Yeterlilik Kodu | TR0030020312 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde olan, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan işgücünü, gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım birimlerinde çalışacak nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 120 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Hakla İlişkiler ve Tanıtım alanında yetişenler, resmi ve özel kuruluşların tanıtım birimlerinde, reklam ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda görev alabilirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm özel ve kamu kesiminde halka ilişkilerin uygulama biçimleri üzerine ve eğitim araştırma yapar. Halkla ilişkiler uzmanını amacı, çalıştığı kurumu halka tanıtmak, kurum ile halk arasında iletişim sağlamaktır. Bunun için kurumu tanıtıcı broşürler, raporlar hazırlayarak bunları kitle iletişim araçlarıyla halka duyururlar. Kurum ileri geleneklerinin konuşma ve yazışmalarının gözden geçirirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020312
ISCO 08
ISCO 08
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde olan, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan işgücünü, gerek kamu, gerekse özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım birimlerinde çalışacak nitelikli ara elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- Halkla ilişkiler alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve fikirleri yorumlar; güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Halkla ilişkiler alanına yakın disiplinler hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olur.
- İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahiptir.
- Halkla ilişkiler faaliyetleriyle ilgili basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar, grafik tasarım alanlarında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.
- Halkla ilişkiler alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür, daha girişimci ve yönetsel bakış açısı ile sistematik ve kavramsal düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
- Halkla ilişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri değerlendirip öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
- Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Reklam ve halkla ilişkiler alanları ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve dili etkin bir şekilde kullanır.
- Hayat boyu öğrenen bir birey olarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, güncel gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder, ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri takip eder.
- Medya üretim süreçlerinde kullanılan teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır.
- Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular.
Hakla İlişkiler ve Tanıtım alanında yetişenler, resmi ve özel kuruluşların tanıtım birimlerinde, reklam ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda görev alabilirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm özel ve kamu kesiminde halka ilişkilerin uygulama biçimleri üzerine ve eğitim araştırma yapar. Halkla ilişkiler uzmanını amacı, çalıştığı kurumu halka tanıtmak, kurum ile halk arasında iletişim sağlamaktır. Bunun için kurumu tanıtıcı broşürler, raporlar hazırlayarak bunları kitle iletişim araçlarıyla halka duyururlar. Kurum ileri geleneklerinin konuşma ve yazışmalarının gözden geçirirler.
-
Qualification Code | TR0030020312 | |
Qualification Title | Public Relations and Publicity Associate Degree
| |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | , | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030020312
ISCO 08
ISCO 08
,
-