Yeterlilik Kodu | TR0030012283 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Öğretim Planı “nda dersin öğretim elemanı tarafından ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) | |
Giriş Şartı | Lise diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınavlarda başarılı olarak bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 krediyi sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar tüm özel ve resmi hastanelerde ve diğer sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030012283
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Hemşirelik alanıyla ilgili temel hemşirelik kuram ve kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenir ve hemşirelik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı hemşirelik bilgisine sahiptir.
- Hemşirelik alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Hemşirelik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak kanıta dayalı verileri yorumlar, değerlendirerek uygulama alanlarında kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
- Hemşirelik alanı ile ilgili temel bilgi teknolojilerini, bilgisayar programlarını ve eğitim araçlarını kullanır.
- Hemşirelik alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak birey, aile ve topluma yönelik hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici hemşirelik bakımını bağımsız olarak yürütür.
- Bu alanda çalışan diğer sağlık ekibi ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Hemşirelik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Birey, aile ve topluma yönelik sağlık bakımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alır.
- Sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi ileri düzeyde kavrama bilgisine sahiptir.
- Girişimcilik Konuyu Program Çıktısı Denemesi Öğrenci İşleri Tarafından Eklendi Silmeyin. Hemşirelik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Uygulama alanlarında birey, aile ve toplumun sağlık bakımına yönelik öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
- Hemşirelik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Sağlıklı/hasta bireyi bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir, her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda saptar, hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için sağlık ekibi ve diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
- Hemşirelik uygulamalarında etik ve yasal ilkelere uygun davranır, dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Programın özüne ve amacına uygun olarak planlanmış, kendi alanında nitelikli yetkililer tarafından denetlenen yerlerde, klinik/saha uygulamaları yaparak yeterli bir deneyime sahip olur.
- Hemşirelik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sağlık personeline ilişkin uygulama eğitimine katılabilme yeteneğine ve bu personelle çalışma deneyimine sahiptir.
- Hemşirelik ve sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
- Hemşirelik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında sağlıkla ilgili diğer disiplinlerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Hemşire olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Hemşirelik bakımı ve uygulamalarının programlanması, planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde uluslararası standartlarda mesleki otonomisini kullanacak deneyime sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Öğretim Planı “nda dersin öğretim elemanı tarafından ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)
Lise diploması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınavlarda başarılı olarak bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak.
Mezunlar tüm özel ve resmi hastanelerde ve diğer sağlık kuruluşlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012283 | |
Qualification Title | Bachelor of Nursing | |
Awarding Body | Erzincan Binali Yildirim University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ebyu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The applied survey and valuation form for all lessons is defined in detailed form at "Lesson Education Plan". | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma and Based on nation wide examination administered by student selection and Placement Center. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 credits requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates can work in all private or public hospitals and the other health institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030012283
ISCO:08
ISCO:08
- Learns basic nursing theories and concepts related to the nursing field and the relationships between concepts and has the theoretical and practical knowledge of nursing at advanced level supported by textbooks containing up to date information in the nursing field, application tools-equipment and other resources.
- Uses the theoretical and practical advanced knowledge acquired in the field of nursing. Interprets and evaluates the evidence-based data and uses them in the application areas by using advanced knowledge and skills acquired in the field of nursing.
- Identifies and analyzes problems, shares information and makes team work.
- Uses basic information technologies related to the field of nursing, computer programs and educational tools. Independently carry out preventative, curative and supportive nursing care towards individual, family and society by putting his/her advanced level of knowledge related to the Department of Nursing into practice.
- Take responsibility as a member of team in cooperation with other health team working in this field.
- Inform concerned person and institutions about health care towards individual, family and society; express his/her thoughts and solution proposals concerning problems orally and in writing and learn concerned persons and institutions’ thoughts, requests and demands.
- Define learning sources and requirements for health care of individuals, families and society in application fields and direct learning by using sources effectively.
- Follow and evaluate events/developments on the agenda of society and world related to nursing and health.
- Critically evaluate advanced level of knowledge and skills acquired in the Department of Nursing.
- Comprehend the relationship between health and social and physical environment in advanced level.
- Develop positive attitude toward lifelong learning and transform it into behaviour. Evaluate healthy/sick individual in a holistic approach; determine nursing care requirements in all environments in line with evidence-based practices; plan, apply and evaluate nursing care.
- Take responsibility individually and as a member of team in order to solve unforeseeable complicated problems which are encountered in the field of nursing practice.
- Share his/her thoughts related to The Department of Nursing and solution proposals concerning problems with experts or non-experts as an active member of the process in teamwork by supporting qualitative and quantitative data.
- Comply with ethics and legal principles in nursing practices; set a good example to society with his/her physical appearance, behaviour and attitude.
- Organise and apply projects and activities for social environment where s/he lives with awareness of social responsibility in cooperation with health team and other occupation groups.
- Have a sufficient clinical experience by making clinical practices relevant to core and aim of the programme in the places which are supervised by qualified authorities in his/her field.
- Follow information in his/her field by using at least one foreign language in the level of B1 (European Language Portfolio) and get in touch with his/her colleagues.
- Have the ability to participate in practice training of health personnel and experience to work with these people.
- Use information and communication technologies in addition to computer software in an advanced level of Europe Computer Use Licence. Collaborate with colleagues in other health-related disciplines in collecting, analyzing, applying and publishing the results of information about the field of nursing and behave according to communal, scientific, cultural and ethical values.
- Behave, as a nurse, according to related law, regulations, legislation and professional ethics about his/her duties, rights and responsibilities.
- Have experience of using professional autonomy in programming, planning, implementation and evaluation of nursing care and practice in international standards.
The applied survey and valuation form for all lessons is defined in detailed form at "Lesson Education Plan".
High School Diploma and Based on nation wide examination administered by student selection and Placement Center.
The graduates can work in all private or public hospitals and the other health institutions.
The document is valid continuously.