Yeterlilik Kodu | TR0030033324 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Lisans Programının Amacı; 1. Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirilmesi ve yeniden kazanılmasında bilimsel ve bütüncü yaklaşımla, etik ilke ve değerleri gözeterek bakım gereksinimlerini karşılayan ve etkili iletişim kuran,
2. Sağlık ve mesleki konularla ilgili araştırma yapmayı önemseyen ve % 40’ı bir araştırmada etkin rol alan mezunlar yetiştirmektir. 3. Bireysel ve mesleki gelişimini sürdürmek amacıyla yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen; %20’si mezuniyetten sonra 4-5 yıl içinde lisansüstü eğitim programlarına devam eden ve %50’si mezuniyet sonrası eğitim ve bilimsel etkinliklere (kurs, sertifika programı, kongre vb.) katılan veya bu etkinlikleri düzenleyen mezunlar yetiştirmektir | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Lisans Programı (Türkçe), Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihi: 04.04.2022/30.09.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için; 8 yarıyıl boyunca ders programındaki zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olunması, Asgari 240 AKTS kredinin tamamlanmış olması, en az 2.00 genel ortalamaya ulaşılmış olması, Zorunlu klinik/saha uygulamalarının tamamlanması ve mesleki becerilerin kazanılması, Teorik derslere %70 ve klinik/saha uygulamalarına %80 devamlılığın sağlanması gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler;
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033324
ISCO 08
ISCO 08
Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Lisans Programının Amacı;
1. Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirilmesi ve yeniden kazanılmasında bilimsel ve bütüncü yaklaşımla, etik ilke ve değerleri gözeterek bakım gereksinimlerini karşılayan ve etkili iletişim kuran,
- % 85’i mezuniyet sonrası ilk bir yılda hemşire olarak göreve başlayan,
- % 10’u mezuniyet sonrası 4-5 yıl içinde görev yaptığı kurumda yönetici,
- % 5’i mezuniyet sonrası 4-5 yıl içinde eğitim hemşiresi,
- % 10’u akademisyen olarak çalışan mezunlar yetiştirmektir.
2. Sağlık ve mesleki konularla ilgili araştırma yapmayı önemseyen ve % 40’ı bir araştırmada etkin rol alan mezunlar yetiştirmektir.
3. Bireysel ve mesleki gelişimini sürdürmek amacıyla yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen; %20’si mezuniyetten sonra 4-5 yıl içinde lisansüstü eğitim programlarına devam eden ve %50’si mezuniyet sonrası eğitim ve bilimsel etkinliklere (kurs, sertifika programı, kongre vb.) katılan veya bu etkinlikleri düzenleyen mezunlar yetiştirmektir
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi, tutum ve becerilere sahiptir.
- Mesleki uygulamalara temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
- Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini tanılamada ve karşılamada evrensel değerler ve hakları gözeterek bütüncü ve bilimsel yaklaşım kullanır.
- Birey, aile, toplum, meslektaşları ve diğer disiplin üyeleri ile etkili iletişim kurar.
- Mesleki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
- En az bir yabancı dil kullanarak etkili iletişim kurar ve alanı ile ilgili literatürü izler.
- Hemşirelik uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır.
- Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecine özgü bilgi ve beceriye sahiptir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır
- Hemşirelik uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler.
- Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi’nde ölçme ve değerlendirme işlemlerine ilişkin uygulamalar İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Üniversite akademik takvimi doğrultusunda yürütülmektedir.
- Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl/yıl içi çalışmaları ile yarıyıl/yılsonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. Yarıyıl/yıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, seminer, laboratuvar vb. çalışmalardan oluşur. Ara sınav ve yıl içi etkinliklerinin başarı notuna katkısı %50, bitirme sınavının %50’dir. Klinik/saha uygulama çalışmaları olan mesleki derslerde 50 başarı notunu alamayan öğrenciler, bitirme sınavına kabul edilmezler. Bu sınır, Fakülte Kurul kararı ile belirlenmektedir. Değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Lisans Programı (Türkçe), Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihi: 04.04.2022/30.09.2027
- Programa öğrenci kabulü; üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama/sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesi Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler esas alınarak belirlenir. Fakültemize Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS) ve Lisansa Yerleştirme Sınavı (LYS) sınavı MF-3 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
Programdan mezun olan öğrenciler;
- Sağlık hizmeti veren tüm özel ve kamu kuruluşlarında hemşire, yönetici hemşire, eğitim hemşiresi, kalite koordinatörü, işyeri hemşiresi, okul sağlığı hemşiresi ve yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak çalışabilirler.
- Yüksek lisans programlarına ve doktora programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033324 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Nursing | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Aims of Florence Nightingale Faculty of Nursing Undergraduate Program; 1. To raise graduates, who meet the health care needs of the individual, family and society for the protection, maintenance, improvement and recovery of health with a scientific and holistic approach, in line with ethical principles and values and effective communication skills.
2. To raise graduates who attach importance to research on health and professional issues and 40% of whom take an active role in a research. 3. To train graduates, who adopt lifelong learning in order to maintain individual and professional development; 20% of whom continue their graduate education programs within 4-5 years after graduation, and 50% of them participate or organize post-graduation educational and scientific activities (courses, certificate programs, congresses, etc.) | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced proficiency in the following key competencies is demonstrated:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Florence Nightingale Faculty of Nursing Nursing Bachelor's Program (Turkish) has been accredited by the Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK). Accreditation start/end date: 04.04.2022/30.09.2024 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate from the program, the following criteria must be met: Successful completion of compulsory and elective courses in the curriculum throughout 8 semesters, Completion of a minimum of 240 ECTS credits and achieving a minimum GPA of 2.00, Completion of compulsory clinical/practical applications and acquisition of professional skills, Ensuring a minimum attendance of 70% for theoretical courses and 80% for clinical/practical applications. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can pursue various career paths and opportunities, including:
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030033324
ISCO 08
ISCO 08
Aims of Florence Nightingale Faculty of Nursing Undergraduate Program;
1. To raise graduates, who meet the health care needs of the individual, family and society for the protection, maintenance, improvement and recovery of health with a scientific and holistic approach, in line with ethical principles and values and effective communication skills.
- 85% of the graduates start to work as a nurse in the first year after graduation,
- 10% of the graduates have manager positions in the institution they work in 4-5 years after graduation,
- 5% of the graduates work as education nurses within 4-5 years after graduation,
- 10% of the graduates work as academicians
2. To raise graduates who attach importance to research on health and professional issues and 40% of whom take an active role in a research.
3. To train graduates, who adopt lifelong learning in order to maintain individual and professional development; 20% of whom continue their graduate education programs within 4-5 years after graduation, and 50% of them participate or organize post-graduation educational and scientific activities (courses, certificate programs, congresses, etc.)
- Education and training are conducted in formal, distance, or open education settings. Additionally, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, or in industries, healthcare facilities, and workplaces as internships or on-the-job training.
- Has the knowledge, attitude and skills required to fulfill his professional roles and functions.
- Knows the theories and models that form the basis of professional practices.
- Uses a holistic and scientific approach and protect universal values and rights in identifying and meeting the health care needs of the individual, family and society.
- Communicates effectively with individual, family, society, colleagues and other discipline members.
- Uses information and care technologies in professional practice and research.
- Communicates effectively using at least one foreign language and follows the literature related to the field.
- Behaves in accordance with professional ethical principles and values in nursing practices.
- Acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to nursing practices.
- Has the knowledge and skills specific to the learning-teaching and management process.
- Participates in research, projects and activities in interdisciplinary cooperation with a sense of social responsibility.
- Exhibits leadership characteristics in nursing practices.
- Uses critical thinking skills in nursing practices.
- Adopts lifelong learning.
Advanced proficiency in the following key competencies is demonstrated:
- Literacy proficiency
- Multilingual proficiency
- Mathematical proficiency and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital proficiency
- Personal, social, and learning-to-learn proficiency
- Citizenship proficiency
- Entrepreneurship proficiency
- Cultural awareness and expression proficiency
- Practices regarding assessment and evaluation procedures at the Florence Nightingale Faculty of Nursing are conducted in accordance with the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation and the university academic calendar.
- In measuring success in a course, the achievements in mid-term/yearly assignments and mid-term/end-of-year exams are taken into account. Mid-term/yearly activities include mid-term exams, short exams, practical work, assignments, presentations, projects, internships, seminars, laboratory work, etc. The contribution of mid-term and mid-year activities to the overall grade is 50%, while the final exam contributes 50%. Students who fail to achieve a grade of 50 in professional courses with clinical/practical applications are not eligible to take the final exam. This threshold is determined by the Faculty Board decision. In the evaluation system, students who do not take the mid-term/end-of-year exam in any course and fail to score at least 50 out of 100 in this exam are considered unsuccessful.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Florence Nightingale Faculty of Nursing Nursing Bachelor's Program (Turkish) has been accredited by the Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK).
Accreditation start/end date: 04.04.2022/30.09.2024
- Admission to the program occurs upon completion of the processes determined by ÖSYM (Student Selection and Placement Center) and passing the exams within the framework of the university's academic and legal regulations. The framework is determined based on the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK) and the principles set by the Rectorate. In our faculty, admission to higher education is conducted through the Higher Education Entrance Exam (YGS) and the Undergraduate Placement Exam (LYS) with the MF-3 score type.
Graduates of the program can pursue various career paths and opportunities, including:
- Working as nurses, head nurses, education nurses, quality coordinators, workplace nurses, school health nurses in all private and public healthcare institutions,
- Employment as academic staff in higher education institutions,
- Continuing their education by enrolling in master's and doctoral programs
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous