Yeterlilik Kodu | TR0030023430 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 2432.03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Temel iletişim becerilerine sahip, insana, topluma ve çevreye duyarlı, toplumsal gelişmede kendisinin ve mesleğinin yerini bilen, mesleğinde yeterlilik sahibi ve etik sorumluluk alan, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak gören, bilimsel düşünceyi benimseyen, mesleki uygulamalarında kamu yararını gözeten, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen halkla ilişkiler ve reklam uzmanları yetiştirmektir.Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 4 yıllık örgün eğitimini Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde teorik dersleri, dersliklerde uygulamaları dersleri Reklam ve Halkla İlişkiler Atölyeleri aracılığıyla yürütmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kurumunun Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) 1.03.2024/1.03.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını ve bitirme projesi/bitirme tezini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023430
ISCO 08 2432.03
ISCO 08 2432.03
Temel iletişim becerilerine sahip, insana, topluma ve çevreye duyarlı, toplumsal gelişmede kendisinin ve mesleğinin yerini bilen, mesleğinde yeterlilik sahibi ve etik sorumluluk alan, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak gören, bilimsel düşünceyi benimseyen, mesleki uygulamalarında kamu yararını gözeten, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen halkla ilişkiler ve reklam uzmanları yetiştirmektir.Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 4 yıllık örgün eğitimini Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde teorik dersleri, dersliklerde uygulamaları dersleri Reklam ve Halkla İlişkiler Atölyeleri aracılığıyla yürütmektedir.
- Halkla ilişkilerin ve reklamcılığın tarih ve bağlam bilgisini açıklar ve bu alanlardaki gelişmeleri takip eder.
- Halkla ilişkilerin ve reklamcılığın tarih ve bağlam bilgisini değerlendirir ve bu alanlardaki gelişmeleri takip eder.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılığın pazarlama, tasarım, kamusal ilişkiler, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, kamu diplomasisi, kurumsal sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, kurumsal itibar yönetimi, kriz ve konu/sorun yönetimi, kampanya yönetimi, siyasal ve örgütsel iletişim gibi alanlarla ilişkisini açıklar.
- Medya planlama stratejileri ile halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme konularında bilgi sahibi olur.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında yeni mecraları tanır ve kullanır.
- Örgütlerin (kamu/özel/STK) hedeflerini, finans ve piyasa koşullarını, yapılarını ve süreçlerini, medya stratejilerini, halkla ilişkiler ve reklamcılık yaklaşımlarını ve önceliklerini ayırt eder.
- Hedef kitleyi/paydaşı/ kamu kategorilerini/ hedef pazarı araştırma, tanımlama, yorumlama ve buna dayanan iletişim stratejisi geliştirme becerisine sahiptir.
- Enformasyonu ürünün ya da aracın gereksinimlerine uygun biçimde, ilgililik temelinde yapılandırır, uygun araçlarla görselleştirir ve sözcüklerin, seslerin ve görüntülerin bileşimi olarak sunar.
- Örgütlerin (kamu/özel/STK) stratejik seçeneklerini ve işleyiş politikalarını değerlendirerek halkla ilişkiler ve reklamcılık etkinliklerini planlar ve yönetir.
- İletişim süreçlerinde yönetsel bir bakış açısına ve zaman yönetimi yetkinliğine sahip olur.
- İletişim süreçlerinin yönetiminde yaptığı tercihleri açıklar; Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, kriz durumlarını yönetebilir.
- İletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, bu alandaki gelişmeleri meslek pratiğine uygular ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- İletişim ve medya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olur; kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
- Hedef kitleler, kamu kategorileri, paydaşlar, kaynak sahipleri, denetleyiciler ve karar alıcılarla karşılıklı iletişimi geliştirir veya yeniden düzenler.
- Kamusal alandaki tartışmaları izleyerek kamuoyu oluşturulmasına destek olur.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarında alanın gerektirdiği etkili dil ve kişilerarası iletişim yetkinliğini geliştirir.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta toplumsal sorumluluğu sergileyecek mesleki pratikler geliştirir.
- Örgüt, hedef kitle ve medya profesyonelleri arasında hakkaniyetli bir mesafeden ve bütünlüklü bir yaklaşımla etik ilkeleri gözetir.
- Halkla ilişkiler uygulamaları içerisinde katılımı arttıracak stratejiler geliştirir.
