Yeterlilik Kodu

TR0030010982

Yeterlilik Adı
Hemşirelik (Gülhane Hemşirelik Fakültesi) Lisans Diploması
Sorumlu KurumSağlık Bilimleri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gülhane Hemşirelik Fakültesi Adres: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://ghf.sbu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Hemşirelikte lisans eğitiminde amaç; yaşam boyu öğrenme prensipleri doğrultusunda, insanın yapısı ve fonksiyonları ile sağlıktan sapma durumlarını, hastalıklardan korunma, iyilik halini sürdürme, geliştirme, hastalık durumunda tedavi ile bakımını hasta hakları ve hasta güvenliği ilkelerini gözeterek hemşirelik sürecini kullanma bilgi, beceri ve yetkinliğini kazandırmaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Öğrencilerin beceri eğitimleri kapsamında mesleki beceri laboratuvarları ve klinik simülasyon laboratuvarları kullanılmaktadır. Öğrenciler uygulamalı dersleri kapsamında, hastane ve sahada eğitimlerini tamamlamaktadır. Hastane ve saha uygulamalarına yönelik eğitimler, üst düzeyde sağlık ve eğitim hizmeti veren Ankara İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı sağlık kuruluşlarında ve Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki etik ilke ve değerlere uygun, standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Hemşirelik uygulamalarında ilgili mevzuatı dikkate alır.
  • Evrensel değerler ve sosyal hakları gözetir.
  • Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
  • Sağlık politikalarını izler, geliştirilmesine ve yürütülmesine katkıda bulunur.
  • Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Hemşirelik ve sağlık hizmetlerinin yönetiminde görev alır, karar mekanizmalarına katılır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere temel düzeyde sahiptir.

  • Profesyonellik
  • Etkili İletişim
  • Kanıta Dayalı Uygulama
  • Bakım Yönetimi
  • Kalite İyileştirme
  • Ekip Çalışması ve İşbirliği
  • Mesleki Liderlik
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Hemşirelik Fakültesi öğrencilerinin ara sınav, final, bütünleme sınavları, uygulama ve benzeri çalışmalardaki başarı durumları Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Öğrencilerin teorik dersin %70’ine, toplam uygulamanın %80’ine ve laboratuvar çalışmalarının %80’ine devam zorunluluğu vardır. Öğrencilerin katılımı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilmektedir.Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği  

(  HEPDAK    ) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 7.04.2023/30.09.2025

Giriş Şartı

Hemşirelik Fakültesi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavı MF-3 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kurumiçi ve Kurumlararası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge ile de öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıSağlık Bilimleri Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakülte öğretim programını tamamlayan öğrenciler “Hemşire” unvanı alırlar ve birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, yönetici hemşire ve eğitim hemşiresi olarak, ayrıca okul sağlığı hemşiresi, iş yeri hemşiresi, evde bakım hemşiresi olarak da çalışabilirler. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan hemşireler, kendi alanları ile ilgili lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Tezli ve tezsiz yüksek lisans eğitimini tamamlamış hemşireler alanda çalışmak istediklerinde ‘uzman hemşire’ statüsünde, hemşirelik eğitimi ve araştırma alanında çalışmak istediklerinde ise akademisyen olarak görev alabilmekte ve uzmanlaşıp kariyer yapma imkânı bulabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030010982


Yeterlilik Adı
Hemşirelik (Gülhane Hemşirelik Fakültesi) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sağlık Bilimleri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gülhane Hemşirelik Fakültesi Adres: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Hemşirelikte lisans eğitiminde amaç; yaşam boyu öğrenme prensipleri doğrultusunda, insanın yapısı ve fonksiyonları ile sağlıktan sapma durumlarını, hastalıklardan korunma, iyilik halini sürdürme, geliştirme, hastalık durumunda tedavi ile bakımını hasta hakları ve hasta güvenliği ilkelerini gözeterek hemşirelik sürecini kullanma bilgi, beceri ve yetkinliğini kazandırmaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Öğrencilerin beceri eğitimleri kapsamında mesleki beceri laboratuvarları ve klinik simülasyon laboratuvarları kullanılmaktadır. Öğrenciler uygulamalı dersleri kapsamında, hastane ve sahada eğitimlerini tamamlamaktadır. Hastane ve saha uygulamalarına yönelik eğitimler, üst düzeyde sağlık ve eğitim hizmeti veren Ankara İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı sağlık kuruluşlarında ve Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki etik ilke ve değerlere uygun, standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Hemşirelik uygulamalarında ilgili mevzuatı dikkate alır.
  • Evrensel değerler ve sosyal hakları gözetir.
  • Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
  • Sağlık politikalarını izler, geliştirilmesine ve yürütülmesine katkıda bulunur.
  • Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Hemşirelik ve sağlık hizmetlerinin yönetiminde görev alır, karar mekanizmalarına katılır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere temel düzeyde sahiptir.

