Yeterlilik Kodu

TR0030220813

Yeterlilik Adı
İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

 

İç mekan tasarım programı, iki yıllık eğitim programı süresince tasarımcı adaylarına uluslararası düzeyde sanat ve tasarım eğitimi vermeyi amaçlanmıştır.
Öğrencilerin yürüttüğü çalışmalar ile sürekli bilgi üreterek toplumu eğiten ve sağduyulu öğrenciler yetiştirmektir.
İç mekan tasarımcı; üretim yapan firmaların veya yaşam alanlarının problemlerine çözümler geliştirmeyi; ulusal ve uluslararası beklentilere ve ihtiyaçlara uygun teknolojik ve bilimsel gelişmeye katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İç mekanlarda, özgün tasarımlar üretebilen, projelendirebilen, iç mekanda kullanılan malzemeleri bilen ve bu malzemelerin kullanım tekniklerini öğrenen tasarımcılar yetiştirmek
  • Tasarımın temel ilkelerini benimsemiş, takım çalışmasını yapabilen, koordinasyonu sağlayabilen, son teknoloji ürünlerini ve mesleğin gerektirdiği tasarım programlarını kullanabilen, algılama ve adaptasyon yeteneği yüksek elemanlar yetiştirmek
  • Bu alanda faaliyet gösteren gençlere; tasarım kültürünü kazandırmak, iletişim yeteneğini geliştirmek, çağdaş bilgiler ile donatmak
  • Tüm iletişim kurallarını uygulayabilme yeteneğini kazandırmak, mesleğin ulusal ve uluslararası etkileri ışığında etik kurallarını uygulayabilme becerisi kazandırmak
  • Öğrencilerin kişisel becerilerini geliştirme yönünde, sanata yönelik temel ve genel kavramsal algılarını (oran/orantı, renk, doku, ışık, çizgi, form, soyut/somut kavramlar) geliştirerek tasarımlarında malzeme-ürün ilişkilerini kavrayabilmelerini ve özgün öneriler getirebilmelerini sağlamak
  • Tasarımın temel ilkeleri kavramış, etik kurallarına bağlı ve prensipli ara elemanlar ve uygulayıcılar yetiştirmek
  • Gençleri; ön lisans eğitimi süresince öğrendiği temel bilgileri, uygulamalı tasarımlarıyla destekleyerek geleceğe hazırlamak
  • İç mekan tasarım programının misyonunu, eğitimini, kuram ve uygulama alanlarını, estetik, teknik, ekolojik, kültürel, ekonomik, çevresel, yenilikçi düşünceye sahip, çağın dinamiklerini uygulayabilen ve toplumun yaşam kalitesini artması yönünde çalışmalar yapabilen elemanlar yetiştirmek
  • Etik değerlere bağlı kalarak, sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak
  • Yaşam boyu öğrenme isteği taşımak ve buna zaman ayırmak
  • Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak
  • Ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İç mekan tasarım programın öğrencileri öğretim planında yer alan dersleri başaran öğrenciler iki yıllık ön lisans programları için en az 120 AKTS’yi tamamlayarak mezuniyet hakkı elde eder İç mekan tasarımcı; türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. Mesleğiyle ilgili bilgileri kullanmada ve yabancı meslektaşları ile iletişimde bulunabilmek için en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. Tasarımcı teknik ifadelerini anlar yada tasarım uygulayan işçilere uygun şekilde anlatarak çalışma alanında iletişimin kurulmasını sağlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk öğrenciler, İç Mekan Tasarımı Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş sınavı TYT puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır. Ayrıca öğrenciler Sınavsız Geçiş Sistemine göre ÖSYM tarafından yerleştirmeleri yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürlerinde yer almaktadır.

Başarma Şartlarıİç mekân tasarımı programından mezun olabilmek için, müfredat programında belirtilen toplam 120 kredilik derslerin başarılması ve staj uygulamasını tamamlamış olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, restorasyon firmalarında proje tasarım elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak çalışabilir. İç mekan tasarım üzerine kendi iş yerlerini açabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220813


Yeterlilik Adı
İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

 

