Yeterlilik Kodu | TR0030015131 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mezunlarımız;
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK)’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Programda yer alan derslerin değerlendirmelerine ilişkin bilgiler Bilgi paketinde yer almaktadır. Başarı notları ve katsayıları Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine göre aşağıdaki gibi puanlanmaktadır. Tablo: Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2016- 30.09.2026 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Hemşirelik Fakültesi'nde eğitim süresi 4 yıldır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, Temel Hemşirelik Beceri Rehberi içinde yer alan uygulamaları yerine getirmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda hemşire, yönetici ve eğitimci hemşire olarak, sağlık kurumu dışında ise iş yeri hemşiresi, okul sağlığı hemşiresi olarak çalışır. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Bu durumda akademi de öğretim üye ve elemanı olarak görev alırlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015131
ISCO 08
ISCO 08
Mezunlarımız;
- Ulusal ve uluslararası koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmeti verilen kurumlarda ve eğitim kurumlarında istihdam edilir.
- Sağlık hizmetlerinin her alanında evrensel sağlık gereksinimlerini temel alarak bakım veren hemşireler yetiştirmektir.
- Girişimci ve vizyon sahibi hemşireler olarak çalıştığı alana ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
- Hemşirelik uygulamalarına ilişkin bilimsel yayımları takip ederek, araştırmalara katılmak ve/veya sonuçlarını mesleki uygulamalarda kullanmaktır.
- Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki gelişimini sürdürür.
- Mesleki gelişimini tüm alanlarda sürdürmektir.
- Fakülte binasında Eğitim- Öğretimin yürütüldüğü bir Bilgisayar laboratuvarı, 1 Simülasyon laboratuvarı, 2 Beceri Laboratuvarı, 1 Halk Sağlığı Standart Hasta Laboratuvarı, 1 Ruh Sağlığı Beceri Laboratuvarı, 1 İlk Yardım Eğitim Merkezi, bir okuma salonu, üç amfi (408 kişilik), bir konferans salonu (512 kişilik), üniforma giyinme odaları, 6 büyük (78 kişilik, 104 kişilik birer sınıf ile 96 kişilik dört sınıf), 24 küçük (25-30'ar kişilik) sınıf, önde- arkada olmak üzere iki bahçe bulunmaktadır.
- Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici alanlarda bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla karşılamak için; temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme,
- Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici alanlarda bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla karşılamak için; temel düzeydeki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilme,
- Hemşirelik alanında kanıta dayalı edindiği bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik sürecini uygulayabilme,
- Hemşirelik uygulamalarını mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirilebilme,
- Hemşirelik süreci aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, insan hakları ve etik değerlere uygun hareket edebilme,
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izleyerek kendini geliştirebilme,
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme,
- Küresel ve Toplumsal çerçevede sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına duyarlı olabilme,
- Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme,
- Araştırma sonuçlarını hemşirelik uygulamalarında kullanabilme sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilme,
- Bir yabancı dili (en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmedir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK)’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Programda yer alan derslerin değerlendirmelerine ilişkin bilgiler Bilgi paketinde yer almaktadır. Başarı notları ve katsayıları Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine göre aşağıdaki gibi puanlanmaktadır.
Tablo: Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları
Ham Başarı Puanı HBP |
Harf Notu |
4'lü Not |
Açıklama |
88 < HBP < 100 |
AA |
4,00 |
Başarılı |
81 < HBP < 87 |
BA |
3,50 |
|
74 < HBP < 80 |
BB |
3,00 |
|
67 < HBP < 73 |
CB |
2,50 |
|
60 < HBP < 66 |
CC |
2,00 |
|
53 < HBP < 59 |
DC |
1,50 |
Başarısız |
46 < HBP < 52 |
DD |
1,00 |
|
0 < HBP < 45 |
FD |
0,50 |
|
Devamsız |
FF |
0,00 |
|
Özel Durumlar |
|
||
60 < HBP < 100 |
G |
|
Başarılı |
0 < HBP < 59 |
Z |
|
Başarısız |
|
S |
|
Başarılı |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2016- 30.09.2026
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilen öğrenciler istenilen belgeler ile kesin kayıt yaptırır.
Mezun olan öğrenciler, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda hemşire, yönetici ve eğitimci hemşire olarak, sağlık kurumu dışında ise iş yeri hemşiresi, okul sağlığı hemşiresi olarak çalışır.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Bu durumda akademi de öğretim üye ve elemanı olarak görev alırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015131 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Nursing License | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Nursing and midwifery | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Our graduates;
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has the following key competences at an advanced level
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods; the types of examinations and their contribution to the course grade are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the principles established by the Council of Higher Education (CoHE ) on these matters. 2. Different methods such as homework, project, application, mid-term and final examination are used in the measurement and evaluation. Information on the evaluation of the courses in the programme is included in the information package. Grades and coefficients are calculated according to Ege University's policy on measurement and evaluation principles as follows. Table: Letter grades and four grade equivalents of Crude Success Grade
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Name of Accreditation Body: Association for the Evaluation and Accreditation of Nursing Education Programmes (HEPDAK) Start/end date of accreditation: 01.05.2016- 30.09.2026 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The duration of education in the Faculty of Nursing is 4 years. Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS), fulfilling the practices included in the Basic Nursing Skills Guide and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030015131
ISCO 08
ISCO 08
Our graduates;
- National and international preventive, therapeutic and rehabilitative health care institutions and educational institutions are employed.
- To train nurses who provide care in every field of health services based on universal health needs.
- As entrepreneurs and visionary nurses, take responsibility in researches related to the field.
- Following scientific publications on nursing practices, participating in research and / or using their results in professional practice.
- Continues professional development by adopting the principle of lifelong learning.
- To maintain professional development in all areas.
- In the faculty building where education and training is carried out, there are 1 computer laboratory, 1 simulation laboratory, 2 skill laboratories, 1 Public Health Standard Patient Laboratory, 1 Mental Health Skill Laboratory, 1 First Aid Training Centre, 1 reading hall, 3 lecture halls (408 seats), 1 conference hall (512 seats), uniform dressing rooms, 6 large classrooms (78 seats, 104 seats and four classrooms of 96 seats), 24 small classrooms (25-30 seats each), and two gardens in front and back.
- In order to meet the health care needs of the individual, family and society in protective, therapeutic and rehabilitative areas with a holistic approach; to have basic theoretical and applied knowledge,
- In order to meet the health care needs of the individual, family and society in protective, therapeutic and rehabilitative areas with a holistic approach; to be able to transfer basic theoretical knowledge to practice,
- To be able to apply the nursing process by using evidence-based knowledge and skills in the field of nursing,
- To be able to perform nursing practices in line with professional standards,
- Ability to act in accordance with social, scientific, cultural, human rights and ethical values in the stages of the nursing process,
- Adopting the importance of lifelong learning and improving oneself by following scientific, technological and current applications,
- Being able to express his / her ideas verbally and in writing by having the ability to work individually and make independent decisions,
- To be sensitive to health, safety and environmental problems in a global and social framework,
- To be able to work in a disciplinary and interdisciplinary team,
- Ability to manage activities for the professional development of employees under the responsibility of using research results in nursing practices,
- To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language (at least at the European Language Portfolio B1 Ge
Has the following key competences at an advanced level
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning competences
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
1. Measurement and evaluation methods; the types of examinations and their contribution to the course grade are determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the principles established by the Council of Higher Education (CoHE ) on these matters.
2. Different methods such as homework, project, application, mid-term and final examination are used in the measurement and evaluation.
Information on the evaluation of the courses in the programme is included in the information package. Grades and coefficients are calculated according to Ege University's policy on measurement and evaluation principles as follows.
Table: Letter grades and four grade equivalents of Crude Success Grade
Crude Success Grade |
Letter Grade |
Four Grade |
Success Status |
88 < Crude Success Grade <100 |
AA |
4,00 |
successful |
81 < Crude Success Grade < 87 |
BA |
3,50 |
|
74 < Crude Success Grade < 80 |
BB |
3,00 |
|
67 < Crude Success Grade < 73 |
CB |
2,50 |
|
60 < Crude Success Grade < 66 |
CC |
2,00 |
|
53 < Crude Success Grade < 59 |
DC |
1,50 |
unsuccesful |
46 < Crude Success Grade < 52 |
DD |
1,00 |
|
0 < Crude Success Grade < 45 |
FD |
0,50 |
|
Absentee |
FF |
0,00 |
|
Special Situations |
|
||
60 < Crude Success Grade <100 |
G |
|
successful |
0 < Crude Success Grade < 59 |
Z |
|
unsuccesful |
|
S |
|
successful |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Name of Accreditation Body: Association for the Evaluation and Accreditation of Nursing Education Programmes (HEPDAK)
Start/end date of accreditation: 01.05.2016- 30.09.2026
- Students who are placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the higher education institution, make final registration with the required documents.
- Graduates work as nurses, nurse managers and nurse educators in institutions and organisations providing primary, secondary and tertiary health services, and as occupational and school nurses outside health institutions.
- Those with a bachelor's degree may continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctoral programmes recognised with a bachelor's degree. In this case, they work as academic staff and faculty members.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.