Yeterlilik Kodu | TR0030220573 | |
Yeterlilik Adı | İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sanat ve Tasarım, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç Mekân Tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekânları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde "alternatif sanat ve tasarım" ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Sinop Üniversitesi Ayancık Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü, İç Mekan Tasarımı Programı eğitim amacı; bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek, gerek bölüm öğretim elemanlarının yaptığı, gerekse ülke çapında yapılan araştırmalarla şu anda kalifiye eleman eksikliği olan işletmelere gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrenci derslere, uygulamalara, proje, seminer, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet projelerine katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve atölye çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Derslerin içeriğine göre, dersin yürütücüsünün uygun gördüğü biçimde sınav yapılır. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Ders Değerlendirme Yöntemleri: -Proje çizim, -Sunum, -Jüri değerlendirme, -Çizim sınavı, -Yazılı sınavı, -Araştırma ödevi. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve Endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul mezunu olmak ve ÖSYM tarafında yapılan TYT (Temel Yeterlilik Testi) sonucunda yeterli puanın alınarak yerleşmiş olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve Endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Bir öğrencinin programı tamamlaması için toplam 120 AKTS zorunlu ve seçmeli derslerini başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinde en az 60 olması gerekmektedir. Bu programda 30 iş günü endüstriye dayalı staj yapılması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İç Mekan Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; İç Mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb. sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak istihdam edilebildikleri gibi kendi iş yerlerini de açabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220573
ISCO:08
ISCO:08
Sanat ve Tasarım, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç Mekân Tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekânları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde "alternatif sanat ve tasarım" ürünlerinin üretimini artırmaktadır.
Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde İç Mekân Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Sinop Üniversitesi Ayancık Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü, İç Mekan Tasarımı Programı eğitim amacı; bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek, gerek bölüm öğretim elemanlarının yaptığı, gerekse ülke çapında yapılan araştırmalarla şu anda kalifiye eleman eksikliği olan işletmelere gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İç mekan tasarımında; tasarım olgusunun fikir aşamasından kullanım aşamasına kadar geçirdiği evreleri, sonuç odaklı geliştirme ve çözme becerisini kazanmış olmak
- Araştırma metot ve süreçleri hakkında yeterli donanıma sahip olmak
- Tasarım ve teknik sunumun yanı sıra, proje ve tasarım konseptini; sözlü, yazılı ve görsel anlatım formları ile ve özgün bir anlatım dili ile sunmak
- Mesleki uygulamanın alt yapısını oluşturan teknik anlatım, detay çözümü ve farklı tasarım ve üslup özelliği olan projelerin uygulama çözümlerinde yeterli donanımda olmak
- Mesleki görev ve sorumluluklarını yürütebilme, uygulayabilme ve yönetebilme becerisine sahip olmak
- İç mekan tasarımında; bina -çevre-mekan, mekan-insan-mobilya ilişkilerini insan ölçeği ve ihtiyaçları doğrultusunda çözebilme bilgi ve becerisine sahip olmak
- Tasarlama sürecinde; en küçük birimden en geniş alana kadar; form, fonksiyon, detaylandırma sürecini rasyonel biçimde çözebilme konusunda yeterli olmak
- İç mekan kullanıcılarının kullanım alan ve fonksiyonlarından hareketle; mobilyanın ölçü-form-konstrüksiyon ilişkisini çözebilme, kullanıcı profilinden, mekanın kullanım özelliğinden, çevresel ve iklimsel faktörlerden hareketle; renk, malzeme seçimi ve kullanımı konularında bilgi sahibi olmak
- Binaların ve iç mekanların; yapım ve yapı strüktürü, iklimlendirilme, akustik, aydınlatma gibi fiziksel problemler, kullanılan teknolojiler ve bunların bina, mekan fonksiyonu ile ilişkisi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak
- Araştırma ve tasarım projelerinde bağımsız ve takım üyesi olarak çalışabilme, disiplinler arası çalışmalarda ortak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olmak
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile alanıyla ilgili konularda farklı kesimlerle iletişim kurabilmek, bunun için gerekli yabancı dil ve bilişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
- Kişisel ve mesleki gelişiminde gerekli motivasyona, öğrenme becerilerine ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, ulusal ve uluslararası düzeyde birey ve guruplar ile iletişim kurabilmek, mesleki bilgi ve yorum akışını sağlamak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Her öğrenci derslere, uygulamalara, proje, seminer, atölye, dönem içi çalışmaları, mezuniyet projelerine katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve atölye çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Derslerin içeriğine göre, dersin yürütücüsünün uygun gördüğü biçimde sınav yapılır. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır.
Ders Değerlendirme Yöntemleri: -Proje çizim, -Sunum, -Jüri değerlendirme, -Çizim sınavı, -Yazılı sınavı, -Araştırma ödevi. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve Endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise ve dengi okul mezunu olmak ve ÖSYM tarafında yapılan TYT (Temel Yeterlilik Testi) sonucunda yeterli puanın alınarak yerleşmiş olması gerekmektedir.
İç Mekan Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; İç Mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb. sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak istihdam edilebildikleri gibi kendi iş yerlerini de açabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220573 | |
Qualification Title | İÇ MEKAN TASARIMI PROGRAMI Associate | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | In interior design; To gain the ability to develop and solve results-oriented phases of the design phenomenon from the idea stage to the usage stage. To have sufficient knowledge about research methods and processes. In addition to the design and technical presentation, the project and the design concept; to present with oral, written and visual expression forms and in a unique language of expression. To be adequately equipped in the application solutions of the projects with technical explanation, detail solution and different design and style features that constitute the infrastructure of the professional practice. To have the ability to carry out, implement and manage professional duties and responsibilities. In interior design; To have the knowledge and skills to solve building-environment-space, space-human-furniture relations in line with human scale and needs. In the design process; from the smallest unit to the largest area; To be able to solve the form, function, detailing process rationally. Based on the usage areas and functions of indoor users; to be able to solve the size-form-construction relationship of furniture, starting from the user profile, the usage characteristics of the space, environmental and climatic factors; To have knowledge about color, material selection and usage. Buildings and interiors; To have sufficient knowledge about physical problems such as construction and building structure, air conditioning, acoustics, lighting, technologies used and their relationship with building and space function. To have the ability to work independently and as a team member in research and design projects, and to take joint responsibility in interdisciplinary studies. To be able to communicate with different segments on issues related to the field with the awareness of social responsibility, to have the competence to use the necessary foreign language and information technologies To have the necessary motivation, learning skills and lifelong learning awareness in personal and professional development, to be able to communicate with individuals and groups at national and international level, to ensure the flow of professional information and comments. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Every student has to attend classes, practices, projects, seminars, workshops, semester studies, graduation projects. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the applied and workshops are not allowed to take the final exams from those courses. Students have to repeat the relevant course until they fulfill the attendance requirement in theoretical courses. According to the content of the courses, exams are held as the course instructor deems appropriate. Examinations of the courses are given by the instructors who teach the course. Course Evaluation Methods: -Project drawing, -Presentation, - Jury evaluation, -Drawing exam, -Written exam, -Research homework. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00, and to successfully complete the industry-based education (internship). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | It is necessary to be a graduate of high school or its equivalent and to be settled by obtaining sufficient points as a result of the TYT (Basic Proficiency Test) conducted by OSYM. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00, and to successfully complete the industry-based education (internship). In order for a student to complete the program, a total of 120 ECTS compulsory and elective courses must be successfully completed and the GPA must be at least 60 above 100. 30 working days industry-based internship is required in this program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduated from the Interior Design program; He works in Interior Architecture offices, in the design departments of furniture factories, as a project staff in Restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, in model making offices, etc. They can be employed as managers, administrative assistants, officials, controllers in the sectors as well as they can open their own workplaces. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220573
In interior design; To gain the ability to develop and solve results-oriented phases of the design phenomenon from the idea stage to the usage stage. To have sufficient knowledge about research methods and processes. In addition to the design and technical presentation, the project and the design concept; to present with oral, written and visual expression forms and in a unique language of expression. To be adequately equipped in the application solutions of the projects with technical explanation, detail solution and different design and style features that constitute the infrastructure of the professional practice. To have the ability to carry out, implement and manage professional duties and responsibilities. In interior design; To have the knowledge and skills to solve building-environment-space, space-human-furniture relations in line with human scale and needs. In the design process; from the smallest unit to the largest area; To be able to solve the form, function, detailing process rationally. Based on the usage areas and functions of indoor users; to be able to solve the size-form-construction relationship of furniture, starting from the user profile, the usage characteristics of the space, environmental and climatic factors; To have knowledge about color, material selection and usage. Buildings and interiors; To have sufficient knowledge about physical problems such as construction and building structure, air conditioning, acoustics, lighting, technologies used and their relationship with building and space function. To have the ability to work independently and as a team member in research and design projects, and to take joint responsibility in interdisciplinary studies. To be able to communicate with different segments on issues related to the field with the awareness of social responsibility, to have the competence to use the necessary foreign language and information technologies To have the necessary motivation, learning skills and lifelong learning awareness in personal and professional development, to be able to communicate with individuals and groups at national and international level, to ensure the flow of professional information and comments.
Every student has to attend classes, practices, projects, seminars, workshops, semester studies, graduation projects. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the applied and workshops are not allowed to take the final exams from those courses. Students have to repeat the relevant course until they fulfill the attendance requirement in theoretical courses. According to the content of the courses, exams are held as the course instructor deems appropriate. Examinations of the courses are given by the instructors who teach the course. Course Evaluation Methods: -Project drawing, -Presentation, - Jury evaluation, -Drawing exam, -Written exam, -Research homework. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00, and to successfully complete the industry-based education (internship).
It is necessary to be a graduate of high school or its equivalent and to be settled by obtaining sufficient points as a result of the TYT (Basic Proficiency Test) conducted by OSYM.
Students who graduated from the Interior Design program; He works in Interior Architecture offices, in the design departments of furniture factories, as a project staff in Restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, in model making offices, etc. They can be employed as managers, administrative assistants, officials, controllers in the sectors as well as they can open their own workplaces.
Qualification is continuous