Yeterlilik Kodu | TR0030024693 | |
Yeterlilik Adı | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024693
ISCO 08
ISCO 08
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü; dört yıllık lisans eğitiminde, yaşam boyu öğrenmenin ilk adımı olarak, iç mekân ve çevresinin tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemelerini, yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir yeni fikirler geliştirebilen, iç mimari ve insan-çevre ilişkisi konularında uzmanlaşmış iç mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünde eğitim ve öğretim örgün olarak gerçekleştirilir. Zorunlu YÖK dersleri uzaktan eğitim şeklinde verilir. Bunun haricindeki tüm dersler yüz yüze işlenmektedir. Bölümün müfredatı teorik ve uygulamalı derslerden oluşur. Teorik dersler sınıflarda gerçekleştirilir. Uygulamalı dersler ise bilgisayar laboratuvarlarında ve atölyelerde gerçekeştirilir. Bunun yanı sıra 60 gün zorunlu yaz stajı bulunur. Öğrenciler iç mimarlık ve mimarlık ofislerinde staj yaparak çeşitli projelerde yer alabilirler ve gerçek dünya uygulamalarını öğrenme fırsatı bulabilirler. İnşaat firmaları da öğrencilere proje süreçlerini, inşaat tekniklerini ve malzeme kullanımını öğretirken, mobilya tasarım ve üretim atölyeleri öğrencilere mobilya tasarımı, malzeme seçimi ve üretim süreçleri hakkında deneyim kazandırır. Ayrıca, gayrimenkul şirketlerinde staj yaparak iç mekanların planlanması, dekore edilmesi ve pazarlanması gibi konuları öğrenebilirler. Tasarım stüdyoları, restorasyon projeleri ve eğitim merkezleri de iç mimarlık ve çevre tasarımı öğrencilerine staj imkanı sunan diğer yerler arasındadır.
- İç mimarlık ve çevre tasarımı mezunları, meslek hayatlarında sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi farklı alanlardan edindikleri bilgileri etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptirler.
- Temel kavramları tanımlayarak iç mimari ve çevresel tasarım ilkelerini anlarlar.
- Ulusal ve uluslararası düzeydeki iç ve dış paydaşlarla liderlik yaparak disiplinler arası çalışmaları koordine ederler.
- Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini kullanarak tasarım alanlarında etkin bir şekilde çalışırlar.
- Öğrenmiş oldukları tasarım ilkelerini bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde uygularlar.
- İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini farklı meslek grupları ile iş birliği içinde organize ederler.
- Meslek hayatlarında sosyal sorumlulukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize ederler ve ilgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade ederler.
- İç mimarlık ve çevre tasarımı programı mezunları, toplum yaşantısını da göz önünde bulundurarak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlayarak mesleki hayatlarını şekillendirirler.
- Yaratıcılık ve Estetik Anlayış
- Dijital yetkinlik
- Teknik ve Tasarım Becerileri
- Problem Çözme Yeteneği
- Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Yetkinliği
- Teknoloji Odaklı İletişim Yetkinliği
- Takım Çalışmasına Yatkınlık
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve
- Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024693 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Interior Architecture and Environmental Design | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Higher Education Institutions at Associate and Undergraduate Level Regulation on the Principles of Transferring Between Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Regulation on the Continuation of Graduates to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024693
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Interior Architecture and Environmental Design aims to train interior architects specialized in interior architecture and human-environment relations, who can develop innovative, original and sustainable new ideas, possible problems and different arrangements in the fields of design and planning of interior space and its environment, as the first step of lifelong learning in four-year undergraduate education.
- Education and training in the Department of Interior Architecture and Environmental Design is carried out in formal education. Compulsory Higher Education courses are given as distance education. All other courses are taught face to face. The curriculum of the department consists of theoretical and applied courses. Theoretical courses are held in classrooms. Applied courses are carried out in computer laboratories and workshops. In addition, there is a 60-day compulsory summer internship. Students can take part in various projects by doing internships in interior architecture and architecture offices and have the opportunity to learn real-world applications. Construction companies also teach students about project processes, construction techniques and the use of materials, while furniture design and production workshops give students experience in furniture design, material selection and production processes. They can also learn about planning, decorating and marketing interiors through internships in real estate companies. Design studios, restoration projects and training centers are among the other places that offer internship opportunities for interior architecture and environmental design students.
- Graduates of interior architecture and environmental design have the ability to effectively use the knowledge they have acquired from different fields such as art, design, environment and cultural history in their professional lives.
- They understand the principles of interior architecture and environmental design by defining basic concepts.
- Coordinate interdisciplinary studies by leading with internal and external stakeholders at national and international level.
- They work effectively in design fields by using drawing expression methods and techniques.
- They apply the design principles they have learned in interior spaces and their environments by taking responsibility on an individual or group basis.
- They organize the design, application and technical equipment projects of interior and exterior spaces in cooperation with different professional groups.
- They organize social, environmental, sustainable projects and activities within the framework of their social responsibilities in their professional lives and express themselves orally and in writing in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with relevant people and institutions.
- Graduates of the interior architecture and environmental design program shape their professional lives by designing sustainable interior architecture and environmental design projects that are open to change and innovation, taking into account the social life.
- Creativity and Aesthetic Understanding
- Digital competence
- Technical and Design Skills
- Problem Solving Ability
- Creative Thinking and Innovation Competence
- Technology-Oriented Communication Competence
- Tendency to Teamwork
- Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student achievement.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To have completed the Measurement, Selection and To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Placement Center (ÖSYM).
- To have obtained sufficient points as a result of the central exam held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
- To have taken the special talent exam conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS), associate degree graduates must be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
- Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Higher Education Institutions at Associate and Undergraduate Level Regulation on the Principles of Transferring Between Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Regulation on the Continuation of Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
The qualification is valid at all times.