Yeterlilik Kodu | TR0030024702 | |
Yeterlilik Adı | Havacılık Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu Notlar MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur; a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar: Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır: 1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. 3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. (2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır. a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı | Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024702
ISCO 08
ISCO 08
- Havacılık Yönetimi bölümünün amacı havacılık faaliyet alanlarında hizmet veren tüm kurum ve kuruluşların (havayolu işletmeleri, havalimanları, sivil havacılık otoriteleri, hava kargo ve lojistik işletmeleri, havalimanı ulaşım işletmeleri vb.) uçuş operasyon, yolcu hizmetleri, yer hizmetleri, emniyet ve kalite yönetimi, pazarlama, insan kaynakları gibi departmanlarda yönetim kademeleri ve uzman seviyesinde çalışabilecek nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir. Bununla birlikte Havacılık Yönetimi bölümü, öğrencileriyle gerçekleştirdiği bilimsel araştırma ve çalışmalarıyla havacılık sektörüne ve havacılık alan yazınına katkıda bulunmaktadır. Bu amaçla Havacılık Yönetimi bölümü, sektörün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak sivil havacılık, bilgi teknolojileri, uçak ve hava araçları, genel ekonomi, uluslararası havacılık, lojistik, muhasebe, havayolu güvenliği, yolcu hizmetleri, ekip kaynak yönetimi, insan faktörleri, hava ve uzay psikolojisi ve uluslararası taşımacılık gibi alanlarda bilgi ve beceriler kazandırmaktadır.
- Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte dersliklerinde yürütülmektedir.
- Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
- Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
- Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
- İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
- Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
- Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
- Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
- Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
- Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
- Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
- Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
- Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
- Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
- Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
- Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
- Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
- Havacılık Yönetimi Bölümü mezunları havacılık sektörünün hızlı gelişimi ve bu alanda nitelikli elemanlara karşı her geçen gün artan ihtiyaç doğrultusunda havacılık alanında faaliyet gösteren kamu ve özel kuruluşlarda farklı departmanlar istihdam imkânına sahip olacak ve ulusal ve uluslararası arenalarda söz sahibi orta ve üst düzey yönetici olarak yer alacaklardır. Yönetim ve organizasyon, iletişim, liderlik, problem çözme, analitik düşünme, stratejik düşünme öğrencilerimize kazandırmak istediğimiz anahtar yetkinliklerimizdir.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
- Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
- İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu
Notlar
MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;
a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:
Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.
a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024
Merkezi Yerleştirme
Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.
ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.
Ek Kontenjan
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.
Yatay Geçiş
İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
- Lise diploması
- Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
- Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla sağlık kurulu raporu (heyet) raporu almak.
- Raporda işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs belirtilmelidir.
- Raporun üzerinde “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmamaktadır.” ifadesi bulunmalıdır.
- Raporda Başhekim ile birlikte faklı bölümlerden en az 5 doktorun imzası olmalıdır.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024702 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Aviation Management | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is awarded by the instructor as the end-of-term course grade: a) Grades shown on the grade breakdown document out of 100: Grade Coefficient Equivalent Grade Point AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Grades not contributing to the average are as follows: 1.G (Pass) grade; awarded to students who are successful in non-credit courses in the curriculum. 2.K (Fail) grade; given to students who fail in non-credit courses in the curriculum. 3.D (Absent) grade; given to students who fail to attend or fulfill obligations related to course practices. The D grade is treated similarly to the FF grade in grade point average calculation. (2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used: a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs:
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1 The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes to be gained by students in each undergraduate program will be carried out is determined in accordance with the basic principles determined by YÖK. Quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Unit. The relevant directive is shared with the public via the following link:
Additionally, as of 2020, following the audits conducted by the German accreditation agency AQAS, the department has been accredited. The relevant accreditation certificate is shared with the public via the following link on the department's website: | |
Access Requirements | Students are placed in associate and undergraduate programs through a centralized exam system in accordance with the regulations set by the Council of Higher Education. Graduates from secondary education institutions are placed in programs based on their scores in the central exam. Following the YGS (Transition to Higher Education Exam) and LYS (Undergraduate Placement Exam) administered by OSYM (Student Selection and Placement Center), students who select any program from Istanbul Gelisim University's Vocational School or from the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, Faculty of Applied Sciences, or Faculty of Economics and Administrative Sciences and are placed accordingly, gain the right to register at our school. Additional Quota After the central placement conducted by OSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution announced by OSYM, except for programs without quotas at the Open Education Faculty (AOF), and wish to apply to our university must choose Istanbul Gelisim University during the application period announced by OSYM. Students placed by OSYM gain the right to register at our university. Horizontal Transfer Our university accepts students through horizontal transfer within the quota in accordance with the "Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Transfer of Credits Between Institutions". However, for the privileges obtained through the "RECOGNIZED SCHOOL" certification to be valid, students are required to transfer from a school/department with equivalent "RECOGNIZED SCHOOL" certification. In horizontal transfers from departments that do not meet this condition, the rights of the "RECOGNIZED SCHOOL" privileges cannot be granted to graduates. Additionally, the following items are defined as general admission requirements:
| |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS credits and fulfill any other obligations determined by the relevant higher education institution. The İstanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation outline the graduation requirements in the Fourth Section. Graduation and Diploma ARTICLE 28 - (1) Students who have successfully completed all the courses specified in the curriculum, achieved a GPA of at least 2.00, and met the graduation requirement shall be awarded a bachelor's or associate degree along with a diploma supplement. Diplomas of those who are entitled to high honor and honor certificates are also issued together with their diplomas. (2) Students who are entitled to receive diplomas must obtain a clearance certificate from the relevant units in order to receive their diplomas. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The competence is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024702
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the Aviation Management department is to provide services to all institutions and organizations serving in aviation fields of activity (airline companies, airports, civil aviation authorities, air cargo and logistics companies, airport transportation companies, etc.) in flight operations, passenger services, ground services, safety and quality management, marketing. To train qualified human resources who can work at management levels and expert level in departments such as , human resources. In addition, the Aviation Management department contributes to the aviation industry and aviation literature with the scientific research and studies carried out with its students. For this purpose, the Aviation Management department takes into account the needs of the sector, civil aviation, information technologies, aircraft and aircraft, general economy, international aviation, logistics, accounting, airline security, passenger services, crew resource management, human factors, air and space psychology and It provides knowledge and skills in areas such as international transportation.
- The courses in the department curriculum are carried out in the faculty classrooms.
- Explain the historical development process of Aviation Management.
- Use computer programs related to Aviation Transportation.
- Define basic concepts related with aviation management.
- Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
- Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
- Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
- Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
- Manage operational activities related to the airline.
- Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
- Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
- Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
- Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
- Cooperate with stakeholders related to air transport.
- Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
- Execute a study in his/her field independently.
- Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
- Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
- Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
- Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
- Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
- Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
- Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
- Graduates of the Department of Aviation Management will have the opportunity to be employed in different departments in public and private organizations operating in the field of aviation in line with the rapid development of the aviation sector and the ever-increasing need for qualified personnel in this field, and will take place as middle and senior managers who have a say in national and international arenas.
- The assessment and evaluation method applied for each course are detailed in the "Course Introduction and Application Information". However, Examinations, Measurement and evaluation, and graduation conditions are primarily organized/carried out in accordance with the procedures and principles specified in Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. In this regard, the exams that program students will participate in/are likely to participate in include midterm exams, end-of-semester/year exams, makeup exams, single-course exams, and make-up exams.
- The grading scale is implemented as specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. The student must pass all courses in the program and must not have an FF or D grade. In this program, the student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00.
- Measurement and evaluation are conducted according to the criteria specified under the Fourth Section of the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation:
- Grades, Examinations, and Academic Standing Grades
ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is awarded by the instructor as the end-of-term course grade: a) Grades shown on the grade breakdown document out of 100: Grade
Coefficient Equivalent Grade Point
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Grades not contributing to the average are as follows:
1.G (Pass) grade; awarded to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.
2.K (Fail) grade; given to students who fail in non-credit courses in the curriculum.
3.D (Absent) grade; given to students who fail to attend or fulfill obligations related to course practices. The D grade is treated similarly to the FF grade in grade point average calculation.
(2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used:
a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
In order to ensure the quality of higher education programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions are published annually in accordance with the criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative evaluations directed towards higher education institutions are shared with the public by YÖK based on these reports.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1 The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes to be gained by students in each undergraduate program will be carried out is determined in accordance with the basic principles determined by YÖK.
Quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Unit. The relevant directive is shared with the public via the following link:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Additionally, as of 2020, following the audits conducted by the German accreditation agency AQAS, the department has been accredited. The relevant accreditation certificate is shared with the public via the following link on the department's website:
Students are placed in associate and undergraduate programs through a centralized exam system in accordance with the regulations set by the Council of Higher Education. Graduates from secondary education institutions are placed in programs based on their scores in the central exam.
Following the YGS (Transition to Higher Education Exam) and LYS (Undergraduate Placement Exam) administered by OSYM (Student Selection and Placement Center), students who select any program from Istanbul Gelisim University's Vocational School or from the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, Faculty of Applied Sciences, or Faculty of Economics and Administrative Sciences and are placed accordingly, gain the right to register at our school.
Additional Quota
After the central placement conducted by OSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution announced by OSYM, except for programs without quotas at the Open Education Faculty (AOF), and wish to apply to our university must choose Istanbul Gelisim University during the application period announced by OSYM. Students placed by OSYM gain the right to register at our university.
Horizontal Transfer
Our university accepts students through horizontal transfer within the quota in accordance with the "Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Transfer of Credits Between Institutions". However, for the privileges obtained through the "RECOGNIZED SCHOOL" certification to be valid, students are required to transfer from a school/department with equivalent "RECOGNIZED SCHOOL" certification. In horizontal transfers from departments that do not meet this condition, the rights of the "RECOGNIZED SCHOOL" privileges cannot be granted to graduates.
Additionally, the following items are defined as general admission requirements:
- High school diploma
- Being placed through National Student Selection and Placement Exams
- For foreign students, having applied directly to the university and being placed; evaluated by the University within the framework of national and institutional regulations publicly stated on the university's website
- Having no health problems that would prevent the performance of the profession and/or duties given in the profession
- Obtaining a health board report (committee report) from a fully-equipped hospital within the last 6 months.
- The report should indicate hearing loss/deficiency, visual impairment/deficiency, etc.
- The report should state "There is no health problem that would prevent the performance of the profession and/or duties given in the profession."
- The report must be signed by at least 5 doctors from different departments, including the Chief Physician.
- Those with a bachelor's degree may pursue master's programs and, upon meeting the relevant requirements, may be admitted to doctoral programs and programs for competency in arts and sciences with their bachelor's degree.
- Bachelor's students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two diploma programs and, upon successful completion, can receive two separate bachelor's degrees.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The competence is continuously valid.