Yeterlilik Kodu | TR0030019050 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü dönem şartlarını yerine getirmek suretiyle başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) | |
Giriş Şartı | Programa öğrenci kabulü ÖSYM tarafından düzenlenen YKS sınavlarından yeterli ilgili alan puanını almış olmak ve İnönü Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan “yeni kayıt” koşullarını yerine getirmek. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü dönem şartlarını yerine getirmek suretiyle başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü dönem şartlarını yerine getirmek suretiyle başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olanlar kamu ve özel sektörde iletişim, medya, halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, kurumsal iletişim vb. alanlarda halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı olarak görev yapabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030019050
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Kurum ve kuruluşlar için halkla ilişkiler ve tanıtımın önemini kavrar.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım ile ilgili kavramları tanıma ve analiz etme yetisini kazanır.
- İç ve dış paydaşları tanımada ve toplumsal konularda yeterli bilgiye sahip olmada bilimsel yöntemleri benimser ve uygular.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım etkinliklerinin iç ve dış paydaşlar açısından önemini kavrar.
- Kurumsal imajı, itibarı ve saygınlığı sağlayacak halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyalarını planlar ve uygular.
- Kurumu ve içinde örgütlendiği toplumu ilgilendiren konularda yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarda oluşabilecek sorun, kaos ve krizi değerlendirerek kurum lehine çözüme kavuşturur.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım konusunda evrensel gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli günceller.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki evrensel etik ve sorumluluğa ilişkin bakış açısını dikkate alır.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım ile ilgili terminolojiyi etkin ve verimli kullanır.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım mesleğinin temel ilkeleri ve özellikleri doğrultusunda araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme yapar.
- Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek halkla ilişkiler uygulamalarında etkin kullanır.Kurum ve kuruluş ile medya arasında köprü vazifesi görerek, kurum ile medya kuruluşları arasında iyi ilişkiler geliştirerek medyayı kurumsal imajın, saygınlığın ve itibarın sağlanması amacıyla kullanır.
- Halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarında sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler etik bilinciyle hareket eder.İletişim teknolojilerini halkla ilişkiler alanında verimli kullanarak hedef kitleyi ikna etme yeteneğine sahip olur.
- Sistematik düşünme ve eleştirel bakış açısı geliştirme yeteneğine sahip olur.
- Mevcut ve potansiyel iç ve dış paydaşlar hakkında bilgi sahibi olarak, onlarla etkili iletişim kurar.
- Çalışma ortamında iş görenin motivasyonunu sağlanmasında üst yönetime destek vererek stratejik kararların alınmasına ve uygulanmasına yardımcı olur.
- Dili hem konuşma hem de yazılı ifade de etkin biçimde kullanır.
- Alanla ilgili teorik bilgileri mesleki beceriye dönüştürebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü dönem şartlarını yerine getirmek suretiyle başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Programa öğrenci kabulü ÖSYM tarafından düzenlenen YKS sınavlarından yeterli ilgili alan puanını almış olmak ve İnönü Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan “yeni kayıt” koşullarını yerine getirmek.
Bu programdan mezun olanlar kamu ve özel sektörde iletişim, medya, halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, kurumsal iletişim vb. alanlarda halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı olarak görev yapabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019050 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Public Relations and Publicity | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Methods for assessing and evaluating the lectures within the programme are highlighted in the educational plans which have been prepared by the academic staff who teach the lectures.Successful completion of all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) by fulfilling the conditions of the term requirements and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary condition for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be able to gain adequate relevant field score from YKS exam organized by ÖSYM and to fulfil the conditions of “new enrolment” on the web page of Inonu University Student Affairs Office. | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) by fulfilling the conditions of the term requirements and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary condition for graduation. Successful completion of all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) by fulfilling the conditions of the term requirements and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary condition for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this programme can work both in public and private sectors in the fields of communication, media, public relations, customer relations and corporate relations as public relations and communication experts. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030019050
ISCO:08
ISCO:08
- Understanding the importance of public relations and publicity for corporations and organisations.
- Being able to learn and analyse the related terms of public relations and publicity. Being able to adopt scientific methods to analyse internal and external stakeholders and social issues.
- Understanding the importance of public relations and publicity activities for internal and external shareholders.
- Planning and implementing the public relations and publicity campaigns for corporate image, reputation and prestige
- .Being able to solve the local, national and international crises to the benefit of the organisation.
- Understanding the current global trends in public relations and publicity and having skills in continuous learning.
- Being able to pay attention to global ethics and responsibility of public relations and publicity field.
- Using the terminology of public relations and publicity effectively. Being able to research, plan, implement and review in the direction of public relations and publicity occupation.
- Using the new communication technologies effectively in public relations practises.
- Being able to develop profitable relations between media and organisation.
- Using the media for organisation’s image, reputation and prestige.
- Being aware of the ethics and social responsibility of public relations and publicity practices.
- Being able to persuade the target audience by effectively using communication technologies in public relations field.
- Being able to think systematically and developing the critical approach.
- Having some information about present and potential internal and external stakeholders and build an effective communication with them.
- Support the managerial department for increase the employees’ motivation in the work environment and being able to help managerial department to make strategic decisions and practises.
- Using the language effectively in speaking and writing.Being able to use theoretical knowledge for practise.
Methods for assessing and evaluating the lectures within the programme are highlighted in the educational plans which have been prepared by the academic staff who teach the lectures.Successful completion of all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) by fulfilling the conditions of the term requirements and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 is a necessary condition for graduation.
To be able to gain adequate relevant field score from YKS exam organized by ÖSYM and to fulfil the conditions of “new enrolment” on the web page of Inonu University Student Affairs Office.
Students who graduate from this programme can work both in public and private sectors in the fields of communication, media, public relations, customer relations and corporate relations as public relations and communication experts.
Qualification is continuous