içerisinde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır.
- Öğrenme Yetkinliği
Kısıtlı zaman içerisinde çalışabilme, düşünme ve sonuca ulaştırabilme yetkinliğine sahiptir.
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve gazeteciliğin değişim/dönüşümü içinde bunları kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşır.
- Alana Özgü Yetkinlik
Çeşitli haber türlerine ilişkin üretim yaparak, yazılı basın ve dijital platformlar için tasarım yapar.
İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgileri gazetecilik alanıyla birleştirir.
- Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için İstanbul Aydın Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine başvurulabilir. İstanbul Aydın Üniversitesi eğitim programlarında en sık kullanılan değerlendirme yöntemleri aşağıda verilmiştir. Programlar bu yöntemlerin çoğunu eğitim amaç ve hedeflerine uygun olarak kullanır.
- Bu programda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri; Ara Sınav, Bilg.Des. Sunum, Final Sınavı, Kısa Sınav, Rapor Sunma, Ödev Değerlendirme, Uzman Değerlendirmesi, Uygulama Sınavı, Yıl Sonu Final Sınavı şeklinde çeşitlenmektedir.
- Gazetecilik öğrencileri bireysel yeteneklerini gerçekleştirebilecekleri bir ortamda eğitim alırlar. İletişim alanındaki çalışma koşullarına uygun olarak öğrencilerin bireysel yeteneklerini bir ekip içinde kullanmalarını sağlayacak bir ders programı oluşturulmuştur. Buna ek olarak öğrencilerimiz iletişim bilimleri ve gazetecilik ile ilgili dersleri, alanlarının temel derslerini ve sosyoloji, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimlerin temel disiplinlerinin eğitim-öğretim sürecinin ilk yıllarında alırken, kitle iletişim araçlarında sosyal ve politik olaylara duyarlı bir yaklaşım kazanırlar. Teorik derslere ek olarak öğrencilerin gazetecilik alanında, haber üretme, dijital mecralara içerik üretme ve haber kurgusu gibi pratik yapmalarını sağlayan dersler bulunmaktadır.
- Bölümde hem iletişim bilimleri disiplinin temel dersleri hem de alan özgü kavramsal ve uygulamalı dersler alanında uzman öğretim üyeleri ve mesleğe yıllarını vermiş deneyimli meslek profesyonelleri tarafından verilmektedir.
- Mezunlarımızın İAÜ felsefesi bağlamında her şeyden önce insan hak ve özgürlüklerine dayanan bir anlayışla ve toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki faaliyetlerde bulunmaları ve ülkenin ihtiyaç duyduğu mesleki nitelikleri sorgulanmayan insan kaynağını oluşturmaları hedeflenmektedir.
- Mezunlar, basın kuruluşları ve günümüz iletişim teknolojileri kapsamında yaygınlaşan internet gazeteciliği alanının yanı sıra radyo televizyon gibi görsel işitsel medya kuruluşlarında da çalışma olanağı bulmaktadırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Çift Anadal
- Yandal
- Uluslararası çift diploma
- Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
- Mezun olduktan sonra yüksek lisans programları için fırsatlar
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030028045 | |
Qualification Title | Journalism Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Journalism and reporting | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
Works effectively individually and in a group in the news production process and takes responsibility.
Has the competence to work, think and conclude in a limited time. Follows the developments in science and technology and has the competence to use them in the change/transformation of journalism.
To be able to communicate effectively both orally and in writing in Turkish and at least one foreign language. To be able to share his/her ideas and suggestions for solutions to problems in the field with colleagues and society by supporting them with quantitative and qualitative data.
Designs for print media and digital platforms by producing various types of news. Combines knowledge about occupational health and safety with the field of journalism. | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name: Association of Communication Research (İLAD)
| |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order for a student to graduate from the journalism program: Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, Successful completion of all compulsory courses in the education program, To achieve all other studies foreseen in the program, To complete a total workload of 240 ECTS credits, Graduation must be decided by the relevant board of directors. Students who are granted graduation are awarded a diploma and a diploma supplement issued in English in accordance with the provisions of the relevant legislation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Double Major
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Competence is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030028045
ISCO 08
ISCO 08
- The main aim of the Journalism Program is to develop the ability to create all kinds of written content, especially analytical news texts, in line with the students' abilities and interests, to support the narrative with visual elements such as photographs and graphics, and to publish it. In line with this aim, the department, which is in a constant transformation according to the developments in technology and international media, aims to train journalists who aim to work in accordance with the principles of professional ethics by using methodological thinking, creativity, theoretical knowledge and practical skills together, combining digital technologies with traditional media, aiming to transfer information by combining digital technologies with traditional media, processing it analytically and creatively, reshaping it according to the purpose, discovering the areas of specialization in written communication and aiming to develop themselves in that direction.
- Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in workshops and workplaces within higher education institutions.
- Defines the basic concepts of communication science.
- Knows the basic concepts, principles and duties of journalism.
- Defines the historical background of communication technologies and journalism.
- Knows different types of news and news gathering and writing processes for them, classifies the sources necessary for news.
- Knows the social and intercultural dimensions of communication science and the scientific, social, legal and political developments of journalism in the national and international arena.
- Explains the social effects of media through approaches, theories and models developed in the field of communication.
- Explains the structural, managerial and technical features of news organization.
- Expresses the ethical principles of journalism, legislation, quality and occupational health and safety standards and legal consequences of professional activities.
- Produces content for traditional media tools and websites.
- Has the ability to communicate effectively with news sources and to check the accuracy of the information obtained.
- Interprets media content from a critical point of view.
- Recognizes and explains the problems of the journalism profession and seeks solutions.
- Develops self-regulation and editorial control skills in the field.
- Makes scientific studies by associating the theoretical and practical knowledge learned in the field with different perspectives.
- Has the ability to see and apply the practical applications of the theoretical knowledge given in the field of communication and journalism.
- Uses communication technologies effectively.
- Has the competence to apply national and international legislation and quality criteria in the field of journalism.
- Works effectively individually and in groups in the news production process and takes responsibility.
- Has the competence to work, think and conclude in a limited time.
- Follows the developments in science and technology and has the competence to use them in the change/transformation of journalism.
- Communicates effectively both orally and in writing in Turkish and at least one foreign language.
- To be able to share his/her thoughts and suggestions for solutions to problems in the field with colleagues and society by supporting them with quantitative and qualitative data.
- Designs for print media and digital platforms by producing various types of news.
- Combines knowledge about occupational health and safety with the field of journalism.
- Ability to Work Independently and Take Responsibility
Works effectively individually and in a group in the news production process and takes responsibility.
- Learning Competence
Has the competence to work, think and conclude in a limited time.
Follows the developments in science and technology and has the competence to use them in the change/transformation of journalism.
- Communication and Social Competence
To be able to communicate effectively both orally and in writing in Turkish and at least one foreign language.
To be able to share his/her ideas and suggestions for solutions to problems in the field with colleagues and society by supporting them with quantitative and qualitative data.
- Field Specific Competence
Designs for print media and digital platforms by producing various types of news.
Combines knowledge about occupational health and safety with the field of journalism.
- For general information about the examination regulations and assessment and evaluation processes, the Istanbul Aydın University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations can be consulted. The most frequently used assessment methods in Istanbul Aydın University education programs are given below. Programs use most of these methods in accordance with educational goals and objectives.
- Measurement and evaluation methods used in this program; Midterm Exam, Bilg.Des. Presentation, Final Exam, Quiz, Report Presentation, Homework Evaluation, Expert Evaluation, Practice Exam, Final Exam at the end of the year.
- Journalism students receive education in an environment where they can realize their individual talents. In accordance with the working conditions in the field of communication, a course program has been created to enable students to use their individual talents in a team. In addition, our students take courses related to communication sciences and journalism, the basic courses of their fields and the basic disciplines of social sciences such as sociology, political science and law in the first years of the education process, while gaining a sensitive approach to social and political events in mass media. In addition to theoretical courses, there are courses that enable students to practice in the field of journalism, such as news production, producing content for digital media and news editing.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name: Association of Communication Research (İLAD)
- To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
- To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
- To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Double Major
- Minor
- International double degree
- International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
- Oppurtunities for Master programmes after graduation
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Competence is continuously valid.