Yeterlilik Kodu | TR0030026939 | |
Yeterlilik Adı | Gıda Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yıldız Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yildiz.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Başarı notu
Başarı Notu Katsayı Açıklama AA 4.00 Mükemmel BA 3.50 Pekiyi BB 3.00 İyi CB 2.50 Orta CC 2.00 Yeterli DC 1.50 Koşullu Başarılı DD 1.00 Başarısız FD 0.50 Başarısız FF 0.00 Başarısız F0 0.00 Devamsız G: Geçer
Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2022/30.09.2027 Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2022/30.09.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik Sürekli Geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030026939
ISCO 08
ISCO 08
- Gıda Mühendisliği, gıda bilimi ve teknolojisindeki problemlere ziraat, mühendislik ve temel bilimlerin prensiplerini kullanarak multidisipliner bakış açısıyla çözümler üreten, mühendislik biliminin farklı alanlarındaki gelişmeleri, yeni teknik ve araçları kullanarak insanların yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan özgün bir mühendislik dalıdır.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi.
- Gıda mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
- Matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Gıda Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
- Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
- Karmaşık bir sistemi, süreci ve ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
- Modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
- Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
- Gıda mühendisliği alanına özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
- Gıda mühendisliği alanına özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için deney yapma ve veri toplama becerisi
- Gıda mühendisliği alanına özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
- Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
- Çok Disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
- Bireysel çalışma becerisi
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi.
- En az bir yabancı dil bilgisi
- Rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
- Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
- Etkin sunum yapabilme becerisi
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
- Gıda mühendisliğinde kullanılan standartlar hakkında bilgi
- İş hayatında proje ve risk yönetimi ile ilgili uygulamalar hakkında bilgi
- Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkileri ve çağın problemleri hakkında bilgi
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.
- Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.
Başarı notu
- Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.
- Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
- Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
Başarı Notu Katsayı Açıklama
AA 4.00 Mükemmel
BA 3.50 Pekiyi
BB 3.00 İyi
CB 2.50 Orta
CC 2.00 Yeterli
DC 1.50 Koşullu Başarılı
DD 1.00 Başarısız
FD 0.50 Başarısız
FF 0.00 Başarısız
F0 0.00 Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik
- Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.
- G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
- K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.
- İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.
- M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.
Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları
- Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
- Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
- Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
- Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.
- Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
- Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
- Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
- Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
- Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.05.2022/30.09.2027
Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.05.2022/30.09.2027
- YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik Sürekli Geçerlidir.
Qualification Code | TR0030026939 | |
Qualification Title | Bachelor Programme in Food Engineering | |
Awarding Body | Yildiz Technical University | |
Awarding Body Contact | Yildiz Technical University | |
Awarding Body Url | http://www.yildiz.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Students shall gain knowledge of fundamental principles in mathematics, life sciences and engineering; ability to apply those information on food engineering problems They shall gain knowledge of ability to detect, identify, formulate and solve the problems of food engineering; ability to distinguish and application of suitable analytical methods and modeling techniques where neededThey shall gain knowledge of analysing of a system, component, or process; and the skill of designing under realistic constraints to meet the desired requirements; application of the methods of modern design accordinglyThey shall gain knowledge of ability to analyze a system, a system component or a process; ability to design through those demands in realistic constraints; ability to practice modern designing methodsThey shall gain knowledge of ability R & D capability. Ability to design and perform experiments, gather data, analyze and interpret resultsThey shall gain knowledge of ability to work individually or take responsibility within a multidisciplinary teamwork environmentThey shall gain knowledge of ability to communicate well in oral and written. Ability to have knowledge of foreign languagesThey shall gain knowledge of management skills; knowledge of analytical thinking and problem-solving ability; knowledge of project management and professional practice; awareness of entrepreneurship, modernism and sustainable developmentThey shall gain knowledge of ability to have technical knowledge about food legislation.They shall gain knowledge of ability to be respectful to professional ethics and to have consciousness of protecting themThey shall gain knowledge of assessment of the effects of food engineering and food safety applications on health and environment, awareness for the legal extent of these applications | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment of Success a) In assessing a student’s performance in a course, the grade the student has scored during the semester work over a hundred and the grade the student has scored at the end of the semester over a hundred are taken into consideration.b) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 60% and the weight of the final exam is 40%. Achievement Grade (1) In determining a grade, relative evaluation system is used. Achievement Grade is designated as follows: a) The meanings of the achievement grades are defined as follows: Achievement Grade CoefficientAchievement DegreeAA4.00 ExcellentBA 3.50 Very goodBB3.00 GoodCB2.50 AverageCC 2.00 SatisfactoryDC1.50Provisionally SuccessfulDD1.00 FailFD0.50FailFF0.00FailF00.00NA G: Pass K: Fail İ: Leave of Absence M: Exemption E: Incomplete 2) (DC) indicates that the student has been provisionally successful in a course. For a student to be considered successful in a course, he must have a minimum GPA of 2.0. If a student has courses in which he has been provisionally successful in his instructional plan, he must have a minimum GPA of 2.0 to qualify for graduation. And, this course is included in his GPA. 3) G (Pass) indicates that the student has been successful/satisfactory in a course and not included in his GPA. 4) K (Fail) indicates that the student has been unsuccessful/unsatisfactory in a course and not included in his GPA. 5) İ (Leave of Absence) indicates that the student has been unable to complete the requirements of a course because of sickness or some other valid reason pursuant to the relevant provision of this Regulation and is not included in GPA until it is transformed into an achievement grade. If this course is not completed the following semester in which the course is available, İ automatically turns into an FF. 6) M (Exemption) indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in their new undergraduate program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. The courses that student is exempt from are processed as a non-credit exemption and they are not included in the student’s GPA. Make-up, Resit and Graduation Exams (1) A make-up exam is administered in place of a mid-term exam. In case of multiple make-up exams, the student can only sit in one of these exams. The provisions stipulated by the Senate apply to whether a student can sit in a make-up exam or how to administer a make-up exam. A make-up exam for the exams at the end of the semester won’t be allowed. (2) The provisions regarding resit exams are as follows: a) For a student to be able to sit in a resit exam, he must have added the course at the beginning of the semester and must have fulfilled the requirements to be able to take this exam at the end of the semester. Students who have missed a resit exam cannot have a make-up exam for it. b) Students who have been unsuccessful or provisionally successful (not F0) can sit in resit exams. The score in a resit exam is considered a final at the end of the semester. An achievement grade is assigned at the end of a resit exam by taking the percentages of visas, assignments and the resit exam into consideration. c) A student who have missed a resit exam gets E (Incomplete) and remains as the achievement grade of the course. The resit achievement grades are included in semester grade average points. (3) The provisions regarding graduation exams are as follows: a) To be able to sit in a graduation exam, a student must have fulfilled the requirements to take the final exam at the end of the semester. The students who haven’t qualified for a graduation exam can’t sit in a make-up exam for this exam. b) The students who have to pass a maximum of two courses before their graduation are granted a graduation exam for the classes they have failed after the resit exam and within the period stated in the academic calendar. The students who are unable to graduate due to their GPA below 2.00 can take a graduation exam in two courses in which they have been provisionally successful. c) To be considered successful in a graduation exam, a student must get at least a CC. The grade taken in the exam takes the place of the achievement grade of the course. Visas and assignments aren’t included in the assessment. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Those who want to enroll in YTU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by YTU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program. The students who qualify to enroll in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. “Directive on Instruction and Examination, School of Foreign Languages (YDYO)-YTU” and other regulations apply to English Proficiency Exam and Preparatory English Courses, except for the Foreign Languages Department English Language Teaching Program. | |
Conditions for Success | To be able to qualify for graduation, students must complete all the courses in the instructional plan, assignments, field work, applied projects, assignments, workshops, seminars, attendance, laboratory work and other related activities with a minimum CGPA of 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students can find job in our or foreign country’s industrial sector, mainly, various public and private institutions as food engineer. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030026939
