Yeterlilik Kodu

TR0030017745

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Beykent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.beykent.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanıyan; iletişim bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreçlerine, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlayabilen, analiz edebilen, sorunları tanımlayıp, çözüm önerileri getirebilen uzmanlar yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram, yöntem ve uygulamaları bilen; kazanımlarını mesleğinde aktif olarak kullanabilen profesyoneller yetiştirmek,
  • Yazılı, görsel ve işitsel mesaj formatlarını, en uygun medya stratejisi ve planlamasıyla, geleneksel ve dijital iletişim ortam ve araçlarında kullanabilen uzmanlar yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası planlayıp, yürütebilen; günümüzün rekabetçi ve yenilikçi dünyasına kendini hazırlayan profesyoneller yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, ulusal ve uluslararası çapta faaliyet gösteren meslek örgütlerinin standartlarına ve etik kodlarına uygun davranan, etkin iletişim ve ilişki kuran, sürdürülebilir gelişme odaklı, yaşam boyu öğrenmeye istekli, güncel bilgileri uygulamalarında kullanan, eleştirel düşünme becerileri kazanmış, yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip meslek uzmanları yetiştirmek,
  • Akademik olarak elde ettiği kazanımların yol göstericiliğiyle özgün fikirler ortaya koyabilen, bunları yaratıcı bir şekilde yazarak geleneksel ve dijital medyada uygulayan, sorumluluk almaktan kaçınmayan halkla ilişkiler ve reklamcılık profesyonelleri yetiştirmektir.

Program: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bağlı Olduğu Birim: İletişim Fakültesi
ISCED Temel Alanı: 32 - Gazetecilik ve Enformasyon
ISCED Eğitim Alanı: 320 - Gazetecilik ve Enformasyon
ISCED-P Sınıflandırması: Düzey: 6, Kategori (Oryantasyon): 64, Alt Kategori: 645
Akademik ağırlıklı lisans derecesi
Eğitim Dili TR
Öğretim Türü: Örgün Eğitim / 1. Öğretim

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burslu alanı mevcuttur.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram, yöntem ve uygulamayı bilir.
  • Halkla ilişkilerin yönetim fonksiyonu olmasından hareketle,stratejik planlama ve yönetim, örgütsel iletişim ve kriz yönetimi gibi konular hakkında bilgiye sahiptir.
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanır.
  • Geleneksel ve dijital tüm iletişim ortam ve araçlarını bilir.
  • Araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmeden oluşan halkla ilişkiler ve reklam kampanyası hazırlama sürecini bilir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına uygun medya stratejisini belirleme ve planlamasını gerçekleştirebilme bilgisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına ilişkin ulusal, uluslararası ve evrensel mesleki etik kodları bilir.
  • Geleneksel ve dijital tüm iletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Hedef kitlesinin beklentileri doğrultusunda oluşturduğu özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde yazma ve bunları geleneksel ve dijital medyada uygulama becerisine sahiptir.
  • İletişim bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak, yorumlar, analiz eder, sorunları tanımlar, çözüm önerileri getirir
  • Edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. Bu becerisini halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmeden oluşan halkla ilişkiler ve reklam kampanyası hazırlayabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili güncel bilgileri takip edip, uygulamalarında kullanma yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Hedef kitle ve paydaşlarla etkin iletişim ve ilişki kurar. İlişkiyi sürdürecek diyalog temelli stratejiler geliştirir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanı ile ilgili iş süreçlerinde sorumluluğu üstüne alır, ortaya çıkan sorunları çözümler.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, ulusal ve uluslararası çapta faaliyet gösteren meslek örgütlerinin standartlarına ve etik kodlarına uygun davranır
  • Sürdürülebilir gelişmeye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri planlar ve gerçekleştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile dÜzenlenmektedir.
  • Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel sÜreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.
  • Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.
  • Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.
  • Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]
  • 1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme
  • Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]
  • A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam


[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf
[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Giriş Şartı

Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır.
Programa kabul ve kayıt ile ilgili Genel Kabul Koşulları ve Genel Kayıt İşlemleri sayfalarını inceleyebilirsiniz.

