Yeterlilik Kodu

TR0030024412

Yeterlilik Adı
İç Hastalıkları Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Veterinerlik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Program kapsamında verilecek teorik derslerle hastalıkların zoonotik özelliğini (hastalıkların insanlara bulaşması ve gıda güvenliği) göz önünde tutarak at, sığır, koyun, keçi, köpek, kedi, kafes kuşları ve diğer egzotik hayvanların iç hastalıklarının tanısı, sağaltılması ve hastalıklardan korunma ile ilgili bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Program kapsamında yapacakları pratik uygulamalarla (poliklinik, acil klinik, gezci klinik çalışmaları ve çiftlik hayvanları hastalıklarının muayenesi) hayvan vücudunun organ ve sistem bazındaki normal yapı ve fonksiyonları ve bu yapı ve fonksiyonlardaki anormallikleri gözler, saptar ve bu şekilde bilgisini iç hastalıklar açısından bir bütünlük halinde değerlendirebilir.
  • Bilimsel etkinliklere, seminer ve sempozyumlara, çeşitli kurum ve kuruluşlarca düzenlenen toplantılara katılarak bilimsel konularda bilgi ve görgüsünü geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Çeşitli araştırıcılarca gerçekleştirilecek araştırmalara yardımcı araştırıcı olarak katılarak araştırma tasarımı, kurgulanması, projelendirilmesi, araştırmaların yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçleri hakkında teorik ve pratik bilgi edinir.
  • Eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanması, bilimsel toplantılara katılması, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanması sağlanarak ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılım fırsatlarından yararlandırılarak yabancı dilini geliştirme olanağı bulur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Muayene ettiği hayvanların sahiplerinden alacağı bilgiler ve ilk fiziksel muayene bulgularını (organ ve sistemlerdeki yapısal ve fonksiyonel bozukluklar) dikkate alarak ilk aşamada yaşamı tehdit eden klinik bulguları olan hastalarda hayvan sahibini hastanın durumu ve yapılacak uygulamalar hakkında bilgilendirerek hayati fonksiyonları stabil hale getirecek acil müdahaleleri yapar. Daha sonra hasta organlar ve sistemleri dikkate alarak sıvı-elektrolit dengesizliği ve kan pH’ını normal sınırlarda tutacak sağaltım uygulamalarını başlatır.
  • Bu uygulamalarla yaşamsal fonksiyonlarını stabil hale getirdiği hasta hayvanlarda, fiziksel, laboratuar ve görüntüleme cihazlarıyla elde edeceği muayene sonuçlarını kullanarak organlardaki bozukluğun ne olduğunu, derecesini, bozukluğa yol açan esas nedeni, ortaya çıkan primer ve sekonder bozuklukları ve diğer organlarda ortaya çıkan sekonder bozuklukları da saptar. Bu şekilde organ ve sistemlerdeki yapısal ve fonksiyonel bozuklukların klinik bulgulara ne şekilde yansıdığını kavrar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Anamnez, fiziksel muayene, tanısal test sonuçları ve klinik akıl yürütme becerilerini kullanarak klinik tanı koyar.
  • Hastaların başarılı şekilde sağaltılması için klinik muayene uygulamaları aşamalarında etik kurallar çerçevesinde meslektaşları ve hayvan sahipleri ile iyi iletişim kurarak sağlayacağı güven ve pozitif enerjiyle hastalığın ortaya çıkışı ve gelişimiyle ilgili bilgileri alır ve önereceği uygulamalara hasta sahibinin uymasını sağlar.
  • Öncelikle yaşamı tehdit eden durumların düzeltilmesini ve hastaların stabil hale getirilmesini olmak üzere hastalıkların primer nedenlerini ve ortaya çıkan sekonder bozuklukları güncel yöntemlerle sağaltımını bilir.
  • Hastalığın zoonoz özelliğini ve gıda güvenliği öncelikli olmak üzere diğer hayvanlara bulaşmasını dikkate alarak hayvan sağlık zabıtası kanun ve yönetmelikleri çerçevesinde yapılacak uygulamaları bilir. Hastalıkların bulaşmasını önlemek için gereken dezenfeksiyon uygulanmalarını yapar. Hastalığın diğer hayvanlarda da görülmemesi için gerekli bakım-besleme, dezenfeksiyon ve aşı uygulamalarını yapar.
  • Klinik uygulamalarının her aşamasında; ilgili kişilerle ilişkilerin ve hasta hayvanlara yapılan uygulamaların adli veterinerlik konusu olarak gündeme gelebileceğini dikkate alarak davranır ve hastaların muayenesiyle ilgili bilgileri yönetmeliklere uygun şekilde kayıt eder ve gerektiği durumlarda yaptığı uygulamaları rapor şeklinde sunar.
  • İnsana, topluma, hayvanlara ve çevreye duyarlıdır. Kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavramıştır.
  • Bilimsel araştırmaları takip, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme yetkinliğine ulaşma, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama becerilerini edinir.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanma, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılma, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama becerisine sahip olur.
  • Hayvan iç hastalıklarının muayenesinin yapılması, tanısının konulması, sağaltımlarının yapılması, zoonoozlara ve hastalığın tekrarlamasına karşı koruyucu önlemlerin alınması konularında sorumluluk alabilir, bağımsız kararlar verebilir, davranış ve uygulamalarını mesleki kanun ve yönetmelikler ve etik kurallar çerçevesinde yapma yetkinliğini kazanır.
  • Veteriner İç hastalıklar alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri her an izleyerek ulusal ve uluslar arası güncel bilgileri çalıştığı yöredeki klinik olgulara bağımsız olarak uyarlama ve bilgilendirilmiş onam alarak, hayvan haklarını gözeterek sorumluluk alıp kontrollü uygulamalar yapma yetkinliğine sahip olur.
  • Yabancı dil ve bilimsel yönünü geliştirmesi ve proje gerçekleştirme deneyimi sayesinde ulusal ve uluslar arası bilimsel kurum, kuruluş ve bilim insanlarıyla bağımsız olarak iletişim kurabilme ve projeler gerçekleştirebilme yetkinliğini edinir.
  • Veteriner iç hastalıkları alanı ile ilgili klinik çalışmalardan elde ettiği verileri yorumlayarak ve çeşitli kaynaklardan elde edeceği veri tabanlarıyla karşılaştırarak elde ettiği sonuçları yorumlar ve kullanır.
  • Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için olgulara bilimsel açıdan bakmayı bilir ve kendini sürekli geliştirmenin yollarını bulur.
  •  Alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ulusal ve uluslar arası kaynaklardan takip etme, kendi uygulamaları ile karşılaştırma sonucu güncel bilimsel verileri elde etme yetkinliğini edinir.
  • Yapacağı proje çalışmaları alanındaki konularda bilgi derinliğini artırıcı yetkinlik sağlar.
  • Klinik çalışmalarının sağladığı bire bir iletişim zorunluluğu nedeniyle değişik davranış modellerine karşı pozitif yaklaşımın önemini kavrar ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Hayvan iç hastalıklarının konu edildiği her ortamda bilgisini, görüş ve fikirlerini savunurken diğer kurum ve bireylerle iyi iletişim kurar.
  • Hayvan iç hastalıkları ve zoonozlarla ilgili olarak yazılı ve sözlü medyada bilgisini, görüş ve fikirlerini sunarak toplumla iletişim kurabilir.
  • Akademik ortamın kendisinde sağladığı eğitim becerilerini kullanarak yetkinliğini artırdığı konularda çeşitli toplantılarda sunumlar yaparak bilgi ve deneyimlerini paylaşır, yeni mezun meslektaşlarının mesleki gelişimlerine katkıda bulunur.
  • Klinik çalışmaları, ulusal veya uluslar arası kongre, sempozyum ve çeşitli toplantılara bildirili veya bildirisiz katılımı iletişim ve sosyal yetkinliği artırıcı aktivitelere katılır.
  • Veteriner iç hastalıkları alanında hastalarının sistematik muayenesini yaparken bilimsel ve mesleki etik çerçevesinde davranışı ile hasta sahibi ve diğer kurumlara karşı ve edindiği akademik nosyon ile çeşitli kurumlardaki aktivitelerinde mesleğini ve alanını en iyi şekilde temsil eder.
  • Veteriner hekim; hastasına gerekli uygulamaları yaparken mevcut yasal düzenlemelere uyar, sorumluluğunun bilincinde davranır, hasta ve hekim haklarını gözetir ve her türlü insani ve mesleki etik değerleri göz önünde tutarak topluma karşı sorumlu bir birey olma rolünü yerine getirir.
  • Hayvan ve insan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde, mesleki değer ve uygulamaları geliştirmeye yönelik çalışmalarda etkin rol alır.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanır, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılır, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama yetkinliğini kazanır.
  • Bilimsel araştırmaları takip edebilme, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama ve çeşitli kurum ve kuruluşlarda görüş belirtme ve rapor sunma yetkinliğini edinir.
  • Veteriner iç hastalıkları alanında hastalarının sistematik muayenesini yaparken bilimsel ve mesleki etik çerçevesinde davranışı ile hasta sahibi ve diğer kurumlara karşı ve edindiği akademik nosyon ile çeşitli kurumlardaki aktivitelerinde mesleğini ve alanını en iyi şekilde temsil eder.
  • Veteriner hekim; hastasına gerekli uygulamaları yaparken mevcut yasal düzenlemelere uyar, sorumluluğunun bilincinde davranır, hasta ve hekim haklarını gözetir ve her türlü insani ve mesleki etik değerleri göz önünde tutarak topluma karşı sorumlu bir birey olma rolünü yerine getirir.
  • Hayvan ve insan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde, mesleki değer ve uygulamaları geliştirmeye yönelik çalışmalarda etkin rol alır.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanır, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılır, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama yetkinliğini kazanır.
  • Bilimsel araştırmaları takip edebilme, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama ve çeşitli kurum ve kuruluşlarda görüş belirtme ve rapor sunma yetkinliğini edinir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Veteriner iç hastalıkları  alanındaki temel kuramları, araştırma yöntemlerini, güncel gelişmeleri analiz etme; alanında özgün araştırmalar yürütebilme; alanındaki sorunlara yönelik çözümler üretme ve disiplinlerarası çalışmalara katkıda bulunma ve işbirliği yapma gibi bilgi, beceri ve yetkinlik alanlarında çeşitli yeterliklerin kazandırılması.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin Veteriner Fakültelerinin İç Hastalıkları Anabilim Dalında akademik kariyer yapabilirler. Özel veteriner hastaneleri ve klinikleri kurabilir ve buralarda iç hastalıkları uzmanı olarak, Veteriner ilaç sanayinde uzman olarak, tarım işletmelerinde hayvan hastalıkları, sığır, koyun-keçi yetiştiricilik hastalıklarında uzman olarak, hipodromlar ve at hastanelerinde uzman olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024412


Yeterlilik Adı
İç Hastalıkları Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Program kapsamında verilecek teorik derslerle hastalıkların zoonotik özelliğini (hastalıkların insanlara bulaşması ve gıda güvenliği) göz önünde tutarak at, sığır, koyun, keçi, köpek, kedi, kafes kuşları ve diğer egzotik hayvanların iç hastalıklarının tanısı, sağaltılması ve hastalıklardan korunma ile ilgili bilgilere sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Program kapsamında yapacakları pratik uygulamalarla (poliklinik, acil klinik, gezci klinik çalışmaları ve çiftlik hayvanları hastalıklarının muayenesi) hayvan vücudunun organ ve sistem bazındaki normal yapı ve fonksiyonları ve bu yapı ve fonksiyonlardaki anormallikleri gözler, saptar ve bu şekilde bilgisini iç hastalıklar açısından bir bütünlük halinde değerlendirebilir.
  • Bilimsel etkinliklere, seminer ve sempozyumlara, çeşitli kurum ve kuruluşlarca düzenlenen toplantılara katılarak bilimsel konularda bilgi ve görgüsünü geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Çeşitli araştırıcılarca gerçekleştirilecek araştırmalara yardımcı araştırıcı olarak katılarak araştırma tasarımı, kurgulanması, projelendirilmesi, araştırmaların yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçleri hakkında teorik ve pratik bilgi edinir.
  • Eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanması, bilimsel toplantılara katılması, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanması sağlanarak ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılım fırsatlarından yararlandırılarak yabancı dilini geliştirme olanağı bulur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Muayene ettiği hayvanların sahiplerinden alacağı bilgiler ve ilk fiziksel muayene bulgularını (organ ve sistemlerdeki yapısal ve fonksiyonel bozukluklar) dikkate alarak ilk aşamada yaşamı tehdit eden klinik bulguları olan hastalarda hayvan sahibini hastanın durumu ve yapılacak uygulamalar hakkında bilgilendirerek hayati fonksiyonları stabil hale getirecek acil müdahaleleri yapar. Daha sonra hasta organlar ve sistemleri dikkate alarak sıvı-elektrolit dengesizliği ve kan pH’ını normal sınırlarda tutacak sağaltım uygulamalarını başlatır.
  • Bu uygulamalarla yaşamsal fonksiyonlarını stabil hale getirdiği hasta hayvanlarda, fiziksel, laboratuar ve görüntüleme cihazlarıyla elde edeceği muayene sonuçlarını kullanarak organlardaki bozukluğun ne olduğunu, derecesini, bozukluğa yol açan esas nedeni, ortaya çıkan primer ve sekonder bozuklukları ve diğer organlarda ortaya çıkan sekonder bozuklukları da saptar. Bu şekilde organ ve sistemlerdeki yapısal ve fonksiyonel bozuklukların klinik bulgulara ne şekilde yansıdığını kavrar.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
  • Anamnez, fiziksel muayene, tanısal test sonuçları ve klinik akıl yürütme becerilerini kullanarak klinik tanı koyar.
