Yeterlilik Kodu | TR0030033242 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki laboratuvar, atölye ya da endüstride ve işyerlerinde staj veya işyeri uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | • Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. • Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır. Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: a. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. b. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. c. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Eğitim Bilgi Sisteminde (EBS) gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli (En az 120 AKTS) krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını (AGNO) en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenciye, İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Programının ön lisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacaklar; -ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. -Soğutma makineleri, mekanik tesisat (ısıtma, havalandırma, iklimlendirme) projesinde, imalat, montaj ve servis işlemleri piyasasında istihdam edilmektedir. -Ayrıca kendi girişimlerini de gerçekleştirebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033242
ISCO:08
ISCO:08
- İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri alanında edinilen temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgilerini sektörde ilgili alanlarda kullanır.
- İklimlendirme ve Soğutma alanıyla beraber Isıtma, Havalandırma gibi beraber çalışılan sektörel alanlarda ihtiyaç olan ara eleman ihtiyacını karşılar.
- İklimlendirme ve Soğutma alanıyla ilgili teknik ve profesyonel gelişmeleri takip eder, grup çalışmalarında etkin görevler alır, iletişim kurar, lider rol üstlenir, mesleğiyle ilgili konularda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletmecilik ve yöneticilik yapar.
- Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı ve vizyon sahibidir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki laboratuvar, atölye ya da endüstride ve işyerlerinde staj veya işyeri uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- İklimlendirme ve Soğutma alanıyla ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olurlar.
- İklimlendirme ve Soğutma alanıyla ilgili bilgi kaynakları ve modern teknolojiler ile araçlarını kullanırlar.
- Alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahip olurlar.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütürler.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
- Mesleki istihdam alanında bireysel veya çok disiplini takım çalışmalarına ayak uydurabilecek beceri ve yetkinliğe sahip olurlar.
- İklimlendirme ve Soğutma alanıyla ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek için dili etkin biçimde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- İklimlendirme ve Soğutma alanındaki, tasarım, üretim ve uygulama aşamalarının; toplum sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı güvenliği ve hukuksal sonuçlara etkilerini değerlendirir.
- İklimlendirme ve Soğutma alanındaki çözümler ve uygulamalar konusunda girişimcidir ve yenilikçidir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olurlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
• Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
• Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
• Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
Başarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
a. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
b. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
c. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.
Programdan mezun olacaklar;
-ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
-Soğutma makineleri, mekanik tesisat (ısıtma, havalandırma, iklimlendirme) projesinde, imalat, montaj ve servis işlemleri piyasasında istihdam edilmektedir.
-Ayrıca kendi girişimlerini de gerçekleştirebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033242 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Air Conditioning and Refrigeration Technology, Associate Degree Program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Electricity and energy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. Practical training is provided as internship or workplace training in laboratory and workshop within the institution or in industry and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has the following key competencies at a pre-advanced level:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses shown in the Education Information System (EBS) of Istanbul University-Cerrahpaşa Technical Sciences Vocational School, completed the required graduation credits (at least 120 ECTS), and increased their weighted general grade point average (CGPA) to at least 2.00 are awarded an associate degree in the Air Conditioning and Refrigeration Technology Program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Program graduates; -They can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. -They can be employed in the refrigeration machinery, mechanical installation (heating, ventilation, air conditioning) project, manufacturing, assembly and service operations market. They can also take up their own initiatives. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033242
ISCO:08
ISCO:08
- Uses the basic theoretical and applied knowledge gained in the field of Air Conditioning and Refrigeration Technologies in related fields in the sector.
- Along with the Air Conditioning and Cooling area, it meets the need for intermediate staff in the sectoral areas that work together such as Heating and Ventilation.
- He follows technical and professional developments in the field of Air Conditioning and Refrigeration, takes active roles in group work, communicates, assumes a leading role, and acts as a consultant, manager and manager in public, private sector and non-governmental organizations on issues related to his profession.
- Innovative, enterprising, ethical and visionary.
Education and training are carried out in the form of formal education. Practical training is provided as internship or workplace training in laboratory and workshop within the institution or in industry and workplaces.
- Have knowledge of basic theories, methods, strategies and techniques in the field of Air Conditioning and Refrigeration.
- They use information sources and modern technologies and tools in the field of Air Conditioning and Refrigeration.
- Have the ability to design a complex system, process, device or product in their field to meet certain requirements under realistic constraints and conditions.
- As a team member, they carry out the work expected of them in the field of applications.
- Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field, determines and meets learning needs.
- Have the skills and competence to keep up with individual or multi-disciplinary teamwork in the field of professional employment.
- To be able to inform the relevant people and institutions on issues related to the field of Air Conditioning and Refrigeration; He / she uses language effectively to convey his / her thoughts and solutions to problems in written and verbal form.
- It shows that it is aware of the necessity of lifelong learning by following the professional and academic developments in its field and constantly renews itself.
- Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at European Language Portfolio A2 Level.
- In the field of Air Conditioning and Refrigeration, the design, production and application stages; evaluates the effects on public health, environmental protection, occupational health and safety and legal consequences.
- It is entrepreneurial and innovative in solutions and applications in the field of Air Conditioning and Refrigeration.
- Have the awareness of professional and ethical responsibility.
Has the following key competencies at a pre-advanced level:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression
- Regarding exams and success grades, the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied.
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Measurement and evaluation methods applied in courses are defined in the “Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System”.
- See: https://ebs.iuc.edu.tr/
Grade |
Letter Grade |
ECTS Grade |
Meaning |
Grade Ranges |
4,00 |
AA |
A |
Excellent |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Very Good |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Average |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Adequate |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Conditional Pass |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Conditional Pass |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Fail |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Absent Fail |
0 |
- |
G |
- |
Pass |
|
- |
M |
- |
Exempt |
|
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
- Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels".
Program graduates;
-They can make vertical transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM.
-They can be employed in the refrigeration machinery, mechanical installation (heating, ventilation, air conditioning) project, manufacturing, assembly and service operations market.
They can also take up their own initiatives.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.