Yeterlilik Kodu | TR0030016939 | |
Yeterlilik Adı | Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Bölümü her türlü sualtı ve su üstü aracının dizaynı (yelkenli, motoryat, ticari ve askeri gemiler, denizaltı, AUV, ROV vb.), hidrodinamik analizi, yapısal analizi, hidrostatik ve stabilite analizi, yaralanma ve denize indirme hesapları, pervane dizaynı ve gemi makine sistemleri dizaynı alanlarında faaliyet göstermektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) | |
Giriş Şartı | Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir. | |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız çoğunluğu İstanbul Tuzla’da ve Yalova’da değişik kapasitelerde hizmet veren çeşitli özel sektör ve askeri tersanelerde, gemi söküm tesislerinde gemi inşaatı ve gemi makinaları mühendisi olarak, ayrıca gemi sınıflandırma (klaslama) kuruluşlarında ve gemi sigorta acentelerinde sörveyör veya kontrolör sıfatıyla, çeşitli denizcilik şirketlerinde gemi işletmeciliği ve planlama alanlarında çalışabilmekte, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı liman ve işletmelerde, dizel motor fabrikaları veya bu fabrikaların Türkiye temsilciliklerinde, gemi dizayn/mühendislik bürolarında görev yapabilmektedirler. Yat sektöründe İstanbul, Antalya, Bodrum, Marmaris, İzmir ve diğer yat üretimi yapılan yerlerde mezunlarımız çalışmaktadır. Ayrıca uluslarası tersanelerde, denizcilik, sigorta vb. şirketlerde ve önde gelen üniversitelerde çalışan mezunlarımızda bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016939
ISCO 08
ISCO 08
- Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Bölümü’nü başarı ile tamamlayan öğrencilere “Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisi” ünvanı verilmektedir. Bölümümüz, güncel dizayn ve üretim tekniklerinin yanı sıra temel matematik ve mühendislik formasyonu veren, sürekli gelişim prensibine dayalı bir eğitim programı ile Türkiye’de Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği eğitimine öncülük etmektedir. Uygulanan eğitim programı ile öğrencilere iletişim, karar verme, problem çözme, liderlik ve yönetim becerileri ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerileri kazandırılmakta, mesleki ve etik sorumluluk aşılanmakta, en son teknolojik gelişmeleri takip etmeleri de sağlanmaktadır.
- Bu bağlamda eğitim ve öğretim kalitesinde sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla Uluslararası Akreditasyon Kuruluşu olan “Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)” tarafından akredite olmuş ve eğitimde sürekli iyileştirme çabaları da devam etmektedir. Ayrıca uluslararası işbirliği alanında, İngiltere, İskoçya, Almanya, Amerika ve Japonya’daki Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği’nde lider önde gelen üniversiteler ile anlaşmalarımız mevcuttur. Ek olarak, Avrupa Birliği Erasmus Programı kapsamında öğrenciler öğrenimlerinin belirli bir dönemini AB ülkelerindeki ilgili bölümlerde sürdürebilme olanaklarına da sahiptir.
Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Bölümü her türlü sualtı ve su üstü aracının dizaynı (yelkenli, motoryat, ticari ve askeri gemiler, denizaltı, AUV, ROV vb.), hidrodinamik analizi, yapısal analizi, hidrostatik ve stabilite analizi, yaralanma ve denize indirme hesapları, pervane dizaynı ve gemi makine sistemleri dizaynı alanlarında faaliyet göstermektedir.
- Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi
- Deney tasarlama ve yürütme; analiz ve verileri yorumlama becerisi
- Ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik isterlerini karşılayacak sistem, bileşen veya prosesi tasarlama becerisi, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği
- Disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi
- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
- Mesleki ve etik sorumluluğu benimseme
- Etkili iletişim becerisi
- Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkisini anlamak için gerekli geniş eğitim
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekli olduğunun kavranması ve uygulanması
- Çağdaş konular hakkında bilgi
- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknik, beceri ve donanımları kullanabilme niteliği
- Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemleri ile ilgili temel bilgileri uygulama becerisi
- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
- Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14'üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir
Mezunlarımız çoğunluğu İstanbul Tuzla’da ve Yalova’da değişik kapasitelerde hizmet veren çeşitli özel sektör ve askeri tersanelerde, gemi söküm tesislerinde gemi inşaatı ve gemi makinaları mühendisi olarak, ayrıca gemi sınıflandırma (klaslama) kuruluşlarında ve gemi sigorta acentelerinde sörveyör veya kontrolör sıfatıyla, çeşitli denizcilik şirketlerinde gemi işletmeciliği ve planlama alanlarında çalışabilmekte, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı liman ve işletmelerde, dizel motor fabrikaları veya bu fabrikaların Türkiye temsilciliklerinde, gemi dizayn/mühendislik bürolarında görev yapabilmektedirler. Yat sektöründe İstanbul, Antalya, Bodrum, Marmaris, İzmir ve diğer yat üretimi yapılan yerlerde mezunlarımız çalışmaktadır. Ayrıca uluslarası tersanelerde, denizcilik, sigorta vb. şirketlerde ve önde gelen üniversitelerde çalışan mezunlarımızda bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016939 | |
Qualification Title | Naval Architecture and Marine Engineering Bachelor of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Most of our graduates work in various private and military shipyards; and in ship dismantling facilities located in Istanbul Tuzla and Yalova regions as naval architects and marine engineers. Graduates also work for ship classification societies and ship insurance agencies as surveyors or controllers or brokers. Shipping management and planning departments are other option fields for our graduates. They also work for in ports and departments belonging to the Ministry of Transport, Maritime and Communication, in diesel engine factories or their representatives in Turkey, and in ship design offices. Our graduates work in yacht sector located in Istanbul, Antalya, Bodrum, Marmaris, Izmir and other yacht production sites. In addition they work in international shipyards, marine shipping, insurance companies and in leading universities around the world. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016939
- An ability to apply knowledge of mathematics, science and engineering
- An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
- An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
- An ability to function on multidisciplinary teams
- An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability to communicate effectively
- The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context
- A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
- A knowledge of contemporary issues
- An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice
- An ability to apply basic knowledge of fluid mechanics, structural mechanics, material properties, and energy/propulsion systems in the context of marine vehicles
Most of our graduates work in various private and military shipyards; and in ship dismantling facilities located in Istanbul Tuzla and Yalova regions as naval architects and marine engineers. Graduates also work for ship classification societies and ship insurance agencies as surveyors or controllers or brokers. Shipping management and planning departments are other option fields for our graduates. They also work for in ports and departments belonging to the Ministry of Transport, Maritime and Communication, in diesel engine factories or their representatives in Turkey, and in ship design offices. Our graduates work in yacht sector located in Istanbul, Antalya, Bodrum, Marmaris, Izmir and other yacht production sites. In addition they work in international shipyards, marine shipping, insurance companies and in leading universities around the world.
Qualification is valid indefinetely.