Yeterlilik Kodu | TR0030220901 | |
Yeterlilik Adı | İktisat Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İktisat Yüksek Lisansı, öğrencinin bilimsel araştırma becerilerine erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını amaçlar. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0 Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirlenir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirlenir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İktisat Yüksek Lisans programını tamamlayan öğrenciler, İktisat Bilim Uzmanı olarak, akademik kariyer yapabilir, özel sektörde uzman olarak çalışabilir, kamu sınavlarında avantaj elde ederek istihdam edilebilir ve doktora programlarına kabul edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220901
ISCO:08
ISCO:08
İktisat Yüksek Lisansı, öğrencinin bilimsel araştırma becerilerine erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını amaçlar.
Öğrencilerin temel teorik iktisat bilgilerini ileri düzeye taşımak, öğrencilerin iktisadi olayları ileri matematik ve ekonometrik araçlar kullanarak formüle edebilme ve açıklayabilme yeteneğini geliştirmek ve uluslar arası literatürdeki güncel gelişmeleri takip edebilecek, rekabet gücü yüksek iktisatçılar yetiştirmek hedefler.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- İktisat teorilerini ve iktisadi araştırma yöntemlerini lisansüstü düzeyde karşılaştırabilme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme
- İktisadi birimlerin (devlet, firma, hanehalkı gibi) ekonomik rollerini ölçebilme. İktisadi olaylara yönelik politik öneriler getirebilme
- Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik araçları kullanarak ekonomik sorunları analiz edebilme
- Ekonomik göstergeleri analiz ederek öngörülerde bulunabilme
- İktisadi ve sosyal olayları tarihsel olarak yorumlayabilme ve güncel sorunlara tarihsel analiz yapabilme
- İktisadi büyüme ve kalkınma konularına ilişkin sağlam analizler yapabilme
- İktisadın farklı alanlarla ilişkisini kurabilme ve İktisadi bir konu üzerine tez hazırlayabilme
- Disiplinler arası işbirliği yapabilme ve takım çalışması için hazırlanma
- Doktora eğitimi için gerekli bilgi ve becerileri elde etme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4.0
85-89 BA 3.5
80-84 BB 3.0
75-79 CB 2.5
70-74 CC 2.0
65-69 DC 1.5
60-64 DD 1.0
50-59 FD 0.5
49 ve aşağısı FF 0.0 Seminer,
Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz.
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120dir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir.
Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Ayrıca dersler danışman ve ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden seçilebileceği gibi, danışmanın uygun ve gerekli görmesi halinde doktora programı derslerinden de seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan derslerin dokuz krediyi aşmamak koşuluyla ne kadarının asgari 21 kredilik ders yükünden sayılabileceği enstitü tarafından belirlenir. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir.
Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Programa, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Alınacak öğrenci sayısı ve aranan nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Adayların lisans mezunu olması ve ÖSYMce yapılan ALES’den EA puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvururlar.
- Aday kayıt işlemleri enstitü müdürlüğünce yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde dil sınavına alınırlar. Bu sınavdan başarılı olmaları için 50 almaları gerekir. Merkezi Sınavlar olan KPDS, ÜDS veya YDS sınavından en az 50 puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır.
- Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir. Başvuru için, adayların İktisat, Ekonomi, Ekonometri, Maliye, Bankacılık, Bankacılık ve Finans, Sigortacılık, İşletme, Uluslararası İlişkiler, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri, İlişkileri, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Tarım Ekonomisi, Sosyoloji ve Endüstri Mühendisliği lisans bölümü mezunu olmalıdır.
