Yeterlilik Kodu | TR0030019544 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bahçeşehir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bahcesehir.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. İngilizce eğitim vermektedir. Program süresince öğrenciler, alanlarında uzman akademisyenlerden ders alarak, küresel ölçekte geçerli bilgi ve beceriler edinme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, akademik ve mesleki İngilizceye yönelik derslerle desteklenen eğitim içeriği sayesinde, öğrenciler uluslararası platformlarda etkin iletişim kurma becerisi kazanmaktadır. Bunun yanı sıra, program öğrencilerine çeşitli staj ve uygulamalı eğitim olanakları sunarak, mezuniyet sonrası iş dünyasına güçlü bir giriş yapmalarını desteklemektedir. Öğrenciler, teorik bilgilerini sektörde uygulayarak deneyim kazanırken, profesyonel ağlarını genişletme fırsatı da yakalamaktadır. Mezunlar, edindikleri nitelikli eğitim ve pratik deneyimlerle, ulusal ve uluslararası şirketlerde, kamu kurumlarında, sivil toplum kuruluşlarında ve akademik alanda geniş bir kariyer yelpazesine sahip olabilmektedir. Program, öğrencileri alanlarında lider bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu program, iletişim sektöründe yetkin profesyoneller yetiştirmeyi hedefleyen kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Özel ve kamu kurumlarının kurumsal iletişim bölümlerinde görev alabilecek donanımlı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan program, aynı zamanda halkla ilişkiler, reklam ve dijital iletişim ajansları; medya planlama ve satın alma şirketleri; siyasi partiler; sivil toplum örgütleri ile çeşitli kurum ve kuruluşların iletişim departmanları için de nitelikli insan kaynağı sağlamayı hedeflemektedir. Program kapsamında, öğrencilere stratejik iletişim yönetimi, marka yönetimi, medya ilişkileri, dijital pazarlama, kriz iletişimi, reklamcılık, sosyal sorumluluk projeleri ve kamuoyu araştırmaları gibi konularda teorik ve pratik bilgi verilmektedir. Günümüz iletişim dünyasının dinamiklerini kavrayarak sektörde başarılı olabilmeleri için öğrencilere analitik düşünme, kriz yönetimi, etkin iletişim stratejileri geliştirme ve medya planlama gibi yetkinlikler kazandırılmaktadır. Mezunlarımız, ulusal ve uluslararası kurumların halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bölümlerinde stratejik iletişim uzmanı, halkla ilişkiler uzmanı, marka yöneticisi, medya planlama uzmanı, içerik yöneticisi ve kurumsal iletişim danışmanı gibi çeşitli pozisyonlarda kariyer yapma imkânına sahiptir. Ayrıca, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında kampanya yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı veya medya satın alma uzmanı olarak çalışma fırsatı elde edebilirler. Sektördeki güncel gelişmelere uyum sağlayabilecek donanıma sahip olan mezunlarımız, kurumların marka değerini artıran, kamuoyu ile etkili iletişim kurabilen ve kriz dönemlerinde başarılı iletişim stratejileri oluşturabilen profesyoneller olarak iş dünyasında kendilerine yer bulabilmektedir. Program, öğrencilere kurumsal ve dijital iletişim alanlarında teorik bilgiyi pratiğe dönüştürme imkânı sunarak, mezunların hem ulusal hem de küresel pazarda rekabet edebilir yetkinliklere sahip olmalarını sağlamaktadır. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM alanında LİSANS derecesi (Bachelor of arts) almaya hak kazanmaktadırlar. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az D notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda öğrenimleri sırasında gerçekleştirmeleri gereken zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün ve uzaktan eğitim yöntemleriyle yürütülür. Bunun yanı sıra iletişim ajanslarında, ilgili kurum ve şirketlerde staj ve uygulamalı eğitim de gerçekleştirilebilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları, üniversite tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”. 100’lük sisteme göre not ortalaması ve harf notu karşılıkları aşağıdaki gibidir. A → 100 – 90 A- → 89 – 85 B+ → 84 – 80 B → 79 – 75 B- → 74 – 70 C+ → 69 – 65 C → 64 – 60 C- → 59 – 55 D+ → 54 – 50 D → 49 – 40 F→ 39—0 F harf notu alan öğrenciler ilgili dersten başarısız sayılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.03.2024 / 01.03.2029