  • Profesyonellik
  • Etkili İletişim
  • Kanıta Dayalı Uygulama
  • Bakım Yönetimi
  • Kalite İyileştirme
  • Ekip Çalışması ve İşbirliği
  • Mesleki Liderlik
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Hemşirelik Fakültesi öğrencilerinin ara sınav, final, bütünleme sınavları, uygulama ve benzeri çalışmalardaki başarı durumları Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Öğrencilerin teorik dersin %70’ine, toplam uygulamanın %80’ine ve laboratuvar çalışmalarının %80’ine devam zorunluluğu vardır. Öğrencilerin katılımı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilmektedir.Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği  

(  HEPDAK    ) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 7.04.2023/30.09.2025


Giriş Şartı

Hemşirelik Fakültesi, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavı MF-3 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kurumiçi ve Kurumlararası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge ile de öğrenci kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine uygun olarak, Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.Hemşirelik Fakültesinde yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fakülte öğretim programını tamamlayan öğrenciler “Hemşire” unvanı alırlar ve birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, yönetici hemşire ve eğitim hemşiresi olarak, ayrıca okul sağlığı hemşiresi, iş yeri hemşiresi, evde bakım hemşiresi olarak da çalışabilirler. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan hemşireler, kendi alanları ile ilgili lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Tezli ve tezsiz yüksek lisans eğitimini tamamlamış hemşireler alanda çalışmak istediklerinde ‘uzman hemşire’ statüsünde, hemşirelik eğitimi ve araştırma alanında çalışmak istediklerinde ise akademisyen olarak görev alabilmekte ve uzmanlaşıp kariyer yapma imkânı bulabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010982

Qualification Title
Nursing License
Awarding BodyUniversity of Health Sciences
Awarding Body ContactUniversity of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gulhane Faculty of Nursing Address: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara
Awarding Body Urlhttps://ghf.sbu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of undergraduate education in nursing is; In line with the principles of lifelong learning, it is to provide the knowledge, skills and competence to use the nursing process, considering the human structure and functions and deviations from health, protection from diseases, maintaining and developing well-being, treatment and care in case of illness, taking into account the principles of patient rights and patient safety.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Professional skills laboratories and clinical simulation laboratories are used within the scope of skill training of students. Students complete their training in the hospital and in the field within the scope of applied courses. Trainings for hospital and field applications are carried out in health institutions affiliated with the Ankara Provincial Health Directorate, which provide high-level health and education services, and in schools affiliated with the Ankara Provincial Directorate of National Education.

Description
  • Have the necessary knowledge and skills to perform professional roles and functions.
  • Know the theories and models that form the basis for their professional practice.
  • Individual, family and community health care needs met s holistic approach in accordance with the nursing process run.
  • Use effective communication skills.
  • Nursing practices in accordance with professional ethical principles and values,
  • I will perform in line with the standards.
  • In nursing practice, the relevant legislation is taken into consideration.
  • I oversee social rights and universal values.
  • Learning and the teaching process in nursing practice.
  • They use lifelong learning, problem solving, and critical thinking skills.
  • Use scientific principles and methods in nursing practice.
  • Work with healthcare team and other disciplines with social responsibility awareness research in the union, take part in projects and activities IRs.
  • It contributes to the monitoring, development and execution of health policies.
  • It uses information and maintenance technologies in professional practice and research.
  • Use a foreign language to monitor the information in the field and communicate with colleagues.
  • Having general cultural knowledge required to be an individual and a professional member.
  • Become a role model and collection example for colleagues with professional identity.
  • It takes part in the management of nursing and health services and participates in decision-making processes.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a basic level.

  • Professionalism
  • Effective Communication
  • Evidence-Based Practice
  • Maintenance Management
  • Quality Improvement
  • Teamwork and Collaboration
  • Professional Leadership
  • Multilingual proficiency
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The success status of mid-terms, final exams, excuse exams, practice and similar studies of the students of Nursing Faculty is done in accordance with Directive for Undergraduate Education-Examination and Examination of Health Sciences University Nursing Faculty. Students are required to attend 70% of the theoretical course, 80% of the total practice and 80% of the laboratory work. Participation of students is followed by the instructor.Completing successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation in accordance to the Health Sciences University Regulation on Undergraduate Education and Training.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs; · Council of Higher education (CoHE) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs"

1. Forming and Approval of Curriculum:

1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of HEC after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation:

How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation- External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (HEQC) at the beginning of each year.  The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQC regulations.

Access Requirements

Nursing Faculty is accepted with MF-3 score of the YGS and the LYS exams that is organized by the “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi” (ÖSYM). In addition, students are accepted the Foreign Students Examination (YÖS) and the Health Sciences University principles of the Institutional and Inter-Institutional Transition.

Conditions for SuccessCompleting successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation in accordance to the Health Sciences University Regulation on Undergraduate Education and Training.Completing successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the faculty curriculum receive the title of Nurse and they can work as a clinical nurse, manager nurse and education nurse, school nurse, occupational health nurse, home care nurse in the public or private sector institutions that provide first, second and third level health services.Nurses who have successfully completed undergraduate education can study at postgraduate programs related to their field. Nurses who have completed masters with thesis and without thesis can take the role of expert nurse when they want to work in the field and can work as academicians when they want to work in the field of nursing education and research.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010982


Qualification Title
Nursing License

Awarding Body
University of Health Sciences

Awarding Body Contact
University of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gulhane Faculty of Nursing Address: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of undergraduate education in nursing is; In line with the principles of lifelong learning, it is to provide the knowledge, skills and competence to use the nursing process, considering the human structure and functions and deviations from health, protection from diseases, maintaining and developing well-being, treatment and care in case of illness, taking into account the principles of patient rights and patient safety.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Professional skills laboratories and clinical simulation laboratories are used within the scope of skill training of students. Students complete their training in the hospital and in the field within the scope of applied courses. Trainings for hospital and field applications are carried out in health institutions affiliated with the Ankara Provincial Health Directorate, which provide high-level health and education services, and in schools affiliated with the Ankara Provincial Directorate of National Education.


Description
  • Have the necessary knowledge and skills to perform professional roles and functions.
  • Know the theories and models that form the basis for their professional practice.
  • Individual, family and community health care needs met s holistic approach in accordance with the nursing process run.
  • Use effective communication skills.
  • Nursing practices in accordance with professional ethical principles and values,
  • I will perform in line with the standards.
  • In nursing practice, the relevant legislation is taken into consideration.
  • I oversee social rights and universal values.
  • Learning and the teaching process in nursing practice.
  • They use lifelong learning, problem solving, and critical thinking skills.
  • Use scientific principles and methods in nursing practice.
  • Work with healthcare team and other disciplines with social responsibility awareness research in the union, take part in projects and activities IRs.
  • It contributes to the monitoring, development and execution of health policies.
  • It uses information and maintenance technologies in professional practice and research.
  • Use a foreign language to monitor the information in the field and communicate with colleagues.
  • Having general cultural knowledge required to be an individual and a professional member.
  • Become a role model and collection example for colleagues with professional identity.
  • It takes part in the management of nursing and health services and participates in decision-making processes.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a basic level.

  • Professionalism
  • Effective Communication
  • Evidence-Based Practice
  • Maintenance Management
  • Quality Improvement
  • Teamwork and Collaboration
  • Professional Leadership
  • Multilingual proficiency
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The success status of mid-terms, final exams, excuse exams, practice and similar studies of the students of Nursing Faculty is done in accordance with Directive for Undergraduate Education-Examination and Examination of Health Sciences University Nursing Faculty. Students are required to attend 70% of the theoretical course, 80% of the total practice and 80% of the laboratory work. Participation of students is followed by the instructor.Completing successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation in accordance to the Health Sciences University Regulation on Undergraduate Education and Training.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs; · Council of Higher education (CoHE) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs"

1. Forming and Approval of Curriculum:

1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of HEC after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation:

How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEC on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation- External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (HEQC) at the beginning of each year.  The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQC regulations.


Access Requirements

Nursing Faculty is accepted with MF-3 score of the YGS and the LYS exams that is organized by the “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi” (ÖSYM). In addition, students are accepted the Foreign Students Examination (YÖS) and the Health Sciences University principles of the Institutional and Inter-Institutional Transition.


Conditions for Success
Completing successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation in accordance to the Health Sciences University Regulation on Undergraduate Education and Training.Completing successfully all the courses (total 240 ECTS) in the Faculty of Nursing and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00 is a qualification for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the faculty curriculum receive the title of Nurse and they can work as a clinical nurse, manager nurse and education nurse, school nurse, occupational health nurse, home care nurse in the public or private sector institutions that provide first, second and third level health services.Nurses who have successfully completed undergraduate education can study at postgraduate programs related to their field. Nurses who have completed masters with thesis and without thesis can take the role of expert nurse when they want to work in the field and can work as academicians when they want to work in the field of nursing education and research.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode