Yeterlilik Kodu | TR0030004641 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Haliç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.halic.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün temel amaçları arasında:
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 12.01.2023 / 12.01.2025 | |
Giriş Şartı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ne öğrenci kabulü Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav ile olmaktadır. | |
Başarma Şartları | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki koşulları sağlamış olmaları gerekmektedir: Kayıtlı oldukları eğitim-öğretim programının öngördüğü yükümlülükleri başarıyla tamamlamış olmak 240 AKTS kredisinin tamamlamış olmak Müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olmak Müfredatta yer alan en az 60 AKTS’lik seçmeli dersi alarak başarmak 4,00 üzerinden en az 2,00 genel not ortalamasına sahip olmak Stajını başarıyla tamamlamak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları, özel sektörde ve kamu kurumlarında kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve pazarlama gibi çeşitli departmanlarda çalışmaktadır. Turizmde, medya kuruluşlarında, farklı işletme ve firmalarda stratejik planlama, pazar ve tüketici araştırmaları yapmakta; ayrıca medya planlama ve iletişim danışmanlığı gibi çalışmaları yürütmektedir. Program mezunları, marka yöneticisi, iletişim danışmanı, stratejik iletişim koordinatörü, halkla ilişkiler yöneticisi, müşteri temsilcisi, müşteri ilişkileri yöneticisi ve medya ilişkileri yöneticisi olarak istihdam edilmektedir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler kendi alanlarında ve/veya farklı alanlarda akademik kariyerlerine de devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030004641
ISCO 08
ISCO 08
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün temel amaçları arasında:
- Kuramsal bilgileri doğrultusunda analiz yapabilen ve bilimsel veriler ortaya koyabilen,
- Yerel ve evrensel değerleri gözeterek disiplinlerarası bir bakış açısıyla eleştirel düşünebilen,
- Mesleki yenilikleri takip edebilen,
- Mesleğe ve iletişime dair güncel gelişmeleri takip edebilen ve bu doğrultuda kendisini sürekli geliştirebilen,
- Mesleki etik ve hukuk kurallarına uygun davranabilen,
- Sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve kamu yararını gözetebilen,
- Mesleki alanda özgün çalışma ve projeler tasarlayabilen,
- Her türlü kurum için iletişim stratejileri geliştirebilen iletişimciler yetiştirmek yer almaktadır.
- Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvar ve atölyelerde ya da staj olarak yapılmaktadır.
- Alanına ait kuramsal bilgileri bilir.
- Alanının diğer disiplinlerle ilişkisini ve etkileşimini bilir.
- Sosyal ve kültürel konulardaki bilgi birikimini alanında kullanır.
- Halkla ilişkilerin fonksiyonlarını, görevlerini, yöntemlerini, araçlarını, hedef kitleyi analiz edebilecek nicel ve nitel yöntemleri, teoride ve uygulamada bilir.
- Araştırma, planlama, uygulama ve raporlama süreçlerini bilir.
- Örgütlerin kurum içi ve kurum dışı stratejik iletişim çalışmalarını belirlerken mesleki bilgisini kullanır, kurumun etkinliklerini yönetir, medya planlaması yapar, kurgular ve denetler.
- Yeni fikir ve yöntemleri disiplinlerarası bakış açısıyla eleştirel ve yaratıcı biçimde oluşturur.
- Geleneksel medya ve dijital medya ortamlarında alanıyla ilgili içerikleri hazırlama becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili faaliyetleri bireysel veya takım olarak yürütebilir, grupla uyumlu çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
- Edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
- Öğrenme sürecinin yaşam boyu sürmesi gerektiği bilincine varır.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
- Alanı ilgili konuları yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak hem geleneksel hem de dijital platformlarda etkin biçimde iletir ve alanı ile ilgili kampanyalar ve etkinlikler düzenler.
- Toplumun siyasi, sosyal ve ekonomik gündemini takip ederek kamu yararına çalışma yetisine sahiptir.
- Dinleme, yaratıcı ve hızlı çözümler önerme ile eleştirel analiz yapma konusunda yetkindir.
- Sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahiptir.
- Alanını yönetsel bakış açısı ile değerlendirebilir, kriz yönetiminde proaktif davranabilir ve kurumlar için kurum kültürü ve kimliği oluşturabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, sunum, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenciler bu yöntemlerle harf notu ve puan alır.
- Daha detaylı bilgi için bkz. Haliç Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliği
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
12.01.2023 / 12.01.2025
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ne öğrenci kabulü Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav ile olmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları, özel sektörde ve kamu kurumlarında kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve pazarlama gibi çeşitli departmanlarda çalışmaktadır. Turizmde, medya kuruluşlarında, farklı işletme ve firmalarda stratejik planlama, pazar ve tüketici araştırmaları yapmakta; ayrıca medya planlama ve iletişim danışmanlığı gibi çalışmaları yürütmektedir. Program mezunları, marka yöneticisi, iletişim danışmanı, stratejik iletişim koordinatörü, halkla ilişkiler yöneticisi, müşteri temsilcisi, müşteri ilişkileri yöneticisi ve medya ilişkileri yöneticisi olarak istihdam edilmektedir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler kendi alanlarında ve/veya farklı alanlarda akademik kariyerlerine de devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004641 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Public Relations and Publicity | |
Awarding Body | Halic University | |
Awarding Body Contact | Haliç University | |
Awarding Body Url | http://www.halic.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Among the main objectives of the Department of Public Relations and Publicity:
| |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal or distance education. Moreover; practical training is provided in laboratories and workshops or as internships. | |
Description |
| |
Key Competencies | An advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods. For more detailed information see Haliç University Graduate Education Regulation | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs,
1. Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues. 1.2. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation. ILAD ''The Communication Research Association - Turkey'' Accreditation starting and ending date: 12.01.2023 / 12.01.2025 | |
Access Requirements | Student admissions to the Department of Public Relations and Publicity are made according to the results of the examinations made by the Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM) or the decisions of YÖK (Council of Higher Education). | |
Conditions for Success | Students who have fulfilled the following conditions are deemed to have graduated by completing their studies: To have successfully completed the obligations stipulated by the education and training program in which they are registered. To complete 240 credits To be successful in all compulsory and elective courses required by the education and training program To be successful at least 60 ECTS elective courses in the curriculum To have provided at least 2,00 WGPA To be successful in completing the internship | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Public Relations and Publicity Department work in various departments such as corporate communication, public relations and marketing in the private sector and/or public institutions. Graduates conduct strategic planning, market and consumer research in PR agencies, tourism sector, media organizations or any kind of companies; they also carry out works such as media planning and communication consultancy. Graduates of the program are employed as brand manager, communication consultant, strategic communication coordinator, public relations manager, customer representative, customer relations manager and media relations manager. Our graduates are able to study for postgraduate degree in public relations or other relevant fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030004641
ISCO 08
ISCO 08
Among the main objectives of the Department of Public Relations and Publicity:
- Able to analyze and present scientific data in line with their theoretical knowledge,
- Able to think critically from an interdisciplinary perspective by considering local and universal values,
- Able to follow professional innovations,
- Being able to follow the current developments in the profession and communication and constantly improve himself in this direction,
- Able to act in accordance with professional ethics and legal rules,
- Being able to take care of social responsibility, sustainability and public interest,
- Able to design original work and projects in the professional field,
- To train communicators who can develop communication strategies for all kinds of institutions.
Learning takes place in the form of formal or distance education. Moreover; practical training is provided in laboratories and workshops or as internships.
- Knows the theoretical information in his/her field.
- Knows the relation and interaction of his/her field with other disciplines.
- Uses his/her knowledge on social and cultural issues in the field of public relations.
- Knows the functions, tasks, methods, tools of public relations and also knows quantitative and qualitative methods to analyze the target audience in theory and practice.
- Knows research, planning implementation and reporting processes.
- He/she can use his/her professional knowledge while determining the internal and external strategic communication works of organizations, manage the activities of the organization and make media planning, editing and controlling.
- Generates new ideas and methods critically and creatively from an interdisciplinary perspective.
- Has the ability to prepare content related to public relations field in traditional media and digital media platforms.
- He/she can carry out activities related to his/her field individually or as a team, work in harmony with the group and take responsibility.
- Evaluates the acquired knowledge from a critical point of view.
- Realizes that the learning process should last a lifetime.
- Follows the current developments related to his/her profession.
- Communicates the issues related to the field effectively by using written and verbal communication methods on both traditional and digital platforms and organizes campaigns and events related to his/her field.
- Has the ability to work for the public good by following the political, social and economic agenda of the society.
- The student is competent in listening, proposing creative and quick solutions, and making critical analysis.
- Has social responsibility and professional ethics awareness.
- The student can evaluate his/her field with a managerial perspective, act proactively in crisis management and create corporate culture and identity for institutions.
An advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods.
For more detailed information see Haliç University Graduate Education Regulation
In order to monitor the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.2. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
ILAD ''The Communication Research Association - Turkey''
Accreditation starting and ending date:
12.01.2023 / 12.01.2025
Student admissions to the Department of Public Relations and Publicity are made according to the results of the examinations made by the Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM) or the decisions of YÖK (Council of Higher Education).
Graduates of Public Relations and Publicity Department work in various departments such as corporate communication, public relations and marketing in the private sector and/or public institutions. Graduates conduct strategic planning, market and consumer research in PR agencies, tourism sector, media organizations or any kind of companies; they also carry out works such as media planning and communication consultancy. Graduates of the program are employed as brand manager, communication consultant, strategic communication coordinator, public relations manager, customer representative, customer relations manager and media relations manager.
Our graduates are able to study for postgraduate degree in public relations or other relevant fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous