Yeterlilik Kodu | TR0030016369 | |
Yeterlilik Adı | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm seçmeli derslerini, araştırma yöntemleri dersini, projeye giriş ile dönem projesi dersini başarı ile tamamlamış olması, aldığı tüm derslerden en az Y, C ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, akademik ve mesleki bağlamlarda iç mekan tasarımına ilişkin eleştirel bir farkındalık kazanır. Öğrenciler, bu alandaki kuramsal ve pratik bilgilerini, etik değerler ile bütünleştirerek edindikleri bu donanımı etkili olarak kullanma yeteneğine sahip olur. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016369
ISCO:08
ISCO:08
- Sanat ve Tasarım Bilgilerini İç Mimarlık alanında kullanabilme ve uygulama becerisi.
- Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi.
- Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi.
- Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
- İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
- Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi.
- Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
- Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi.
- Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.
- Tasarım alanındaki teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, akademik ve mesleki bağlamlarda iç mekan tasarımına ilişkin eleştirel bir farkındalık kazanır. Öğrenciler, bu alandaki kuramsal ve pratik bilgilerini, etik değerler ile bütünleştirerek edindikleri bu donanımı etkili olarak kullanma yeteneğine sahip olur. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu ve özel sektör kuruluşlarında istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016369 | |
Qualification Title | Interior Architecture and Environmental Design (Without Thesis) Master's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | As the main structure in the program evaluation criteria, 68% are of theoretical and practical studies, 32% of theoretical courses. Each semester for each course at least one midterm exam and a final (final) examination. During the period according to the instructor's course quiz, homework, project, can make learning activities, such as field work. Instructor midterm exam, final exam, quiz, project, etc. according to the activities shall be free to assess success. Declares at the beginning of the evaluation criteria that will apply to every teacher success. Each course is a certain credit / time value. These values are found by adding half of the course hours per week application of theoretical hours. Credit total fractions are not counted. A 4,0 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2,0 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2: Absent, M: Missing, Z: completed, Y: Adequate | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The evaluation of graduate programs and interview the applicant of the status of the grade is determined by the candidates' success. Overall grade, out of 100 converted to a full note, (Amended phrase: Official Newspaper-2/2/2008-26775), undergraduate grade point average of 40% and 60% calculated on the note taken during the assessment interview. Under 60 are not or interview assessment interview with the perfect score is calculated for the candidates and the candidate fails the overall grade. Programs (with and without thesis) apply to anyone who graduated from universities, 4-year degree programs. | |
Conditions for Success | For the succesful completion of the program without thesis, the student has to; complete elective courses, research methods, introduction to project and term project which must not be under 120 ECTS and 21 credits and to get Y, C or a grade above from the courses and a general cumulative grade point average at least 2.50 from 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The students who successfully complete that program, gain a critical awareness regarding interior architecture and related fields in the academic and the professional context. The students integrate their theoretical and practical knowledges in this field with the ethical values and they gain the ability to use that knowledge in a effective way. The students who successfully completes the Interior Architecture and Environmental Design Program can work in various public and private institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016369
ISCO:08
ISCO:08
As the main structure in the program evaluation criteria, 68% are of theoretical and practical studies, 32% of theoretical courses. Each semester for each course at least one midterm exam and a final (final) examination. During the period according to the instructor's course quiz, homework, project, can make learning activities, such as field work. Instructor midterm exam, final exam, quiz, project, etc. according to the activities shall be free to assess success. Declares at the beginning of the evaluation criteria that will apply to every teacher success. Each course is a certain credit / time value. These values are found by adding half of the course hours per week application of theoretical hours. Credit total fractions are not counted. A 4,0 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2,0 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2: Absent, M: Missing, Z: completed, Y: Adequate
The evaluation of graduate programs and interview the applicant of the status of the grade is determined by the candidates' success. Overall grade, out of 100 converted to a full note, (Amended phrase: Official Newspaper-2/2/2008-26775), undergraduate grade point average of 40% and 60% calculated on the note taken during the assessment interview. Under 60 are not or interview assessment interview with the perfect score is calculated for the candidates and the candidate fails the overall grade. Programs (with and without thesis) apply to anyone who graduated from universities, 4-year degree programs.
The students who successfully complete that program, gain a critical awareness regarding interior architecture and related fields in the academic and the professional context. The students integrate their theoretical and practical knowledges in this field with the ethical values and they gain the ability to use that knowledge in a effective way. The students who successfully completes the Interior Architecture and Environmental Design Program can work in various public and private institutions.
Qualification is continuous