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin Genel Not Ortalamaları'nın 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve programdaki bütün dersleri D veya S harf notuyla geçmiş olmaları ve 240 AKTS'lik ders yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin zorunlu stajlarını da öngörülen sürede ve uygun nitelikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar öncelikle şirketlerin kurumsal iletişim departmanlarında iletişim uzmanı, kurumsal iletişim müdürü ya da kriz iletişimi uzmanı gibi pozisyonlarda görev alabilirler. Ayrıca halkla ilişkiler ajanslarında müşteri temsilcisi, etkinlik yöneticisi ya da marka iletişimi danışmanı olarak çalışabilirler. Medya ve basın kuruluşlarında basın danışmanı, editör ya da basın sözcüsü olarak görev yapmak da mezunların kariyer seçenekleri arasındadır. Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte dijital ajanslarda sosyal medya uzmanı ve dijital içerik yöneticisi uzmanı olarak çalışmaları mümkündür. Aynı zamanda pazarlama ve reklam ajanslarında marka yöneticisi, pazarlama iletişimi uzmanı ya da içerik yazarı pozisyonlarında görev alabilirler. Etkinlik yönetimi ve organizasyon firmalarında kongre, fuar ve sponsorluk koordinatörü ya da etkinlik planlama uzmanı olarak çalışabilirler Mezunlar, kamu sektöründe basın ve halkla ilişkiler uzmanı veya kamu diplomasisi uzmanı olarak istihdam edilebilirler. Sivil toplum kuruluşlarında proje koordinatörü, iletişim koordinatörü ya da kampanya sorumlusu olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel sektör işletmelerinde marka iletişimi, iş geliştirme, medya ilişkileri ya da kriz yönetimi gibi alanlarda kariyerlerine devam edebilirler. Mezun ettiğimiz öğrencilerin birçoğu yurtiçinde ve yurtdışında lisansüstü eğitimlerini başarıyla tamamlamıştır | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030019544
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. İngilizce eğitim vermektedir.
Program süresince öğrenciler, alanlarında uzman akademisyenlerden ders alarak, küresel ölçekte geçerli bilgi ve beceriler edinme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, akademik ve mesleki İngilizceye yönelik derslerle desteklenen eğitim içeriği sayesinde, öğrenciler uluslararası platformlarda etkin iletişim kurma becerisi kazanmaktadır.
Bunun yanı sıra, program öğrencilerine çeşitli staj ve uygulamalı eğitim olanakları sunarak, mezuniyet sonrası iş dünyasına güçlü bir giriş yapmalarını desteklemektedir. Öğrenciler, teorik bilgilerini sektörde uygulayarak deneyim kazanırken, profesyonel ağlarını genişletme fırsatı da yakalamaktadır.
Mezunlar, edindikleri nitelikli eğitim ve pratik deneyimlerle, ulusal ve uluslararası şirketlerde, kamu kurumlarında, sivil toplum kuruluşlarında ve akademik alanda geniş bir kariyer yelpazesine sahip olabilmektedir. Program, öğrencileri alanlarında lider bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu program, iletişim sektöründe yetkin profesyoneller yetiştirmeyi hedefleyen kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Özel ve kamu kurumlarının kurumsal iletişim bölümlerinde görev alabilecek donanımlı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan program, aynı zamanda halkla ilişkiler, reklam ve dijital iletişim ajansları; medya planlama ve satın alma şirketleri; siyasi partiler; sivil toplum örgütleri ile çeşitli kurum ve kuruluşların iletişim departmanları için de nitelikli insan kaynağı sağlamayı hedeflemektedir.
Program kapsamında, öğrencilere stratejik iletişim yönetimi, marka yönetimi, medya ilişkileri, dijital pazarlama, kriz iletişimi, reklamcılık, sosyal sorumluluk projeleri ve kamuoyu araştırmaları gibi konularda teorik ve pratik bilgi verilmektedir. Günümüz iletişim dünyasının dinamiklerini kavrayarak sektörde başarılı olabilmeleri için öğrencilere analitik düşünme, kriz yönetimi, etkin iletişim stratejileri geliştirme ve medya planlama gibi yetkinlikler kazandırılmaktadır.
Mezunlarımız, ulusal ve uluslararası kurumların halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bölümlerinde stratejik iletişim uzmanı, halkla ilişkiler uzmanı, marka yöneticisi, medya planlama uzmanı, içerik yöneticisi ve kurumsal iletişim danışmanı gibi çeşitli pozisyonlarda kariyer yapma imkânına sahiptir. Ayrıca, reklam ve halkla ilişkiler ajanslarında kampanya yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı veya medya satın alma uzmanı olarak çalışma fırsatı elde edebilirler.
