Yeterlilik Kodu | TR0030018128 | |
Yeterlilik Adı | Grafik Tasarım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | KTO Karatay Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | https://karatay.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 2166.06 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Grafik Tasarım Bölümü, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi bünyesinde 2013-2014 eğitim öğretim yılında öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. Lisans eğitimi, öğrencilerin grafik tasarımın basılı ve dijital tasarım alanlarında uzmanlaşmasını sağlamak ve yaratıcı ve entelektüel özelliklerini geliştirmek üzere 4 yıllık program üzerine kuruludur. Grafik Tasarım Bölümü’ndeki 4 yıllık programda verilen dersler alan bilgisine yönelik dersler olup daha çok zorunlu dersler ağırlıktadır. İlk yarıyıldan başlayarak seçmeli dersler, giderek artan oranda 8. yarıyılın sonuna kadar devam etmektedir. Grafik Tasarım Programında Eğitim, teknolojik donanım ve yazılım ekipmanlarıyla yapılmaktadır. Öğrencilerimizin mezun olmadan önce, sektör ile senkron sağlayabilmesi açısından 30’ar iş günü olmak üzere iki ayrı staj programları yapma zorunluluğu vardır. Bölüm, çalışmalarını sektördeki çeşitli kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde gerçekleştirmeye özen göstermektedir. Grafik Tasarım Bölümü, lisans eğitiminin yanı sıra, yüksek lisans programıyla da grafik tasarımda uzmanlaşmaya yönelik akademik ve bilimsel eğitime katkı sunmaktadır. Grafik Tasarımı Bölümü, her türlü görsel tasarım problemini çözebilecek, çağın gerektirdiği donanımları yetkin şekilde kullanabilen, toplumsal ve kültürel farklılıkları izleyen, bilinçli ve mesleki alanında uzmanlaşmış grafik tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bölüm, bünyesinde özgün baskı atölyesi, yazılım ve donanım açısından gelişmiş bilgisayar (Mac) laboratuvarları, fotoğraf stüdyosu ile öğrencilerin tüm projelerini gerçekleştirebilecekleri imkanları bulundurmaktadır. Mezunlarımız; reklam ajansları, tasarım ofisleri, matbaalar, televizyon ve post-prodüksiyon şirketlerinde, fotoğraf stüdyolarında, yayıncılık sektörünün bütün bölümlerinde, web tasarım ofislerinde, çizgi film animasyon stüdyolarında, devlet ve özel kurumların tasarım bölümlerinde çalışma imkanlarına sahiptirler. Mezun olduktan sonra alabilecekleri unvanlar ise; grafik tasarımcı, illüstratör, sanat yönetmeni, web tasarımcı, multimedya tasarımcısı şeklinde sıralanabilir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.a) Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir: Puan AralığıVerilen Not Katsayı 90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,00-39 FF0,0b) Diğer harf notları şunlardır: FG = Sınava GirmediFX = DevamsızI = EksikS = YeterliU = YetersizT = TransferP = Devam Eden | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) | |
Giriş Şartı | Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur.Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.Ayrıca yatay geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüzden mezun olanlar, reklam ajansları, basın yayın kuruluşları, televizyon kanallarında görsel tasarımın kullanıldığı bütün alanlarda iş bulabilmektedirler. Bölüm mezunları kendi işyerlerini açabilecekleri gibi; orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklam ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030018128
ISCO 08: 2166.06
ISCO 08: 2166.06
Grafik Tasarım Bölümü, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi bünyesinde 2013-2014 eğitim öğretim yılında öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. Lisans eğitimi, öğrencilerin grafik tasarımın basılı ve dijital tasarım alanlarında uzmanlaşmasını sağlamak ve yaratıcı ve entelektüel özelliklerini geliştirmek üzere 4 yıllık program üzerine kuruludur.