  • Hastaların başarılı şekilde sağaltılması için klinik muayene uygulamaları aşamalarında etik kurallar çerçevesinde meslektaşları ve hayvan sahipleri ile iyi iletişim kurarak sağlayacağı güven ve pozitif enerjiyle hastalığın ortaya çıkışı ve gelişimiyle ilgili bilgileri alır ve önereceği uygulamalara hasta sahibinin uymasını sağlar.
  • Öncelikle yaşamı tehdit eden durumların düzeltilmesini ve hastaların stabil hale getirilmesini olmak üzere hastalıkların primer nedenlerini ve ortaya çıkan sekonder bozuklukları güncel yöntemlerle sağaltımını bilir.
  • Hastalığın zoonoz özelliğini ve gıda güvenliği öncelikli olmak üzere diğer hayvanlara bulaşmasını dikkate alarak hayvan sağlık zabıtası kanun ve yönetmelikleri çerçevesinde yapılacak uygulamaları bilir. Hastalıkların bulaşmasını önlemek için gereken dezenfeksiyon uygulanmalarını yapar. Hastalığın diğer hayvanlarda da görülmemesi için gerekli bakım-besleme, dezenfeksiyon ve aşı uygulamalarını yapar.
  • Klinik uygulamalarının her aşamasında; ilgili kişilerle ilişkilerin ve hasta hayvanlara yapılan uygulamaların adli veterinerlik konusu olarak gündeme gelebileceğini dikkate alarak davranır ve hastaların muayenesiyle ilgili bilgileri yönetmeliklere uygun şekilde kayıt eder ve gerektiği durumlarda yaptığı uygulamaları rapor şeklinde sunar.
  • İnsana, topluma, hayvanlara ve çevreye duyarlıdır. Kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavramıştır.
  • Bilimsel araştırmaları takip, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme yetkinliğine ulaşma, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama becerilerini edinir.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanma, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılma, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama becerisine sahip olur.
  • Hayvan iç hastalıklarının muayenesinin yapılması, tanısının konulması, sağaltımlarının yapılması, zoonoozlara ve hastalığın tekrarlamasına karşı koruyucu önlemlerin alınması konularında sorumluluk alabilir, bağımsız kararlar verebilir, davranış ve uygulamalarını mesleki kanun ve yönetmelikler ve etik kurallar çerçevesinde yapma yetkinliğini kazanır.
  • Veteriner İç hastalıklar alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri her an izleyerek ulusal ve uluslar arası güncel bilgileri çalıştığı yöredeki klinik olgulara bağımsız olarak uyarlama ve bilgilendirilmiş onam alarak, hayvan haklarını gözeterek sorumluluk alıp kontrollü uygulamalar yapma yetkinliğine sahip olur.
  • Yabancı dil ve bilimsel yönünü geliştirmesi ve proje gerçekleştirme deneyimi sayesinde ulusal ve uluslar arası bilimsel kurum, kuruluş ve bilim insanlarıyla bağımsız olarak iletişim kurabilme ve projeler gerçekleştirebilme yetkinliğini edinir.
  • Veteriner iç hastalıkları alanı ile ilgili klinik çalışmalardan elde ettiği verileri yorumlayarak ve çeşitli kaynaklardan elde edeceği veri tabanlarıyla karşılaştırarak elde ettiği sonuçları yorumlar ve kullanır.
  • Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için olgulara bilimsel açıdan bakmayı bilir ve kendini sürekli geliştirmenin yollarını bulur.
  •  Alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ulusal ve uluslar arası kaynaklardan takip etme, kendi uygulamaları ile karşılaştırma sonucu güncel bilimsel verileri elde etme yetkinliğini edinir.
  • Yapacağı proje çalışmaları alanındaki konularda bilgi derinliğini artırıcı yetkinlik sağlar.
  • Klinik çalışmalarının sağladığı bire bir iletişim zorunluluğu nedeniyle değişik davranış modellerine karşı pozitif yaklaşımın önemini kavrar ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Hayvan iç hastalıklarının konu edildiği her ortamda bilgisini, görüş ve fikirlerini savunurken diğer kurum ve bireylerle iyi iletişim kurar.
  • Hayvan iç hastalıkları ve zoonozlarla ilgili olarak yazılı ve sözlü medyada bilgisini, görüş ve fikirlerini sunarak toplumla iletişim kurabilir.
  • Akademik ortamın kendisinde sağladığı eğitim becerilerini kullanarak yetkinliğini artırdığı konularda çeşitli toplantılarda sunumlar yaparak bilgi ve deneyimlerini paylaşır, yeni mezun meslektaşlarının mesleki gelişimlerine katkıda bulunur.
  • Klinik çalışmaları, ulusal veya uluslar arası kongre, sempozyum ve çeşitli toplantılara bildirili veya bildirisiz katılımı iletişim ve sosyal yetkinliği artırıcı aktivitelere katılır.
  • Veteriner iç hastalıkları alanında hastalarının sistematik muayenesini yaparken bilimsel ve mesleki etik çerçevesinde davranışı ile hasta sahibi ve diğer kurumlara karşı ve edindiği akademik nosyon ile çeşitli kurumlardaki aktivitelerinde mesleğini ve alanını en iyi şekilde temsil eder.
  • Veteriner hekim; hastasına gerekli uygulamaları yaparken mevcut yasal düzenlemelere uyar, sorumluluğunun bilincinde davranır, hasta ve hekim haklarını gözetir ve her türlü insani ve mesleki etik değerleri göz önünde tutarak topluma karşı sorumlu bir birey olma rolünü yerine getirir.
  • Hayvan ve insan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde, mesleki değer ve uygulamaları geliştirmeye yönelik çalışmalarda etkin rol alır.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanır, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılır, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama yetkinliğini kazanır.
  • Bilimsel araştırmaları takip edebilme, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama ve çeşitli kurum ve kuruluşlarda görüş belirtme ve rapor sunma yetkinliğini edinir.
  • Veteriner iç hastalıkları alanında hastalarının sistematik muayenesini yaparken bilimsel ve mesleki etik çerçevesinde davranışı ile hasta sahibi ve diğer kurumlara karşı ve edindiği akademik nosyon ile çeşitli kurumlardaki aktivitelerinde mesleğini ve alanını en iyi şekilde temsil eder.
  • Veteriner hekim; hastasına gerekli uygulamaları yaparken mevcut yasal düzenlemelere uyar, sorumluluğunun bilincinde davranır, hasta ve hekim haklarını gözetir ve her türlü insani ve mesleki etik değerleri göz önünde tutarak topluma karşı sorumlu bir birey olma rolünü yerine getirir.
  • Hayvan ve insan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde, mesleki değer ve uygulamaları geliştirmeye yönelik çalışmalarda etkin rol alır.
  • Program kapsamında geliştirdiği yabancı dilini kullanarak eğitim-öğretimin her aşamasında yabancı dilde yazılmış bilimsel eserler ve süreli yayınlardan yararlanır, yabancı dilin kullanıldığı bilimsel toplantılara katılır, bilimsel çalışmalarında yabancı dili kullanır ve yurt dışı bilimsel aktivitelere katılarak alanında uluslar arası iletişim sağlama yetkinliğini kazanır.
  • Bilimsel araştırmaları takip edebilme, bilimsel bir bütünlük içinde veteriner iç hastalıklarıyla ilgili araştırmalar tasarlama, uygulama, sonuçlar çıkarma, bu sonuçları savunabilme, bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bağımsız karar verme, bilimsel topluluklar ve toplumun geneli ile iletişim kurma, bilimsel toplantılarda alanıyla ilgili çalışmaları özgüvenle sunabilme, yeni düşünce ve tasarımlarda bulunabilme, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayarak bilimsel düşünme ve davranış biçimini benimseme; kamu yararını gözetme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve etik sorumluluğu kavrama ve çeşitli kurum ve kuruluşlarda görüş belirtme ve rapor sunma yetkinliğini edinir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Veteriner iç hastalıkları  alanındaki temel kuramları, araştırma yöntemlerini, güncel gelişmeleri analiz etme; alanında özgün araştırmalar yürütebilme; alanındaki sorunlara yönelik çözümler üretme ve disiplinlerarası çalışmalara katkıda bulunma ve işbirliği yapma gibi bilgi, beceri ve yetkinlik alanlarında çeşitli yeterliklerin kazandırılması.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerin Veteriner Fakültelerinin İç Hastalıkları Anabilim Dalında akademik kariyer yapabilirler. Özel veteriner hastaneleri ve klinikleri kurabilir ve buralarda iç hastalıkları uzmanı olarak, Veteriner ilaç sanayinde uzman olarak, tarım işletmelerinde hayvan hastalıkları, sığır, koyun-keçi yetiştiricilik hastalıklarında uzman olarak, hipodromlar ve at hastanelerinde uzman olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024412

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasVeterinary
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024412


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address