Yeterlilik Kodu | TR0030018914 | |
Yeterlilik Adı | Grafik Tasarımı (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Güzel sanatlar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0211.006.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, grafik tasarım alanında;
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 12.03.2025/12.03.2027 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 4. yarıyılında meslekleri ile ilgili en az 20 iş günü staj veya 60 iş günü işletmede mesleki eğitim yapmaları gerekir. Staj ve işletmede mesleki eğitim, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. İş Sağlığı ve İş Güvenliği Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, üniversite tarafından düzenlenen en az 4 ders dışı etkinliğe katılması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018914
ISCED (2013) 005.0211.006.001
ISCED (2013) 005.0211.006.001
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, grafik tasarım alanında;
- Sektörün dinamik yapısına uyum sağlayabilen özgün, yenilikçi, etik ve kültürel değerlere sahip yaratıcı tasarımlar yapabilen,
- Grafik alanına ait en yeni bilgisayar tasarım programlarını yetkin bir şekilde kullanabilen,
- Tasarım ve üretim süreçlerinde problem çözme, planlama, proje yönetme ve sunma yetkinliğine sahip bireyler olmasıdır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel tasarımın ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcıları bilir.
- Grafik tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir.
- Grafik tasarım konusunda ulusal ve uluslararası etik kuralları, standartları bilir.
- Grafik tasarım uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
- Yaratıcı ve yenilikçi fikirler üretmeye ve bu fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 boyutlu, görsel ifadelere dönüştürür.
- Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile grafik tasarım tekniklerini uygular.Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
- Tasarım süreçlerinde estetik ve işlevi bir arada kullanarak tasarım fikirlerini görselleştirir.
- Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde; problem çözme, planlama, projeyi yönetme ve sunma yetkinliğine sahiptir.
- Geleneksel ve yenilikçi gerekli baskı çözümlerini tanımlar, uygular.
- Grafik tasarım alanında yapılacak işlerin planlamasını (tasarım, baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası) işin teslim sürelerini dikkate alarak yapar.
- Tasarımlarını bir portfolyo dökümanı haline getirir ve sunar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Yaratıcı Düşünme ve Tasarım Yeteneği
- Dijital yetkinlik
- Görsel İletişim Becerisi
- Proje Yönetimi ve İşbirliği
- Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 12.03.2025/12.03.2027
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Grafik Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; gazete, dergi, televizyon, radyo gibi basın sektörleri, web-dizayn şirketleri, tüm şirketlerin tanıtım ve halkla ilişkiler birimleri, matbaacılık gibi iş kollarında grafik tasarımcı ünvanıyla çalışabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018914 | |
Qualification Title | Associate Degree in Graphic Design | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Fine arts | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 2166 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The program aims to graduate students who:
| |
Learning Environments | Education and training are provided in formal education format. Additionally, applied training is conducted through internships or workplace training regardless of sector. | |
Description | Graduates of the program will be able to:
| |
Key Competencies | Graduates are expected to have the following key competences at an advanced level:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of the institutions in accordance with the basic principles set by CoHE. 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be assessed and evaluated is conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by CoHE. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. ILEDAK (Evaluation and Accreditation Board for Communication Education-Turkey) Accreditation Period: 12.03.2025 – 12.03.2027 | |
Access Requirements | Students must take the Higher Education Institutions Exam (YKS) administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and be placed accordingly. | |
Conditions for Success | Students enrolled in the program must complete a total of 120 ECTS credits within the prescribed curriculum to graduate. In the 4th semester, they must also complete at least 20 workdays of internship or 60 workdays of workplace training related to their profession. Internship and workplace training consist of practical and applied training within the relevant sector. The training, application, and internships at workplaces are carried out in accordance with the principles and procedures determined by the Council of Higher Education. To obtain an associate degree in the Occupational Health and Safety Program, students must: • Successfully complete all mandatory and elective courses (totaling 120 ECTS) • Participate in at least four extracurricular activities organized by the university • Achieve a minimum cumulative GPA of 2.0 out of 4.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018914
ISCO 08: 2166
ISCO 08: 2166
The program aims to graduate students who:
- Are capable of creating original, innovative, and ethically responsible designs aligned with the dynamic structure of the design industry,
- Are proficient in using the latest computer-based design software in the field of graphic design,
- Possess skills in problem-solving, planning, project management, and presentation within design and production processes.
Education and training are provided in formal education format. Additionally, applied training is conducted through internships or workplace training regardless of sector.
Graduates of the program will be able to:
- Understand fundamental design principles and elements, as well as key design theories and theorists,
- Know multimedia techniques used in graphic design,
- Recognize national and international ethical standards and codes in the field,
- Utilize tools, techniques, and software required for design applications,
- Generate creative and innovative ideas and transform them into graphic, photographic, typographic, illustrative, and 2D visual outputs,
- Apply design techniques suitable for new media platforms,
- Visualize design ideas by combining aesthetics and functionality,
- Manage the full development process of a design project including planning and presentation,
- Define and implement both traditional and innovative printing solutions,
- Organize and manage all stages of a design job (pre-press, press, and post-press),
- Compile and present a professional design portfolio.
Graduates are expected to have the following key competences at an advanced level:
- Creative Thinking and Design Skills
- Digital Competence
- Visual Communication Skills
- Project Management and Team Collaboration
- Critical Thinking and Problem Solving
- The types of examinations and their contribution to course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
- Student achievement is evaluated using letter and/or numerical grading systems.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of the institutions in accordance with the basic principles set by CoHE.
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be assessed and evaluated is conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles determined by CoHE.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
ILEDAK (Evaluation and Accreditation Board for Communication Education-Turkey)
Accreditation Period: 12.03.2025 – 12.03.2027
Students must take the Higher Education Institutions Exam (YKS) administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and be placed accordingly.
- Associate degree students have the right to enroll in double major programs offered by their higher education institutions. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, upon success, obtain two separate diplomas.
- Graduates of the Graphic Design program can work as graphic designers in newspapers, magazines, television, radio, web design companies, corporate promotion and public relations departments, or the printing industry.
- Associate degree holders may continue their education in undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS).
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous