Yeterlilik Kodu

TR0030019035

Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2222.02

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Hemşirelik Bölümünün amacı, bireylerin gereksinimlerini bütüncül, bireysel yaklaşım ve eleştirel düşünce ile ele alan, belirlediği gereksinimler ile ilgili güncel ve kanıta dayalı bakım veren, aynı zamanda yenilikçilik ve girişimcilik becerilerini geliştirerek yaşam boyu öğrenme sorumluluğuna sahip, tüm rollerini gerçekleştirirken yasalara, insan haklarına ve mesleki etik ilkelere bağlılığını sürdüren, sağlık politikalarına etki edebilen ve tüm bu özellikleriyle birey ve topluma örnek olabilen profesyonel hemşireler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, ilgili Yüksek Öğretim Kurumuna ait Üniversite Hastanesinde,  Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kuruluşlarda ve özel sağlık kuruluşlarında uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hemşirelik alanına özgü güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Hemşirelik alanına özgü güncel bilgileri takip etme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda, kanıta dayalı, bütüncül, sistematik bir yaklaşımla ve kültüre duyarlı olarak sergiler.
  • Mesleğinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında, insan hakları ve onuruna saygı gösterir ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Her türlü mesleki iletişimde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Mesleki uygulamalarda eleştirel düşünme ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanır.
  • Araştırma ve projelerde yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme ve topluma faydalı olma sorumluluğunu yerine getirir.
  • Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve liderlik eder.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
  • Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
  • Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sunar ve mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak İnönü Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e ve not’a dayalı sistemler kullanılır.
  4. Öğrencilerin becerilerini değerlendirmeye yönelik yapılandırılmış sözlü sınav, CORE sınavı ve 360 derece değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

07.04.2023/30.09.2025

Giriş Şartı

Hemşirelik Lisans Programına öğrenci kabulü, ilgili mevzuat uyarınca, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu şartları taşıyan öğrenciler, önce ön kayıt sonra da ders seçimi ile kesin kayıt yaptırarak programa kabul edilir.

Başarma ŞartlarıÖgretim Yönetmeliginde ve Inönü Üniversitesi Saglik Bilimleri Fakültesi Egitim-Ögretim ve Sinav ve Uygulama Esaslarinda açikladigi gibi, ögrenciler uygulamalar dahil bütün derslerden basarili olmalidir.Toplam en az 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından yürütülen Hemşirelik Anabilim Dallarına bağlı Yüksek Lisans ve Doktora programlarına katılma hakkına sahiptir.

Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

       1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

       2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030019035


Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2222.02


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2222.02


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Hemşirelik Bölümünün amacı, bireylerin gereksinimlerini bütüncül, bireysel yaklaşım ve eleştirel düşünce ile ele alan, belirlediği gereksinimler ile ilgili güncel ve kanıta dayalı bakım veren, aynı zamanda yenilikçilik ve girişimcilik becerilerini geliştirerek yaşam boyu öğrenme sorumluluğuna sahip, tüm rollerini gerçekleştirirken yasalara, insan haklarına ve mesleki etik ilkelere bağlılığını sürdüren, sağlık politikalarına etki edebilen ve tüm bu özellikleriyle birey ve topluma örnek olabilen profesyonel hemşireler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, ilgili Yüksek Öğretim Kurumuna ait Üniversite Hastanesinde,  Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kuruluşlarda ve özel sağlık kuruluşlarında uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hemşirelik alanına özgü güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Hemşirelik alanına özgü güncel bilgileri takip etme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda, kanıta dayalı, bütüncül, sistematik bir yaklaşımla ve kültüre duyarlı olarak sergiler.
  • Mesleğinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında, insan hakları ve onuruna saygı gösterir ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Her türlü mesleki iletişimde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Mesleki uygulamalarda eleştirel düşünme ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanır.
  • Araştırma ve projelerde yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme ve topluma faydalı olma sorumluluğunu yerine getirir.
  • Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve liderlik eder.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
  • Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
  • Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sunar ve mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak İnönü Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e ve not’a dayalı sistemler kullanılır.
  4. Öğrencilerin becerilerini değerlendirmeye yönelik yapılandırılmış sözlü sınav, CORE sınavı ve 360 derece değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

07.04.2023/30.09.2025


Giriş Şartı

Hemşirelik Lisans Programına öğrenci kabulü, ilgili mevzuat uyarınca, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu şartları taşıyan öğrenciler, önce ön kayıt sonra da ders seçimi ile kesin kayıt yaptırarak programa kabul edilir.


Başarma Şartları
Ögretim Yönetmeliginde ve Inönü Üniversitesi Saglik Bilimleri Fakültesi Egitim-Ögretim ve Sinav ve Uygulama Esaslarinda açikladigi gibi, ögrenciler uygulamalar dahil bütün derslerden basarili olmalidir.Toplam en az 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından yürütülen Hemşirelik Anabilim Dallarına bağlı Yüksek Lisans ve Doktora programlarına katılma hakkına sahiptir.


Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

       1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

       2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019035

Qualification Title
Bachelor of Science in Nursing
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO 08: 2222.02

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Department of Nursing is to address the needs of individuals with a holistic, individual approach and critical thinking, to provide up-to-date and evidence-based care regarding the needs it determines, to have the responsibility of lifelong learning by developing innovation and entrepreneurship skills, to comply with the laws, human rights and professional standards while performing all its roles. To train professional nurses who maintain their commitment to ethical principles, can influence health policies, and set an example for the individual and the society with all these features.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories within the institution, at the University Hospital of the relevant Higher Education Institution, in all institutions affiliated with the Ministry of Health and in private health institutions.

Description
  • Has current, theoretical and practical knowledge specific to the field of nursing.
  • Has the knowledge and skills to follow current information specific to the field of nursing and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
  • Demonstrates nursing practices in line with professional principles and standards, with an evidence-based, holistic, systematic approach and culturally sensitive.
  • Uses the information and communication technologies required by his profession.
  • In nursing practices, it respects human rights and dignity and acts in accordance with the relevant legislation, professional values ​​and ethical principles.
  • Uses effective communication skills in all kinds of professional communication.
  • Uses critical thinking and scientific problem solving approach in professional practices.
  • Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing and being beneficial to society by taking part in research and projects.
  • Takes responsibility and leadership in nursing practice individually and as a team member.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • Uses at least one foreign language to be able to access scientific information and communicate with foreign colleagues.
  • Have the general cultural knowledge required to be a modern individual and member of the profession.
  • He sets an example to his colleagues and the society with his professional identity.
  • Contributes to the creation of health policies and assumes responsibility for solving professional problems
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency

Further Info

1. Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the İnönü University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (CHE) on these issues.

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and grade-based systems are used to evaluate student success.

4. Structured oral exam, CORE exam and 360 degree evaluation method are used to evaluate students' skills.

Quality Assurance

 Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

5. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (HEQB) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQB regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQB also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQB legislation.

Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK)

07.04.2023/30.09.2025

Access Requirements

Student admission to the Nursing Undergraduate Program is made in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education, in accordance with the relevant legislation. Students who meet these conditions are accepted to the program by first pre-registering and then final registration through course selection.

Conditions for SuccessAs explained in Inönü University Undergraduate Education and Teaching Regulations and Inönü University School of Health Sciences Education-Teaching and Examination and Practice Principles, students should be successful in all courses including applications.To complete with succses all the courses to reach 240 ECTS and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Nursing Undergraduate Program have the right to participate in Master's and Doctoral programs affiliated with Nursing Departments conducted by higher education institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1.      Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2.      Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.      Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030019035


Qualification Title
Bachelor of Science in Nursing

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08: 2222.02


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08: 2222.02


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Department of Nursing is to address the needs of individuals with a holistic, individual approach and critical thinking, to provide up-to-date and evidence-based care regarding the needs it determines, to have the responsibility of lifelong learning by developing innovation and entrepreneurship skills, to comply with the laws, human rights and professional standards while performing all its roles. To train professional nurses who maintain their commitment to ethical principles, can influence health policies, and set an example for the individual and the society with all these features.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories within the institution, at the University Hospital of the relevant Higher Education Institution, in all institutions affiliated with the Ministry of Health and in private health institutions.


Description
  • Has current, theoretical and practical knowledge specific to the field of nursing.
  • Has the knowledge and skills to follow current information specific to the field of nursing and to evaluate the accuracy, validity and reliability of the information.
  • Demonstrates nursing practices in line with professional principles and standards, with an evidence-based, holistic, systematic approach and culturally sensitive.
  • Uses the information and communication technologies required by his profession.
  • In nursing practices, it respects human rights and dignity and acts in accordance with the relevant legislation, professional values ​​and ethical principles.
  • Uses effective communication skills in all kinds of professional communication.
  • Uses critical thinking and scientific problem solving approach in professional practices.
  • Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to nursing and being beneficial to society by taking part in research and projects.
  • Takes responsibility and leadership in nursing practice individually and as a team member.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • Uses at least one foreign language to be able to access scientific information and communicate with foreign colleagues.
  • Have the general cultural knowledge required to be a modern individual and member of the profession.
  • He sets an example to his colleagues and the society with his professional identity.
  • Contributes to the creation of health policies and assumes responsibility for solving professional problems

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency


Further Info

1. Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the İnönü University Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (CHE) on these issues.

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and grade-based systems are used to evaluate student success.

4. Structured oral exam, CORE exam and 360 degree evaluation method are used to evaluate students' skills.


Quality Assurance

 Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

5. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (HEQB) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQB regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQB also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQB legislation.

Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK)

07.04.2023/30.09.2025


Access Requirements

Student admission to the Nursing Undergraduate Program is made in accordance with the principles determined by the Council of Higher Education, in accordance with the relevant legislation. Students who meet these conditions are accepted to the program by first pre-registering and then final registration through course selection.


Conditions for Success
As explained in Inönü University Undergraduate Education and Teaching Regulations and Inönü University School of Health Sciences Education-Teaching and Examination and Practice Principles, students should be successful in all courses including applications.To complete with succses all the courses to reach 240 ECTS and to have at least 2.00 mainly grade point of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Nursing Undergraduate Program have the right to participate in Master's and Doctoral programs affiliated with Nursing Departments conducted by higher education institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1.      Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2.      Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.      Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode