Yeterlilik Kodu

TR0030018129

Yeterlilik Adı
İç Mimarlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumKTO Karatay Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttps://karatay.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2161.02

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde resmi kurumlarda ve özel iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İçmimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur
  • Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olur
  • İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olur
  • İçmimarlık alanındaki bilgileri, yenilikleri takip ederek ve bunları sorgulayarak kendi bakış açısını geliştirme becerisine sahip olur
  • Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olur
  • Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olur
  • Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olur
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme becerisine sahip olur
  • Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur
  • Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olur
  • Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir
  • Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olur
  • Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olur
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
•     Okuma yazma yetkinliği
•     Çoklu dil yetkinliği
•     Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
•     Dijital yetkinlik
•     Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
•     Vatandaşlık yetkinliği
•     Girişimcilik yetkinliği
•     Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.a) Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir:
Puan Aralığı Verilen Not Katsayı 90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,00-39 FF0,0b) Diğer harf notları şunlardır:
FG = Sınava Girmedi FX = Devamsız I = Eksik S = Yeterli U = Yetersiz T = Transfer P = Devam Eden
 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
 

Giriş Şartı

Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.İç Mimarlık Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur.Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.Ayrıca yatay geçiş ve Dikey geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş ve Dikey Geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve kamu kuruluşlarında içmimar ve danışman olarak,·Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile il ve ilçe belediyelerinde, Özel şirketlerde bir tasarımcı grubun üyesi ya da yöneticisi olarak,·Her türlü iç mekân (konut, restaurant, alışveriş merkezi, hastane, okul, yat, karavan, vb.) düzenlemesinde,·Bir kuruluşa bağlı olmayı tercih etmeyenler, kendi özel ofislerini açarak,·Mobilya firmalarının proje ve satış bölümlerinde, Mezunların Alacağı Unvan;·İçmimar Staj Alanları·Birçok şirketin şantiye ayağında,·İçmimarlık ya da tasarım ofislerinde,·Mobilya firmalarının atölyelerinde,·Her türlü tasarım disiplininin (sinema/televizyon, performans sanatları, kostüm/dekor, ışıklandırma, sanat yönetmenliği, fotoğrafçılık, güzel sanatlar, restorasyon, vb.) sahasında,

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018129


Yeterlilik Adı
İç Mimarlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
KTO Karatay Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2161.02


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2161.02


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde resmi kurumlarda ve özel iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İçmimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur
  • Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olur
  • İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olur
  • İçmimarlık alanındaki bilgileri, yenilikleri takip ederek ve bunları sorgulayarak kendi bakış açısını geliştirme becerisine sahip olur
  • Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olur
  • Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olur
  • Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olur
  • Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme becerisine sahip olur
  • Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur
  • Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olur
  • Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir
  • Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olur
  • Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olur

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
•     Okuma yazma yetkinliği
•     Çoklu dil yetkinliği
•     Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
•     Dijital yetkinlik
•     Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
•     Vatandaşlık yetkinliği
•     Girişimcilik yetkinliği
•     Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, ilgili öğretim üyesi tarafından başarı notu olarak verilir.a) Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir:
Puan Aralığı Verilen Not Katsayı 90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,00-39 FF0,0b) Diğer harf notları şunlardır:
FG = Sınava Girmedi FX = Devamsız I = Eksik S = Yeterli U = Yetersiz T = Transfer P = Devam Eden
 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
 


Giriş Şartı

Bölümümüzde öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen diğer düzenlemelere göre yapılır.İç Mimarlık Bölümü öğrencisi olma hakkını kazanan aday ÖSYM Başkanlığınca belirlenen süre içinde kesin kayıt yaptırmak üzere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne başvurur.Bunun dışında, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü, KTO Karatay Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesine göre yapılmaktadır.Ayrıca yatay geçiş ve Dikey geçiş uygulamasıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay geçiş ve Dikey Geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere KTO Karatay Üniversitesi Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilmektedir


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve kamu kuruluşlarında içmimar ve danışman olarak,·Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile il ve ilçe belediyelerinde, Özel şirketlerde bir tasarımcı grubun üyesi ya da yöneticisi olarak,·Her türlü iç mekân (konut, restaurant, alışveriş merkezi, hastane, okul, yat, karavan, vb.) düzenlemesinde,·Bir kuruluşa bağlı olmayı tercih etmeyenler, kendi özel ofislerini açarak,·Mobilya firmalarının proje ve satış bölümlerinde, Mezunların Alacağı Unvan;·İçmimar Staj Alanları·Birçok şirketin şantiye ayağında,·İçmimarlık ya da tasarım ofislerinde,·Mobilya firmalarının atölyelerinde,·Her türlü tasarım disiplininin (sinema/televizyon, performans sanatları, kostüm/dekor, ışıklandırma, sanat yönetmenliği, fotoğrafçılık, güzel sanatlar, restorasyon, vb.) sahasında,


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018129

Qualification Title
İç Mimarlık Undergraduate
Awarding BodyKTO Karatay University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://karatay.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08: 2161.02

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, in official institutions and private workplaces as internships or workplace training. This program is also offered with a full scholarship.

Description

To have multidimensional knowledge and understanding in the field of interior architecture. To have the ability to use this information to make the necessary applications in the relevant field.

• To have the ability to make environmentally sensitive, universal design and planning by taking into account physical, social and economic elements.

• To have the ability to develop discourse, theory and application by developing new concepts by having knowledge in historical, geographical, social and cultural contexts that will enable design and planning in the field of interior architecture.

• To have the ability to develop one's own perspective by following and questioning the information and innovations in the field of interior architecture.

• To have the ability to select and apply modern tools and technologies in building design and construction.

• To have the knowledge and skills to design by taking environmental data, land conditions and user needs into account.

• To have knowledge in the history of art and interior architecture on a national and international scale.

• To have the ability to continuously develop professional knowledge and skills.

• To have professional, scientific and ethical responsibilities and to be informed about the legal consequences of these.
• Having the ability to communicate effectively (read, write, express ideas).

• Being able to independently conduct studies related to the field or to be a leader in environments that require solving problems.

• Having the ability to work in teams with different disciplines when necessary.

• Having the ability to express architectural projects using various computer technologies with appropriate presentation tools or by writing reports when necessary.
 

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Literacy competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
 

Further Info

In this programme; various assessment techniques are applied such as Mid term exam, homework, exercise, project, final. Among those techniques, There could be classic exam ,multiple choice exam, performance assessment and product. A lecture note could be assessed by evaluation of above methods and a letter is given .Letter notes and each note’s value is as follows;Students are given a letter below for each lesson by his faculty members as success note.a) Notes and values are as follows;Score intervalNot e given Value90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,0 0-39 FF0,0b) Other letter notes;FG = did not have the examFX = AbsenteeI = MissingS = SatisfactoryU = UnsatisfactoryT = TransferP = Progressing

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
 

Access Requirements

Matriculation to KTO Karatay University Interior Architecture Department is carried out according to exam result of OSYM and other regulations determined by the Council of Higher Education.Applicants who get the right to become a student of Interior Architecture Department in KTO Karatay University, apply to the KTO Karatay University Student Affairs Directorate for the final registration within the period determined by the ÖSYM.Besides that, acceptance of students from abroad or foreign students is made according to KTO Karatay University International Student Admission Guideline.In addition, within a certain quota students are taken to department as a external transfer and undergraduate transfe. Regulations on undergraduate transfer and external transfer conditions can be reached from KTO Karatay University Student Affairs Cordinator Office web page.

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

•To be able to work as an interior architect or a counselor in state / public institutions and organizations.•To be able to work in Ministry of Environment and Urbanization and Provincial and County Municipalities.•To be able to work as a member or chief of design / lead designer in design groups / teams of private companies.•To be able to design and arrange any interior space such as houses, restaurants, shopping malls, office buildings, hospitals, schools, yachts and caravans. •To be able to start ones own private design office / company as an interior architect.•To be able to work in furniture companies as a project officer and sales consultant.•To be able to work multidisciplinary. Title / Degree after Graduation;•Interior Designer, Interior Architect.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
 

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018129


Qualification Title
İç Mimarlık Undergraduate

Awarding Body
KTO Karatay University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08: 2161.02


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08: 2161.02


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, in official institutions and private workplaces as internships or workplace training. This program is also offered with a full scholarship.


Description

To have multidimensional knowledge and understanding in the field of interior architecture. To have the ability to use this information to make the necessary applications in the relevant field.

• To have the ability to make environmentally sensitive, universal design and planning by taking into account physical, social and economic elements.

• To have the ability to develop discourse, theory and application by developing new concepts by having knowledge in historical, geographical, social and cultural contexts that will enable design and planning in the field of interior architecture.

• To have the ability to develop one's own perspective by following and questioning the information and innovations in the field of interior architecture.

• To have the ability to select and apply modern tools and technologies in building design and construction.

• To have the knowledge and skills to design by taking environmental data, land conditions and user needs into account.

• To have knowledge in the history of art and interior architecture on a national and international scale.

• To have the ability to continuously develop professional knowledge and skills.

• To have professional, scientific and ethical responsibilities and to be informed about the legal consequences of these.
• Having the ability to communicate effectively (read, write, express ideas).

• Being able to independently conduct studies related to the field or to be a leader in environments that require solving problems.

• Having the ability to work in teams with different disciplines when necessary.

• Having the ability to express architectural projects using various computer technologies with appropriate presentation tools or by writing reports when necessary.
 


Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Literacy competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
 


Further Info

In this programme; various assessment techniques are applied such as Mid term exam, homework, exercise, project, final. Among those techniques, There could be classic exam ,multiple choice exam, performance assessment and product. A lecture note could be assessed by evaluation of above methods and a letter is given .Letter notes and each note’s value is as follows;Students are given a letter below for each lesson by his faculty members as success note.a) Notes and values are as follows;Score intervalNot e given Value90-100A4,085-89A-3,780-84B+3,375-79B3,070-74B-2,765-69C+2,360-64C2,055-59C-1,750-54D+1,340-49D1,0 0-39 FF0,0b) Other letter notes;FG = did not have the examFX = AbsenteeI = MissingS = SatisfactoryU = UnsatisfactoryT = TransferP = Progressing


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
 


Access Requirements

Matriculation to KTO Karatay University Interior Architecture Department is carried out according to exam result of OSYM and other regulations determined by the Council of Higher Education.Applicants who get the right to become a student of Interior Architecture Department in KTO Karatay University, apply to the KTO Karatay University Student Affairs Directorate for the final registration within the period determined by the ÖSYM.Besides that, acceptance of students from abroad or foreign students is made according to KTO Karatay University International Student Admission Guideline.In addition, within a certain quota students are taken to department as a external transfer and undergraduate transfe. Regulations on undergraduate transfer and external transfer conditions can be reached from KTO Karatay University Student Affairs Cordinator Office web page.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

•To be able to work as an interior architect or a counselor in state / public institutions and organizations.•To be able to work in Ministry of Environment and Urbanization and Provincial and County Municipalities.•To be able to work as a member or chief of design / lead designer in design groups / teams of private companies.•To be able to design and arrange any interior space such as houses, restaurants, shopping malls, office buildings, hospitals, schools, yachts and caravans. •To be able to start ones own private design office / company as an interior architect.•To be able to work in furniture companies as a project officer and sales consultant.•To be able to work multidisciplinary. Title / Degree after Graduation;•Interior Designer, Interior Architect.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
 


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address