Yeterlilik Kodu | TR0030220882 | |
Yeterlilik Adı | Hareket ve Antrenman Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hareket ve Antrenman Bilimleri yüksek lisans programında, spor bilimcisi, beden eğitimi öğretmeni, antrenör ve farklı disiplinlerde yer alan uzmanların (fizyoterapist, diyetisyen, mühendis gibi) multidisipliner bir yapı içinde eğitim alabilmeleri için geliştirilmiş bir müfredat yürütülmektedir. Program,lisans üstü ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler, programa çok yönlü bir özellik katmıştır. Böylece, Beden Eğitimi ve Spor lisans üstü eğitimi, farklı yaş gruplarındaki performans sporcularının yanı sıra sağlık için spor yapan kitlelere uygulanabilecek araştırma modellerini de kapsamaktadır. Bu kapsamda antrenman bilgisi, fizyoloji, biomekanik gibi hareket ve antrenman bilimleri kavramında bulunan uygulama modelleri çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda bilimsel araştırmalar baz alınarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve final sınavına tabi tutulur; öğretim elemanının tercihine bağlı olarak akademik başarı notları, ara sınavlar, projeler, seminerler, kısa sınavlar, ödevler, ara sınavlar final başarısına farklı katkılar sağlayacaktır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan almaları gerekmektedir. Adayların değerlendirilmesi % 50 ağırlıkla ALES Puanı, % 20 ağırlıkla önceki mezuniyet notu, % 15 mesleki bilgi değerlendirmesi ve %15 mülakat (sözlü) sınav değerlendirilmesinden oluşan ve 100 üzerinden hesaplanan Başarı Notu ile yapılır. Mezuniyet belgelerinde başka işaretlerle (4,5 veya harf) gösterilmiş mezuniyet notu değerlerinin 100 üzerinden karşılığı Senato kararlarına göre değerlendirilir. Yabancı uyruklu öğrenciler üniversitenin ana sayfasında ilan edilen duyurudaki kriterlere göre başvurmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların 4 yıllık lisans programından mezun olmaları ve lisans diplamalarını belgelemeleri gerekmektedir. Koşullu ön kabul için,lisans öğrenimlerinin son yarıyılında öğrenci olmaları gerekir. (Kesinkayıt tarihinden önce mezun olamayan öğrenciler, mezuniyet belgelerini ibraz edemeyecekleri için asil olarak kazanmış olsalar dahi kesin kayıtları yapılmayacaktır.) Adayların, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES) Eşit Ağırlık puanı en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES’e eşdeğeri kabul edilen (GRE 635, GMAT 466) ve Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen bir sınava girmeleri ve azami almaları gereken eşdeğer puanları gösteren belgeyi ibraz etmeleri durumunda kayıt yaptırabilirler. | |
Başarma Şartları | Adayların değerlendirilmesi % 50 ağırlıkla ALES Puanı, % 20 ağırlıkla önceki mezuniyet notu, % 15 mesleki bilgi değerlendirmesi ve %15 mülakat (sözlü) sınav değerlendirilmesinden oluşan ve 100 üzerinden hesaplanan Başarı Notu ile yapılır. Mezuniyet belgelerinde başka işaretlerle (4,5 veya harf) gösterilmiş mezuniyet notu değerlerinin 100 üzerinden karşılığı Senato kararlarına göre değerlendirilir. Yabancı uyruklu öğrenciler üniversitenin ana sayfasında ilan edilen duyurudaki kriterlere göre başvurmaları gerekmektedir. Bu program toplam 30 krediden az olmamak koşuluyla en az on adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Mezuniyet için öğrencilerin 4.00 üzerinden 2.50 akademik ortalamaya sahip olmaları ve her dersin sınavını başarıyla tamamlamış olmaları gerekir. Dersler tamamlandıktan sonra ayrıca seçilmiş bir jüri tarafından bir tezi başarıyla savundukları taktirde mezun olabilirler. Yüksek lisans programının tamamlama süresi 4 yarı yıldır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüz mezunları için iş olanakları geniştir. Bölümümüz mezunları giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde öncelikli olarak beden eğitimi ve spor bölümü veya yüksekokullarında, spor teknolojisi alanında eğitim veren üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Ayrıca çeşitli kurum ve kuruluşlarda, sporcu araştırma merkezlerinde, spor kulüplerinde, spor federasyonlarında, belediyelerde, spor ve rekreasyon birimlerinde, kulüp statüsü dışında kalan cimnastik, aerobik, step, doğa sporları, savunma sporları vs gibi hizmet sunan salonlarda, danışman ve spor uzmanı olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220882
ISCO:08
ISCO:08
Hareket ve Antrenman Bilimleri yüksek lisans programında, spor bilimcisi, beden eğitimi öğretmeni, antrenör ve farklı disiplinlerde yer alan uzmanların (fizyoterapist, diyetisyen, mühendis gibi) multidisipliner bir yapı içinde eğitim alabilmeleri için geliştirilmiş bir müfredat yürütülmektedir. Program,lisans üstü ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler, programa çok yönlü bir özellik katmıştır.
