Yeterlilik Kodu

TR0030009359

Yeterlilik Adı
Geoteknik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yer bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Zemin, kaya ve yeraltı suyu ile bunların mühendislik projelerinin tasarımı ve yapım teknikleri alanında eğitim ve deneyim sağlamak.
  • Geoteknik mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve ekipmanterleri seçme yeteneği kazanmak.
  • Modern metodları uygulama yeteneği kazanmak.
  • Bilgisini geliştirmek için yeni metotlar keşfetmek.
  • İyi bir mekanik, mukavemet ve hidrolik bilgisi ve buradaki kavramları zemin mekaniğine uygulayabilme yeteneği kazanmak.
  • Zeminlerin bazı arazi deneyleri ile yerinde geoteknik özelliklerinin belirlenmesi konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Zemin ve kaya numuneleri elde etmek için araştırma sondajları açılması konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Yapılacak olan mühendislik yapısına uygun zemin koşullarının bulunmaması durumunda, uygun iyileştirme yönteminin seçimi, projelendirilmesi ve uygulanması konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Bireysel sorumluluk kazanma ve multidisipliner takım çalışması ve bireysel olan etkili bir çalışma yeteneği kazanma.
  • Bir konu üzerinde Türkçe ve İngilizce olarak toplum önünde fikirlerini savunma, kendine güvenme yeteneği kazanma.
  • Kendi kendini geliştirme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanma.
  • İnsan ve doğayı koruyan teknik çözümler üretme yeteneği kazanma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersin başarı notu; bağıl değerlendirme sistemi ya da öğretim elemanının takdiri kullanılarak belirlenir. 
  • Her eğitim-öğretim yılı başında; bağıl değerlendirmeye katma sınırı (BDKS), ham başarı notu alt sınırı (HNAS) ve yarıyıl sonu sınavı alt sınırı (YSAS) Senato tarafından belirlenir. 
  • Bağıl değerlendirme sistemi ve öğretim elemanı takdirinin uygulandığı derslerde değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl sonu sınav notunun en az YSAS olması gerekir. Bu puanın altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır. 
  • Bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilemeyecek dersler için yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı kullanılarak başarı derecelerinin karşılığı harf notları, Senato tarafından 100 puan üzerinden oluşturulan tablodan dersi veren öğretim elemanının takdiri ile belirlenir. Öğretim elemanı bu tabloda yer alan puan aralıklarını aşağıya çekebilir, fakat yukarıya çıkaramaz. 

Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; aşağıda belirtilen harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür: a) Başarı Notu Katsayı Açıklama AA 4.00 Başarılı BA 3.50 Başarılı BB 3.00 Başarılı CB 2.50 Başarılı CC 2.00 Başarılı DC 1.50 Koşullu Başarılı DD 1.00 Koşullu Başarılı FF 0.00 Başarısız b) B= Kredisiz dersler için başarılı. c) K= Kredisiz dersler için kalır. ç) D= Devamsız. d) G= Girmedi. e) M= Muaf. (6) Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır. DD ve DC harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için GNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır. ç) Muaf sayma (M); bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, en son izledikleri yükseköğretim programında almış oldukları ve ilgili birim yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır. d) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak gösterilen dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye katılmaz. e) D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir ve genel not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl tekrar alınır. f) Kredisiz bir dersten K notu alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyılda tekrarlar. Öğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 120ECTS krediyi almış olması.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise DiplomasıUlusal alanda yapılan Lisans Yerleştirme Sınavıyla Yerleştirilme (YGS-LYS)

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 120 ECTS krediyi almış olması.Bir öğrenci programdan mezun olabilmek için minimum 120 AKTS kredi ders almalı, 4.00 üzerinden minimum 2.00 genel not ortalaması olmalı ve hiç bir FF notu bulunmamalıdır ve 36 işgünü stajını tamamlamış olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1-Devlet Su İşleri, İl Özel İdaresi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Karayolları, İller Bankası gibi resmi kuruluşlarda görev yapabilmektedirler.2-Jeolojik araştırmalarda görev alabilirler.3-Zemin ve kaya mekaniği konusunda uzmanlaşan özel kuruluşlarda çalışabilirler.4- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından getirilen zemin etüdü zorunluluğu nedeniyle, bu konuda faaliyet gösteren çok sayıda özel firma ve laboratuvarların kurulmaya başlanması istihdam olanaklarını arttıracaktır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009359