Grafik Tasarım Bölümü’ndeki 4 yıllık programda verilen dersler alan bilgisine yönelik dersler olup daha çok zorunlu dersler ağırlıktadır. İlk yarıyıldan başlayarak seçmeli dersler, giderek artan oranda 8. yarıyılın sonuna kadar devam etmektedir. Grafik Tasarım Programında Eğitim, teknolojik donanım ve yazılım ekipmanlarıyla yapılmaktadır. Öğrencilerimizin mezun olmadan önce, sektör ile senkron sağlayabilmesi açısından 30’ar iş günü olmak üzere iki ayrı staj programları yapma zorunluluğu vardır.
Bölüm, çalışmalarını sektördeki çeşitli kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde gerçekleştirmeye özen göstermektedir. Grafik Tasarım Bölümü, lisans eğitiminin yanı sıra, yüksek lisans programıyla da grafik tasarımda uzmanlaşmaya yönelik akademik ve bilimsel eğitime katkı sunmaktadır.
Grafik Tasarımı Bölümü, her türlü görsel tasarım problemini çözebilecek, çağın gerektirdiği donanımları yetkin şekilde kullanabilen, toplumsal ve kültürel farklılıkları izleyen, bilinçli ve mesleki alanında uzmanlaşmış grafik tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Bölüm, bünyesinde özgün baskı atölyesi, yazılım ve donanım açısından gelişmiş bilgisayar (Mac) laboratuvarları, fotoğraf stüdyosu ile öğrencilerin tüm projelerini gerçekleştirebilecekleri imkanları bulundurmaktadır. Mezunlarımız; reklam ajansları, tasarım ofisleri, matbaalar, televizyon ve post-prodüksiyon şirketlerinde, fotoğraf stüdyolarında, yayıncılık sektörünün bütün bölümlerinde, web tasarım ofislerinde, çizgi film animasyon stüdyolarında, devlet ve özel kurumların tasarım bölümlerinde çalışma imkanlarına sahiptirler. Mezun olduktan sonra alabilecekleri unvanlar ise; grafik tasarımcı, illüstratör, sanat yönetmeni, web tasarımcı, multimedya tasarımcısı şeklinde sıralanabilir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi.
- Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi.
- Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi.
- Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
- Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi.
- Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi.
- İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
- Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
- Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi.
- Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi.
- Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi.
- Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi.
- Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi.
- Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet ve ARGE Yeteneği Kazanma. Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma becerisi.
- Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi.
- Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi.
- Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi.
- Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi.
- İlgili sanat alanında yasal düzenlemeler ve işlemler hakkında bilgi kazanma becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.a) Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir:
Puan AralığıVerilen Not Katsayı 90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,00-39 FF0,0b) Diğer harf notları şunlardır:
FG = Sınava GirmediFX = DevamsızI = EksikS = YeterliU = YetersizT = TransferP = Devam Eden
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur.Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.Ayrıca yatay geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir.
Bölümümüzden mezun olanlar, reklam ajansları, basın yayın kuruluşları, televizyon kanallarında görsel tasarımın kullanıldığı bütün alanlarda iş bulabilmektedirler. Bölüm mezunları kendi işyerlerini açabilecekleri gibi; orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklam ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030018128 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Graphic Design | |
Awarding Body | KTO Karatay University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://karatay.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 2166.06 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Graphic Design, under the Faculty of Fine Arts and Design, began its educational activities in the 2013-2014 academic year. The language of instruction is Turkish. The undergraduate program, designed to ensure specialization in both printed and digital design, spans 4 years, aiming to develop the students’ creative and intellectual capacities. Courses provided in the 4-year Graphic Design curriculum are mainly mandatory, with elective courses increasing from the first semester to the eighth. Education is supported by technological hardware and software. Before graduation, students are required to complete two separate internships of 30 working days each to synchronize with the industry. The department emphasizes collaboration with various organizations and institutions in the sector. Alongside undergraduate education, the department also contributes academically through its master's program in graphic design. The mission is to train graphic designers capable of solving all kinds of visual design problems, proficient in contemporary tools, conscious of social and cultural diversity, and specialized in their professional field. Facilities include a print workshop, advanced Mac computer labs, and a photo studio. Graduates can work in advertising agencies, design studios, printing houses, TV and post-production companies, photo studios, publishing houses, web design studios, animation studios, and public/private institutions’ design units. Potential titles: graphic designer, illustrator, art director, web designer, multimedia designer. | |
Learning Environments | Education may be delivered in-person, online, or as distance learning. Practical training, including internships or workplace training, is also provided in university labs, workshops, industry, healthcare institutions, and businesses. Full scholarships are available. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Various methods such as midterms, assignments, exercises, projects, practices, and final exams are employed. These include classical exams, multiple-choice tests, homework, performance, and product evaluation. Grades are assigned as letter grades based on these assessments: Score Range Grade Coefficient 90-100 A 4.0 85-89 A- 3.7 80-84 B+ 3.3 75-79 B 3.0 70-74 B- 2.7 65-69 C+ 2.3 60-64 C 2.0 55-59 C- 1.7 50-54 D+ 1.3 40-49 D 1.0 0-39 FF 0.0 Other Grades: FG (Absent), FX (Attendance Fail), I (Incomplete), S (Satisfactory), U (Unsatisfactory), T (Transfer), P (In Progress). | |
Quality Assurance | For the quality assurance of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Within the framework of the criteria determined by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year for higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Additionally, "Foundation Higher Education Institutions Reports", which include academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, are published annually by YÖK. These reports also contain qualitative and quantitative evaluations and are shared with the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Regulation on Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Degree Programs." 1. Development and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK on these matters. 1.3. After being accepted by the relevant Council of Deans, the curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon YÖK's approval. 2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide are carried out according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK on this matter. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Internal and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares with the public the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. Moreover, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality. According to YÖKAK regulations, regular review activities are carried out concerning the defined qualifications. Association for Communication Research (İLAD) | |
Access Requirements | Admission to the Department is carried out in accordance with the results of the Student Selection and Placement Exam (ÖSYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and other regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK). Candidates who are entitled to enroll in the Graphic Design Department must apply to the KTO Karatay University Student Affairs Office within the period specified by ÖSYM for final registration. In addition, admissions of international or foreign students are carried out in accordance with the Directive for Admission of International Students of KTO Karatay University. Furthermore, a certain number of students are accepted into the department through horizontal transfer, within a specified quota. The regulations regarding horizontal transfer conditions and implementation can be accessed via the KTO Karatay University Student Affairs Office's website. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students must successfully complete all courses in the program (corresponding to a total of 240 ECTS credits) and achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 as a qualification requirement for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of our department can find employment in all areas where visual design is utilized, such as advertising agencies, media organizations, and television channels. In addition to establishing their own businesses, graduates can also work in medium and large-scale printing and publishing companies, graphic design studios, advertising agencies, the media sector, and public and private sector organizations that have their own promotional units. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030018128
ISCO:08 2166.06
ISCO:08 2166.06
The Department of Graphic Design, under the Faculty of Fine Arts and Design, began its educational activities in the 2013-2014 academic year. The language of instruction is Turkish. The undergraduate program, designed to ensure specialization in both printed and digital design, spans 4 years, aiming to develop the students’ creative and intellectual capacities.
Courses provided in the 4-year Graphic Design curriculum are mainly mandatory, with elective courses increasing from the first semester to the eighth. Education is supported by technological hardware and software. Before graduation, students are required to complete two separate internships of 30 working days each to synchronize with the industry.
The department emphasizes collaboration with various organizations and institutions in the sector. Alongside undergraduate education, the department also contributes academically through its master's program in graphic design.
The mission is to train graphic designers capable of solving all kinds of visual design problems, proficient in contemporary tools, conscious of social and cultural diversity, and specialized in their professional field.