Böylece, Beden Eğitimi ve Spor lisans üstü eğitimi, farklı yaş gruplarındaki performans sporcularının yanı sıra sağlık için spor yapan kitlelere uygulanabilecek araştırma modellerini de kapsamaktadır. Bu kapsamda antrenman bilgisi, fizyoloji, biomekanik gibi hareket ve antrenman bilimleri kavramında bulunan uygulama modelleri çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda bilimsel araştırmalar baz alınarak sunulmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Antrenörlük lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin bilincine varmak
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak anrenörlük mesleğinde karşılaşabileceği bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; sporda uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
- Antrenörlük uygulamalarında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, etrafında öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
- Spor bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek
- Spor kuruluşları ve diğer sosyal gruplarla ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
- Alanı ile ilişkili gruplarla en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
- Spor bilimleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
- Spor bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav ve final sınavına tabi tutulur; öğretim elemanının tercihine bağlı olarak akademik başarı notları, ara sınavlar, projeler, seminerler, kısa sınavlar, ödevler, ara sınavlar final başarısına farklı katkılar sağlayacaktır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan almaları gerekmektedir. Adayların değerlendirilmesi % 50 ağırlıkla ALES Puanı, % 20 ağırlıkla önceki mezuniyet notu, % 15 mesleki bilgi değerlendirmesi ve %15 mülakat (sözlü) sınav değerlendirilmesinden oluşan ve 100 üzerinden hesaplanan Başarı Notu ile yapılır. Mezuniyet belgelerinde başka işaretlerle (4,5 veya harf) gösterilmiş mezuniyet notu değerlerinin 100 üzerinden karşılığı Senato kararlarına göre değerlendirilir. Yabancı uyruklu öğrenciler üniversitenin ana sayfasında ilan edilen duyurudaki kriterlere göre başvurmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların 4 yıllık lisans programından mezun olmaları ve lisans diplamalarını belgelemeleri gerekmektedir. Koşullu ön kabul için,lisans öğrenimlerinin son yarıyılında öğrenci olmaları gerekir. (Kesinkayıt tarihinden önce mezun olamayan öğrenciler, mezuniyet belgelerini ibraz edemeyecekleri için asil olarak kazanmış olsalar dahi kesin kayıtları yapılmayacaktır.) Adayların, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES) Eşit Ağırlık puanı en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES’e eşdeğeri kabul edilen (GRE 635, GMAT 466) ve Yükseköğretim Kurulunca ilan edilen bir sınava girmeleri ve azami almaları gereken eşdeğer puanları gösteren belgeyi ibraz etmeleri durumunda kayıt yaptırabilirler.
Bölümümüz mezunları için iş olanakları geniştir. Bölümümüz mezunları giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde öncelikli olarak beden eğitimi ve spor bölümü veya yüksekokullarında, spor teknolojisi alanında eğitim veren üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Ayrıca çeşitli kurum ve kuruluşlarda, sporcu araştırma merkezlerinde, spor kulüplerinde, spor federasyonlarında, belediyelerde, spor ve rekreasyon birimlerinde, kulüp statüsü dışında kalan cimnastik, aerobik, step, doğa sporları, savunma sporları vs gibi hizmet sunan salonlarda, danışman ve spor uzmanı olarak görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220882 | |
Qualification Title | Hareket ve Antrenman Bilimleri (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to expand knowledge to expert level in various areas of concern, to comprehend and deepen the interaction of related disciplines depending on coaching qualification level. To be able to consider problems independently, develop solution methods, solve the problems, analyse the results and apply them by using theoretical and applied knowledge that in the coaching profession. To be able to implement new knowledge by combining informations from various disciplines; to solve problems that require expertise in sport by using scientific research methods. To be able to develop new strategic approaches and produce solutions by taking responsibility when faced with unpredictable complex situations in coaching. To be able to evaluate knowledge related with own occupational area, manage the learning process in the environmental area, and administrate advanced level studies independently. To be able to transfer a topic or study in the sport science field area in written, oral or visual form to groups from similar or different occupational areas. To be able to analyze, improve and take action when required in sport organisations, the relations with other social groups and the norms directing these relations using a critical approach; to develop strategy, politics and application plans and evaluate results through quality processes. To be able to communicate with own scientific audience or related groups in at least one foreign language. To be able to use software, information and communacition technologies in an advanced level required in the sport sciences area. To be able to convey and inspect social, scientific and ethical values in data collecting, commenting and declaration processes. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to midterm and final exam for each course; depending on the preferences of the tutor academic achievement grades, intermediate exams, projects, seminars, quizzes, homework, midterm exams will differently contribute to the final achievement. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The students are required are required to obtain at least 60 points in the mid-term exam and final exam. Evaluation of the candidates is made with 50% weighted ALES Score, 20% weighted previous graduation grade, 15% professional knowledge assessment and 15% interview (oral) exam evaluation and a Success Score calculated over 100. The equivalent of the graduation grade values shown with other signs (4,5 or letters) on the graduation certificates are evaluated according to the Senate decisions. Foreign students are required to apply according to the criteria in the announcement announced on the home page of the university. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants to the graduate programs must submit their diplomas after completing a 4-year undergraduate degree program and graduate. For conditional pre-admission, the student has to be in the last semester of a bachelor program. (Those students, who could not graduate prior to the date of final registration, will not be able to present their graduation certificates and will be disclosed from registration even if they had been on the original winning list). The candidate students will be registered, if they could provide documentation of ALES (Academic Personel and Postgraduate Education Entrance Examen) scores at least of 55 performed by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), or some equivalent score in an examination accepted by the Higher University Council (635 GRE, GMAT 466). | |
Conditions for Success | Evaluation of the candidates is made with 50% weighted ALES Score, 20% weighted previous graduation grade, 15% professional knowledge assessment and 15% interview (oral) exam evaluation and a Success Score calculated over 100. The equivalent of the graduation grade values shown with other signs (4,5 or letters) on the graduation certificates are evaluated according to the Senate decisions. Foreign students are required to apply according to the criteria in the announcement announced on the home page of the university. This program provided a total of 30 credits and a minimum of ten courses, one seminar course and thesis work. Students who successfully complete a minimum of 30 credits of courses in the Movement and Training Sciences Master program and obtain at least 2.50 weighted mean scores on a 4.00 scale, and successfully defending a thesis against a selected jury will be awarded by the Master degree of Physical Education and Sport, Movement and Training Sciences. The program should be completed in three years. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Wider employment opportunities for graduates of our programs exist: if they are successful in entrance exams they may serve as a lecturer at universities that offer training in the field. Also, various organizations and institutions, research centers, athletes, sports clubs, sports federations, municipalities, sport and recreation departments, gymnastics clubs, and clubs for aerobics, extreme sports, martial arts provide positions as consultant and fitness experts. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220882
To be able to expand knowledge to expert level in various areas of concern, to comprehend and deepen the interaction of related disciplines depending on coaching qualification level. To be able to consider problems independently, develop solution methods, solve the problems, analyse the results and apply them by using theoretical and applied knowledge that in the coaching profession. To be able to implement new knowledge by combining informations from various disciplines; to solve problems that require expertise in sport by using scientific research methods. To be able to develop new strategic approaches and produce solutions by taking responsibility when faced with unpredictable complex situations in coaching. To be able to evaluate knowledge related with own occupational area, manage the learning process in the environmental area, and administrate advanced level studies independently. To be able to transfer a topic or study in the sport science field area in written, oral or visual form to groups from similar or different occupational areas. To be able to analyze, improve and take action when required in sport organisations, the relations with other social groups and the norms directing these relations using a critical approach; to develop strategy, politics and application plans and evaluate results through quality processes. To be able to communicate with own scientific audience or related groups in at least one foreign language. To be able to use software, information and communacition technologies in an advanced level required in the sport sciences area. To be able to convey and inspect social, scientific and ethical values in data collecting, commenting and declaration processes.
Students are subjected to midterm and final exam for each course; depending on the preferences of the tutor academic achievement grades, intermediate exams, projects, seminars, quizzes, homework, midterm exams will differently contribute to the final achievement. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The students are required are required to obtain at least 60 points in the mid-term exam and final exam. Evaluation of the candidates is made with 50% weighted ALES Score, 20% weighted previous graduation grade, 15% professional knowledge assessment and 15% interview (oral) exam evaluation and a Success Score calculated over 100. The equivalent of the graduation grade values shown with other signs (4,5 or letters) on the graduation certificates are evaluated according to the Senate decisions. Foreign students are required to apply according to the criteria in the announcement announced on the home page of the university.
Applicants to the graduate programs must submit their diplomas after completing a 4-year undergraduate degree program and graduate. For conditional pre-admission, the student has to be in the last semester of a bachelor program. (Those students, who could not graduate prior to the date of final registration, will not be able to present their graduation certificates and will be disclosed from registration even if they had been on the original winning list). The candidate students will be registered, if they could provide documentation of ALES (Academic Personel and Postgraduate Education Entrance Examen) scores at least of 55 performed by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), or some equivalent score in an examination accepted by the Higher University Council (635 GRE, GMAT 466).
Wider employment opportunities for graduates of our programs exist: if they are successful in entrance exams they may serve as a lecturer at universities that offer training in the field. Also, various organizations and institutions, research centers, athletes, sports clubs, sports federations, municipalities, sport and recreation departments, gymnastics clubs, and clubs for aerobics, extreme sports, martial arts provide positions as consultant and fitness experts.
Qualification is continuous