Yeterlilik Adı
Geoteknik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Zemin, kaya ve yeraltı suyu ile bunların mühendislik projelerinin tasarımı ve yapım teknikleri alanında eğitim ve deneyim sağlamak.
  • Geoteknik mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve ekipmanterleri seçme yeteneği kazanmak.
  • Modern metodları uygulama yeteneği kazanmak.
  • Bilgisini geliştirmek için yeni metotlar keşfetmek.
  • İyi bir mekanik, mukavemet ve hidrolik bilgisi ve buradaki kavramları zemin mekaniğine uygulayabilme yeteneği kazanmak.
  • Zeminlerin bazı arazi deneyleri ile yerinde geoteknik özelliklerinin belirlenmesi konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Zemin ve kaya numuneleri elde etmek için araştırma sondajları açılması konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Yapılacak olan mühendislik yapısına uygun zemin koşullarının bulunmaması durumunda, uygun iyileştirme yönteminin seçimi, projelendirilmesi ve uygulanması konusunda eğitim ve deneyim kazanmak.
  • Bireysel sorumluluk kazanma ve multidisipliner takım çalışması ve bireysel olan etkili bir çalışma yeteneği kazanma.
  • Bir konu üzerinde Türkçe ve İngilizce olarak toplum önünde fikirlerini savunma, kendine güvenme yeteneği kazanma.
  • Kendi kendini geliştirme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanma.
  • İnsan ve doğayı koruyan teknik çözümler üretme yeteneği kazanma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersin başarı notu; bağıl değerlendirme sistemi ya da öğretim elemanının takdiri kullanılarak belirlenir. 
  • Her eğitim-öğretim yılı başında; bağıl değerlendirmeye katma sınırı (BDKS), ham başarı notu alt sınırı (HNAS) ve yarıyıl sonu sınavı alt sınırı (YSAS) Senato tarafından belirlenir. 
  • Bağıl değerlendirme sistemi ve öğretim elemanı takdirinin uygulandığı derslerde değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl sonu sınav notunun en az YSAS olması gerekir. Bu puanın altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır. 
  • Bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilemeyecek dersler için yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı kullanılarak başarı derecelerinin karşılığı harf notları, Senato tarafından 100 puan üzerinden oluşturulan tablodan dersi veren öğretim elemanının takdiri ile belirlenir. Öğretim elemanı bu tabloda yer alan puan aralıklarını aşağıya çekebilir, fakat yukarıya çıkaramaz. 

Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; aşağıda belirtilen harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür: a) Başarı Notu Katsayı Açıklama AA 4.00 Başarılı BA 3.50 Başarılı BB 3.00 Başarılı CB 2.50 Başarılı CC 2.00 Başarılı DC 1.50 Koşullu Başarılı DD 1.00 Koşullu Başarılı FF 0.00 Başarısız b) B= Kredisiz dersler için başarılı. c) K= Kredisiz dersler için kalır. ç) D= Devamsız. d) G= Girmedi. e) M= Muaf. (6) Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır. DD ve DC harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için GNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır. ç) Muaf sayma (M); bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, en son izledikleri yükseköğretim programında almış oldukları ve ilgili birim yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır. d) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak gösterilen dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye katılmaz. e) D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir ve genel not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl tekrar alınır. f) Kredisiz bir dersten K notu alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyılda tekrarlar. Öğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 120ECTS krediyi almış olması.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise DiplomasıUlusal alanda yapılan Lisans Yerleştirme Sınavıyla Yerleştirilme (YGS-LYS)


Başarma Şartları
Öğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 120 ECTS krediyi almış olması.Bir öğrenci programdan mezun olabilmek için minimum 120 AKTS kredi ders almalı, 4.00 üzerinden minimum 2.00 genel not ortalaması olmalı ve hiç bir FF notu bulunmamalıdır ve 36 işgünü stajını tamamlamış olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1-Devlet Su İşleri, İl Özel İdaresi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Karayolları, İller Bankası gibi resmi kuruluşlarda görev yapabilmektedirler.2-Jeolojik araştırmalarda görev alabilirler.3-Zemin ve kaya mekaniği konusunda uzmanlaşan özel kuruluşlarda çalışabilirler.4- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından getirilen zemin etüdü zorunluluğu nedeniyle, bu konuda faaliyet gösteren çok sayıda özel firma ve laboratuvarların kurulmaya başlanması istihdam olanaklarını arttıracaktır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009359

Qualification Title
Geotechnical Associate Degree
Awarding BodyFirat University
Awarding Body ContactFirat University, 23119 Elazig, Turkey
Awarding Body Urlhttp://www.firat.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasEarth sciences
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

1)A course grade is determined by relative evaluation system or using the discretion of the instructor. (2) At the beginning of each academic year; the minimum added of evaluation system, the lower limit of crude grade and the lower limit of final exam were determined by the Senate.(3) Relative evaluation system and if the instructor to be taken into consideration in the implementation of the course the students final exam grade must be at least the lower limit.Students who fall below these points directly fails. (4) For the lessons that are not evaluated by relative evaluation system, using the distribution of final letter grades of crude grade is determined by the discretion of the instructor out of 100 points from the table created by the Senate. Faculty members can pull the score intervals, but can not take up in this table. (5) The grade of a course is converted to following letter grade success factors according to the principles determined by the Senate: a) Coefficient of Performance Grade Description AA 4.00 Succesful BA 3.50 Succesful BB 3.00 Succesful CB 2.50 Succesful CC 2.00 Succesful DC 1.50 Conditional SuccessfulDD 1.00 Conditional Successful FF 0.00 Unsuccessful b) B=Successful for non-credit courses. c) K=Fails for noncredit courses. ç)D=Discontinuous d)G: Not Come e)M=Exempt. (6)The grade is used as letter grades are defined as follows:a)BA, BB, CB or CC grade students who have taken one of those courses considered successful b)DC, or DD grade students who have taken one of those courses considered conditional successful .DD and DC letter grade for the students to be successful in this course must have a CGPA of at least 2.00. c) FF grade in a course is deemed to have failed that course. ç)Exempt: The horizontal transition from a higher education institution accepted or re-entering the examination held by SSPC students who register the program ın adapting ,the latest higher education programs they watch, and they are taken on board with the decision about the units used for the courses they be successful. d) M and B are shown as courses are not taken into account in the calculation of CGPA. e) D grades, attendance is given to students who fulfill their obligations and in the calculation of the GPA will be treated as FF. D grade be assessed by the first semester courses will be again. f) F grade for a non-credit course, he is deemed to have failed the course and repeats the same course is offered in the first semester.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF grades.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (YGS-LYS)

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF grades.The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 36 days industrial training period, and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.
Progression Paths (Relationship Type)

1- They can work in official institutions such as State Hydraulic Works,Provincial Administration, Ministry of Environment and Urban Planning, Highways and the Bank of Provinces. 2- They can work inGeological research tasks.3- They can work inprivate institutions specializing in soil and rock mechanics.4- Ground survey due to the obligation imposed by the Ministry of Environment and Urban Planning, a large number of activities in this regard with the establishment of private companies and laboratories will increase employment opportunities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009359


Qualification Title
Geotechnical Associate Degree

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact
Firat University, 23119 Elazig, Turkey

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

1)A course grade is determined by relative evaluation system or using the discretion of the instructor. (2) At the beginning of each academic year; the minimum added of evaluation system, the lower limit of crude grade and the lower limit of final exam were determined by the Senate.(3) Relative evaluation system and if the instructor to be taken into consideration in the implementation of the course the students final exam grade must be at least the lower limit.Students who fall below these points directly fails. (4) For the lessons that are not evaluated by relative evaluation system, using the distribution of final letter grades of crude grade is determined by the discretion of the instructor out of 100 points from the table created by the Senate. Faculty members can pull the score intervals, but can not take up in this table. (5) The grade of a course is converted to following letter grade success factors according to the principles determined by the Senate: a) Coefficient of Performance Grade Description AA 4.00 Succesful BA 3.50 Succesful BB 3.00 Succesful CB 2.50 Succesful CC 2.00 Succesful DC 1.50 Conditional SuccessfulDD 1.00 Conditional Successful FF 0.00 Unsuccessful b) B=Successful for non-credit courses. c) K=Fails for noncredit courses. ç)D=Discontinuous d)G: Not Come e)M=Exempt. (6)The grade is used as letter grades are defined as follows:a)BA, BB, CB or CC grade students who have taken one of those courses considered successful b)DC, or DD grade students who have taken one of those courses considered conditional successful .DD and DC letter grade for the students to be successful in this course must have a CGPA of at least 2.00. c) FF grade in a course is deemed to have failed that course. ç)Exempt: The horizontal transition from a higher education institution accepted or re-entering the examination held by SSPC students who register the program ın adapting ,the latest higher education programs they watch, and they are taken on board with the decision about the units used for the courses they be successful. d) M and B are shown as courses are not taken into account in the calculation of CGPA. e) D grades, attendance is given to students who fulfill their obligations and in the calculation of the GPA will be treated as FF. D grade be assessed by the first semester courses will be again. f) F grade for a non-credit course, he is deemed to have failed the course and repeats the same course is offered in the first semester.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF grades.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (YGS-LYS)


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF grades.The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum, including a 36 days industrial training period, and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale.

Progression Paths (Relationship Type)

1- They can work in official institutions such as State Hydraulic Works,Provincial Administration, Ministry of Environment and Urban Planning, Highways and the Bank of Provinces. 2- They can work inGeological research tasks.3- They can work inprivate institutions specializing in soil and rock mechanics.4- Ground survey due to the obligation imposed by the Ministry of Environment and Urban Planning, a large number of activities in this regard with the establishment of private companies and laboratories will increase employment opportunities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address