Yeterlilik Kodu | TR0030015998 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı, yaratıcı ve çok yönlü bir şekilde düşünebilen, mesleki etik değerleri gözeten, sosyal konularda farkındalık yaratabilen, iletişim sektörünün gerektirdiği yeteneklere sahip ve buna bağlı olarak sektörde yaratıcı ve stratejik çözümler üretebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. İş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir. Notlandırma esasları ve başarı koşulları 2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1): Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır. 2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2): Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir. AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.
Ders Tekrarı 2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1): Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır. 2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2): Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır. Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz. Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 21.02.2020/20.02.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları, kamu kuruluşları ve özel sektörün birçok biriminin yer aldığı geniş bir yelpazede görev alma sansına sahiptir. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, turizm sektöründen gıdaya, eğitimden sağlığa hemen hemen her sektörün iletişim ihtiyacına cevap verecek bir pozisyonda çalışma imkânına sahip olabilirler. Herhangi bir kurum içerisinde, iletişim uzmanı, reklam ve halkla ilişkiler sorumlusu, kurumsal iletişim sorumlusu, marka yöneticisi, pazarlama iletişimi koordinatörü gibi ünvanlarla çalışabilirler. Öte yandan kurumların hizmet aldıkları reklam ajansı, halkla ilişkiler ajansı, medya planlama şirketi, dijital iletişim ajansı gibi firmalarda görev alarak yaratıcı grup, stratejik planlama, pazar ve tüketici araştırmaları, medya planlama ve satın alma, müşteri ilişkileri gibi alanlarda piyasaya dışarıdan tanıtım ve pazarlama hizmeti sunabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015998
ISCO 08
ISCO 08
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı, yaratıcı ve çok yönlü bir şekilde düşünebilen, mesleki etik değerleri gözeten, sosyal konularda farkındalık yaratabilen, iletişim sektörünün gerektirdiği yeteneklere sahip ve buna bağlı olarak sektörde yaratıcı ve stratejik çözümler üretebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlar.
Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren, ileri teknoloji kullanımına dayalı, etik değerlere bağlılığı önemseyen ve yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eğitim programı sunulmaktadır. İş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek ve bu alanda hizmet verdiği kuruluşların olağanüstü koşullarda kurum içi ve kurum dışı iletişim çalışmalarını yürütebilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarına ilişkin proje üretirken, analiz ederken, mesleki etik değerleri ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini göz önünde tutabilmek. Bu çerçevede işyeri sağlık ve güvenlik konularına özen gösterebilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında karşılaşılan iletişim problemlerine yönelik çözüm geliştirirken farklı disiplinlerle farklı parametreler kullanabilmek, sorunların çözümünde bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında sektör uygulamalarını eleştirel bakışla değerlendirebilmek, iletişim ihtiyacına yönelik orijinal fikir geliştirebilmek, ihtiyaç ve yaratıcılık ilişkisini kurabilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarındaki güncel gelişmeleri yakından takip edebilmek, alanın temel dinamiklerindeki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilir..
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında araştırmanın önemini kavramak, bilgiye ulaşma yollarını bilmek, verileri değerlendirebilmek, araştırma yöntem ve uygulamalarına hakim olmak, ilgili araçları kullanabilmek. Bu doğrultuda medya planlaması yapabilmek, uygulayabilmek ve denetleyebilir..
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarıyla birlikte tasarım, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. Bu alanda gereken çağdaş araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olabilir.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi alanlarında düşünceyi imgeye çevirerek, kendisini iyi ifade edebilmek, etkin sunumlar yapabilmek, sosyal davranış kurallarına uygun davranabilir.
- Bir yabancı dili kullanarak Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı, kalite standartlarını, bilgi, yöntem, araştırmaları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Disiplinler arası olma yetkinliği
Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.
Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.
Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir.
Notlandırma esasları ve başarı koşulları
2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1):
Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır.
2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2):
Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir.
AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.
Puan Karşılığı |
Yarıyıl Ders Notu (Harf) |
Katsayı |
90-100 |
AA |
4.0 |
80-89 |
BA |
3.5 |
70-79 |
BB |
3.0 |
60-69 |
CB |
2.5 |
50-59 |
CC |
2.0 |
40-49 |
DC |
1.5 |
30-39 |
DD |
1.0 |
0-29 |
F |
0 |
Ders Tekrarı
2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1):
Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır.
2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2):
Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır.
Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz.
Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
21.02.2020/20.02.2025
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları, kamu kuruluşları ve özel sektörün birçok biriminin yer aldığı geniş bir yelpazede görev alma sansına sahiptir. Bu bölümden mezun olan öğrenciler, turizm sektöründen gıdaya, eğitimden sağlığa hemen hemen her sektörün iletişim ihtiyacına cevap verecek bir pozisyonda çalışma imkânına sahip olabilirler. Herhangi bir kurum içerisinde, iletişim uzmanı, reklam ve halkla ilişkiler sorumlusu, kurumsal iletişim sorumlusu, marka yöneticisi, pazarlama iletişimi koordinatörü gibi ünvanlarla çalışabilirler. Öte yandan kurumların hizmet aldıkları reklam ajansı, halkla ilişkiler ajansı, medya planlama şirketi, dijital iletişim ajansı gibi firmalarda görev alarak yaratıcı grup, stratejik planlama, pazar ve tüketici araştırmaları, medya planlama ve satın alma, müşteri ilişkileri gibi alanlarda piyasaya dışarıdan tanıtım ve pazarlama hizmeti sunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015998 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Public Relations and Publicity Bachelors Degree Diploma | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Maltepe University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Education as Institution | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The Public Relations and Publicity Undergraduate Program aims to educate individuals who can think creatively and in a versatile way, observe professional ethical values, raise awareness on social issues, have the skills required by the communication sector and accordingly produce creative and strategic solutions in the sector. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in a formal way. An education program that includes theoretical and practical knowledge, is based on the use of advanced technology, cares about commitment to ethical values and develops creative thinking. It is carried out as internship training in workplaces. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided. AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students. The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.
Course Repeat For students who entered in 2009 and earlier (Y1): When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course. For students who entered in 2010 and later (Y2): Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered. Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course. Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses. In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Communication Research Association (ILAD) Accreditation Start/End Date: 21.02.2020/20.02.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YOK), student admission for this undergraduate program is made through a university entrance examination called OSYS. Following the submission of students’ preferences for academic programmes, Student Selection and Placement Centre (OSYM) places the students to the relevant programme according to the score they gain from OSYS. International students are accepted to this undergraduate programme according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by IUE and the partner university. Exchange students can enrol for the courses offered in this programme upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the language of education at IUE is English. | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who are succesful with the courses they register, that are stated in the curriculum of their undergraduate programme, who completed intership and graduation projects successfully that are indicated in Maltepe University Regulation of Associate Degree and Undergraduate Education and Examination and who have at least GANO (Cumulative Total Grade Average) of 2.00, are considered as they completed their university education and training. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this department have the opportunity to work at public institutions and at a variety of departments in private sector. Graduates of the department may assume a position at the communication departments of almost every sector from tourism to food, education to health. They may work as communication experts, public relations and advertising experts, corporate communication experts, brand managers, marketing communication coordinators and so on in any institution. Additionally, they may work in their supplier firms such as advertising agencies, media planning institutions, digital communication agencies by supplying publicity and marketing services externally in the fields like creative departments, strategic planning departments, media planning and purchasing departments, customer relations departments and market and customer research departments. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Any) | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015998
ISCO 08
ISCO 08
The Public Relations and Publicity Undergraduate Program aims to educate individuals who can think creatively and in a versatile way, observe professional ethical values, raise awareness on social issues, have the skills required by the communication sector and accordingly produce creative and strategic solutions in the sector.
Learning takes place in a formal way. An education program that includes theoretical and practical knowledge, is based on the use of advanced technology, cares about commitment to ethical values and develops creative thinking. It is carried out as internship training in workplaces.
- To be able to critically discuss and interpret the basic theories, concepts, methods, tools and ideas of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication fields.
- To able to employ the theoretical knowledge acquired in the fields Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication in application areas and to carry out internal and external communication activities of the institutions it serves in this field under extraordinary conditions.
- To be able to collect, explicate and employ the necessary data for producing, diffusing and maintaining the content by scientific methods in the fields of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication.
- To consider professional ethic values and principles of corporate social responsibility while generating and analyzing the projects in the field of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication. In this context can be able to pay attention to workplace health and safety issues.
- To be able to use different disciplines and different parameters while developing solutions for communication problems in the fields of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication and take responsibility in the solution of these problems individually or as a group member.
- To be able to critically evaluate the sector practices in the fields of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communication; develop communication oriented original ideas and establish a relationship between creativity and needs
- To be able to follow the latest developments in Public Relations and Publicity Advertising and Marketing Communication field closely; to be able to determine regularities and changes in the fundamental dynamics of the field.
- To grasp the importance of research in the fields of Public Relations and Publicity, Advertising and Marketing Communications, to know the ways to access information, evaluate data, master the research methods and practice, use the related tools. In this direction can be able to plan, implement and control media.
- To be able to use computer programs in design, use of information and communication technologies in level required by the field. To have the ability to select and use the contemporary tools required in this field.
- To be able to express himself / herself well, to make effective presentations and to behave in accordance with social behavior rules by transforming ideas into images in the fields of Public Relations and Promotion, Advertising and Marketing Communication.
- To be able to follow national and international legislation, quality standards, information, methods, researches related to Public Relations and publicity field by using a foreign language and to communicate with colleagues.
-
-
-
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
- Competence to be interdisciplinary
-
-
There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided.
AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students.
The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.
Semester Course | Grade (Letter) | Coefficient for Points |
90-100 |
AA |
4.0 |
80-89 |
BA |
3.5 |
70-79 |
BB |
3.0 |
60-69 |
CB |
2.5 |
50-59 |
CC |
2.0 |
40-49 |
DC |
1.5 |
30-39 |
DD |
1.0 |
0-29 |
F |
0 |
Course Repeat
For students who entered in 2009 and earlier (Y1):
When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course.
For students who entered in 2010 and later (Y2):
Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered.
Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course.
Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses.
In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Communication Research Association (ILAD)
Accreditation Start/End Date: 21.02.2020/20.02.2025
In the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YOK), student admission for this undergraduate program is made through a university entrance examination called OSYS. Following the submission of students’ preferences for academic programmes, Student Selection and Placement Centre (OSYM) places the students to the relevant programme according to the score they gain from OSYS. International students are accepted to this undergraduate programme according to the score of one of the international exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by IUE and the partner university. Exchange students can enrol for the courses offered in this programme upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the language of education at IUE is English.
Graduates of this department have the opportunity to work at public institutions and at a variety of departments in private sector. Graduates of the department may assume a position at the communication departments of almost every sector from tourism to food, education to health. They may work as communication experts, public relations and advertising experts, corporate communication experts, brand managers, marketing communication coordinators and so on in any institution. Additionally, they may work in their supplier firms such as advertising agencies, media planning institutions, digital communication agencies by supplying publicity and marketing services externally in the fields like creative departments, strategic planning departments, media planning and purchasing departments, customer relations departments and market and customer research departments.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Any)
Qualification is continuous