Yeterlilik Kodu

TR0030008125

Yeterlilik Adı
İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  1.  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  2.  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  3.  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yükseköğretime geçiş sınavı (YGS) sınavından başarılı olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler “İç Mekan Tasarımı Teknikeri, ünvanını almaktadırlar. Mezunlar ülkemizin ekonomik yapısına bağlı olarak illere yayılmış olan büyük, orta ve küçük işletmelerde ürün tasarlanması, planlanması ve üretimi aşamalarında çalışırlar. Tasarım ve dekorasyona yönelik büro, üretime yönelik atölye ve fabrika olmak üzere kendi işletmelerini de kurmaları mümkündür. Başta tasarım ve dekorasyon endüstrisi olmak üzere endüstriyel alanda faaliyet gösteren tüm özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. Özellikle öğrencilerimiz; tasarım, planlama, satınalma ve pazarlama gibi alanlarda çalışmaktadır. Tasarım sektörünün yurt çapındaki yaygınlığı düşünüldüğünde iş bulma olanakları yeterli düzeydedir. Kazançları çalışılan kuruluşun türüne, çalışanın pozisyonuna, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008125


Yeterlilik Adı
İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  1.  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  2.  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  3.  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yükseköğretime geçiş sınavı (YGS) sınavından başarılı olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler “İç Mekan Tasarımı Teknikeri, ünvanını almaktadırlar. Mezunlar ülkemizin ekonomik yapısına bağlı olarak illere yayılmış olan büyük, orta ve küçük işletmelerde ürün tasarlanması, planlanması ve üretimi aşamalarında çalışırlar. Tasarım ve dekorasyona yönelik büro, üretime yönelik atölye ve fabrika olmak üzere kendi işletmelerini de kurmaları mümkündür. Başta tasarım ve dekorasyon endüstrisi olmak üzere endüstriyel alanda faaliyet gösteren tüm özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. Özellikle öğrencilerimiz; tasarım, planlama, satınalma ve pazarlama gibi alanlarda çalışmaktadır. Tasarım sektörünün yurt çapındaki yaygınlığı düşünüldüğünde iş bulma olanakları yeterli düzeydedir. Kazançları çalışılan kuruluşun türüne, çalışanın pozisyonuna, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008125

Qualification Title
Associate Degree in Interior Design
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Having knowledge and skills in the area supported by qualifications acquired in general or vocational secondary education and supported by lessons at the secondary level - implementation tools and equipment, and demonstrating that they understand the basic concepts in that area.
  • To be able to clearly communicate designs and applications related to the field of design systems to colleagues, superiors and the people and groups that they serve and to be able to do team work.
  • To be able to effectively identify, collect and use data necessary for solution of well-defined problems in the field of design technology; demonstrate that they can use theoretical knowledge, hands and / or intellectual skills required in practical applications.
  • To show that they can learn independently and apply what they learn in the field of design technology.
  • To demonstrate the ability to identify problems and find solutions to unforeseen situations in design related studies.
  • The performance of employees under their responsibility can be objectively assessed and audited.
  • Someone can have foreign language knowledge at the level that will be sufficient in his field.
  • Along with basic computer usage information, they can use the software and hardware required by their profession.
  • Having knowledge and awareness of social responsibility, ethical values and social security rights in matters related to the field soneone can be acquired in matters related to the field of Occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awarenessIt is open to future projections on issues related to the field.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

Obtaining the required grade from the Student Selection and Placement Examination (YGS) held by the Student Selection and Placement Center (OSYM). The application procedure of foreign students can also be seen in the university website before the start of each academic year.

Conditions for SuccessThe student who has; passed all the courses in the curriculum with at least a DC grade, had a cumulative gross point average of at least 2.00 out of 4.00, and completed totally 120 ECTS credits, and had a passing grade is qualified for Bachelors Degree. An 30 days internship is also necessary for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department work at private and public sectors such as special sector. In addition, material and material processing technologies department of qualified graduates is becoming increasingly popular in the private sector.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008125


Qualification Title
Associate Degree in Interior Design

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Having knowledge and skills in the area supported by qualifications acquired in general or vocational secondary education and supported by lessons at the secondary level - implementation tools and equipment, and demonstrating that they understand the basic concepts in that area.
  • To be able to clearly communicate designs and applications related to the field of design systems to colleagues, superiors and the people and groups that they serve and to be able to do team work.
  • To be able to effectively identify, collect and use data necessary for solution of well-defined problems in the field of design technology; demonstrate that they can use theoretical knowledge, hands and / or intellectual skills required in practical applications.
  • To show that they can learn independently and apply what they learn in the field of design technology.
  • To demonstrate the ability to identify problems and find solutions to unforeseen situations in design related studies.
  • The performance of employees under their responsibility can be objectively assessed and audited.
  • Someone can have foreign language knowledge at the level that will be sufficient in his field.
  • Along with basic computer usage information, they can use the software and hardware required by their profession.
  • Having knowledge and awareness of social responsibility, ethical values and social security rights in matters related to the field soneone can be acquired in matters related to the field of Occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awarenessIt is open to future projections on issues related to the field.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

Obtaining the required grade from the Student Selection and Placement Examination (YGS) held by the Student Selection and Placement Center (OSYM). The application procedure of foreign students can also be seen in the university website before the start of each academic year.


Conditions for Success
The student who has; passed all the courses in the curriculum with at least a DC grade, had a cumulative gross point average of at least 2.00 out of 4.00, and completed totally 120 ECTS credits, and had a passing grade is qualified for Bachelors Degree. An 30 days internship is also necessary for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department work at private and public sectors such as special sector. In addition, material and material processing technologies department of qualified graduates is becoming increasingly popular in the private sector.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address