Yeterlilik Kodu | TR0030221522 | |
Yeterlilik Adı | İç Mekan Tasarımı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İç Mekan Tasarımı programının amacı; değişen tüketici ve üretici ihtiyaç ve gereksinimleri sonucu sanat ve teknolojiyi kullanarak teknik çizim yapabilen, tasarladığı mekânların gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve teknik donanımı uluslararası standartlarda edinmiş, bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, çağdaş tasarımcılar yetiştirmektir. Bu maksatla; İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli temel bilgi, beceriye sahip, evrensel ve bilimsel eğitimi temel alan, teorik bilgileri pratikle birleştirebilen, mesleğin gereklerini yerine getirebilen, alanında sorunları algılayan, çözüm üretebilen, teknolojik gelişmeleri izleyen, etik değerlere, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip İç Mekan Tasarımı teknikerleri yetiştirmek hedeflenmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yarıyıl/yıl içi sınavları ve derse bağlı diğer çalışmalar ile yarıyıl/yıl sonu sınavı puanları 100 üzerinden verilir. Yarıyıl/yıl içi çalışmaların ders notuna etkisi %40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavının etkisi ise %60 ağırlığında olur. Bir öğrencinin programı tamamlaması için toplam 120 AKTS zorunlu ve seçmeli derslerini başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinde en az 60 olması gerekmektedir. Bu programda 30 iş günü endüstriye dayalı staj yapılması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul mezunu olmak ve ÖSYM tarafında yapılan TYT (Temel Yeterlilik Testi) sonucunda yeterli puanın alınarak yerleşmiş olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin programı tamamlaması için toplam 120 AKTS zorunlu ve seçmeli derslerini başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinde en az 60 olması gerekmektedir. Bu programda 30 iş günü endüstriye dayalı staj yapılması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İç Mekan Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; İç Mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221522
ISCO 08
ISCO 08
İç Mekan Tasarımı programının amacı; değişen tüketici ve üretici ihtiyaç ve gereksinimleri sonucu sanat ve teknolojiyi kullanarak teknik çizim yapabilen, tasarladığı mekânların gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve teknik donanımı uluslararası standartlarda edinmiş, bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, çağdaş tasarımcılar yetiştirmektir. Bu maksatla; İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli temel bilgi, beceriye sahip, evrensel ve bilimsel eğitimi temel alan, teorik bilgileri pratikle birleştirebilen, mesleğin gereklerini yerine getirebilen, alanında sorunları algılayan, çözüm üretebilen, teknolojik gelişmeleri izleyen, etik değerlere, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip İç Mekan Tasarımı teknikerleri yetiştirmek hedeflenmiştir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İç Mekan Tasarımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
- İç Mekan Tasarımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerileri kazanma, edindiği bu bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
- İç Mekan Tasarımı alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve ekip çalışmalarında ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, diğer ekip çalışanları ile işbirliği yapabilmek.
- İç Mekan Tasarımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve karşılayabilmek.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
- İç Mekan Tasarımı alanı ile ilgili sahip olduğu temel düzeydeki bilgi, beceri ve düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek.
- İç Mekan Tasarımı alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- İç Mekan Tasarımı alanı ile ilgili etkinlikleri planlamada, Türkiye ve dünya gündemindeki gelişmeleri takip etmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
- İç Mekan Tasarımı alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Yarıyıl/yıl içi sınavları ve derse bağlı diğer çalışmalar ile yarıyıl/yıl sonu sınavı puanları 100 üzerinden verilir. Yarıyıl/yıl içi çalışmaların ders notuna etkisi %40, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavının etkisi ise %60 ağırlığında olur. Bir öğrencinin programı tamamlaması için toplam 120 AKTS zorunlu ve seçmeli derslerini başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamasının 100 üzerinde en az 60 olması gerekmektedir. Bu programda 30 iş günü endüstriye dayalı staj yapılması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise ve dengi okul mezunu olmak ve ÖSYM tarafında yapılan TYT (Temel Yeterlilik Testi) sonucunda yeterli puanın alınarak yerleşmiş olması gerekmektedir.