İç mekan tasarım programı, iki yıllık eğitim programı süresince tasarımcı adaylarına uluslararası düzeyde sanat ve tasarım eğitimi vermeyi amaçlanmıştır.
Öğrencilerin yürüttüğü çalışmalar ile sürekli bilgi üreterek toplumu eğiten ve sağduyulu öğrenciler yetiştirmektir.
İç mekan tasarımcı; üretim yapan firmaların veya yaşam alanlarının problemlerine çözümler geliştirmeyi; ulusal ve uluslararası beklentilere ve ihtiyaçlara uygun teknolojik ve bilimsel gelişmeye katkı sağlamayı hedeflemektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İç mekanlarda, özgün tasarımlar üretebilen, projelendirebilen, iç mekanda kullanılan malzemeleri bilen ve bu malzemelerin kullanım tekniklerini öğrenen tasarımcılar yetiştirmek
  • Tasarımın temel ilkelerini benimsemiş, takım çalışmasını yapabilen, koordinasyonu sağlayabilen, son teknoloji ürünlerini ve mesleğin gerektirdiği tasarım programlarını kullanabilen, algılama ve adaptasyon yeteneği yüksek elemanlar yetiştirmek
  • Bu alanda faaliyet gösteren gençlere; tasarım kültürünü kazandırmak, iletişim yeteneğini geliştirmek, çağdaş bilgiler ile donatmak
  • Tüm iletişim kurallarını uygulayabilme yeteneğini kazandırmak, mesleğin ulusal ve uluslararası etkileri ışığında etik kurallarını uygulayabilme becerisi kazandırmak
  • Öğrencilerin kişisel becerilerini geliştirme yönünde, sanata yönelik temel ve genel kavramsal algılarını (oran/orantı, renk, doku, ışık, çizgi, form, soyut/somut kavramlar) geliştirerek tasarımlarında malzeme-ürün ilişkilerini kavrayabilmelerini ve özgün öneriler getirebilmelerini sağlamak
  • Tasarımın temel ilkeleri kavramış, etik kurallarına bağlı ve prensipli ara elemanlar ve uygulayıcılar yetiştirmek
  • Gençleri; ön lisans eğitimi süresince öğrendiği temel bilgileri, uygulamalı tasarımlarıyla destekleyerek geleceğe hazırlamak
  • İç mekan tasarım programının misyonunu, eğitimini, kuram ve uygulama alanlarını, estetik, teknik, ekolojik, kültürel, ekonomik, çevresel, yenilikçi düşünceye sahip, çağın dinamiklerini uygulayabilen ve toplumun yaşam kalitesini artması yönünde çalışmalar yapabilen elemanlar yetiştirmek
  • Etik değerlere bağlı kalarak, sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak
  • Yaşam boyu öğrenme isteği taşımak ve buna zaman ayırmak
  • Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak
  • Ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İç mekan tasarım programın öğrencileri öğretim planında yer alan dersleri başaran öğrenciler iki yıllık ön lisans programları için en az 120 AKTS’yi tamamlayarak mezuniyet hakkı elde eder İç mekan tasarımcı; türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. Mesleğiyle ilgili bilgileri kullanmada ve yabancı meslektaşları ile iletişimde bulunabilmek için en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. Tasarımcı teknik ifadelerini anlar yada tasarım uygulayan işçilere uygun şekilde anlatarak çalışma alanında iletişimin kurulmasını sağlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk öğrenciler, İç Mekan Tasarımı Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş sınavı TYT puan türündeki tercih sıralamasına göre yerleştirmesi yapılır. Ayrıca öğrenciler Sınavsız Geçiş Sistemine göre ÖSYM tarafından yerleştirmeleri yapılır. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürlerinde yer almaktadır.


Başarma Şartları
İç mekân tasarımı programından mezun olabilmek için, müfredat programında belirtilen toplam 120 kredilik derslerin başarılması ve staj uygulamasını tamamlamış olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, restorasyon firmalarında proje tasarım elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak çalışabilir. İç mekan tasarım üzerine kendi iş yerlerini açabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220813

Qualification Title
İç Mekan Tasarımı Associate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To train designers who can produce original designs in interiors, project them, know the materials used in the interiors and learn the techniques of using these materials. To train staff who have adopted the basic principles of design, can work in teams, provide coordination, use the latest technology products and design programs required by the profession, and have high perception and adaptation skills. For young people operating in this field; To acquire a design culture, to improve communication skills, to equip it with contemporary information. To gain the ability to apply all communication rules, to gain the ability to apply ethical rules in the light of the national and international influences of the profession. To enable students to comprehend material-product relationships in their designs by developing their basic and general conceptual perceptions (proportion / proportion, color, texture, light, line, form, abstract / concrete concepts) towards art in order to improve their personal skills and to make original suggestions. To train intermediate staff and practitioners who comprehend the basic principles of design, adhere to ethical rules and principles. Young people; To prepare for the future by supporting the basic knowledge learned during the associate degree education with practical designs. To train staff who have the mission, education, theory and application areas of the interior design program, aesthetic, technical, ecological, cultural, economic, environmental, innovative thinking, able to apply the dynamics of the age and work towards improving the quality of life of the society. To protect social justice, quality culture and cultural values by adhering to ethical values. To have a desire for lifelong learning and to devote time to it. To have sufficient awareness of environmental protection, occupational health and safety issues. To be sensitive to country problems.