Sektördeki güncel gelişmelere uyum sağlayabilecek donanıma sahip olan mezunlarımız, kurumların marka değerini artıran, kamuoyu ile etkili iletişim kurabilen ve kriz dönemlerinde başarılı iletişim stratejileri oluşturabilen profesyoneller olarak iş dünyasında kendilerine yer bulabilmektedir. Program, öğrencilere kurumsal ve dijital iletişim alanlarında teorik bilgiyi pratiğe dönüştürme imkânı sunarak, mezunların hem ulusal hem de küresel pazarda rekabet edebilir yetkinliklere sahip olmalarını sağlamaktadır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM alanında LİSANS derecesi (Bachelor of arts) almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az D notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda öğrenimleri sırasında gerçekleştirmeleri gereken zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün ve uzaktan eğitim yöntemleriyle yürütülür. Bunun yanı sıra iletişim ajanslarında, ilgili kurum ve şirketlerde staj ve uygulamalı eğitim de gerçekleştirilebilir.
- Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
- Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
- Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
- Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
- Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
- İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
- İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
- Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
- Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
- Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
- Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslararası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
- Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
- İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
- Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Dijital okuryazarlık yetkinliği
- Stratejik planlama ve düşünme yetkinliği
- Eleştirel düşünme yetkinliği
- İletişim kampanyası geliştirme ve uygulama yetkinliği
- Yabancı dilde profesyonel içerik oluşturabilme yetkinliği
- Küresel ve yerel iletişim stratejileri geliştirme yetkinliği
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Ekip çalışması ve iş birliği yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Toplumsal bilinç ve duyarlılık yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları, üniversite tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.
100’lük sisteme göre not ortalaması ve harf notu karşılıkları aşağıdaki gibidir.
A → 100 – 90
A- → 89 – 85
B+ → 84 – 80
B → 79 – 75
B- → 74 – 70
C+ → 69 – 65
C → 64 – 60
C- → 59 – 55
D+ → 54 – 50
D → 49 – 40
F→ 39—0
F harf notu alan öğrenciler ilgili dersten başarısız sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.03.2024 / 01.03.2029
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Mezunlar öncelikle şirketlerin kurumsal iletişim departmanlarında iletişim uzmanı, kurumsal iletişim müdürü ya da kriz iletişimi uzmanı gibi pozisyonlarda görev alabilirler. Ayrıca halkla ilişkiler ajanslarında müşteri temsilcisi, etkinlik yöneticisi ya da marka iletişimi danışmanı olarak çalışabilirler. Medya ve basın kuruluşlarında basın danışmanı, editör ya da basın sözcüsü olarak görev yapmak da mezunların kariyer seçenekleri arasındadır.
Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte dijital ajanslarda sosyal medya uzmanı ve dijital içerik yöneticisi uzmanı olarak çalışmaları mümkündür. Aynı zamanda pazarlama ve reklam ajanslarında marka yöneticisi, pazarlama iletişimi uzmanı ya da içerik yazarı pozisyonlarında görev alabilirler. Etkinlik yönetimi ve organizasyon firmalarında kongre, fuar ve sponsorluk koordinatörü ya da etkinlik planlama uzmanı olarak çalışabilirler
Mezunlar, kamu sektöründe basın ve halkla ilişkiler uzmanı veya kamu diplomasisi uzmanı olarak istihdam edilebilirler. Sivil toplum kuruluşlarında proje koordinatörü, iletişim koordinatörü ya da kampanya sorumlusu olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel sektör işletmelerinde marka iletişimi, iş geliştirme, medya ilişkileri ya da kriz yönetimi gibi alanlarda kariyerlerine devam edebilirler.
