Yeterlilik Kodu

TR0030043265

Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumÖzyeğin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ozyegin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans programı, mezunlarını inşa edilmiş çevrenin geliştirilmesine katkıda bulunacak iç mimarlar olarak yetiştirmeyi hedefler ve çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğe büyük önem verir. Mezunlar, mekansal tasarım ve üretim süreçlerinde ilgili duyarlılığı uygulayarak bu alanlara katkıda bulunmaya yetkilendirilirler. Programın amacı, çevresel, sosyal ve teknolojik bağlamlarda sıkı araştırmalar yoluyla tasarım bilgisini ve becerilerini ilerletmek, teorik ve uygulamalı keşifler aracılığıyla deneyimsel, eleştirel ve yaratıcı bakış açıları geliştirmek ve daha iyi yaşam alanları üretmek için deneysel, eleştirel ve yaratıcı bakış açıları geliştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve  atölyeler bulunur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanmak.
  • Çeşitli medyayı inceleyerek bilgiyi uygulama ve araştırma ile bütünleştirerek bulmak ve etkin şekilde kullanmak; araştırma bulgularını nasıl elde edeceğini ve uygulayacağı anlamak.
  • Kuram, tasarım ve uygulamayı ilişkilendirmek.
  • Estetik, bina teknolojileri, insan gereksinmeleri ve toplum sağlığı, güvenliği ve refahı konusundaki tasarım kararlarını verebilmek.
  • Özgün tasarım düşünce, yaklaşım ve kavramları hakkında alternatifler geliştirmek.
  • Farklı tür, büyüklük ve içerikteki projelerde tasarım problemlerini çözebilmek.
  • Tasarım ve uygulama süreçlerinde edinmiş olduğu güzel sanatlar ve estetik gereksinmeler hakkındaki bilgiyi kullanabilmek.
  • İnsan psikolojisi, davranışları ve ergonomisini anlamak ve tasarımlarında uygulamak.
  • Taşıyıcı sistemler, yapım malzemeleri, bina servis sistemleri, bina yapım sistemleri hakkında bilgi edinmek ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanmak.
  • İç mimarlık çalışmalarına sürdürülebilirlik yaklaşımlarını uygulamak. Sürdürülebilir tasarım ve uygulamaları konusunda beceri kazanmak.
  • Tasarım çalışmalarında mantıksal yöntemler kullanmak, yaratıcı çözümler göstermek ve hızlı uygulama kararı verebilmek için problem tanımlamak, araştırma yapmak ve problem çözmek.
  • Güçlü mesleki iletişim kurma becerileri kazanmak ve tasarım düşüncelerini ve çözümlerini özgüvenle sunabilmek.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki grup ve bireylerle iletişim kurabilmek ve ortak çalışmalar gerçekleştirebilmek.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık    
  • Yaşamboyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı

A    

4,00

A-

3,70

B+

3,30

B

3,00

B-

2,70

C+

2,30

C

2,00

C-

1,70

D+

1,30

D

1,00

F

0,00

 

Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı Açıklama

 S

Başarılı

U

Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartlarıa) Kayıtlı olduğu lisans diploma programının mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri ve varsa ek yükümlülükleri başarı ile tamamlamak b) Mezuniyet için tamamladığı toplam kredi en az 240 AKTS kredisi olmak c) Mezuniyet not ortalaması en az 2,00 olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030043265


Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Özyeğin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans programı, mezunlarını inşa edilmiş çevrenin geliştirilmesine katkıda bulunacak iç mimarlar olarak yetiştirmeyi hedefler ve çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğe büyük önem verir. Mezunlar, mekansal tasarım ve üretim süreçlerinde ilgili duyarlılığı uygulayarak bu alanlara katkıda bulunmaya yetkilendirilirler. Programın amacı, çevresel, sosyal ve teknolojik bağlamlarda sıkı araştırmalar yoluyla tasarım bilgisini ve becerilerini ilerletmek, teorik ve uygulamalı keşifler aracılığıyla deneyimsel, eleştirel ve yaratıcı bakış açıları geliştirmek ve daha iyi yaşam alanları üretmek için deneysel, eleştirel ve yaratıcı bakış açıları geliştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve  atölyeler bulunur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanmak.
  • Çeşitli medyayı inceleyerek bilgiyi uygulama ve araştırma ile bütünleştirerek bulmak ve etkin şekilde kullanmak; araştırma bulgularını nasıl elde edeceğini ve uygulayacağı anlamak.
  • Kuram, tasarım ve uygulamayı ilişkilendirmek.
  • Estetik, bina teknolojileri, insan gereksinmeleri ve toplum sağlığı, güvenliği ve refahı konusundaki tasarım kararlarını verebilmek.
  • Özgün tasarım düşünce, yaklaşım ve kavramları hakkında alternatifler geliştirmek.
  • Farklı tür, büyüklük ve içerikteki projelerde tasarım problemlerini çözebilmek.
  • Tasarım ve uygulama süreçlerinde edinmiş olduğu güzel sanatlar ve estetik gereksinmeler hakkındaki bilgiyi kullanabilmek.
  • İnsan psikolojisi, davranışları ve ergonomisini anlamak ve tasarımlarında uygulamak.
  • Taşıyıcı sistemler, yapım malzemeleri, bina servis sistemleri, bina yapım sistemleri hakkında bilgi edinmek ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanmak.
  • İç mimarlık çalışmalarına sürdürülebilirlik yaklaşımlarını uygulamak. Sürdürülebilir tasarım ve uygulamaları konusunda beceri kazanmak.
  • Tasarım çalışmalarında mantıksal yöntemler kullanmak, yaratıcı çözümler göstermek ve hızlı uygulama kararı verebilmek için problem tanımlamak, araştırma yapmak ve problem çözmek.
  • Güçlü mesleki iletişim kurma becerileri kazanmak ve tasarım düşüncelerini ve çözümlerini özgüvenle sunabilmek.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki grup ve bireylerle iletişim kurabilmek ve ortak çalışmalar gerçekleştirebilmek.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık    
  • Yaşamboyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı

A    

4,00

A-

3,70

B+

3,30

B

3,00

B-

2,70

C+

2,30

C

2,00

C-

1,70

D+

1,30

D

1,00

F

0,00

 

Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı Açıklama

 S

Başarılı

U

Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
a) Kayıtlı olduğu lisans diploma programının mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri ve varsa ek yükümlülükleri başarı ile tamamlamak b) Mezuniyet için tamamladığı toplam kredi en az 240 AKTS kredisi olmak c) Mezuniyet not ortalaması en az 2,00 olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030043265

Qualification Title
B.S. in Interior Architecture and Environmental Design (English)
Awarding BodyÖzyeğin University
Awarding Body ContactNişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.ozyegin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The B. Sc. In Interior Architecture and Environmental Design undergraduate program aspires to prepare its graduates as interior architects who are entitled to contribute to the enhancement of the built environment and place a high emphasis on environmental, social and economic sustainability, applying the related responsiveness in their spatial design and production processes. The aim of the program is to advance design knowledge and skills through rigorous research into environmental, social and technological contexts, through theoretical and applied explorations, and through the formulation of experimental, critical and creative perspectives for producing better living spaces

Learning Environments

Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses.

Description
  • Gains the ability of creative and critical thinking
  • Effectively locate and gather information associated with both practice and research through a variety of information media, understand  how to conduct and apply research findings
  • Correlate theory, design and application.
  • Make informed design decisions based on aesthetics, building technologies, human needs and health, safety and the welfare of the  public environment.
  • Exhibit a variety of design ideas, approaches and concepts with originality
  • Engage in problem solving with respect to design projects of varying type, size and scope
  • Be able to convey his/her knowledge on fine arts and aesthetical requirements of design and application processes.
  • Understand human psychology, behavior and ergonomics and apply this understanding to design.
  • Gets the knowledge on structural system, construction materials, building service systems, building systems and becomes skillful at application  of that knowledge.
  • Demonstrate a sustainable approach to interior design, becomes skillful at sustainable design and its application.
  • Identify, research, and solve design challenges with a logical methodology, demonstrate creative solutions and applied spontaneity.
  • Gain strong professional communication skills and be able to present their design ideas and solutions with confidence
  • To be able to communicate and collaborate with other individuals and groups on a national and international level within their profession.
Key Competencies

