Yeterlilik Kodu

TR0030007515

Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması
Sorumlu KurumKilis 7 Aralık Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kilis.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
  • İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir.
  • Bu metotları din eğitiminde kullanabilir.
  • Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
  • Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir.
  • Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve ölmüş dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir.
  • İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
  • Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir.
  • Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir.
  • Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir.
  • Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Her yıl OSYM tarafından organize edilen sınavda başarılı olan öğrenciler kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıAKTS yapılandırması çerçevesinde bir dönemde 30 AKTS kredisi ve 8 yarıyılda toplam 240 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olabilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkanları oldukça geniştir. Esas itibariyle Diyanet İşleri Başkanlığının çeşitli kademelerinde İmam-Hatiplik, Vaizlik ve Müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Ayrıca daha ileri seviyede araştırma yapmak için yüksek lisans ve doktora yapma imkanları da bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007515


Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
  • Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
  • Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
  • Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir.
  • İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir.
  • İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
  • Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
  • Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir.
  • Bu metotları din eğitiminde kullanabilir.
  • Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar.
  • Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir.
  • Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir.İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve ölmüş dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir.
  • İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir.
  • Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir.
  • Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir.
  • Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir.
  • Estetik düşünce anlayışına sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Her yıl OSYM tarafından organize edilen sınavda başarılı olan öğrenciler kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
AKTS yapılandırması çerçevesinde bir dönemde 30 AKTS kredisi ve 8 yarıyılda toplam 240 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olabilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkanları oldukça geniştir. Esas itibariyle Diyanet İşleri Başkanlığının çeşitli kademelerinde İmam-Hatiplik, Vaizlik ve Müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Ayrıca daha ileri seviyede araştırma yapmak için yüksek lisans ve doktora yapma imkanları da bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007515

Qualification Title
Theology Bachelor Degree Diploma
Awarding BodyKİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kilis.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The student can recite the Qur’an according to its rules and interpret it.
  • S/he has adequate knowledge of Arabic so that he can understand the classical and modern religious texts in his/her related field.
  • S/he recognizes the sayings of the Prophet Muhammad and his physical and moral attributes and the historical process of the science of hadith, its methodology, problems, interpretation and its cultural value for the life of a Muslim.
  • S/he relates the main topics of Islamic law (fiqh) through exploring classical and modern sources, has the ability of comparing Islamic law and other legal systems and of evaluating them in the context of Islamic legal history and theory.
  • S/he knows the principles of Islamic belief and discusses them through rational and revelational approaches and has the ability to speculate on theological problems through scientific and rational methods.
  • S/he has an adequate knowledge of the old and new religious and political movements in Islamic history and today.
  • S/he is able to report and describe the history, concepts, institutions, main figures of Sufism.
  • S/he is able to relate the history of religious education and modern methods of education.
  • S/he can use these methods in religious education.
  • His/her reasoning ability, and endowment of truth thinking improves and his self-confidence increases.
  • S/he can reflect on religion and religious themes in philosophical, sociological and psychological perspectives.
  • S/he can define the conceptual problems and the topics which have been discussed by the Muslim thinkers.
  • S/he can give an overview of world religions both living and dead-ones comparing their perception of God and sacred realms.
  • S/he relates the variant period of Islamic history S/he can look at Islamic civilization and science from political, cultural and social historical perspectives using critical and interdisciplinary approaches.
  • S/he is able to recognize the forms of Turkish Islamic Literature and can read and understand the examples of these forms.
  • Along with the general theory of music s/he is able to recognize Turkish religious music and can practice it.
  • S/he knows the history and the attributes of architectural and decorating arts. S/he has an aesthetical thinking.
Key Competencies-
Further Info

Students take mid term and final exams for each course. 40% of the mid term exam and 60% of the final exam constitutes final grade final grade. Every exam is evaluated out of 100 points grade scale and students have to get at least 50 points from mid-term exam. The students who have (AA), (BA), (BB), (CB), and (CC) grade for a course are counted to be successful.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted after passing a nation-wide organised exam by the OSYM for each year.

Conditions for SuccessWithin the framework of ECTS, students may be graduate after completion of 240 ECTS credits, 30 ECTS credits for each semestre and a total of 240 ECTS for the duration of 8 semesters.
Progression Paths (Relationship Type)

Working and employment opportunities are very wide for the the Faculty of Divinity gratuates. Essentially they can work at the various levels of the Directorate of the Religious Affairs as Imam-oratory, chaplaincy, and it is also possible to get appointments such as mufti. In addition to, more advanced research facilities are available to graduate and doctorate studies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007515


Qualification Title
Theology Bachelor Degree Diploma

Awarding Body
KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The student can recite the Qur’an according to its rules and interpret it.
  • S/he has adequate knowledge of Arabic so that he can understand the classical and modern religious texts in his/her related field.
  • S/he recognizes the sayings of the Prophet Muhammad and his physical and moral attributes and the historical process of the science of hadith, its methodology, problems, interpretation and its cultural value for the life of a Muslim.
  • S/he relates the main topics of Islamic law (fiqh) through exploring classical and modern sources, has the ability of comparing Islamic law and other legal systems and of evaluating them in the context of Islamic legal history and theory.
  • S/he knows the principles of Islamic belief and discusses them through rational and revelational approaches and has the ability to speculate on theological problems through scientific and rational methods.
  • S/he has an adequate knowledge of the old and new religious and political movements in Islamic history and today.
  • S/he is able to report and describe the history, concepts, institutions, main figures of Sufism.
  • S/he is able to relate the history of religious education and modern methods of education.
  • S/he can use these methods in religious education.
  • His/her reasoning ability, and endowment of truth thinking improves and his self-confidence increases.
  • S/he can reflect on religion and religious themes in philosophical, sociological and psychological perspectives.
  • S/he can define the conceptual problems and the topics which have been discussed by the Muslim thinkers.
  • S/he can give an overview of world religions both living and dead-ones comparing their perception of God and sacred realms.
  • S/he relates the variant period of Islamic history S/he can look at Islamic civilization and science from political, cultural and social historical perspectives using critical and interdisciplinary approaches.
  • S/he is able to recognize the forms of Turkish Islamic Literature and can read and understand the examples of these forms.
  • Along with the general theory of music s/he is able to recognize Turkish religious music and can practice it.
  • S/he knows the history and the attributes of architectural and decorating arts. S/he has an aesthetical thinking.

Key Competencies
-

Further Info

Students take mid term and final exams for each course. 40% of the mid term exam and 60% of the final exam constitutes final grade final grade. Every exam is evaluated out of 100 points grade scale and students have to get at least 50 points from mid-term exam. The students who have (AA), (BA), (BB), (CB), and (CC) grade for a course are counted to be successful.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted after passing a nation-wide organised exam by the OSYM for each year.


Conditions for Success
Within the framework of ECTS, students may be graduate after completion of 240 ECTS credits, 30 ECTS credits for each semestre and a total of 240 ECTS for the duration of 8 semesters.

Progression Paths (Relationship Type)

Working and employment opportunities are very wide for the the Faculty of Divinity gratuates. Essentially they can work at the various levels of the Directorate of the Religious Affairs as Imam-oratory, chaplaincy, and it is also possible to get appointments such as mufti. In addition to, more advanced research facilities are available to graduate and doctorate studies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address