Facilities include a print workshop, advanced Mac computer labs, and a photo studio. Graduates can work in advertising agencies, design studios, printing houses, TV and post-production companies, photo studios, publishing houses, web design studios, animation studios, and public/private institutions’ design units. Potential titles: graphic designer, illustrator, art director, web designer, multimedia designer.
Education may be delivered in-person, online, or as distance learning. Practical training, including internships or workplace training, is also provided in university labs, workshops, industry, healthcare institutions, and businesses. Full scholarships are available.
- Ability to apply basic art and design knowledge.
- Competence in identifying, evaluating, planning, and managing design problems.
- Ability to produce designs at various scales within the design discipline.
- Capability for individual and interdisciplinary teamwork.
- Analytical and critical thinking.
- Critical assessment of acquired knowledge and skills.
- Ability for two- and three-dimensional thinking and expression.
- Effective communication and presentation skills.
- Creative visual expression of ideas, concepts, or phenomena.
- Transforming abstract/concrete concepts into creative, innovative, original works.
- Continuous learning in art/design analysis, following social/technological developments, proposing modern approaches.
- Understanding past, present, and future in design.
- Using technologies and innovations in design.
- Effective use of design software and ICT.
- Innovation, international competitiveness, R&D capability, knowledge of research methods.
- Understanding materials, tools, machinery in the field, and their correct usage.
- Knowledge of art history and protection of historical/contemporary artworks.
- Acquiring historical knowledge of the field.
- Understanding art culture, aesthetics, and ethics in art/science.
- Knowledge of legal regulations and procedures in the field.
- Literacy
- Multilingualism
- Mathematical and scientific/technological/engineering competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression
Various methods such as midterms, assignments, exercises, projects, practices, and final exams are employed. These include classical exams, multiple-choice tests, homework, performance, and product evaluation. Grades are assigned as letter grades based on these assessments:
Score Range Grade Coefficient
90-100 A 4.0
85-89 A- 3.7
80-84 B+ 3.3
75-79 B 3.0
70-74 B- 2.7
65-69 C+ 2.3
60-64 C 2.0
55-59 C- 1.7
50-54 D+ 1.3
40-49 D 1.0
0-39 FF 0.0
Other Grades: FG (Absent), FX (Attendance Fail), I (Incomplete), S (Satisfactory), U (Unsatisfactory), T (Transfer), P (In Progress).
For the quality assurance of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Within the framework of the criteria determined by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year for higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Additionally, "Foundation Higher Education Institutions Reports", which include academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, are published annually by YÖK. These reports also contain qualitative and quantitative evaluations and are shared with the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Regulation on Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."
1. Development and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK on these matters.
1.3. After being accepted by the relevant Council of Deans, the curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon YÖK's approval.
2. Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide are carried out according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK on this matter.
3. Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Internal and External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares with the public the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions.
Moreover, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
According to YÖKAK regulations, regular review activities are carried out concerning the defined qualifications.
Association for Communication Research (İLAD)
Admission to the Department is carried out in accordance with the results of the Student Selection and Placement Exam (ÖSYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and other regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK).
Candidates who are entitled to enroll in the Graphic Design Department must apply to the KTO Karatay University Student Affairs Office within the period specified by ÖSYM for final registration.
In addition, admissions of international or foreign students are carried out in accordance with the Directive for Admission of International Students of KTO Karatay University.
Furthermore, a certain number of students are accepted into the department through horizontal transfer, within a specified quota. The regulations regarding horizontal transfer conditions and implementation can be accessed via the KTO Karatay University Student Affairs Office's website.
Graduates of our department can find employment in all areas where visual design is utilized, such as advertising agencies, media organizations, and television channels. In addition to establishing their own businesses, graduates can also work in medium and large-scale printing and publishing companies, graphic design studios, advertising agencies, the media sector, and public and private sector organizations that have their own promotional units.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid indefinitely.
