Yeterlilik Kodu | TR0030222008 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Koç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Koç Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi:
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ders izlencelerinde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Teorik derslerde, çoktan seçmeli test, proje, ödev, sunum gibi yöntemler; Laboratuvar derslerinde, OSCE ve simülasyon uygulamaları gibi yöntemler; Klinik uygulamalarda, vaka sunumları, bakım planı gibi yöntemler kullanılır. Program sonu çıktılarının değerlendirmesinde; Kapsamlı Bitirme Sınavı Klinik Performans Değerlendirme Formu Hemşirelik Öğrencileri İçin Profesyonellik Ölçeği ve Portfolio kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. 2. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 3. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Koç Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, ilk kez 2016 yılında, prestijli ve en köklü akreditasyon kurumu olan Hemşirelik Eğitimi Akreditasyon Komisyonu (Accreditation Commission for Education in Nursing- ACEN) tarafından 5 yıl için ve 2030 yılına kadar 8 yıl için yeniden akredite edilmiştir. Fakülte, her yıl ACEN’e yıllık değerlendirme raporu iletmektedir Accreditation Commission for Education in Nursing (ACEN) Başlangıç: 1.09.2022 / Bitiş: 1.02.2030 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet için en az 2.00/4.00 ortalama sağlamaları ve ders programlarında yer alan yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’tır. Uygulama derslerine devam zorunluluğu vardır. Mezuniyet öncesinde Kapsamlı Bitirme Sınavı’nda başarılı olma şartı vardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030222008
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Koç Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi:
- Mesleki ve etik değerlere sahip,
- Etkili ve terapötik iletişim becerisine sahip,
- Kaliteli ve güvenli bakım verebilen,
- Yaratıcı, sorgulayıcı, yenilikçi ve bilimsel yöntemleri kullanan,
- Sağlık uygulamaları ve politikalarında etki yaratan hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Teorik dersler Koç Üniversitesi bünyesindeki dersliklerde; uygulama dersleri Koç Üniversitesi bünyesindeki beceri laboratuvarları, simülasyon merkezi, iş yerleri, okullar, Koç Üniversitesi Hastanesi ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı sağlık kuruluşlarında yürütülmektedir.
- Rol ve sorumluluklarını etik ilkeler, mesleki değerler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygular.
- Farklı uygulama ortamlarında, birey ve gruplarla etkili ve terapötik ilişki kurar.
- Bilgi, iletişim ve bakım teknolojilerini kullanarak ulusal ve uluslararası standartlara ve kanıtlara dayalı güvenli ve kaliteli bakım verir.
- Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
- Mevcut bilgileri sorgulayarak yeni ve yaratıcı fikirler üretir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik becerilerini kullanır
- Profesyonellik
- Etkili İletişim
- Kanıta Dayalı Uygulama
- Bakım Yönetimi
- Kalite İyileştirme
- Ekip Çalışması ve İşbirliği
- Mesleki Liderlik
Her ders için uygulanan ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ders izlencelerinde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Teorik derslerde, çoktan seçmeli test, proje, ödev, sunum gibi yöntemler; Laboratuvar derslerinde, OSCE ve simülasyon uygulamaları gibi yöntemler; Klinik uygulamalarda, vaka sunumları, bakım planı gibi yöntemler kullanılır. Program sonu çıktılarının değerlendirmesinde;
Kapsamlı Bitirme Sınavı
Klinik Performans Değerlendirme Formu
Hemşirelik Öğrencileri İçin Profesyonellik Ölçeği ve Portfolio kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
2. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
3. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Koç Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, ilk kez 2016 yılında, prestijli ve en köklü akreditasyon kurumu olan Hemşirelik Eğitimi Akreditasyon Komisyonu (Accreditation Commission for Education in Nursing- ACEN) tarafından 5 yıl için ve 2030 yılına kadar 8 yıl için yeniden akredite edilmiştir. Fakülte, her yıl ACEN’e yıllık değerlendirme raporu iletmektedir
Accreditation Commission for Education in Nursing (ACEN)
Başlangıç: 1.09.2022 / Bitiş: 1.02.2030
- Hemşirelik Fakültesi’ne kayıt olmak isteyen öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/basvuru/
- Hemşirelik Fakültesi ACEN (Accreditation Comission for Education in Nursing) tarafından uluslararası akreditasyona sahip Türkiye’deki ilk ve tek hemşirelik fakültesidir. Her biri alanında uzman akademik kadrosu, ileri teknolojiye sahip simülasyon ve beceri laboratuvarları, uluslararası standartlara göre hazırlanmış müfredatı ve İngilizce yürütülen hemşirelik programı ile sağlık hizmetlerine yön verecek hemşireler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
- Hemşirelik Fakültesi mezunları; İngilizce’yi en iyi şekilde kullanabilmeleri, üniversitenin çekirdek program kapsamında; insani bilimler, fen bilimleri ve matematik, güzel sanatlar, mühendislik, sosyal, beşeri ve idari bilimler temel alanlarında diğer disiplinlerden aldıkları dersler, ulusal ve uluslararası düzeyde farklı alanlarda kazandıkları staj tecrübeleri ile geniş bir iş imkanına sahiptirler. Mezunlar, sağlık hizmetleri başta olmak üzere insan sağlığı ile ilişkili eğitim, gıda, ilaç sanayi, medikal ürünler, turizm gibi çok çeşitli sektörlerde rahatlıkla iş bulabilmekte ve Türkiye’de veya yurtdışında lisansüstü eğitimlerine devam edebilmekteler.
- Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030222008 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Nursing | |
Awarding Body | Koç University | |
Awarding Body Contact | Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://www.ku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession. Koç University School of Nursing aims to educate nurses who
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Course measurement and evaluation methods for each course are explained in detail in the course syllabus. In theoretical courses, methods such as multiple-choice tests, projects, assignments and presentations; in laboratory courses, methods such as OSCE and simulation practices; in clinical practice, methods such as case presentations and patient care plans are used. In the evaluation of end-of-program outcomes; Comprehensive Exit Exam Clinical Performance Evaluation Form Professionalism Scale for Nursing Students, and Portfolio are used. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Koç University School of Nursing (KUSON) is the first and only internationally accredited institution in Türkiye in the field of nursing. For the first time in 2016, KUSON was accredited for 5 years by the Accreditation Commission for Education in Nursing (ACEN) – the most prestigious and established accreditation institution and has been re-accredited for 8 years until 2030. The school also submits an annual evaluation report to ACEN every year. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students must achieve a minimum GPA of 2.00/4.00 and successfully complete the obligations in their course programs for graduation. The minimum ECTS required for graduation is 240. Attendance at practical courses is mandatory. There is a requirement to be successful in the Comprehensive Exit Exam before graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Validity is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030222008
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession. Koç University School of Nursing aims to educate nurses who
- Have professional and ethical values,
- Have effective and therapeutic communication skills,
- Provide high-quality and safe care,
- Use creative, critical, innovative and scientific methods,
- Positively impact health practices and policies
- Education and training are carried out in a formal way. Theoretical courses are held in classrooms at Koç University; practice courses are carried out in skill laboratories and simulation centers within Koç University, workplaces, schools, Koç University Hospital and health institutions affiliated with the Ministry of Health.
- Carries out roles and responsibilities in line with ethical principles, professional values and legal regulations.
- Develops effective and therapeutic relationships with groups and individuals in different practice settings.
- Provides safe, high-quality, evidence-based care that complies with national and international standards, using information, communication and care technologies.
- Adopts the life-long learning approach to personal and professional development.
- Creates new and innovative ideas by questioning existing knowledge.
- Uses leadership skills in intradisciplinary and interdisciplinary work.
- Professionalism
- Effective Communication
- Evidence-Based Practice
- Maintenance Management
- Quality Improvement
- Teamwork and Collaboration
- Professional Leadership
Course measurement and evaluation methods for each course are explained in detail in the course syllabus.
In theoretical courses, methods such as multiple-choice tests, projects, assignments and presentations; in laboratory courses, methods such as OSCE and simulation practices; in clinical practice, methods such as case presentations and patient care plans are used.
In the evaluation of end-of-program outcomes;
Comprehensive Exit Exam
Clinical Performance Evaluation Form
Professionalism Scale for Nursing Students, and
Portfolio are used.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Koç University School of Nursing (KUSON) is the first and only internationally accredited institution in Türkiye in the field of nursing. For the first time in 2016, KUSON was accredited for 5 years by the Accreditation Commission for Education in Nursing (ACEN) – the most prestigious and established accreditation institution and has been re-accredited for 8 years until 2030. The school also submits an annual evaluation report to ACEN every year.
- Students who want to enroll in the School of Nursing can apply through the ÖSYM exam, internal transfer, foreign student status or as a special student. Application conditions for each option are available on the Registrar’s and Student Affairs Directorate page: https://registrar.ku.edu.tr/en/admission/
- The School of Nursing graduates can use English in the best way and have a wide range of job opportunities with the courses they take from other disciplines in the basic fields of Humanities, Science and Mathematics, Fine Arts, Engineering, Social, Humanities and Administrative Sciences, and the internship experiences they gain in different fields at national and international levels. Graduates can easily find jobs in a wide variety of sectors, such as healthcare services, education related to human health, food, pharmaceutical industry, medical products and tourism, and they can continue their master's or doctoral educations in/outside the country.
- Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career development and planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity is continuous.