Yeterlilik Kodu | TR0030219375 | |
Yeterlilik Adı | Gazetecilik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gazetecilik ve raporlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav, ölçme ve değerlendirmeler; Üniversite Senatosu tarafından belirlenen yönetmeliklere göre yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, ödev veya uygulamalı olmak üzere yüz yüze veya çevrimiçi olarak yapılabilir. Yarıyıl içi çalışmalarının sınav ve yarıyıl sonu sınavının başarı tespitindeki ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenebilir. Her bir ders için, bir ara sınav ve bir final sınavı vardır. Ders ve her türlü uygulamanın öğretim bakımından değerlendirilmesi, kredi üzerinden yapılır. Öğrencinin bir dersteki başarı notu, bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS) koşullarının sağlanmadığı durumlarda Mutlak Değerlendirme Sistemine (MDS) göre değerlendirme yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl yapılacağı Senato tarafından tespit edilir. Sınavlar 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf YÖKün düzenlediği sınavlar sonucunda gerekli puanları sağlayan öğrenciler bölüm için yeterli sayılacaktır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Gazetecilik lisans programı için öğrenci kabulü, Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan merkezi sınava göre gerçekleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | YÖKün düzenlediği sınavlar sonucunda gerekli puanları sağlayan öğrenciler bölüm için yeterli sayılacaktır. Öğrencinin gazetecilik lisans mezunu olabilmesi için asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,40 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gazetecilik programından mezun olan öğrenciler başta gazeteler, haber (TV) kanalları, ve haber ajansları olmak üzere görsel, işitsel ve görsel-işitsel medya araçlarının ilgili birimlerinde çalışma imkânı bulabilmektedirler. İnternet haber sitelerinde muhabir, editör vb. görev ve pozisyonlarda çalışabilirler. Özel ve kamu kurum ve kuruluşlarının medyayla ilişkilerini sağlamak amacıyla oluşturdukları basın merkezleri, basın büroları, halkla ilişkiler gibi birimlerinde görev yapabilmektedirler. Yine gazetecilik programından mezun olan öğrenciler kurum ve kuruluşların sosyal medya hesaplarını yönetebilir, üst düzey yöneticilere basın danışmanlığı yapabilirler. Genel medyanın özelde gazeteciliğin dijital ortama taşınmış olması bu yeni alanda da (bilgi-teknik) donanımlı personel ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Gazetecilik programından mezun olan öğrencilerin bu ihtiyacı karşılaması öngörülmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219375
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Gazetecilik temel kavram ve uygulamalarını bilir.
- Toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle gazetecilik alanı arasındaki ilişkiyi kurar ve gazeteciliğin toplumsal işlevini derinlemesine kurar.
- Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir.
- Bilgiyi gazeteciliğin gerektirdiği farklı tarzlarda, uygun bir dille ve etkili bir gazetecilik biçimi içinde sözcük, ses, görsel, imge gibi farklı bileşimler olarak yapılandırabilir.
- Haber medyasının normlarını, uygulamalarını ve halk tarafından algılanmasını etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki düzenleyici, politik, ekonomik ve sosyal gelişmeleri kavrayabilir.
- Haberi, iletişim mesleği, dinleyici kitlesi ve hizmet edilen amaç için uygun şekil ve biçimlerde doğru ve açık bir şekilde yazabilir.
- Yaratıcı, yenilikçi ve anlaşılabilir bir şekilde alanıyla ilgili konularda yazılı, sözlü ve görsel anlatı biçimleriyle kendini ifade edebilir.
- Sosyal bilimler, iletişim ve gazetecilik alanlarındaki gelişmeleri, yeni yaklaşımları, araştırma ve bilgileri takip ederek öğrenir ve bu yolla kendini geliştirebilir.
- Gazetecilik, bilgi teknolojisi ve toplum arasındaki ilişkileri ve haberlerin içeriğini ve yaygınlaştırılmasını etkileyen teknolojik gelişmeleri kavrayabilir.