- İletişim süreçlerinin yönetiminde ırkçı, cinsiyetçi ve her türlü ayrımcı söylem ve uygulamalara karşı duyarlı davranır.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Puanlar |
Notlar |
Katsayılar |
100+ |
A+ |
4,00 |
90-100 |
A |
4,00 |
85-89 |
B1 |
3,50 |
80-84 |
B2 |
3,25 |
75-79 |
B3 |
3,00 |
70-74 |
C1 |
2,75 |
65-69 |
C2 |
2,50 |
60-64 |
C3 |
2,00 |
50-59 |
F1 |
1,50 |
49 ve aşağısı |
F2 / F3 / F4 |
0,00 / 0,00 / 0,00 |
A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kurumunun Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
1.03.2024/1.03.2029
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023430 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Public Relations and Advertising Bachelor's Degree | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Ankara University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Marketing and advertising | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 2432.03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train public relations and advertising experts who have core and basic communication skills; show sensitivity to humans, society and environment; have an understanding of their place and that of his profession in social development; have proficiency in his profession and takes ethical responsibility for it; view continuous development as a way of life; adopt scientific thinking; pursue the public interest in their professional practices; use information and communication technologies effectively and can think creatively and critically. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Department of Public Relations and Advertising provides 4-year of formal education through theoretical courses, practical courses in classrooms and Advertising and Public Relations Workshops within the Faculty of Communication at Ankara University. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association) 1.03.2024/1.03.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023430
ISCO 08 2432.03
ISCO 08 2432.03
To train public relations and advertising experts who have core and basic communication skills; show sensitivity to humans, society and environment; have an understanding of their place and that of his profession in social development; have proficiency in his profession and takes ethical responsibility for it; view continuous development as a way of life; adopt scientific thinking; pursue the public interest in their professional practices; use information and communication technologies effectively and can think creatively and critically.
The Department of Public Relations and Advertising provides 4-year of formal education through theoretical courses, practical courses in classrooms and Advertising and Public Relations Workshops within the Faculty of Communication at Ankara University.
- Explain the history and context of public relations and advertising, and keep up with developments in these fields.
- Explain the relationship of public relations and advertising with areas such as marketing, design, public relations, corporate communication, health communication, public diplomacy, corporate social responsibility, image management, corporate reputation management, crisis and issue/problem management, campaign management, political and organizational communication.
- Knowledgeable about media planning strategies and research, planning, implementation, measurement, and evaluation in public relations.
- Distinguish the goals, financial and market conditions, structures, and processes of organizations (public/private/NGOs), and their media strategies, public relations and advertising approaches, and priorities.
- Ability to research, define, interpret target audience/stakeholders/public categories/target markets, and develop communication strategies based on this.
- Possess a managerial perspective and competency in time management in communication processes.
- Explains choices made in the management of communication processes; takes individual and team responsibility for solving unforeseen and encountered problems, and manages crisis situations.
- Follows developments in communication technologies, applies these developments to professional practice, and develops a positive attitude towards lifelong learning.
- Capable of conceptualizing and analyzing events and phenomena related to communication and media; able to develop solutions based on evidence and research.
- Develops or reorganizes mutual communication with target audiences, public categories, stakeholders, resource owners, regulators, and decision-makers.
- Follows public discussions and supports the formation of public opinion.
- Develops effective language and interpersonal communication skills required in the field of public relations and advertising.
- Maintains an ethical distance and a holistic approach between the organisation, the target audience and media professionals.
- Develops strategies to increase participation within public relations practices.
- Manages communication processes with social responsibility and rejects racist, sexist, and all other discriminatory rhetoric and practices.
- Literacy proficiency
- Multilingual proficiency
- Digital competency
- Personal, social and learning-to-learn competency
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expressiveness
For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
Skores |
Grades |
Quotient |
100+ |
A+ |
4,00 |
90-100 |
A |
4,00 |
85-89 |
B1 |
3,50 |
80-84 |
B2 |
3,25 |
75-79 |
B3 |
3,00 |
70-74 |
C1 |
2,75 |
65-69 |
C2 |
2,50 |
60-64 |
C3 |
2,00 |
50-59 |
F1 |
1,50 |
49 and less |
F2 / F3 / F4 |
0,00 / 0,00 / 0,00 |
A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages.
YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Name of Accreditation Organization; İletişim Araştırmaları Derneği (ILAD - Communication Research Association)
1.03.2024/1.03.2029
- The student who want to enroll in this department, have to complete processes which determined by university's academic and judicial statute and have to achieve exams.
- The student who started his/her education in domestic or abroad, can make application for lateral transfer.
- Acceptance of students are examine considering each student's conditions and application's degree before season starting and evaluate peculiarly.
- Further introduction is present about entrance to university in Institute introduction's catalogue.
1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