The holder has the key competencies below at an advanced level:

  • Communication competency
  • Teamwork competency
  • Awareness in Social Responsibility and Sustainability
  • Lifelong learning competency
  • Digital competency
  • Awareness in various sectors
  • Ethical behaviour competency
  • Entrepreneurship competency
  • Innovative and creative thinking competency
Further Info

1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.

2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.

 

Letter

Grade Point Equivalence

A     

4,00

A- 

3,70

B+ 

3,30

B

3,00

B- 

2,70

C+

2,30

C

2,00

C- 

1,70

D+ 

1,30

1,00

0,00

 

The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.

 

Letter

Grade Point Equivalence

 S 

Başarılı

Başarısız

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Conditions for Successa) To successfully complete all of the courses listed in the graduation requirements  and other requirements, if any, of the undergraduate program in which they are enrolled b) To have achieved at least 240 ECTS credits for graduation c) To have a minimum graduation grade point average of 2,00
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuously valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030043265


Qualification Title
B.S. in Interior Architecture and Environmental Design (English)

Awarding Body
Özyeğin University

Awarding Body Contact
Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The B. Sc. In Interior Architecture and Environmental Design undergraduate program aspires to prepare its graduates as interior architects who are entitled to contribute to the enhancement of the built environment and place a high emphasis on environmental, social and economic sustainability, applying the related responsiveness in their spatial design and production processes. The aim of the program is to advance design knowledge and skills through rigorous research into environmental, social and technological contexts, through theoretical and applied explorations, and through the formulation of experimental, critical and creative perspectives for producing better living spaces


Learning Environments

Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses.


Description
  • Gains the ability of creative and critical thinking
  • Effectively locate and gather information associated with both practice and research through a variety of information media, understand  how to conduct and apply research findings
  • Correlate theory, design and application.
  • Make informed design decisions based on aesthetics, building technologies, human needs and health, safety and the welfare of the  public environment.
  • Exhibit a variety of design ideas, approaches and concepts with originality
  • Engage in problem solving with respect to design projects of varying type, size and scope
  • Be able to convey his/her knowledge on fine arts and aesthetical requirements of design and application processes.
  • Understand human psychology, behavior and ergonomics and apply this understanding to design.
  • Gets the knowledge on structural system, construction materials, building service systems, building systems and becomes skillful at application  of that knowledge.
  • Demonstrate a sustainable approach to interior design, becomes skillful at sustainable design and its application.
  • Identify, research, and solve design challenges with a logical methodology, demonstrate creative solutions and applied spontaneity.
  • Gain strong professional communication skills and be able to present their design ideas and solutions with confidence
  • To be able to communicate and collaborate with other individuals and groups on a national and international level within their profession.

Key Competencies

The holder has the key competencies below at an advanced level:

  • Communication competency
  • Teamwork competency
  • Awareness in Social Responsibility and Sustainability
  • Lifelong learning competency
  • Digital competency
  • Awareness in various sectors
  • Ethical behaviour competency
  • Entrepreneurship competency
  • Innovative and creative thinking competency

Further Info

1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.

2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.

 

Letter

Grade Point Equivalence

A     

4,00

A- 

3,70

B+ 

3,30

B

3,00

B- 

2,70

C+

2,30

C

2,00

C- 

1,70

D+ 

1,30

1,00

0,00

 

The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.

 

Letter

Grade Point Equivalence

 S 

Başarılı

Başarısız


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.

Conditions for Success
a) To successfully complete all of the courses listed in the graduation requirements  and other requirements, if any, of the undergraduate program in which they are enrolled b) To have achieved at least 240 ECTS credits for graduation c) To have a minimum graduation grade point average of 2,00

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuously valid.


Url
Open Address