- Haber içeriğinin yerel, ulusal ve uluslararası alandaki etkilerini analiz edip kritik gözle değerlendirebilir.
- Gazetecilik mesleğini yürütebilmek için gerekli araç ve teknolojileri kullanabilir.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Irkçı, cinsiyetçi ve her türlü ayrımcı politikaların farkına varır, ayırt eder ve bunlara karşı duyarlı davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınav, ölçme ve değerlendirmeler; Üniversite Senatosu tarafından belirlenen yönetmeliklere göre yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü, ödev veya uygulamalı olmak üzere yüz yüze veya çevrimiçi olarak yapılabilir. Yarıyıl içi çalışmalarının sınav ve yarıyıl sonu sınavının başarı tespitindeki ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenebilir. Her bir ders için, bir ara sınav ve bir final sınavı vardır. Ders ve her türlü uygulamanın öğretim bakımından değerlendirilmesi, kredi üzerinden yapılır. Öğrencinin bir dersteki başarı notu, bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS) koşullarının sağlanmadığı durumlarda Mutlak Değerlendirme Sistemine (MDS) göre değerlendirme yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl yapılacağı Senato tarafından tespit edilir. Sınavlar 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf YÖKün düzenlediği sınavlar sonucunda gerekli puanları sağlayan öğrenciler bölüm için yeterli sayılacaktır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Gazetecilik lisans programı için öğrenci kabulü, Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan merkezi sınava göre gerçekleştirilmektedir.
Gazetecilik programından mezun olan öğrenciler başta gazeteler, haber (TV) kanalları, ve haber ajansları olmak üzere görsel, işitsel ve görsel-işitsel medya araçlarının ilgili birimlerinde çalışma imkânı bulabilmektedirler. İnternet haber sitelerinde muhabir, editör vb. görev ve pozisyonlarda çalışabilirler. Özel ve kamu kurum ve kuruluşlarının medyayla ilişkilerini sağlamak amacıyla oluşturdukları basın merkezleri, basın büroları, halkla ilişkiler gibi birimlerinde görev yapabilmektedirler. Yine gazetecilik programından mezun olan öğrenciler kurum ve kuruluşların sosyal medya hesaplarını yönetebilir, üst düzey yöneticilere basın danışmanlığı yapabilirler. Genel medyanın özelde gazeteciliğin dijital ortama taşınmış olması bu yeni alanda da (bilgi-teknik) donanımlı personel ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Gazetecilik programından mezun olan öğrencilerin bu ihtiyacı karşılaması öngörülmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219375 | |
Qualification Title | Gazetecilik Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Journalism and reporting | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knows the basic concepts and applications of journalism. Establishes the relationship between social, economic and political developments and journalism and deeply establishes the social function of journalism. Knows how to do a scientific research theoretically and practically. He/she can structure information as different combinations such as word, sound, visual and image in different styles required by journalism in an appropriate language and in an effective journalism form. Understand national and international regulatory, political, economic and social developments that affect the norms, practies and public perception of news media. He/she can write the news correctly and clearly in the forms suitable for the communication profession, audience and purpose. Creative, innovative and understandable in a way that can express himself in written, verbal and visual narrative forms related to the field. He/she learns the developments in social sciences, communication and journalism by following new approaches, research and information and can improve himself in this way. Students can comprehend the relations between journalism, information technology and society, and technological developments that affect the content and dissemination of news. Analyze and critically evaluate the effects of news content on local, national and international levels. Can use the tools and technologies necessary to run the journalism profession. Acts according to democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. Recognize distinguish and be sensitive to racist sexist and all kinds of discriminatory policies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exam, measurement and evaluations; It is made according to the regulations set by the University Senate. Examinations can be written, oral, both written and oral, homework or practical, face-to-face or online. The weights of midterm studies in determining the success of the exam and final exam can be determined by the instructor giving the course. For each course there is a midterm and a final exam. Exams are held in writing, however, if necessary they can also be held orally and practically. The evaluation of the course and all kinds of applicantions in terms of teaching is done through credit. The students grade in a course is determined by the relative evaluation system. Absolute Evaluation in cases where the Relative Evaluation System (BDS) conditions are not met Evaluation is made according to the system (MDS).How to make the relative evaluation system is determined by the Senate. Exams are evaluated over 100 (one hundred) full points. The success grade of a course determined by talking 40% of the midterm exam grade and 60% of the general and make-up exam grade. Students who achieve the required scores as a result of the exams organized by YÖK will be deemed sufficient for the department. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | Students who achieve the required scores as a result of the exams organized by YÖK will be deemed sufficient for the department. In order to be a graduate of journalism, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a grade point average of at least 2.40 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students, who graduate from the journalism program can find the opportunity to work in the relevant units of visual, audio and audiovisual media, especially newspapers, news (TV) channels and news agencies, Reporter, editor, etc, in internet news sites, they can work in positions They can work in units such as press centers, press offices, public relations established by private and public institutions and organizations in order to ensure their relations with the media. Students who graduate from the journalism program can also manage the social media accounts of intitutions ans organizations and can provide press advisors to senior managers. The fact that general media and journalism in particular have been moved to digital media has revealed the need for equipped (information-technical) personnel in this new area. Students who graduate from the journalism program are expected to meet this need. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219375
Knows the basic concepts and applications of journalism. Establishes the relationship between social, economic and political developments and journalism and deeply establishes the social function of journalism. Knows how to do a scientific research theoretically and practically. He/she can structure information as different combinations such as word, sound, visual and image in different styles required by journalism in an appropriate language and in an effective journalism form. Understand national and international regulatory, political, economic and social developments that affect the norms, practies and public perception of news media. He/she can write the news correctly and clearly in the forms suitable for the communication profession, audience and purpose. Creative, innovative and understandable in a way that can express himself in written, verbal and visual narrative forms related to the field. He/she learns the developments in social sciences, communication and journalism by following new approaches, research and information and can improve himself in this way. Students can comprehend the relations between journalism, information technology and society, and technological developments that affect the content and dissemination of news. Analyze and critically evaluate the effects of news content on local, national and international levels. Can use the tools and technologies necessary to run the journalism profession. Acts according to democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. Recognize distinguish and be sensitive to racist sexist and all kinds of discriminatory policies.
Exam, measurement and evaluations; It is made according to the regulations set by the University Senate. Examinations can be written, oral, both written and oral, homework or practical, face-to-face or online. The weights of midterm studies in determining the success of the exam and final exam can be determined by the instructor giving the course. For each course there is a midterm and a final exam. Exams are held in writing, however, if necessary they can also be held orally and practically. The evaluation of the course and all kinds of applicantions in terms of teaching is done through credit. The students grade in a course is determined by the relative evaluation system. Absolute Evaluation in cases where the Relative Evaluation System (BDS) conditions are not met Evaluation is made according to the system (MDS).How to make the relative evaluation system is determined by the Senate. Exams are evaluated over 100 (one hundred) full points. The success grade of a course determined by talking 40% of the midterm exam grade and 60% of the general and make-up exam grade. Students who achieve the required scores as a result of the exams organized by YÖK will be deemed sufficient for the department.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Students, who graduate from the journalism program can find the opportunity to work in the relevant units of visual, audio and audiovisual media, especially newspapers, news (TV) channels and news agencies, Reporter, editor, etc, in internet news sites, they can work in positions They can work in units such as press centers, press offices, public relations established by private and public institutions and organizations in order to ensure their relations with the media. Students who graduate from the journalism program can also manage the social media accounts of intitutions ans organizations and can provide press advisors to senior managers. The fact that general media and journalism in particular have been moved to digital media has revealed the need for equipped (information-technical) personnel in this new area. Students who graduate from the journalism program are expected to meet this need.
Qualification is continuous