Mezun ettiğimiz öğrencilerin birçoğu yurtiçinde ve yurtdışında lisansüstü eğitimlerini başarıyla tamamlamıştır
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030019544 | |
Qualification Title | Public Relations and Publicity (English) Undergraduate Degree | |
Awarding Body | Bahcesehir Univesity | |
Awarding Body Contact | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |
Awarding Body Url | http://www.bahcesehir.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | This is a higher education program based on secondary education qualifications, covering eight semesters and providing education focused on a specific field of study or profession. It offers a fully funded scholarship and is conducted in English. Throughout the program, students have the opportunity to acquire globally recognized knowledge and skills by taking courses from expert academicians in their fields. Additionally, the curriculum is supported by academic and professional English courses, enabling students to develop effective communication skills on international platforms. Furthermore, the program provides students with various internship and applied training opportunities, supporting them in making a strong entry into the job market after graduation. By applying their theoretical knowledge in the industry, students gain valuable experience while also expanding their professional network. Graduates, equipped with high-quality education and practical experience, have a broad career spectrum in national and international companies, public institutions, non-governmental organizations, and academia. The program aims to train students to become leading professionals in their respective fields. This program offers comprehensive education aimed at cultivating competent professionals in the communication sector. It is designed to train well-equipped individuals who can work in corporate communication departments of both private and public institutions. Additionally, the program seeks to provide qualified human resources for public relations, advertising, and digital communication agencies; media planning and buying companies; political parties; non-governmental organizations; and various institutions’ communication departments. As part of the curriculum, students receive both theoretical and practical knowledge on topics such as strategic communication management, brand management, media relations, digital marketing, crisis communication, advertising, social responsibility projects, and public opinion research. To ensure their success in the dynamic field of communication, students are equipped with skills such as analytical thinking, crisis management, effective communication strategy development, and media planning. Graduates of the program have the opportunity to pursue careers in the public relations and corporate communication departments of national and international organizations, taking on roles such as strategic communication specialist, public relations specialist, brand manager, media planning specialist, content manager, and corporate communication consultant. Additionally, they can work as campaign managers, digital marketing specialists, or media buying specialists in advertising and public relations agencies. With the ability to adapt to current industry developments, graduates establish themselves in the business world as professionals who enhance institutional brand value, communicate effectively with the public, and develop successful communication strategies during crisis periods. The program allows students to transform their theoretical knowledge into practical skills in corporate and digital communication fields, ensuring that graduates possess competitive competencies in both national and global markets. Students who successfully complete this program are awarded a Bachelor of Arts (BA) degree in Public Relations and Publicity. To graduate, students must achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses in the curriculum with at least a D grade. The minimum ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits required for graduation is 240. Additionally, students must complete the mandatory internships within the specified duration and requirements during their studies. | |
Learning Environments | Education and training activities are carried out through formal and distance education methods. In addition, internships and practical training can be carried out in communication agencies, related institutions and companies. | |
Description |
| |
Key Competencies | Our graduates have advanced level of the key competences listed below.
| |
Further Info | Measurement and Evaluation Methods: Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used in the evaluation of student success. Midterm and final examinations are conducted at the locations and times determined and announced by the university. The final course grade assigned to a student is determined by the course instructor, taking into account midterm exams, the final exam and/or end-of-semester project evaluation, coursework throughout the term, and class attendance. The weight of the final exam must be at least forty percent (40%), and the course instructor has the authority to determine the weight distribution between midterm and final exams, as well as how these grades contribute to the final course grade. The rules regarding grading and evaluation are clearly stated in the course syllabus at the beginning of the semester/year and communicated to students. A student's success in a course is assessed using the relative grading method, based on all academic activities throughout the semester/year, as specified in the course syllabus. Below is the grade point average and letter grade equivalency based on the 100-point grading system. A → 100 – 90 A- → 89 – 85 B+ → 84 – 80 B → 79 – 75 B- → 74 – 70 C+ → 69 – 65 C → 64 – 60 C- → 59 – 55 D+ → 54 – 50 D → 49 – 40 F→ 39—0 Students who receive an F letter grade are considered unsuccessful in the respective course. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, teaching, and other activities within higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared annually by higher education institutions based on criteria determined by YÖK, are published each year. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, derived from these monitoring reports, are shared with the public by YÖK. • YÖK annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also publicly shared by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is conducted in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Degree Programs":
Communication Research Association (İLAD) Accreditation Start/End Dates: 01.03.2024 / 01.03.2029 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, successfully pass all courses in the program with a letter grade of at least D or S, and complete a total of 240 ECTS credits. Additionally, students must complete their mandatory internships within the prescribed duration and with the required qualifications. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can primarily work in corporate communication departments of companies in positions such as communication specialist, corporate communication manager, or crisis communication specialist. Additionally, they can pursue careers in public relations agencies as client representatives, event managers, or brand communication consultants. Working in media and press organizations as press consultants, editors, or press spokespersons is also among the career options for graduates. With the increasing digitalization, graduates may also work in digital agencies as social media specialists or digital content managers. Furthermore, they can take on roles in marketing and advertising agencies such as brand manager, marketing communication specialist, or content writer. In event management and organization firms, they can work as congress, fair, and sponsorship coordinators or event planning specialists. Graduates can also be employed in the public sector as press and public relations specialists or public diplomacy experts. In non-governmental organizations (NGOs), they may serve as project coordinators, communication coordinators, or campaign managers. Additionally, they can continue their careers in private sector enterprises in fields such as brand communication, business development, media relations, or crisis management. Many of our graduates have successfully completed their postgraduate studies both in Turkey and abroad. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Bachelor's Degree Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030019544
ISCO 08
ISCO 08
This is a higher education program based on secondary education qualifications, covering eight semesters and providing education focused on a specific field of study or profession. It offers a fully funded scholarship and is conducted in English.
Throughout the program, students have the opportunity to acquire globally recognized knowledge and skills by taking courses from expert academicians in their fields. Additionally, the curriculum is supported by academic and professional English courses, enabling students to develop effective communication skills on international platforms.
Furthermore, the program provides students with various internship and applied training opportunities, supporting them in making a strong entry into the job market after graduation. By applying their theoretical knowledge in the industry, students gain valuable experience while also expanding their professional network.
Graduates, equipped with high-quality education and practical experience, have a broad career spectrum in national and international companies, public institutions, non-governmental organizations, and academia. The program aims to train students to become leading professionals in their respective fields.
This program offers comprehensive education aimed at cultivating competent professionals in the communication sector. It is designed to train well-equipped individuals who can work in corporate communication departments of both private and public institutions. Additionally, the program seeks to provide qualified human resources for public relations, advertising, and digital communication agencies; media planning and buying companies; political parties; non-governmental organizations; and various institutions’ communication departments.
As part of the curriculum, students receive both theoretical and practical knowledge on topics such as strategic communication management, brand management, media relations, digital marketing, crisis communication, advertising, social responsibility projects, and public opinion research. To ensure their success in the dynamic field of communication, students are equipped with skills such as analytical thinking, crisis management, effective communication strategy development, and media planning.
Graduates of the program have the opportunity to pursue careers in the public relations and corporate communication departments of national and international organizations, taking on roles such as strategic communication specialist, public relations specialist, brand manager, media planning specialist, content manager, and corporate communication consultant. Additionally, they can work as campaign managers, digital marketing specialists, or media buying specialists in advertising and public relations agencies.
With the ability to adapt to current industry developments, graduates establish themselves in the business world as professionals who enhance institutional brand value, communicate effectively with the public, and develop successful communication strategies during crisis periods. The program allows students to transform their theoretical knowledge into practical skills in corporate and digital communication fields, ensuring that graduates possess competitive competencies in both national and global markets.
Students who successfully complete this program are awarded a Bachelor of Arts (BA) degree in Public Relations and Publicity.
To graduate, students must achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses in the curriculum with at least a D grade. The minimum ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits required for graduation is 240. Additionally, students must complete the mandatory internships within the specified duration and requirements during their studies.
Education and training activities are carried out through formal and distance education methods. In addition, internships and practical training can be carried out in communication agencies, related institutions and companies.
- To prepare the students to become communication professionals by focusing on strategic thinking, professional writing, ethical practice and innovative use of traditional and new media.
- To be able to have the ability to explain and identify problems associated with the relationships between events and facts in the areas of public relations, persuasive communication, communication management, corporate communications.
- To be able to understand how an organizational culture works and how employees and leaders create messages as a communication tool.
- To be able to critically discuss and interpret theories, concepts, methods, tools and ideas in the field of public relations.
- To be able to create effective public relations plans using fundamental planning components that include situation analysis, public profile, objectives, strategies and tactics.
- To be able to analyze primary and secondary research data in the fields of perception and reputation management and corporate communication practices.
- To be able to develop creative and persuasive management skills in terms of reputation, employee relations, leadership and similar corporate practices.
- To be able to explain and describe business marketing activities, economics, business law and global business practices.
- To be able to search, write, and design articles, newsletters, and fliers, brochures, and announcements, in styles and formats appropraite various audiences, mediums and settings.
- To be able to to use information, communication technologies and computer software with the required level of public relations, marketing communication, persuasive communication, communication management, corporate communications.11) To be able to recognize national and international, social and cultural dimensions of public relations.
- To be able to apply theoretical concepts related to mass communication, consumer behavior, psychology, persuasion,sociology, marketing, and other related fields to understand how public realtions works.
- To be able to apply the underlying theories of communication and the necessities of work safety to different types of public relations processes and campaigns.
- To be able to take responsibility in an individual capacity or as a team in generating solutions to given scenarios which can occur in public relations processes.
Our graduates have advanced level of the key competences listed below.
- Digital literacy competence
- Strategic planning and thinking competence
- Critical thinking competence
- Competence in developing and implementing communication campaigns
- Ability to create professional content in a foreign language
- Competence in developing global and local communication strategies
- Personal, social and learning to learn competence
- Teamwork and co-operation competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Social awareness and sensitivity competence
Measurement and Evaluation Methods:
Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used in the evaluation of student success.
Midterm and final examinations are conducted at the locations and times determined and announced by the university. The final course grade assigned to a student is determined by the course instructor, taking into account midterm exams, the final exam and/or end-of-semester project evaluation, coursework throughout the term, and class attendance.
The weight of the final exam must be at least forty percent (40%), and the course instructor has the authority to determine the weight distribution between midterm and final exams, as well as how these grades contribute to the final course grade. The rules regarding grading and evaluation are clearly stated in the course syllabus at the beginning of the semester/year and communicated to students.
A student's success in a course is assessed using the relative grading method, based on all academic activities throughout the semester/year, as specified in the course syllabus.
Below is the grade point average and letter grade equivalency based on the 100-point grading system.
A → 100 – 90
A- → 89 – 85
B+ → 84 – 80
B → 79 – 75
B- → 74 – 70
C+ → 69 – 65
C → 64 – 60
C- → 59 – 55
D+ → 54 – 50
D → 49 – 40
F→ 39—0
Students who receive an F letter grade are considered unsuccessful in the respective course.
To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, teaching, and other activities within higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared annually by higher education institutions based on criteria determined by YÖK, are published each year. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, derived from these monitoring reports, are shared with the public by YÖK.
• YÖK annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also publicly shared by YÖK.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is conducted in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Degree Programs":
- Establishment and Approval of Curriculum: YÖK defines minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1. Curricula of undergraduate programs and intended learning outcomes for each program are determined by the senates of higher education institutions, in compliance with fundamental principles defined by YÖK. 1.2. National Core Curriculum Programs are implemented by higher education institutions following approval by the relevant Deans’ Council and subsequent endorsement by YÖK.
- Assessment and Evaluation: Methods of assessing and evaluating student learning outcomes in undergraduate programs are implemented in accordance with educational and examination regulations established by higher education institutions, aligned with YÖK’s fundamental principles.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successful completion of course credits and other institutional requirements determined by their higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions annually enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the preceding year into the Information System managed by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) within the framework of continuous monitoring. YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports," prepared as part of the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate quality assurance compliance for program competencies. YÖKAK regularly conducts review activities regarding competencies as stipulated by relevant regulations.
Communication Research Association (İLAD) Accreditation Start/End Dates: 01.03.2024 / 01.03.2029
- To have graduated from a secondary education institution or a foreign secondary education institution whose equivalency is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
- To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- To have been placed in an undergraduate program that is a continuation of the associate degree field completed at a higher education institution, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
Graduates can primarily work in corporate communication departments of companies in positions such as communication specialist, corporate communication manager, or crisis communication specialist. Additionally, they can pursue careers in public relations agencies as client representatives, event managers, or brand communication consultants. Working in media and press organizations as press consultants, editors, or press spokespersons is also among the career options for graduates.
With the increasing digitalization, graduates may also work in digital agencies as social media specialists or digital content managers. Furthermore, they can take on roles in marketing and advertising agencies such as brand manager, marketing communication specialist, or content writer. In event management and organization firms, they can work as congress, fair, and sponsorship coordinators or event planning specialists.
Graduates can also be employed in the public sector as press and public relations specialists or public diplomacy experts. In non-governmental organizations (NGOs), they may serve as project coordinators, communication coordinators, or campaign managers. Additionally, they can continue their careers in private sector enterprises in fields such as brand communication, business development, media relations, or crisis management.
Many of our graduates have successfully completed their postgraduate studies both in Turkey and abroad.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Bachelor's Degree Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.