Key Competencies-
Further Info

Students of the interior design program, who succeed the courses in the curriculum, obtain the right to graduate by completing at least 120 ECTS for two-year associate degree programs. Interior designer; Can communicate effectively in turkish, oral and written. They have at least one foreign language knowledge in order to use information about them profession and to communicate with foreign colleagues. The designer understands the technical expressions or explains them appropriately to the workers who apply the design and ensures that communication is established in the work area.

Quality Assurance-
Access Requirements

Turkish students are placed according to the order of preference in the TYT score type of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Interior Design Student Selection & Placement Center (ÖSYM). In addition, students are placed by ÖSYM according to the Exam-Free Pass System. Foreign students are accepted as a result of the evaluation of their direct applications to the university. For more information, visit the License and Pre-License Admission Procedures and Registration Procedures section in the Corporate Information menu.

Conditions for SuccessInterior designer; Can communicate effectively in turkish, oral and written. They have at least one foreign language knowledge in order to use information about them profession and to communicate with foreign colleagues. The designer understands the technical expressions or explains them appropriately to the workers who apply the design and ensures that communication is established in the work area. In order to graduate from the interior design program, it is necessary to complete the 120-credit courses specified in the curriculum and to complete the internship application.
Progression Paths (Relationship Type)

They can work in Interior architecture offices, in the design departments of furniture factories, as a project staff in restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, as a manager, executive assistant, official, controller in sectors such as model-making offices. Turkey in the establishment of the research done across the industry, particularly for interiors of businesses engaged in the production, one of the biggest problems is the lack of technical staff to make original design.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220813


Qualification Title
İç Mekan Tasarımı Associate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To train designers who can produce original designs in interiors, project them, know the materials used in the interiors and learn the techniques of using these materials. To train staff who have adopted the basic principles of design, can work in teams, provide coordination, use the latest technology products and design programs required by the profession, and have high perception and adaptation skills. For young people operating in this field; To acquire a design culture, to improve communication skills, to equip it with contemporary information. To gain the ability to apply all communication rules, to gain the ability to apply ethical rules in the light of the national and international influences of the profession. To enable students to comprehend material-product relationships in their designs by developing their basic and general conceptual perceptions (proportion / proportion, color, texture, light, line, form, abstract / concrete concepts) towards art in order to improve their personal skills and to make original suggestions. To train intermediate staff and practitioners who comprehend the basic principles of design, adhere to ethical rules and principles. Young people; To prepare for the future by supporting the basic knowledge learned during the associate degree education with practical designs. To train staff who have the mission, education, theory and application areas of the interior design program, aesthetic, technical, ecological, cultural, economic, environmental, innovative thinking, able to apply the dynamics of the age and work towards improving the quality of life of the society. To protect social justice, quality culture and cultural values by adhering to ethical values. To have a desire for lifelong learning and to devote time to it. To have sufficient awareness of environmental protection, occupational health and safety issues. To be sensitive to country problems.


Key Competencies
-

Further Info

Students of the interior design program, who succeed the courses in the curriculum, obtain the right to graduate by completing at least 120 ECTS for two-year associate degree programs. Interior designer; Can communicate effectively in turkish, oral and written. They have at least one foreign language knowledge in order to use information about them profession and to communicate with foreign colleagues. The designer understands the technical expressions or explains them appropriately to the workers who apply the design and ensures that communication is established in the work area.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Turkish students are placed according to the order of preference in the TYT score type of the Higher Education Entrance Exam conducted by the Interior Design Student Selection & Placement Center (ÖSYM). In addition, students are placed by ÖSYM according to the Exam-Free Pass System. Foreign students are accepted as a result of the evaluation of their direct applications to the university. For more information, visit the License and Pre-License Admission Procedures and Registration Procedures section in the Corporate Information menu.


Conditions for Success
Interior designer; Can communicate effectively in turkish, oral and written. They have at least one foreign language knowledge in order to use information about them profession and to communicate with foreign colleagues. The designer understands the technical expressions or explains them appropriately to the workers who apply the design and ensures that communication is established in the work area. In order to graduate from the interior design program, it is necessary to complete the 120-credit courses specified in the curriculum and to complete the internship application.

Progression Paths (Relationship Type)

They can work in Interior architecture offices, in the design departments of furniture factories, as a project staff in restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, as a manager, executive assistant, official, controller in sectors such as model-making offices. Turkey in the establishment of the research done across the industry, particularly for interiors of businesses engaged in the production, one of the biggest problems is the lack of technical staff to make original design.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address