Yeterlilik Kodu | TR0030045186 | |
Yeterlilik Adı | İktisat Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program, öğrencilere iktisat alanında sağlam bir teorik temel ve güçlü analitik beceriler kazandırmayı amaçlar. Matematik, istatistik ve ekonometri gibi nicel yöntemleri kullanarak ekonomik sistemleri analiz etme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir. Kamu ve özel sektörde başarılı olacak, çağdaş politika konularına eleştirel yaklaşabilen ve bağımsız düşünme yetisine sahip iktisatçılar yetiştirir. Program, öğrencilerin küresel ve toplumsal sorunlara yönelik ekonomik çözümler üretebilmesini hedefler. Öğrencilerin araştırma yapma, veri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerileri desteklenir. Yaşam boyu öğrenme ve etik değerlere bağlılık bilinci aşılanarak, değişen koşullara uyum sağlayan bireyler yetiştirilir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. AA 4.00 90-100 Mükemmel BA 3.50 85-89 Çok iyi BB 3.00 80-84 İyi CB 2.50 75-79 Orta CC 2.00 70-74 Geçer DC 1.50 65-69 Şartlı Geçer DD 1.00 60-64 Şartlı Geçer FD 0.50 50-59 Başarısız FF 0.00 0-49 Başarısız Bir öğrenci, belirlenmiş ders programını başarıyla tamamlamakla yükümlüdür. Öğrenciler 240 AKTS kredisini tamamlamalı ve en az 2.00 / 4.00 not ortalamasını sağlamalıdır. FF, DZ veya YZ notları başarısız olarak kabul edilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilgiler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024 / 22.04.2028
STAR Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi:
22.04.2024/22.04.2028 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030045186
Bu program, öğrencilere iktisat alanında sağlam bir teorik temel ve güçlü analitik beceriler kazandırmayı amaçlar. Matematik, istatistik ve ekonometri gibi nicel yöntemleri kullanarak ekonomik sistemleri analiz etme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir. Kamu ve özel sektörde başarılı olacak, çağdaş politika konularına eleştirel yaklaşabilen ve bağımsız düşünme yetisine sahip iktisatçılar yetiştirir. Program, öğrencilerin küresel ve toplumsal sorunlara yönelik ekonomik çözümler üretebilmesini hedefler. Öğrencilerin araştırma yapma, veri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerileri desteklenir. Yaşam boyu öğrenme ve etik değerlere bağlılık bilinci aşılanarak, değişen koşullara uyum sağlayan bireyler yetiştirilir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama prensibine uygun şekilde neyi nasıl öğreneceğini bilir ve lisansüstü akademik veya mesleki eğitim için gerekli donanıma sahiptir.
- İktisat alanındaki temel kavramsal bilgiler, teori ve yöntemlerin nedenleri ve sonuçları hakkında toplumsal perspektifte bilgiye sahiptir.
- Ekonomik gelişmeleri, verileri ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.
- İktisadi problemleri neden sonuç ilişkisi ile değerlendirme, karar mekanizması çerçevesinde sonuçlandırma ve politika önerileri ile çözebilme becerisine sahiptir.
- Matematik, istatistik, ekonometri, psikoloji, sosyoloji gibi disiplinler arası analiz araçlarını iktisadi analizde kullanarak, yorum üretme ve sonuçlandırma becerilerini geliştirir.
- İktisat alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri, piyasalar ve ekonomik mekanizmalar üzerinde karar alma ve bilgi eksikliklerini tespit etmede kullanabilir.
- Ekonomi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
- Ekonomik değişkenler hakkındaki öngörü ve beklentilerini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme sorumluluğunu yerine getirme bilincine sahiptir.
- Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulayabilen, değişime ve yeniliğe açık bir tutuma sahiptir.
- Ekonomik aktörler ve bireylerin oluşturduğu sosyal yapıya, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde gerekli duyarlılıkta çözümler üretebilme bilincine sahiptir.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojileri ile yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak iktisat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomi ile ilgili bilgileri ve gelişmeleri izler ve yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
- Disiplinler arası çalışma ve araştırmalar için takım çalışmalarında sorumluluk alabilme ve analitik düşünme becerisi sergileyebilir ve planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
- Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
AA 4.00 90-100 Mükemmel
BA 3.50 85-89 Çok iyi
BB 3.00 80-84 İyi
CB 2.50 75-79 Orta
CC 2.00 70-74 Geçer
DC 1.50 65-69 Şartlı Geçer
DD 1.00 60-64 Şartlı Geçer
FD 0.50 50-59 Başarısız
FF 0.00 0-49 Başarısız
Bir öğrenci, belirlenmiş ders programını başarıyla tamamlamakla yükümlüdür.
Öğrenciler 240 AKTS kredisini tamamlamalı ve en az 2.00 / 4.00 not ortalamasını sağlamalıdır. FF, DZ veya YZ notları başarısız olarak kabul edilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilgiler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 22.04.2024 / 22.04.2028
STAR Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi:
22.04.2024/22.04.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030045186 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Economics | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | This program aims to provide students with a solid theoretical foundation and strong analytical skills in economics. It develops the ability to analyze economic systems and solve problems using quantitative methods such as mathematics, statistics and econometrics. It trains economists who will be successful in the public and private sectors, who can approach contemporary policy issues critically and who have the ability to think independently. The program aims to enable students to produce economic solutions to global and social problems. Students are supported in their skills in conducting research, analyzing data and interpreting results. Individuals who adapt to changing conditions are raised by instilling a sense of lifelong learning and commitment to ethical values. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competency 2. Multilingual competency 3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering 4. Digital competency 5. Personal, social and learning to learn competency 6. Citizenship competency 7. Entrepreneurial competency 8. Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | 1. Assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YOK) on these issues. 2. Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in assessment and evaluation. 3. Grading systems based on letters and/or numbers are used in the evaluation of student success. AA 4.00 90-100 Excellent BA 3.50 85-89 Very good BB 3.00 80-84 Good CB 2.50 75-79 Fair CC 2.00 70-74 Pass DC 1.50 65-69 Conditionally Pass DD 1.00 60-64 Conditionally Pass FD 0.50 50-59 Fail FF 0.00 0-49 Fail A student is responsible for successfully completing the specified course program. Students must complete 240 ECTS credits and achieve a minimum GPA of 2.00 / 4.00. FF, DZ or YZ grades are considered failing. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YOK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YOK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YOK. • “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YOK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Establishment and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment-Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YOKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name: STAR Accreditation, YOKAK Institutional Accreditation STAR Accreditation Start/End Date: 22.04.2024/22.04.2028 | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK. 3. Having received the sufficient score and passing the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YOK. 4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YOK. | |
Conditions for Success | A minimum of 240 ECTS course credits must be achieved and the overall grade point average must be at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law no. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030045186
This program aims to provide students with a solid theoretical foundation and strong analytical skills in economics. It develops the ability to analyze economic systems and solve problems using quantitative methods such as mathematics, statistics and econometrics. It trains economists who will be successful in the public and private sectors, who can approach contemporary policy issues critically and who have the ability to think independently. The program aims to enable students to produce economic solutions to global and social problems. Students are supported in their skills in conducting research, analyzing data and interpreting results. Individuals who adapt to changing conditions are raised by instilling a sense of lifelong learning and commitment to ethical values.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Knows what and how to learn in accordance with the principle of lifelong learning and inquiry and has the necessary equipment for graduate academic or professional education.
- Has knowledge about the causes and consequences of basic conceptual knowledge, theories and methods in the field of economics in a social perspective.
- Has the ability to analyze, interpret and evaluate economic developments, data and ideas with scientific methods.
- Has the ability to evaluate economic problems with causality, to finalize them within the framework of decision-making mechanism and to solve them with policy recommendations.
- Develops the ability to use interdisciplinary analysis tools such as mathematics, statistics, econometrics, psychology, sociology in economic analysis, to produce interpretations and conclusions.
- To be able to use the knowledge, skills and competencies acquired in the field of economics to make decisions on markets and economic mechanisms and to identify information deficiencies.
- To be able to inform the relevant people and institutions about the issues related to economics and to be able to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
- Has the awareness of fulfilling his/her responsibility to share his/her predictions and expectations about economic variables with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
- Have an attitude that is open to world cultures, respectful of different beliefs, thoughts and lifestyles, capable of questioning information within the framework of scientific thought, and open to change and innovation.
- Has the awareness to produce solutions with the necessary sensitivity to the social structure formed by economic actors and individuals within the framework of social responsibility approach.
- To be able to follow the information in the field of economics and communicate effectively with colleagues by using information and communication technologies and written, oral and visual tools at the basic level of European Computer Driving License.
- To be able to follow the information and developments in the field of economics by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level and to reflect the difference it creates to his/her individual career.
- Demonstrate the ability to take responsibility and analytical thinking skills in team work for interdisciplinary studies and researches and fulfill the planned tasks to the desired extent and on time.
- Acts in accordance with social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting, announcing and applying data related to economics.
Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social and learning to learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurial competency
8. Cultural awareness and expression competency
1. Assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YOK) on these issues.
2. Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in assessment and evaluation.
3. Grading systems based on letters and/or numbers are used in the evaluation of student success.
AA 4.00 90-100 Excellent
BA 3.50 85-89 Very good
BB 3.00 80-84 Good
CB 2.50 75-79 Fair
CC 2.00 70-74 Pass
DC 1.50 65-69 Conditionally Pass
DD 1.00 60-64 Conditionally Pass
FD 0.50 50-59 Fail
FF 0.00 0-49 Fail
A student is responsible for successfully completing the specified course program.
Students must complete 240 ECTS credits and achieve a minimum GPA of 2.00 / 4.00. FF, DZ or YZ grades are considered failing.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YOK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YOK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YOK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YOK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Establishment and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment-Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YOKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accreditation Institution Name: STAR Accreditation, YOKAK Institutional Accreditation
STAR Accreditation Start/End Date:
22.04.2024/22.04.2028
1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (OSYM), the procedures and principles of which are determined by YOK.
3. Having received the sufficient score and passing the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YOK.
4. Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by OSYM, the procedures and principles of which are determined by YOK.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law no. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