Students shall gain knowledge of fundamental principles in mathematics, life sciences and engineering; ability to apply those information on food engineering problems They shall gain knowledge of ability to detect, identify, formulate and solve the problems of food engineering; ability to distinguish and application of suitable analytical methods and modeling techniques where neededThey shall gain knowledge of analysing of a system, component, or process; and the skill of designing under realistic constraints to meet the desired requirements; application of the methods of modern design accordinglyThey shall gain knowledge of ability to analyze a system, a system component or a process; ability to design through those demands in realistic constraints; ability to practice modern designing methodsThey shall gain knowledge of ability R & D capability. Ability to design and perform experiments, gather data, analyze and interpret resultsThey shall gain knowledge of ability to work individually or take responsibility within a multidisciplinary teamwork environmentThey shall gain knowledge of ability to communicate well in oral and written. Ability to have knowledge of foreign languagesThey shall gain knowledge of management skills; knowledge of analytical thinking and problem-solving ability; knowledge of project management and professional practice; awareness of entrepreneurship, modernism and sustainable developmentThey shall gain knowledge of ability to have technical knowledge about food legislation.They shall gain knowledge of ability to be respectful to professional ethics and to have consciousness of protecting themThey shall gain knowledge of assessment of the effects of food engineering and food safety applications on health and environment, awareness for the legal extent of these applications
Assessment of Success a) In assessing a student’s performance in a course, the grade the student has scored during the semester work over a hundred and the grade the student has scored at the end of the semester over a hundred are taken into consideration.b) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 60% and the weight of the final exam is 40%. Achievement Grade (1) In determining a grade, relative evaluation system is used. Achievement Grade is designated as follows: a) The meanings of the achievement grades are defined as follows: Achievement Grade CoefficientAchievement DegreeAA4.00 ExcellentBA 3.50 Very goodBB3.00 GoodCB2.50 AverageCC 2.00 SatisfactoryDC1.50Provisionally SuccessfulDD1.00 FailFD0.50FailFF0.00FailF00.00NA G: Pass K: Fail İ: Leave of Absence M: Exemption E: Incomplete 2) (DC) indicates that the student has been provisionally successful in a course. For a student to be considered successful in a course, he must have a minimum GPA of 2.0. If a student has courses in which he has been provisionally successful in his instructional plan, he must have a minimum GPA of 2.0 to qualify for graduation. And, this course is included in his GPA. 3) G (Pass) indicates that the student has been successful/satisfactory in a course and not included in his GPA. 4) K (Fail) indicates that the student has been unsuccessful/unsatisfactory in a course and not included in his GPA. 5) İ (Leave of Absence) indicates that the student has been unable to complete the requirements of a course because of sickness or some other valid reason pursuant to the relevant provision of this Regulation and is not included in GPA until it is transformed into an achievement grade. If this course is not completed the following semester in which the course is available, İ automatically turns into an FF. 6) M (Exemption) indicates that the student have exemption for the previous program courses which are deemed equivalent to the courses offered in their new undergraduate program. Decision for the course exemption is made by the relevant faculty committee. The courses that student is exempt from are processed as a non-credit exemption and they are not included in the student’s GPA. Make-up, Resit and Graduation Exams (1) A make-up exam is administered in place of a mid-term exam. In case of multiple make-up exams, the student can only sit in one of these exams. The provisions stipulated by the Senate apply to whether a student can sit in a make-up exam or how to administer a make-up exam. A make-up exam for the exams at the end of the semester won’t be allowed. (2) The provisions regarding resit exams are as follows: a) For a student to be able to sit in a resit exam, he must have added the course at the beginning of the semester and must have fulfilled the requirements to be able to take this exam at the end of the semester. Students who have missed a resit exam cannot have a make-up exam for it. b) Students who have been unsuccessful or provisionally successful (not F0) can sit in resit exams. The score in a resit exam is considered a final at the end of the semester. An achievement grade is assigned at the end of a resit exam by taking the percentages of visas, assignments and the resit exam into consideration. c) A student who have missed a resit exam gets E (Incomplete) and remains as the achievement grade of the course. The resit achievement grades are included in semester grade average points. (3) The provisions regarding graduation exams are as follows: a) To be able to sit in a graduation exam, a student must have fulfilled the requirements to take the final exam at the end of the semester. The students who haven’t qualified for a graduation exam can’t sit in a make-up exam for this exam. b) The students who have to pass a maximum of two courses before their graduation are granted a graduation exam for the classes they have failed after the resit exam and within the period stated in the academic calendar. The students who are unable to graduate due to their GPA below 2.00 can take a graduation exam in two courses in which they have been provisionally successful. c) To be considered successful in a graduation exam, a student must get at least a CC. The grade taken in the exam takes the place of the achievement grade of the course. Visas and assignments aren’t included in the assessment.
Those who want to enroll in YTU undergraduate degree programs must get the sufficient score required by YTU from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in “Directive On Application and Registration of Foreign Students” are applied to the students from abroad who want to enroll in this program. The students who qualify to enroll in undergraduate degree programs whose medium of instruction is 30% English have to take English Proficiency Exam. “Directive on Instruction and Examination, School of Foreign Languages (YDYO)-YTU” and other regulations apply to English Proficiency Exam and Preparatory English Courses, except for the Foreign Languages Department English Language Teaching Program.
Graduated students can find job in our or foreign country’s industrial sector, mainly, various public and private institutions as food engineer.