Başarma ŞartlarıDers planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri; özel sektörde veya kamu sektöründe halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, reklam, pazarlama iletişimi departmanlarında, halkla ilişkiler şirketlerinde, reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ve reklam uzmanı olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017745


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Beykent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanıyan; iletişim bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreçlerine, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlayabilen, analiz edebilen, sorunları tanımlayıp, çözüm önerileri getirebilen uzmanlar yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram, yöntem ve uygulamaları bilen; kazanımlarını mesleğinde aktif olarak kullanabilen profesyoneller yetiştirmek,
  • Yazılı, görsel ve işitsel mesaj formatlarını, en uygun medya stratejisi ve planlamasıyla, geleneksel ve dijital iletişim ortam ve araçlarında kullanabilen uzmanlar yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası planlayıp, yürütebilen; günümüzün rekabetçi ve yenilikçi dünyasına kendini hazırlayan profesyoneller yetiştirmek,
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, ulusal ve uluslararası çapta faaliyet gösteren meslek örgütlerinin standartlarına ve etik kodlarına uygun davranan, etkin iletişim ve ilişki kuran, sürdürülebilir gelişme odaklı, yaşam boyu öğrenmeye istekli, güncel bilgileri uygulamalarında kullanan, eleştirel düşünme becerileri kazanmış, yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip meslek uzmanları yetiştirmek,
  • Akademik olarak elde ettiği kazanımların yol göstericiliğiyle özgün fikirler ortaya koyabilen, bunları yaratıcı bir şekilde yazarak geleneksel ve dijital medyada uygulayan, sorumluluk almaktan kaçınmayan halkla ilişkiler ve reklamcılık profesyonelleri yetiştirmektir.

Program: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bağlı Olduğu Birim: İletişim Fakültesi
ISCED Temel Alanı: 32 - Gazetecilik ve Enformasyon
ISCED Eğitim Alanı: 320 - Gazetecilik ve Enformasyon
ISCED-P Sınıflandırması: Düzey: 6, Kategori (Oryantasyon): 64, Alt Kategori: 645
Akademik ağırlıklı lisans derecesi
Eğitim Dili TR
Öğretim Türü: Örgün Eğitim / 1. Öğretim


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burslu alanı mevcuttur.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram, yöntem ve uygulamayı bilir.
  • Halkla ilişkilerin yönetim fonksiyonu olmasından hareketle,stratejik planlama ve yönetim, örgütsel iletişim ve kriz yönetimi gibi konular hakkında bilgiye sahiptir.
  • İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürel boyutlarını tanır.
  • Geleneksel ve dijital tüm iletişim ortam ve araçlarını bilir.
  • Araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmeden oluşan halkla ilişkiler ve reklam kampanyası hazırlama sürecini bilir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına uygun medya stratejisini belirleme ve planlamasını gerçekleştirebilme bilgisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına ilişkin ulusal, uluslararası ve evrensel mesleki etik kodları bilir.
  • Geleneksel ve dijital tüm iletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Hedef kitlesinin beklentileri doğrultusunda oluşturduğu özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde yazma ve bunları geleneksel ve dijital medyada uygulama becerisine sahiptir.
  • İletişim bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak, yorumlar, analiz eder, sorunları tanımlar, çözüm önerileri getirir
  • Edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. Bu becerisini halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında kullanır.
  • Araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmeden oluşan halkla ilişkiler ve reklam kampanyası hazırlayabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili güncel bilgileri takip edip, uygulamalarında kullanma yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Hedef kitle ve paydaşlarla etkin iletişim ve ilişki kurar. İlişkiyi sürdürecek diyalog temelli stratejiler geliştirir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanı ile ilgili iş süreçlerinde sorumluluğu üstüne alır, ortaya çıkan sorunları çözümler.
  • Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, ulusal ve uluslararası çapta faaliyet gösteren meslek örgütlerinin standartlarına ve etik kodlarına uygun davranır
  • Sürdürülebilir gelişmeye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri planlar ve gerçekleştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel kurallar"Beykent Üniversitesi önlisans ve Lisans Eğitim - öğretim Yönetmeliği [1]" ile dÜzenlenmektedir.
  • Sınavlar, eğitm-öğretim, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin özel sÜreçler "Beykent Üniversitesi ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi" ile belirlenmiştir.
  • Bağıl değerlendirme esas ve usulleri ise "Beykent Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Uygulama Yönergesi" ile tanımlanmıştır.
  • Derslerde kullanılan öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri ders sayfalarında yer alan ders izlencelerinde verilmektedir.
  • Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]
  • 1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme
  • Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]
  • A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam


[1] https://www.beykent.edu.tr/Content/files/20180403132847520.pdf
[1] Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Giriş Şartı

Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır.
Programa kabul ve kayıt ile ilgili Genel Kabul Koşulları ve Genel Kayıt İşlemleri sayfalarını inceleyebilirsiniz.


Başarma Şartları
Ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri; özel sektörde veya kamu sektöründe halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, reklam, pazarlama iletişimi departmanlarında, halkla ilişkiler şirketlerinde, reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ve reklam uzmanı olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017745

Qualification Title
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK (TR) Undergraduate
Awarding Bodyİstanbul Beykent University
Awarding Body ContactAyazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.beykent.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017745


Qualification Title
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK (TR) Undergraduate

Awarding Body
İstanbul Beykent University

Awarding Body Contact
Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode