Yeterlilik Kodu | TR0030010880 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın temel amacı öğrencilere bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme, eleştirme ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. Kurumların tanıtılması, kurumlarla kişiler arasında insan odaklı sürekli ve kalıcı ilişkiler geliştirecek, bu ilişkileri yönetecek, bu süreçte karşılaşılacak sorun, kriz ve kaosu yönetebilecek, uluslararası bilgi ve becerilerle donanmış, bilimsel yöntemleri benimseyen ve uygulayan, mesleki etik ve sorumluluk duygusuyla hareket eden halkla ilişkiler yetkinliğine sahip öğrenciler yetiştiren, bir eğitim, araştırma ve uygulama alanı olmak. | |
Öğrenme Ortamları | Programı tam zamanlıdır ve yüz yüze eğitimle yürütülmektedir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda verilen her bir ders için en az bir sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026 | |
Giriş Şartı | Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde TS türünde yeterli puan alan öğrenciler kabul edilmektedir. Sınavlar hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Ayrıca uygun bölümlerden dikey geçiş ve yatay geçiş yoluyla da öğrenciler kayıt yaptırabilmektedir. | |
Başarma Şartları | Programın normal süresi 4 yıldır. Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için 240 AKTS’lik dersi başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. Öğrenciler eğitim süresince; seminer vermek, tez hazırlamak, uygulamalara katılmak ve staj yapmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde profesyonel rol alırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010880
ISCO 08
ISCO 08
Programın temel amacı öğrencilere bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme, eleştirme ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. Kurumların tanıtılması, kurumlarla kişiler arasında insan odaklı sürekli ve kalıcı ilişkiler geliştirecek, bu ilişkileri yönetecek, bu süreçte karşılaşılacak sorun, kriz ve kaosu yönetebilecek, uluslararası bilgi ve becerilerle donanmış, bilimsel yöntemleri benimseyen ve uygulayan, mesleki etik ve sorumluluk duygusuyla hareket eden halkla ilişkiler yetkinliğine sahip öğrenciler yetiştiren, bir eğitim, araştırma ve uygulama alanı olmak.
Programı tam zamanlıdır ve yüz yüze eğitimle yürütülmektedir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır.
- Halkla ilişkilerin önemini kavrar.
- ‘Halkla ilişkiler’ ve ilgili kavramları tanımlayabilme yetisini kazanır.
- Hedef kitleyi tanımada ve toplumsal konularda yeterli arka plan bilgisine sahip olmada bilimsel yöntemleri benimser ve uygular.
- Kurumsal imajı ve itibarı sağlayacak halkla ilişkiler kampanyalarını planlar ve uygular.
- Toplumsal ve kurumsal konularda yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarda oluşabilecek sorun, kaos ve krizi değerlendirerek kurum lehine çözüme kavuşturur.
- Halkla ilişkiler konusunda evrensel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli günceller.
- Halkla ilişkiler alanındaki evrensel etik ve sorumluluğa ilişkin bakış açısını dikkate alır.
- Halkla ilişkiler terminolojisini etkin ve verimli kullanır.
- Halkla ilişkiler mesleğinin temel ilkeleri doğrultusunda araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme yapar.
- Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek halkla ilişkiler uygulamalarında etkin kullanır.
- Medya ile iyi ilişkiler geliştirerek, medyayı kurumsal imajın, saygınlık ve itibarın sağlanması amacıyla kullanır.
- Halkla ilişkiler uygulamalarında kamu sorumluluğu ve mesleki etik bilinciyle hareket eder.
- İletişim teknolojilerini halkla ilişkiler alanında verimli kullanarak hedef kitleyi ikna etme yeteneğine sahip olur.
- Sistematik düşünme ve eleştirel bakış açısı geliştirme yeteneğine sahip olur.
- Halkla ilişkiler etkinliklerinin önemini kavrar.
- Mevcut ve potansiyel hedef kitle ile etkili iletişim kurar.
- Çalışma ortamında stratejik kararlar alır ve uygular.
- Dili hem konuşma hem de yazılı ifade de etkin biçimde kullanır.
- Alanla ilgili teorik bilgileri mesleki beceriye dönüştürebilir.
- Mesleki uygulamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda verilen her bir ders için en az bir sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %60, dönem sonu sınavının ise %40 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Başlangıç: 07.04.2021 / Bitiş: 07.04.2026
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’ne lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde TS türünde yeterli puan alan öğrenciler kabul edilmektedir. Sınavlar hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Ayrıca uygun bölümlerden dikey geçiş ve yatay geçiş yoluyla da öğrenciler kayıt yaptırabilmektedir.
Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde profesyonel rol alırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010880 | |
Qualification Title | Public Relations and Publicity | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Atatürk University, Faculty of Communication accepts high school graduates who earn enough scores in Turkish and social tests in the Nationwide University Entrance Test organized by The Student Evaluation and Placement Center. Please visit www.osym.gov.tr for more information. Students from other communinacition, Journalism and Radio, Tv institutions and those graduated from related vocational schools are also accepted. | |
Conditions for Success | Normal duration is 4 years. Students must take and pass all necessary courses totaling 240 ECTS credits and reach a minimum (grade point average) of 2,0 before him/her can graduate. Students must prepare presentation and thesis, as attend practice, and do internship during education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates take professional role in establishment of many public and private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010880
- Comprehends the importance of P.R.Achieve the ability of defining ‘public relations’ related concepts.
- Adopts and practices scientific methods in recognizing target mass, and in having a sufficient background are social issues.
- Plans and adopts public relations campaigns to realize organizational image and reputation.
- Finds solutions in favor of the organization by evaluating the issues, chaos and crisis that can occur in national or international aspects in social and organizational mattersUp to dates continually and follows global improvements in P.R.
- Takes into consideration the point of view related with universal ethics and responsibilities in P.R.Uses the terminology of P.R. effectively and efficientlyMakes research, planning, practice and evaluation from the point of basic principles of P.R. profession.
- Follows the new developments in communication techniques and uses them effectively in P.R. practices Uses media to achieve organizational image, respect and reputation by establishing good relations with media.
- Acts with a conscious of public responsibility and Professional ethics in P.R. practices.
- Possesses the persuasive ability for target mass by using communication technologies in the field of P.R. Acquires a systematic thought and critical point of view.
- Comprehends the significance of P.R. activities.Establishes communication efficiently with the existing and potential target mass.
- Takes strategic decisions and apply in the working environment.
- Uses language effectively both in oral and written statements.
- Can transform the theoretical knowledge in the field to the professional technique.
- Have the consciousness of social responsibility during the professional practices.
One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.
Atatürk University, Faculty of Communication accepts high school graduates who earn enough scores in Turkish and social tests in the Nationwide University Entrance Test organized by The Student Evaluation and Placement Center. Please visit www.osym.gov.tr for more information. Students from other communinacition, Journalism and Radio, Tv institutions and those graduated from related vocational schools are also accepted.
Graduates take professional role in establishment of many public and private sector.