Yeterlilik Kodu | TR0030031787 | |
Yeterlilik Adı | Hukuk (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hukuk | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08- 2611, 2612, 2619 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav ve diğer ölçme-değerlendirme öğelerine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nin 23. maddesi uygulanır. Başarı Notları: İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28: “(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu AA Başarılı 4,00 BA Başarılı 3,50 BB Başarılı 3,00 CB Başarılı 2,50 CC Başarılı 2,00 DC Şartlı Başarılı 1,50 DD Şartlı Başarılı 1,00 FF Başarısız 0,00 IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir: 1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir, 2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz, 3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir, 4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür, 5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir, 6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir, 7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir, 8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29: “(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir. (2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır. (3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029 | |
Giriş Şartı |
İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Lisans Programı (%30 İngilizce) için öğrenci kabulü, EA (Eşit Ağırlık) puan türüne göre yapılmaktadır. Son yıllara ait kabul verileri aşağıdaki gibidir:
| |
Başarma Şartları | 1) Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir a- Hukuk (%30 İngilizce) Lisans Programı Ders Planı, öğrencilerin bu şartları sağlayabilmeleri için 4 yarıyıl Arapça dil dersi alabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerin sadece kendi seviyelerine uygun olan dil dersine kayıt yaptırmaları, Diller Okulu tarafından düzenlenecek seviye belirleme sınavları ile sağlanacaktır. b- İstenen düzeyde dil yeterliliğine sahip olan ya da bu yeterlilikleri 4 yarıyıldan önce sağlayabilen öğrenciler ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 kodlu Arapça derslerinin yerine, ders planında belirtilen bölüm seçmeli dersleri alacaklardır. İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan tüm lisans dersleri, Hukuk Fakültesi müfredatında belirtilen zorunlu dersler arasında bulunmamak koşulu ile, seçmeli ders olarak alınabilir. B2 seviyesine kadar (bu seviye dahil) İngilizce ve Arapça dersleri ile her seviyedeki Türkçe dil dersleri seçmeli ders olarak alınabilir. Yine öğrencinin anadili olan dil dersleri seçmeli ders olarak alınamaz. Hukuk (%30 İngilizce) lisans programından mezun olmak için toplam 158 kredi ve 240 AKTS’lik ders alınır. Mezuniyet için en az 72 AKTS'lik dersin İngilizce alınması zorunludur. Bu kapsamda İngilizce AKTS yükü zorunlu dersler ile tamamlanamaz ise İngilizce verilen seçmeli dersler ile tamamlanmalıdır. 2020-2021 Akademik yılı ve sonrasında lisans programına başlayan öğrenciler için sanat dersleri kapsamında açılan ART kodlu derslerden en az bir tanesini genel seçmeli ders yükümlülüğüne sayılacak şekilde almak zorunludur. Bu müfredat 2020-2021 öğretim yılı ve sonrasında 1. sınıfa başlayan öğrencilere uygulanır. Ancak LAW 105- LAW 106 Mukayeseli Hukuk I ve II derslerini almış ve başarmış öğrenciler SIS 305- SIS 306 dersleri yerine 5 AKTS’lik 2 adet seçmeli ders alırlar. LAW 105-Law 106 dersini daha önce almış ancak başarısız olan ya da hiç almamış olan öğrenciler SIS 305 ve SIS 306 dersini alırlar. Bu öğrenciler, eksik kalması halinde AKTS’lerini seçmeli ders alarak tamamlarlar. Hukuk Lisans Programı 1. sınıfına 2021-2022 yılı güz dönemi ve öncesinde kayıt yaptıran öğrenciler 1. sınıf müfredatında yer alan HIST ve TLL dışındaki diğer üniversite ortak derslerinden muaftır. Bu öğrenciler eksik kalan AKTS'lerini seçmeli dersler ile tamamlar. 2021-2022 yılı itibariyle lisansa başlayan öğrenciler Üniversite Ortak Dersleri Zorunlu ve Seçmeli paketlerinden herhangi bir zorunlu ve herhangi bir seçmeli ders alarak mezuniyet yükümlülüklerini tamamlar. 2021-2022 Güz ve Bahar Dönemi ve öncesinde LAW 203-LAW 204 İdare Hukuku I ve II derslerini almış ve başarmış olanlar İdari Yargılama Hukuku dersinden muaftır. Bu öğrenciler AKTS yükünü doldurmak için seçmeli ders alırlar. Yine 2021-2022 Güz ve Bahar Dönemi ve öncesinde LAW 316 "International Human Rights Law" dersini almış ve başarmış olanlar LAW 409 Human Rights Law dersinden muaftır. Bu öğrenciler AKTS yükünü doldurmak için seçmeli ders alırlar. LAW 307 Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi I dersini daha önce almış ve başarısız olan öğrenciler ya da hiç almayan öğrenciler LAW 307/PHIL 307 Hukuk Felsefesi dersini alarak, LAW 308 Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi II dersini daha önce almış ve başarısız olan öğrenciler ya da hiç almayan öğrenciler LAW 308/PHIL 308 Hukuk Sosyolojisi dersini alarak mezuniyet yükümlülüklerini tamamlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031787
ISCO 08- 2611, 2612, 2619
ISCO 08- 2611, 2612, 2619
- İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi, öğrencilerini hukuk biliminin teorik ve pratik boyutlarını birleştirerek donanımlı hukukçular olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Fakülte, öğrencilerine sadece hukuki bilgi sunmakla kalmayıp, hukukun toplumsal, etik ve tarihsel boyutlarını kavrayabilen bireyler olmalarını hedeflemektedir. Bu doğrultuda, çok disiplinli bir eğitim modeliyle küresel ve yerel sorunlara duyarlı, analitik düşünebilen ve çözüm odaklı liderler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
- Derslikler, Canvas (LMS Uygulaması), Çevrimiçi materyaller (zoom)
- Temel hukuk kavramları ve kurumları ile bunlar arasındaki ilişkiyi tanımlar.
- Hukuk kurallarını, metodolojik yöntemlerle yorumlar.
- Güncel ulusal mevzuat, yargı içtihatları ve doktrin görüşlerine ilişkin bilgileri sınıflandırır.
- Uluslararası anlaşmalar ve Avrupa Birliği Müktesebatına ilişkin bilgileri ulusal hukuk ile karşılaştırır.
- Ulusal ve uluslararası yargı organlarına ve alternatif uyuşmazlık çözümüne başvuru yapabilir.
- Hukuki problemleri çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavramları kullanarak çözebilir.
- Pozitif hukuk normlarını ve yargısal içtihatları hukuk metodolojisine ilişkin yöntemler çerçevesinde yorumlar.
- Somut olayda, hukuki problemin taraflarını, çözümü gereken hukuki meseleyi ve başvurulacak pozitif normları analiz eder.
- Edindiği teorik bilgi çerçevesinde, güncel mevzuat, yargı kararları ve doktrin görüşlerinden yararlanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer
- Hukuk alanında bireysel olarak veya grup içinde yönetici ya da ekip üyesi olarak araştırma projeleri geliştirir.
- Mevcut hukuk normlarını, içtihat, doktrin görüşlerini ve alana ilişkin güncel gelişmeleri takip eder ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Hukuki problemlere ilişkin görüş, değerlendirme ve çözüm önerilerini yazılı veya sözlü olarak tartışır.
- Alanında sosyal sorumluluk projeleri geliştirir.
- En az iki yabancı dili kullanarak farklı ülkelerdeki gelişmeleri izleyerek, mesleki iletişim kurar.
- Hukuk alanında gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Evrensel hukuk ilkelerini dikkate alarak hukuki problemleri olan ve olması gereken hukuk açısından çözer.
- İnsan haklarına saygı, anayasal temel ilkeler, toplum huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı ile devletin niteliğini savunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınav ve diğer ölçme-değerlendirme öğelerine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nin 23. maddesi uygulanır.
Başarı Notları:
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:
“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi
Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu
Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu
AA Başarılı 4,00
BA Başarılı 3,50
BB Başarılı 3,00
CB Başarılı 2,50
CC Başarılı 2,00
DC Şartlı Başarılı 1,50
DD Şartlı Başarılı 1,00
FF Başarısız 0,00
IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:
1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,
2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,
3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,
4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,
5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,
6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,
7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,
8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:
“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.
(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.
(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029
- İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne öğrenci kabulü, İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde belirlenen esaslara göre gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, fakülteye öğrenci kabulü, ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına dayanarak yapılan yerleştirme işlemiyle gerçekleşir.
- Yeni öğrenci kayıt işlemleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda ÖSYM tarafından ilan edilen tarihlerde elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) veya şahsen yapılabilir. Şahsen kayıt işlemleri için adayların Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurmaları gerekmektedir. Fakülteye kesin kayıt yaptırmak isteyen adayların, ilgili programa ÖSYM tarafından yerleştirilmiş olmaları ve kontenjan dahilinde öğrenci kabul eden başka bir yükseköğretim kurumunun örgün öğretim programına kayıtlı olmamaları şarttır. Kayıt işlemleri için istenen belgeler ve diğer hususlar, üniversitenin ilgili kurulları tarafından belirlenmekte ve ilan edilmektedir.
İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Lisans Programı (%30 İngilizce) için öğrenci kabulü, EA (Eşit Ağırlık) puan türüne göre yapılmaktadır. Son yıllara ait kabul verileri aşağıdaki gibidir:
- 2022 yılı: En düşük 448,57 puan ve 9.052 sıralama ile öğrenci kabul edilmiştir.
- 2023 yılı: En düşük 449,31 puan ve 6.549 sıralama ile öğrenci kabul edilmiştir.
- 2024 yılı: En düşük 425,26 puan ve 13.632 sıralama ile öğrenci kabul edilmiştir.
- İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunları, sahip oldukları kapsamlı eğitim ve mesleki beceriler sayesinde hem kamu hem de özel sektörde geniş bir istihdam olanağına sahiptir. Mezunlar, farklı alanlarda yetkinlikleri doğrultusunda çeşitli kariyer yollarını takip edebilmektedir.
- Kamu Sektöründe Kariyer İmkânları: Mezunlar, kamu sektöründe hakim, savcı, kaymakam, hukuk müşaviri, noter ve kamu kurumlarında uzman olarak görev alabilmektedir. Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı gibi devlet kurumlarında kariyer yapma fırsatına sahip olan mezunlar, kamu sektöründe hukuki danışmanlık, mevzuat hazırlığı ve idari süreç yönetimi gibi görevlerde de bulunabilirler.
- Özel Sektörde Kariyer İmkânları: Özel sektörde ise mezunlar, avukatlık bürolarında, hukuk müşavirliklerinde ve çok uluslu şirketlerin hukuki departmanlarında çalışabilirler. Ticaret hukuku, uluslararası hukuk ve şirketler hukuku alanlarında edindikleri bilgi sayesinde, finans, enerji, lojistik ve teknoloji gibi sektörlerde aranan profesyoneller arasında yer alabilirler. Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinde (arabuluculuk, tahkim) uzmanlaşarak, bu alanlarda kariyer yapma olanaklarına da sahiptirler.
- Uluslararası Alanda Kariyer Olanakları: Mezunlar, uluslararası kuruluşlarda da önemli görevler üstlenebilmektedir. Birleşmiş Milletler, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Birliği kurumları ve çeşitli sivil toplum örgütlerinde hukuk uzmanı, danışman ya da temsilci olarak çalışabilirler. Küresel düzeyde yürütülen hukuki süreçlerde aktif rol alarak, uluslararası hukuk ve insan hakları alanında etkin katkılar sağlayabilirler.
- Akademik Kariyer ve Araştırma: Hukuk Fakültesi mezunları, akademik kariyer düşünenler için de önemli fırsatlar sunmaktadır. Üniversitelerde araştırma görevlisi, öğretim üyesi veya hukuk araştırmacısı olarak görev alabilir, akademik çalışmalar ve yayınlar yoluyla hukuk bilimine katkıda bulunabilirler.
- Girişimcilik ve Yenilikçi Projeler: Mezunlar, bağımsız çalışmayı tercih ettiklerinde kendi hukuk bürolarını kurarak serbest avukatlık yapabilirler. Ayrıca, girişimcilik becerileriyle startup şirketlere hukuki danışmanlık hizmeti sunabilir ya da teknoloji ve hukuk alanını birleştiren yenilikçi projelerde yer alabilirler. Özellikle, hukukun dijitalleşmesi ve yapay zekâ uygulamaları gibi alanlarda çözümler geliştiren projelerde liderlik rolü üstlenebilirler.
- Bu çeşitlilik, İbn Haldun Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunlarının dinamik bir mesleki yol izlemelerine olanak tanımakta ve onları hem ulusal hem de uluslararası arenada fark yaratan profesyoneller haline getirmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031787 | |
Qualification Title | Law (%30 English) Bacheler Degree | |
Awarding Body | Ibn Haldun University | |
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Law | |
National Occupation Classification |
ISCO 08- 2611, 2612, 2619 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competences at an advanced level.
| |
Further Info | Article 23 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations is applied in matters related to the exam and other assessment and evaluation elements. Success Grades: Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28: "(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below: a) Letter grading system Letter Grade Score Equivalents Table Letter Grade Success Status Success Grade AA Success 4.00 BA Success 3.50 vBET Success 3.00 CB Success 2.50 CC Success 2.00 DC Conditional Success 1.50 DD Conditional Success 1.00 FF Fail 0.00 IA Absent Fail 0.00 b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below: 1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester, 2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average, 3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester, 4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U, 5) R: Indicates repeated lessons, 6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average, 7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average, 8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.". Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29: "(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values. (2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used. (3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document". | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
• Year 2022: Students were admitted with the lowest score of 448.57 and a ranking of 9,052. • Year 2023: Students were admitted with the lowest score of 449.31 and a ranking of 6,549. • Year 2024: Students were accepted with the lowest 425.26 points and 13,632 ranking. | |
Conditions for Success | 1) In accordance with the Senate decision dated 16.06.2017 regarding trilingual education, it is required to have at least B2 level language proficiency in each of Turkish, English and Arabic as a graduation requirement in all departments of our University. a- The Course Plan of the Law (30% English) Undergraduate Program is arranged in such a way that students can take 4 semesters of Arabic language courses in order to meet these requirements. Students will only be allowed to enroll in the language course appropriate to their level through placement exams organized by the School of Languages. b- Students who have the required level of language proficiency or who are able to achieve this proficiency before 4 semesters will take the departmental elective courses specified in the course plan instead of the Arabic courses coded ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304. 2) All undergraduate courses in Ibn Haldun University undergraduate curricula can be taken as elective courses, provided that they are not among the compulsory courses specified in the Faculty of Law curriculum. English and Arabic courses up to B2 level (including this level) and Turkish language courses at all levels can be taken as elective courses. Again, the students’ native language courses cannot be taken as elective courses. 3) In order to graduate from the Law (30% English) undergraduate program, a total of 158 credits and 240 ECTS courses are taken. At least 72 ECTS courses must be taken in English for graduation. In this context, if the English ECTS load cannot be completed with compulsory courses, it must be completed with elective courses given in English. 4) For students who start the undergraduate program in the 2020-2021 Academic Year and later, it is compulsory to take at least one of the ART-coded courses opened within the scope of art courses to count towards the general elective course obligation. 5) This curriculum is applied to students who start their first year in the 2020-2021 academic year and after. However, students who have taken and passed LAW 105- LAW 106 Comparative Law I and II courses take 2 elective courses of 5 ECTS instead of SIS 305- SIS 306 courses. Students who have already taken LAW 105-Law 106 but failed or have never taken LAW 105-Law 106 take SIS 305 and SIS 306. These students complete their ECTS by taking elective courses if they remain incomplete. 6) Students who enrolled in the 1st year of the Bachelor of Laws Program in the fall semester of 2021-2022 and before are exempt from other university common courses in the 1st year curriculum except HIST and TLL. These students complete their missing ECTS with elective courses. Students who start their undergraduate studies in 2021-2022 complete their graduation obligations by taking any compulsory and elective course from the University Common Courses Compulsory and Elective packages. 7) Students who have taken and passed LAW 203-LAW 204 Administrative Law I and II courses in the 2021-2022 Fall and Spring Semesters and before are exempt from the Administrative Procedural Law course. These students take elective courses to fill the ECTS load. Students who have taken and passed the LAW 316 International Human Rights Law course on or before the Fall and Spring Semesters of 2021-2022 are exempt from the LAW 409 Human Rights Law course. These students take elective courses to fulfill their ECTS load. 8) Students who have previously taken LAW 307 Philosophy of Law and Sociology of Law I and failed or have never taken it, complete their graduation requirements by taking LAW 307/PHIL 307 Philosophy of Law. Students who have taken LAW 308 Philosophy of Law and Sociology of Law II and failed or have never taken it, complete their graduation requirements by taking LAW 308/PHIL 308 Sociology of Law. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031787
ISCO 08- 2611, 2612, 2619
ISCO 08- 2611, 2612, 2619
- Ibn Haldun University Faculty of Law aims to educate its students as well-equipped lawyers by combining the theoretical and practical dimensions of legal science. The faculty aims to provide its students not only with legal knowledge but also to be individuals who can comprehend the social, ethical, and historical dimensions of law. In this direction, with a multidisciplinary education model, it is aimed to raise leaders who are sensitive to global and local problems, can think analytically, and are solution-oriented.
- Classrooms, Canvas (LMS Application), Online materials (zoom)
- Defines basic legal concepts and institutions and the relationship between them.
- Interprets the rules of law with methodological methods.
- Classifies information on current national legislation, jurisprudence and doctrinal opinions
- Compares information on international agreements and the European Union Acquis with national law.
- Apply to national and international judicial bodies and alternative dispute resolution.
- Solve legal problems by using the concepts of various legal disciplines.
- Interprets positive legal norms and jurisprudence within the framework of methods related to legal methodology.
- Analyses the parties to the legal problem, the legal issue to be solved and the positive norms to be applied in the concrete case.
- Solves the legal problems encountered by making use of current legislation, judicial decisions and doctrinal opinions within the framework of the theoretical knowledge acquired.
- Develops research projects in the field of law individually or as a manager or team member in a group.
- Follows the current legal norms, case law, doctrinal opinions and current developments in the field and evaluates them critically.
- Discusses opinions, evaluations and solution proposals regarding legal problems in written or orally
- Develops social responsibility projects in the field.
- Communicates professionally by following developments in different countries using at least two foreign languages.
- Uses the necessary information and communication technologies in the field of law.
- Solves legal problems in terms of the law that is and should be, taking into account the universal principles of law.
- Defends the nature of the state with respect for human rights, constitutional basic principles, social peace, national solidarity and justice.
Has the following key competences at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and competence of expression
Article 23 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations is applied in matters related to the exam and other assessment and evaluation elements.
Success Grades:
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:
"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:
a) Letter grading system
Letter Grade Score Equivalents Table
Letter Grade Success Status Success Grade
AA Success 4.00
BA Success 3.50
vBET Success 3.00
CB Success 2.50
CC Success 2.00
DC Conditional Success 1.50
DD Conditional Success 1.00
FF Fail 0.00
IA Absent Fail 0.00
b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:
1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,
2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,
3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,
4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,
5) R: Indicates repeated lessons,
6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,
7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,
8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".
Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:
"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.
(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.
(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Student admission to Ibn Haldun University Faculty of Law is carried out according to the principles determined within the framework of Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation. In this context, student admission to the faculty is carried out through the placement process based on the results of the central examination organized by OSYM. New student registration procedures can be done electronically (via e-government) or in person on the dates announced by OSYM in accordance with the provisions of the relevant legislation. For in-person registration, candidates must apply to the Student Affairs Department. Candidates who want to register to the faculty must be placed in the relevant program by OSYM and must not be registered in the formal education program of another higher education institution that accepts students within the quota. Documents and other issues required for registration procedures are determined and announced by the relevant boards of the university. Ibn Haldun University Faculty of Law, Law Undergraduate Program (30% English) admits students based on EA (Equal Weight) score type. Admission data for the last years are as follows:
• Year 2022: Students were admitted with the lowest score of 448.57 and a ranking of 9,052.
• Year 2023: Students were admitted with the lowest score of 449.31 and a ranking of 6,549.
• Year 2024: Students were accepted with the lowest 425.26 points and 13,632 ranking.
- Graduates of Ibn Haldun University Faculty of Law have a wide range of employment opportunities in both public and private sectors thanks to their comprehensive education and professional skills. Graduates can follow various career paths in line with their competencies in different fields.
- Career Opportunities in the Public Sector: Graduates can work as judges, prosecutors, district governors, legal advisors, notaries, and experts in public institutions. Graduates who have the opportunity to make a career in state institutions such as the Ministry of Justice, Ministry of Interior, and Ministry of Foreign Affairs, can also work in the public sector in positions such as legal counseling, legislation preparation, and administrative process management.
- Career Opportunities in the Private Sector: In the private sector, graduates can work in law offices, legal consultancies, and legal departments of multinational companies. Thanks to their knowledge in the fields of commercial law, international law, and corporate law, they can be among the sought-after professionals in sectors such as finance, energy, logistics, and technology. By specializing in alternative dispute resolution methods (mediation, arbitration), they also have the opportunity to make a career in these fields.
- International Career Opportunities: Graduates can also assume important roles in international organizations. They can work as legal experts, consultants, or representatives in the United Nations, the European Court of Human Rights, European Union institutions, and various non-governmental organizations. By taking an active role in legal processes carried out at the global level, they can make effective contributions to the field of international law and human rights.
- Academic Career and Research: Graduates of the Faculty of Law also have important opportunities for those considering an academic career. They can work as research assistants, lecturers, or legal researchers at universities and contribute to the science of law through academic studies and publications.
- Entrepreneurship and Innovative Projects: When graduates prefer to work independently, they can establish their own law firms and work as freelance lawyers. In addition, with their entrepreneurial skills, they can provide legal consultancy services to startup companies or take part in innovative projects that combine technology and law. In particular, they can take a leadership role in projects that develop solutions in areas such as digitalization of law and artificial intelligence applications.
- This diversity allows Ibn Haldun University Faculty of Law graduates to follow a dynamic professional path and makes them professionals who make a difference both nationally and internationally.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
