Yeterlilik Kodu

TR0030007844

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYaşar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYaşar Üniversitesi, Üniversite Caddesi No:37-39 Bornova, İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yasar.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İngilizce eğitim sağlamaktadır. Tam burslu eğitim vermektedir.

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki bir sorunun detaylı analizini yapabilme ve hem bireysel hem de ekip çalışması içerisinde çözümler önerebilme.
  • Çeşitli iletişim kanallarında kullanılmak üzere halkla ilişkiler ve reklam amaçlı yaratıcı iletişim mesajlarını hem Türkçe hem de İngilizce olarak yazabilme.
  • Araştırma stratejileri geliştirebilme, araştırma verilerini reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarında strateji ve mesaj geliştirme amaçlı kullanabilme.
  • Profesyonel kameralar, bilgisayarda görsel tasarım ve kurgu programları kullanarak duyurum ve reklam materyalleri üretebilme ve bu unsurların üretim sürecini yönlendirebilme.
  • Dijital ve konvansiyonel iletişim kanallarında yer alacak gerçek bütünleşik pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve reklam projeleri üretip uygulayabilme ve gerçek firmalardan gelen gerçek projelerin etkisini bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değerlendirebilme.
  • Temel ekonomik, politik, sosyal konuları ve iş dünyasındaki gelişmeleri anlama ve sahip olunan akademik alt yapıyla gerek bu gelişmeler gerekse de günlük sorunlar hakkında yorumlar yapabilme.
  • Halkla ilişkilerin uygulama alanlarından kurumsal iletişim, kriz iletişimi, etkinlik yönetimi, siyasal iletişim gibi alanlardaki tüm süreçlerin yönetiminde ve uygulanmasında sorumluluk alabilme.
  • İş ortamında ve gündelik yaşamda etkin iletişim ve ilişkiler kurabilme.
  • Genel ve meslek örgütleri tarafından geliştirilmiş etik kuralları benimseme; etik kuralları yaymak ve iletişim sektöründe dayanışma sağlamak için meslek örgütleri tarafından yapılan çalışmalara destek verebilme .
  • Yaşamboyu öğrenmenin önemini kavrama ve bu programda kazanılan öğrenme yeterliliklerini kullanabilme.
  • Alanındaki gelişmeleri izleyebilmek için iletişim teknolojileri araçlarını ve bilgisayar programlarını kullanmada gereklik becerileri gösterebilme.
  • Yabancı meslektaşlarıyla etkin iletişim kurmada gerekli dil becerilerini kullanabilme.
  • Alanla ilgili yasa ve yönetmelikler hakkında farkındalık yaratma ve sosyal güvenlik ve iş güvenliğinin önemini bilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınavlar, test ve soru cevap sınavlarıdır.Sözlü sınavlar soru cevap ve sunumlar şekildedir.Proje tabanlı öğrenme derslerinde hem süreç hem de final sunumu değerlendirilmektedir. Özel bir yeterlilik koşulu yoktur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Giriş Şartı

TC Uyruklu Öğrenciler (Önlisans - Lisans Programları), Lise Diploması, Lise ve dengi okul mezunları için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve iki yıllık önlisans mezunları için de yine aynı kurum tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre yapılan üniversite tercihleri sonrasında yerleşme. Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da üniversite tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır.

Uluslararası Öğrenciler için (Önlisans - Lisans Programları)•Başvuru formu (Yaşar Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru Platformu http://apply.yasar.edu.tr ), Lise Diploması, Lise Not Dökümü, Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da ÖSYM tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır. Anadili İngilizce olan öğrenciler için gerekmemektedir.), Referans Mektubu, Niyet Mektubu, Pasaport Fotokopisi

Başarma ŞartlarıÖzel bir yeterlilik koşulu yoktur. Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar şirketlerde, kamu kuruluşlarında ve kar amacı gütmeyen örgütlerde halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi ve sosyal medya ajanslarında görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030007844


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yaşar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaşar Üniversitesi, Üniversite Caddesi No:37-39 Bornova, İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İngilizce eğitim sağlamaktadır. Tam burslu eğitim vermektedir.

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki bir sorunun detaylı analizini yapabilme ve hem bireysel hem de ekip çalışması içerisinde çözümler önerebilme.
  • Çeşitli iletişim kanallarında kullanılmak üzere halkla ilişkiler ve reklam amaçlı yaratıcı iletişim mesajlarını hem Türkçe hem de İngilizce olarak yazabilme.
  • Araştırma stratejileri geliştirebilme, araştırma verilerini reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarında strateji ve mesaj geliştirme amaçlı kullanabilme.
  • Profesyonel kameralar, bilgisayarda görsel tasarım ve kurgu programları kullanarak duyurum ve reklam materyalleri üretebilme ve bu unsurların üretim sürecini yönlendirebilme.
  • Dijital ve konvansiyonel iletişim kanallarında yer alacak gerçek bütünleşik pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve reklam projeleri üretip uygulayabilme ve gerçek firmalardan gelen gerçek projelerin etkisini bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değerlendirebilme.
  • Temel ekonomik, politik, sosyal konuları ve iş dünyasındaki gelişmeleri anlama ve sahip olunan akademik alt yapıyla gerek bu gelişmeler gerekse de günlük sorunlar hakkında yorumlar yapabilme.
  • Halkla ilişkilerin uygulama alanlarından kurumsal iletişim, kriz iletişimi, etkinlik yönetimi, siyasal iletişim gibi alanlardaki tüm süreçlerin yönetiminde ve uygulanmasında sorumluluk alabilme.
  • İş ortamında ve gündelik yaşamda etkin iletişim ve ilişkiler kurabilme.
  • Genel ve meslek örgütleri tarafından geliştirilmiş etik kuralları benimseme; etik kuralları yaymak ve iletişim sektöründe dayanışma sağlamak için meslek örgütleri tarafından yapılan çalışmalara destek verebilme .
  • Yaşamboyu öğrenmenin önemini kavrama ve bu programda kazanılan öğrenme yeterliliklerini kullanabilme.
  • Alanındaki gelişmeleri izleyebilmek için iletişim teknolojileri araçlarını ve bilgisayar programlarını kullanmada gereklik becerileri gösterebilme.
  • Yabancı meslektaşlarıyla etkin iletişim kurmada gerekli dil becerilerini kullanabilme.
  • Alanla ilgili yasa ve yönetmelikler hakkında farkındalık yaratma ve sosyal güvenlik ve iş güvenliğinin önemini bilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınavlar, test ve soru cevap sınavlarıdır.Sözlü sınavlar soru cevap ve sunumlar şekildedir.Proje tabanlı öğrenme derslerinde hem süreç hem de final sunumu değerlendirilmektedir. Özel bir yeterlilik koşulu yoktur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Giriş Şartı

TC Uyruklu Öğrenciler (Önlisans - Lisans Programları), Lise Diploması, Lise ve dengi okul mezunları için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve iki yıllık önlisans mezunları için de yine aynı kurum tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre yapılan üniversite tercihleri sonrasında yerleşme. Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da üniversite tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır.

Uluslararası Öğrenciler için (Önlisans - Lisans Programları)•Başvuru formu (Yaşar Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru Platformu http://apply.yasar.edu.tr ), Lise Diploması, Lise Not Dökümü, Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da ÖSYM tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır. Anadili İngilizce olan öğrenciler için gerekmemektedir.), Referans Mektubu, Niyet Mektubu, Pasaport Fotokopisi


Başarma Şartları
Özel bir yeterlilik koşulu yoktur. Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar şirketlerde, kamu kuruluşlarında ve kar amacı gütmeyen örgütlerde halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Aynı zamanda reklam, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi ve sosyal medya ajanslarında görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007844

Qualification Title
Advertising and Public Relations License
Awarding BodyYaşar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.yasar.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To make in-depth analyses for a matter in marketing communication, public relations and advertising fields and reccommend solutions both individually and as a member of a group.
  • To write messages for public relations and advertising both in Turkish and in English for specific audiences to be used in various communication channels.
  • To develop research strategies and use research data in order to develop new strategies and messages in the advertising and public relations campaigns.
  • To produce publicity and advertising materials by using professional cameras, visual design and editing computer programmes and give directions in the production of them.
  • To develop and implement real integrated marketing communication, public relations and advertising focused projects to be applied both in conventional and offline media channels and evaluate the impact of these real projects coming from real firms by using scientific research methods.
  • To identify the fundamental economic, political, social issues and cases from business world and interpret these issues as well as the daily problems as employing the acquired academic knowledge.
  • To demonstrate responsibility for the management and implementation of processes in the application fields of public relations such as corporate communication, crisis communication, event management, corporate social responsibility and political communication campaigns.
  • To construct effective comunication and relationships in the both workplace and daily lives.
  • To embrace the ethic codes both in general and developed by sectoral non governmental organizations and support the works of the relevant organizations? activities to disseminate ethic codes and act with solidarity in the communication sector.
  • To recognize the significance of lifelong learning and apply learning skills developed through this program in other areas of life.
  • To demonstrate necessary skillset in using information technology tools and computer programmes in order to review developments in the field.
  • To use required language abilities in conducting effective communication with foreign counterparts.
  • To raise an awareness about laws and regulations related to the field and recognize the importance of social and job security.
Key Competencies-
Further Info

Written exams are test, question-answer Oral exams are question-answer, presentationIn project based learning courses both process and final presentation are evaluated.There isnt any kind of capability conditions.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessThere isnt any kind of capability conditions. Students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00, complete their undergraduate degree education and provide all required conditions for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates will be able to work in companies, govermental and nonprofit organizations as public relations specialist. They will also be able to work in advertising, public relations, event management and social media agencies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030007844


Qualification Title
Advertising and Public Relations License

Awarding Body
Yaşar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To make in-depth analyses for a matter in marketing communication, public relations and advertising fields and reccommend solutions both individually and as a member of a group.
  • To write messages for public relations and advertising both in Turkish and in English for specific audiences to be used in various communication channels.
  • To develop research strategies and use research data in order to develop new strategies and messages in the advertising and public relations campaigns.
  • To produce publicity and advertising materials by using professional cameras, visual design and editing computer programmes and give directions in the production of them.
  • To develop and implement real integrated marketing communication, public relations and advertising focused projects to be applied both in conventional and offline media channels and evaluate the impact of these real projects coming from real firms by using scientific research methods.
  • To identify the fundamental economic, political, social issues and cases from business world and interpret these issues as well as the daily problems as employing the acquired academic knowledge.
  • To demonstrate responsibility for the management and implementation of processes in the application fields of public relations such as corporate communication, crisis communication, event management, corporate social responsibility and political communication campaigns.
  • To construct effective comunication and relationships in the both workplace and daily lives.
  • To embrace the ethic codes both in general and developed by sectoral non governmental organizations and support the works of the relevant organizations? activities to disseminate ethic codes and act with solidarity in the communication sector.
  • To recognize the significance of lifelong learning and apply learning skills developed through this program in other areas of life.
  • To demonstrate necessary skillset in using information technology tools and computer programmes in order to review developments in the field.
  • To use required language abilities in conducting effective communication with foreign counterparts.
  • To raise an awareness about laws and regulations related to the field and recognize the importance of social and job security.

Key Competencies
-

Further Info

Written exams are test, question-answer Oral exams are question-answer, presentationIn project based learning courses both process and final presentation are evaluated.There isnt any kind of capability conditions.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
There isnt any kind of capability conditions. Students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00, complete their undergraduate degree education and provide all required conditions for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates will be able to work in companies, govermental and nonprofit organizations as public relations specialist. They will also be able to work in advertising, public relations, event management and social media agencies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode