Yeterlilik Kodu | TR0030218736 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 10.03.2023 / 10.03.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm zorunlu/seçmeli teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030218736
ISCO 08
ISCO 08
- İstanbul Medipol Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Bu program Tam Burslu olarak verilmektedir.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
- Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
- Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
- Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
- Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
- Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir.
- Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
- Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
- En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
- Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
- Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
- Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
- Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.240 AKTS' yi tamamlayan öğrenci mezun olacaktır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
10.03.2023 / 10.03.2025
- Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218736 | |
Qualification Title | Public Relations and Advertising (English) | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assestment is done via written exams, projects, assignments, in-class tasks and presentations. Students have to take mid-term and final exams. Avarage of these exams must be 60 and above to pass a course. Upon completing 240 ECTS, the student earns the right to graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website. | |
Conditions for Success | Students who complete their required/elective theoretical and applied courses with success and acquire at least 240 ECTS are eligible for a Bachelor of Arts Diploma. Graduation achievement degree is based on the CGPA (Cumulative General Point Average) | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates will have the opportunity to work in a broad business environment, both in private and public sector. The graduates can work in national/international advertising agencies, public relations companies, digital communication companies, media organizations, event management companies, media planning and purchasing companies, non-profit organizations, political parties. They can also work as a strategic communication expert, corporate communication expert or public relation expert in national and international companies.The graduates would also have the opportunity of starting from scratch and build their own agency. Besides they may proceed with masters and doctorate degree and be an academician or have a pedagogic formation education and teach in high schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030218736
- Knows the basic concepts and theoretical grounds related to the field.
- Determines the facts related to Public Relations and Advertising and analyzes these facts with various dimensions.
- Takes place in companies’ decision making mechanism using his/her expertise; determines problems and offers solutions.
- Performs analysis for corporations and devises plans in order to cater the needs of the corporations.
- Takes responsibility when necessary in the field related projects and proposes solutions to emerging problems.
- Takes place as a member in a project-based teamwork; leads projects and plans events.
- Observes the theoretical and factual problems with scientific methods related to Public Relations and Advertising disciplines and sub-disciplines; analyzes the findings and presents them in scientific publications.
- Has a high awareness towards lifelong learning.
- Follows the developments, innovations, opinions, methods and techniques regularly and uses them efficiently.
- Uses Turkish language fluently and accurately in scientific and professional works.
- Reads and understands at least one foreign language.
- Utilizes new communication technologies efficiently in professional and scientific works and follows the developments in new communication technologies regularly.
- Plans social responsibility events and takes a role in implementation process.
- Acts in accordance with ethical codes in professional and scientific works.
- Implements public relations and advertising campaigns in public and private companies using the methods and techniques related to the field.
- Performs the measurement and evaluation of communication activities.
Assestment is done via written exams, projects, assignments, in-class tasks and presentations. Students have to take mid-term and final exams. Avarage of these exams must be 60 and above to pass a course. Upon completing 240 ECTS, the student earns the right to graduate.
Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website.
Graduates will have the opportunity to work in a broad business environment, both in private and public sector. The graduates can work in national/international advertising agencies, public relations companies, digital communication companies, media organizations, event management companies, media planning and purchasing companies, non-profit organizations, political parties. They can also work as a strategic communication expert, corporate communication expert or public relation expert in national and international companies.The graduates would also have the opportunity of starting from scratch and build their own agency. Besides they may proceed with masters and doctorate degree and be an academician or have a pedagogic formation education and teach in high schools.