İktisat Yüksek Lisans programını tamamlayan öğrenciler, İktisat Bilim Uzmanı olarak, akademik kariyer yapabilir, özel sektörde uzman olarak çalışabilir, kamu sınavlarında avantaj elde ederek istihdam edilebilir ve doktora programlarına kabul edilebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220901 | |
Qualification Title | İktisat (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Economics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Compare economic theories and economic research methods with each other and evaluate critically at graduate level. Criticize the roles of economic units such as government, firms, and households in the economy. Submit policy suggestions regarding economic affairs Analyze economic problems by using mathematical, statistical and econometrical tools. Submit logical forecasts by analyzing economic indicators. Make comments regarding historical perspective for economic and social affairs. Make strong analysis regarding the issues on economic growth and development. Make connections between economics and different subjects and write a dissertation on an economic subject. Enter into interdisciplinary collaboration and prepare for team work Acquire required knowledge and abilities for PhD education level | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students in graduate programs must have at least 60 points (CC) for the graduate program (CC) out of 100 for the relevant course and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts, in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Score Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. Students whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. The program consists of a minimum of seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than 21 local credits. The program consists of compulsory and elective courses. Total ECTS credit of the program is 120. In addition to midterm and final exams, learning activities such as reports, assignments, quizzes, seminar presentations and project studies can be used in the assessment of student performance during the semester. This grade must be at least 70 out of 100 in order to be successful in the course. The student may re-enroll in the courses he / she has failed or take other graduate courses approved by the advisor. In addition, courses can be selected from the courses offered by other higher education institutions with the recommendation of the advisor and the related institute department and with the approval of the Board of Directors of the Institute. It is determined by the institute that the number of courses taken from other higher education institutions can be counted from a minimum of 21 credits, provided that they do not exceed nine credits. Up to two of the courses that the student will take can be selected from the undergraduate courses provided that they are not taken during undergraduate education. Seminar course and thesis study is non-credit according to local credit system and is evaluated as successful or unsuccessful. The student has to register for the thesis study at the beginning of the third semester at the latest. A student in a masters program with thesis must write the results of his / her thesis in accordance with the thesis writing rules of the institute and defend his / her thesis orally before the jury. After the completion of the thesis exam, the jury decides on acceptance, rejection or correction by absolute majority. The student whose thesis is decided to be corrected within three months at the latest, defends his thesis before the same jury. At the end of this defense, the registration of the student whose thesis is not accepted is deleted. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The applicants who hold a Bachelors Degree and willing to enroll in the programme may apply to the Directorate of the Graduate School of Social Sciences with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM) or GRE Graduate Record Examination (GRE) score or Graduate Management Admission Test (GMAT) score equivalent to ALES score of 55. 2-English proficiency (at least 70 out of 100 from the Profiency Exam conducted by Ege University Foreign Language Department, or at least 50 out of 100 from ÜDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to UDS score of 50. The candidates fulfilling the criteria outlined above are invited to interwiev. The assessment for admission to masters programs is based on : 50% of ALES, 25% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA) ) and 25% of interview grade. The required minimum interview grade is 50 out of 100. The candidates having an assessed score of 60 at least are accepted into the Masters programme. The results of the evaluation are announced by the Directorate of Graduate School. For applications, candidates must be a graduate of Economics, Economics, Econometrics, Finance, Banking, Banking and Finance, Insurance, Business, International Relations, Public Administration, Political Science and Public Administration, Labor Economics and Industrial Relations, International Trade and Logistics Management, International Trade and Logistics Management, Finance, Agricultural Economics, Sociology and Industrial Engineering. | |
Conditions for Success | The program consists of a minimum of seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than 21 local credits. The program consists of compulsory and elective courses. Total ECTS credit of the program is 120. In addition to midterm and final exams, learning activities such as reports, assignments, quizzes, seminar presentations and project studies can be used in the assessment of student performance during the semester. This grade must be at least 70 out of 100 in order to be successful in the course. The student may re-enroll in the courses he / she has failed or take other graduate courses approved by the advisor. In addition, courses can be selected from the courses offered by other higher education institutions with the recommendation of the advisor and the related institute department and with the approval of the Board of Directors of the Institute. It is determined by the institute that the number of courses taken from other higher education institutions can be counted from a minimum of 21 credits, provided that they do not exceed nine credits. Up to two of the courses that the student will take can be selected from the undergraduate courses provided that they are not taken during undergraduate education. Seminar course and thesis study is non-credit according to local credit system and is evaluated as successful or unsuccessful. The student has to register for the thesis study at the beginning of the