Yeterlilik Kodu

TR0030023866

Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇukurova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBalcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana
Sorumlu Kurum URLhttps://www.cu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Din ve teoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
  • Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
  • İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
  • Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
  • Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
  • Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
  • Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
  • İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
  • Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
  • İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
  • Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
  • İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
  • Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
  • İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
  • Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
  • Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 3 Temmuz 1992 tarihinde kurulmuştur.İlahiyat Fakültesi ilk öğrencilerini 1994-95 Eğitim-Öğretim yılında almıştır. Fakültemiz lisans düzeyinde 4 yıllık eğitim vermektedir. Fakültemizde İlahiyat Lisans Programı yanında İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü de mevcuttur. İlahiyat Lisans Programımızda Hazırlık sınıfı yoktur. İlahiyat Fakültesi akademik yapılanma bakımından üç bölümden meydana gelmektedir.Temel İslam Bilimleri Bölümü:Tefsir, Hadis, Kelam, İslam Hukuku, İslam Mezhepleri Tarihi, Tasavvuf, Arap Dili ve Belagati Anabilim dallarından oluşmaktadır. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü: Felsefe Tarihi, İslam Felsefesi, Din Felsefesi, Mantık, Din Psikolojisi, Din Sosyolojisi, Din Eğitimi ve Dinler Tarihi Anabilim dallarından oluşmaktadır. İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü: İslam Tarihi, Türk-İslam Sanatları Tarihi, Türk-İslam Edebiyatı, Türk Din Musikisi Anabilim dallarından oluşmaktadır. Fakültemizde 2001 yılından beri yılda iki sayı olmak üzere Ulusal Hakemli nitelikte Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi yayımlanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. 

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler aşağıdaki alanlarda istihdam edilmektedirler: 1- MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Ortaöğretim kurumlarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, İmam Hatip Liselerinde meslek dersleri öğretmeni olabilmektedirler. 2- DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Diyanet işleri başkanlığında İmam-Hatip, Müezzin-Kayyım, Müftü, Vâiz ve Kur`an Kursu öğretmeni gibi temel hizmet alanlarının yanında, hizmet içi eğitim kurslarında öğretmen, din işleri yüksek kurulunda uzman, yurd dışında dînî ateşe, din müşâviri gibi Diyânet İşleri Başkanlığının muhtelif mevkilerinde görev alabilmektedirler. 3- ÜNİVERSİTELER Üniversitelerin İlahiyat Fakültelerinde ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde akademisyen olabilmektedirler. 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023866


Yeterlilik Adı
İlahiyat Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çukurova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
  • Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
  • İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
  • Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
  • Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
  • Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
  • Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
  • İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
  • Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
  • İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
  • Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
  • İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
  • Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
  • İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
  • Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
  • Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 3 Temmuz 1992 tarihinde kurulmuştur.İlahiyat Fakültesi ilk öğrencilerini 1994-95 Eğitim-Öğretim yılında almıştır. Fakültemiz lisans düzeyinde 4 yıllık eğitim vermektedir. Fakültemizde İlahiyat Lisans Programı yanında İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü de mevcuttur. İlahiyat Lisans Programımızda Hazırlık sınıfı yoktur. İlahiyat Fakültesi akademik yapılanma bakımından üç bölümden meydana gelmektedir.Temel İslam Bilimleri Bölümü:Tefsir, Hadis, Kelam, İslam Hukuku, İslam Mezhepleri Tarihi, Tasavvuf, Arap Dili ve Belagati Anabilim dallarından oluşmaktadır. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü: Felsefe Tarihi, İslam Felsefesi, Din Felsefesi, Mantık, Din Psikolojisi, Din Sosyolojisi, Din Eğitimi ve Dinler Tarihi Anabilim dallarından oluşmaktadır. İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü: İslam Tarihi, Türk-İslam Sanatları Tarihi, Türk-İslam Edebiyatı, Türk Din Musikisi Anabilim dallarından oluşmaktadır. Fakültemizde 2001 yılından beri yılda iki sayı olmak üzere Ulusal Hakemli nitelikte Ç.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi yayımlanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. 


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler aşağıdaki alanlarda istihdam edilmektedirler: 1- MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Ortaöğretim kurumlarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni, İmam Hatip Liselerinde meslek dersleri öğretmeni olabilmektedirler. 2- DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Diyanet işleri başkanlığında İmam-Hatip, Müezzin-Kayyım, Müftü, Vâiz ve Kur`an Kursu öğretmeni gibi temel hizmet alanlarının yanında, hizmet içi eğitim kurslarında öğretmen, din işleri yüksek kurulunda uzman, yurd dışında dînî ateşe, din müşâviri gibi Diyânet İşleri Başkanlığının muhtelif mevkilerinde görev alabilmektedirler. 3- ÜNİVERSİTELER Üniversitelerin İlahiyat Fakültelerinde ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde akademisyen olabilmektedirler. 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023866

Qualification Title
Theology Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyÇukurova University
Awarding Body ContactÇukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.cu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasReligion and theology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023866


Qualification Title
Theology Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Çukurova University

Awarding Body Contact
Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address