Yeterlilik Kodu | TR0030016208 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu program %30 İngilizce olarak sunulmaktadır. Bu lisans programının amacı topluma, çevre örgüt etkileşimini kurma sürecinde alana ilişkin bilgilerle donanmış, iletişim ve bilgi teknolojilerini kullanabilen, alanıyla ilgili etik ve hukuk kurallarını bilen ve uygulayabilen, yaratıcı ve olaylara eleştirel bir perspektiften bakabilen halkla ilişkiler ve tanıtım uzmanları kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir: Harf Notu Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0 Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) | |
Giriş Şartı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım (%30 İngilizce) Programı'na, ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır. Kayıtlar, her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yenilenir ve öğrencinin alacağı dersler de bu aşamada belirlenir. Kaydını yeniletmeyen öğrencilerin kayıtları askıya alınır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için Halkla İlişkiler ve Tanıtım programındaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2 harf notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve programı bitirirken genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ile tekrarlanacak dersinin bulunmaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, iş dünyasında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım, reklamcılık gibi alanların stratejik önemini değerlendirerek çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler kendi alanlarında ve/veya farklı alanlarda akademik kariyerlerine de devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016208
ISCO:08
ISCO:08
Bu program %30 İngilizce olarak sunulmaktadır. Bu lisans programının amacı topluma, çevre örgüt etkileşimini kurma sürecinde alana ilişkin bilgilerle donanmış, iletişim ve bilgi teknolojilerini kullanabilen, alanıyla ilgili etik ve hukuk kurallarını bilen ve uygulayabilen, yaratıcı ve olaylara eleştirel bir perspektiften bakabilen halkla ilişkiler ve tanıtım uzmanları kazandırmaktır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanının ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
- İletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde kullanır ve açıklar.
- Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım strateji ve politikalarına ilişkin özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygulayabilir.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanında öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanında birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
- Bilgiye ulaşma yollarını bilir, iletişim ve halkla ilişkiler alanında yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin bir biçimde kullanır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İletişim ve halkla ilişkiler alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, mesleki etik değerlere uygun davranır.
- İletişim alanına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır.
- Karar, uygulama ve davranışlarında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle araştırma ve çalışma yapabilme, verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
- İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. Örgütün/kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, sosyal sorumluluk, iletişim ve ifade özgürlüğü konularında yeterli bilince sahiptir ve bilinçle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir:
Harf Notu Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0
Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
A 4 95-100
A- 3,7 90-94
B+ 3,3 85-89
B 3 80-84
B- 2,7 75-79
C+ 2,3 70-74
C 2 65-69
C- 1,7 60-64
D+ 1,3 55-59
D 1 50-54
F1 0 0-49
F2 0 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (%30 İngilizce) Programı'na, ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır. Kayıtlar, her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yenilenir ve öğrencinin alacağı dersler de bu aşamada belirlenir. Kaydını yeniletmeyen öğrencilerin kayıtları askıya alınır.
Mezunlar, iş dünyasında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım, reklamcılık gibi alanların stratejik önemini değerlendirerek çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler kendi alanlarında ve/veya farklı alanlarda akademik kariyerlerine de devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016208 | |
Qualification Title | Public Relations Promotion Program (% 30 ENGLISH) Bachelor's Degree Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 Y - Z - E - S - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students who pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) can ben registered as a student of the department/faculty. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credits requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no F1, F2, Y, Z, E or T grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully graduate from the Department of Public Relations and Publicity will gain critical perspective related to public relations. They will have the ability to apply their theoretical and practical knowledge in the fields of communication and public relations at the academic and professional contexts. Graduates of the program will be employed in public and private sector concerning public relations and advertising. Also, successful graduates who want to deepen their academic knowledge may apply further graduate programs both in public relations and in other fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016208
ISCO:08
ISCO:08
GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 Y - Z - E - S -
Students who pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) can ben registered as a student of the department/faculty.
Students who successfully graduate from the Department of Public Relations and Publicity will gain critical perspective related to public relations. They will have the ability to apply their theoretical and practical knowledge in the fields of communication and public relations at the academic and professional contexts. Graduates of the program will be employed in public and private sector concerning public relations and advertising. Also, successful graduates who want to deepen their academic knowledge may apply further graduate programs both in public relations and in other fields.
Qualification is continuous