third semester at the latest. A student in a masters program with thesis must write the results of his / her thesis in accordance with the thesis writing rules of the institute and defend his / her thesis orally before the jury. After the completion of the thesis exam, the jury decides on acceptance, rejection or correction by absolute majority. The student whose thesis is decided to be corrected within three months at the latest, defends his thesis before the same jury. At the end of this defense, the registration of the student whose thesis is not accepted is deleted. Students who are successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of at least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar and Special Specialization Subjects for at least two semesters with 21 credits and 120 ECTS are eligible to graduate. In order for the masters thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, until the student completes his / her masters education; Having published an article produced from a masters thesis in a refereed journal or book as a chapter, or to have received final acceptance or to have published at least one national / international paper (congress, conference, symposium, etc.) in full text format is required as a graduation requirement. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the MS in Economics are trained to be able to take up suitable positions at the private sector, the public sector, international institutions and also international markets. The graduates of MS program may also further study for the PhD in order to improve their academic career. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220901
Compare economic theories and economic research methods with each other and evaluate critically at graduate level. Criticize the roles of economic units such as government, firms, and households in the economy. Submit policy suggestions regarding economic affairs Analyze economic problems by using mathematical, statistical and econometrical tools. Submit logical forecasts by analyzing economic indicators. Make comments regarding historical perspective for economic and social affairs. Make strong analysis regarding the issues on economic growth and development. Make connections between economics and different subjects and write a dissertation on an economic subject. Enter into interdisciplinary collaboration and prepare for team work Acquire required knowledge and abilities for PhD education level
Students in graduate programs must have at least 60 points (CC) for the graduate program (CC) out of 100 for the relevant course and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts, in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Score Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. Students whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. The program consists of a minimum of seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than 21 local credits. The program consists of compulsory and elective courses. Total ECTS credit of the program is 120. In addition to midterm and final exams, learning activities such as reports, assignments, quizzes, seminar presentations and project studies can be used in the assessment of student performance during the semester. This grade must be at least 70 out of 100 in order to be successful in the course. The student may re-enroll in the courses he / she has failed or take other graduate courses approved by the advisor. In addition, courses can be selected from the courses offered by other higher education institutions with the recommendation of the advisor and the related institute department and with the approval of the Board of Directors of the Institute. It is determined by the institute that the number of courses taken from other higher education institutions can be counted from a minimum of 21 credits, provided that they do not exceed nine credits. Up to two of the courses that the student will take can be selected from the undergraduate courses provided that they are not taken during undergraduate education. Seminar course and thesis study is non-credit according to local credit system and is evaluated as successful or unsuccessful. The student has to register for the thesis study at the beginning of the third semester at the latest. A student in a masters program with thesis must write the results of his / her thesis in accordance with the thesis writing rules of the institute and defend his / her thesis orally before the jury. After the completion of the thesis exam, the jury decides on acceptance, rejection or correction by absolute majority. The student whose thesis is decided to be corrected within three months at the latest, defends his thesis before the same jury. At the end of this defense, the registration of the student whose thesis is not accepted is deleted.
The applicants who hold a Bachelors Degree and willing to enroll in the programme may apply to the Directorate of the Graduate School of Social Sciences with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM) or GRE Graduate Record Examination (GRE) score or Graduate Management Admission Test (GMAT) score equivalent to ALES score of 55. 2-English proficiency (at least 70 out of 100 from the Profiency Exam conducted by Ege University Foreign Language Department, or at least 50 out of 100 from ÜDS (University Language Examination conducted by OSYM) or TOEFL or IELTS score equivalent to UDS score of 50. The candidates fulfilling the criteria outlined above are invited to interwiev. The assessment for admission to masters programs is based on : 50% of ALES, 25% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA) ) and 25% of interview grade. The required minimum interview grade is 50 out of 100. The candidates having an assessed score of 60 at least are accepted into the Masters programme. The results of the evaluation are announced by the Directorate of Graduate School. For applications, candidates must be a graduate of Economics, Economics, Econometrics, Finance, Banking, Banking and Finance, Insurance, Business, International Relations, Public Administration, Political Science and Public Administration, Labor Economics and Industrial Relations, International Trade and Logistics Management, International Trade and Logistics Management, Finance, Agricultural Economics, Sociology and Industrial Engineering.
Graduates of the MS in Economics are trained to be able to take up suitable positions at the private sector, the public sector, international institutions and also international markets. The graduates of MS program may also further study for the PhD in order to improve their academic career.
Qualification is continuous