İç Mekan Tasarımı programından mezun olan öğrenciler; İç Mimarlık ofislerinde, mobilya fabrikalarının tasarım bölümlerinde, Restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim elemanı veya tasarımcı olarak, maket yapım bürolarında vb sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221522 | |
Qualification Title | İç Mekan Tasarımı Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Interior Design. To gain the ability to use the basic theoretical and applied knowledge acquired in the field of Interior Design, to interpret and evaluate the data using these knowledge and skills, to define and analyze the problems, to develop evidence-based solutions. To be able to independently conduct a basic study in the field of Interior Design and to take responsibility as a team member in teamwork, to cooperate with other team members. To be able to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of Interior Design, to identify and meet learning needs. To be able to direct her education to an advanced education level in the same field or to a profession at the same level To have the awareness of lifelong learning. To be able to convey the basic knowledge, skills and thoughts on the field of Interior Design through written and verbal communication. To be able to share ideas and solutions to problems related to the field of Interior Design with experts and non-experts. 208/5000 activities related to the field of Interior Design planning, and Turkey to have a sufficient level of knowledge and ability to use technology to keep track of developments in the world of foreign language skills agenda. To have the ability to use basic computer programs required by the field. To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting and applying data related to the field of Interior Design and announcing the results. To have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Semester / mid-year exams and other studies related to the course and semester / year-end exam scores are given out of 100. The effect of semester / year studies on the course grade is 40%, and the effect of the semester / year-end or make-up exam is 60%. In order for a student to complete the program, he must successfully complete 120 ECTS compulsory and elective courses and his GPA must be at least 60 above 100. In this program, 30 working days of industry-based internship is required. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | It is required to be a high school or equivalent school graduate and to be placed by getting enough points as a result of the TYT (Basic Proficiency Test) conducted by ÖSYM. | |
Conditions for Success | In order for a student to complete the program, he must successfully complete 120 ECTS compulsory and elective courses and his GPA must be at least 60 above 100. In this program, 30 working days of industry-based internship is required. In order for a student to complete the program, a total of 120 ECTS must be completed successfully and must have a GPA of at least 60 above 100. In this program, 30 working days of industry-based internship is required. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Interior Design program; They can work in interior architecture offices, design departments of furniture factories, as project staff in restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, as a manager, executive assistant, official, controller in sectors such as model-making offices. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221522
To have basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Interior Design. To gain the ability to use the basic theoretical and applied knowledge acquired in the field of Interior Design, to interpret and evaluate the data using these knowledge and skills, to define and analyze the problems, to develop evidence-based solutions. To be able to independently conduct a basic study in the field of Interior Design and to take responsibility as a team member in teamwork, to cooperate with other team members. To be able to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of Interior Design, to identify and meet learning needs. To be able to direct her education to an advanced education level in the same field or to a profession at the same level To have the awareness of lifelong learning. To be able to convey the basic knowledge, skills and thoughts on the field of Interior Design through written and verbal communication. To be able to share ideas and solutions to problems related to the field of Interior Design with experts and non-experts. 208/5000 activities related to the field of Interior Design planning, and Turkey to have a sufficient level of knowledge and ability to use technology to keep track of developments in the world of foreign language skills agenda. To have the ability to use basic computer programs required by the field. To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting and applying data related to the field of Interior Design and announcing the results. To have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
Semester / mid-year exams and other studies related to the course and semester / year-end exam scores are given out of 100. The effect of semester / year studies on the course grade is 40%, and the effect of the semester / year-end or make-up exam is 60%. In order for a student to complete the program, he must successfully complete 120 ECTS compulsory and elective courses and his GPA must be at least 60 above 100. In this program, 30 working days of industry-based internship is required.
It is required to be a high school or equivalent school graduate and to be placed by getting enough points as a result of the TYT (Basic Proficiency Test) conducted by ÖSYM.
Students who graduate from the Interior Design program; They can work in interior architecture offices, design departments of furniture factories, as project staff in restoration companies, as a drawing staff or designer in architecture and engineering offices, as a manager, executive assistant, official, controller in sectors such as model-making offices.
Qualification is continuous