Yeterlilik Kodu

TR0030016202

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, iletişim bilimleri ve sosyal bilimlerin arayüzünde oluşan alanda halkla ilişkiler disipliniyle ilişkili temel kavram, kuram ve yaklaşımlara yönelik bir anlayışla bu süreçteki güncel tartışmalara yönelik bir farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı düzeyde bir bilgi birikimine sahiptir ve bu birikimi derinleştirerek geliştirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
  • Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu diğer disiplinlerle etkileşimini açıklar.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin akademik ve sektörel bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanındaki bir sorunu tespit ederek, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız ve/veya ekip üyesi olarak gerçekleştirir.
  • Örgüt ya da kurum için vizyon, amaç ve hedeflere uygun olarak iletişim ve halkla ilişkiler politikaları üretir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin gelişimini yönlendirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanındaki ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri değerlendirip, kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak bilimsel ve toplumsal ortamlarda aktarır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yayılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri benimseyerek gözetir ve bu değerleri öğretir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirir.
  • Örgütün paydaşlarıyla ilişkilerini iletişim ve halkla ilişkiler bağlamında analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
  • Halkla ilişkiler alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini, özgün çalışmalarla, bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler ile çevre koruma, sosyal sorumluluk, iletişim ve ifade özgürlüğü konularında ileri düzey bilince sahiptir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında toplumsal faydayı öne çıkarak yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir ve bu fikirleri uygulamaya geçirir.
  • İletişim disiplinlerarası doğasından hareketle farklı alanlarda edindikleri kuramsal ve pratik bilgi birikimini kariyer hedefleri için kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıTezsiz yüksek lisans programı, toplam 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak kaydıyla, en az on ders ve bir dönem projesi dersinden oluşur. Dönem projesi dersi kredisiz olup Y veya Z notu ile değerlendirilir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, iş dünyasında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtımın stratejik önemini değerlendirerek, kariyer hedefleri için uygulayabilir hale gelirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Yüksek Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler akademik kariyerlerine devam edebilir veya çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016202


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, iletişim bilimleri ve sosyal bilimlerin arayüzünde oluşan alanda halkla ilişkiler disipliniyle ilişkili temel kavram, kuram ve yaklaşımlara yönelik bir anlayışla bu süreçteki güncel tartışmalara yönelik bir farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı düzeyde bir bilgi birikimine sahiptir ve bu birikimi derinleştirerek geliştirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
  • Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu diğer disiplinlerle etkileşimini açıklar.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin akademik ve sektörel bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanındaki bir sorunu tespit ederek, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız ve/veya ekip üyesi olarak gerçekleştirir.
  • Örgüt ya da kurum için vizyon, amaç ve hedeflere uygun olarak iletişim ve halkla ilişkiler politikaları üretir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin gelişimini yönlendirir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanındaki ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri değerlendirip, kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak bilimsel ve toplumsal ortamlarda aktarır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yayılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri benimseyerek gözetir ve bu değerleri öğretir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirir.
  • Örgütün paydaşlarıyla ilişkilerini iletişim ve halkla ilişkiler bağlamında analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
  • Halkla ilişkiler alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini, özgün çalışmalarla, bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler ile çevre koruma, sosyal sorumluluk, iletişim ve ifade özgürlüğü konularında ileri düzey bilince sahiptir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında toplumsal faydayı öne çıkarak yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir ve bu fikirleri uygulamaya geçirir.
  • İletişim disiplinlerarası doğasından hareketle farklı alanlarda edindikleri kuramsal ve pratik bilgi birikimini kariyer hedefleri için kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Tezsiz yüksek lisans programı, toplam 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak kaydıyla, en az on ders ve bir dönem projesi dersinden oluşur. Dönem projesi dersi kredisiz olup Y veya Z notu ile değerlendirilir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, iş dünyasında iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtımın stratejik önemini değerlendirerek, kariyer hedefleri için uygulayabilir hale gelirler. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Yüksek Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler akademik kariyerlerine devam edebilir veya çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016202

Qualification Title
Public Relations and Publicity Non-Thesis Master Program Master's
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. A course grade is constituted by evaluating these elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 7 0,0

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements are given in the web site of Institute of Social Science of the University as http://sbe.baskent.edu.tr.

Conditions for SuccessFor the succesful completion of the program with thesis, the student has to; complete at least seven courses, one seminar without credit and a thesis study which must not be under 120 ECTS and 21 credits and to get Y, C or a grade above from the courses and a general cumulative grade point average at least 2.50 from 4.00. The student has to register thesis study at all semesters beginning at the latest from the third semester.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this particular program can be able to apply core communication knowledge integrate effectively theory and practice; implement the analytical skills, creativity, ingenuity which operationalize theoretical and practical knowledge commensurate with their academic and professional career goals. They will acquire a critical understanding of the current issues and debates within both academic and professional contexts of communication, public relations and publicity. They will also appreciate the strategic importance of communication, public relations and advertising in the business world. So, the graduates of this program can also continue their academic careers or be employed both in public and private sectors.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016202


Qualification Title
Public Relations and Publicity Non-Thesis Master Program Master's

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. A course grade is constituted by evaluating these elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 7 0,0


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements are given in the web site of Institute of Social Science of the University as http://sbe.baskent.edu.tr.


Conditions for Success
For the succesful completion of the program with thesis, the student has to; complete at least seven courses, one seminar without credit and a thesis study which must not be under 120 ECTS and 21 credits and to get Y, C or a grade above from the courses and a general cumulative grade point average at least 2.50 from 4.00. The student has to register thesis study at all semesters beginning at the latest from the third semester.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this particular program can be able to apply core communication knowledge integrate effectively theory and practice; implement the analytical skills, creativity, ingenuity which operationalize theoretical and practical knowledge commensurate with their academic and professional career goals. They will acquire a critical understanding of the current issues and debates within both academic and professional contexts of communication, public relations and publicity. They will also appreciate the strategic importance of communication, public relations and advertising in the business world. So, the graduates of this program can also continue their academic careers or be employed both in public and private sectors.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address