Yeterlilik Kodu | TR0030029331 | |
Yeterlilik Adı | İlahiyat Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciye her bir ders için bir başarı notu verilir. Başarı notu, öğrencilerin derslerden aldıkları dönem sonu notlarından hareketle şu şekilde hesaplanır: 90-100 puan: AA 85-89 puan: BA 80-84 puan: BB 70-79 puan: CB 60-69 puan: CC 55-59 puan: DC 50-54 puan: DD 40-49 puan: FD 0-39 puan: FF Yeterli: YE Yetersiz: YS Devamsız: DS a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenci yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) yoluyla gerçekleştirilmektedir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Bunun yanı sıra yurtdışında ikamet eden, Türk ve Akraba Topluluklarında yaşayan ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan adaylar YÖS dışında kabul edilen uluslararası sınavlardan Bakalorya (IB), Abitur, Fransız Bakaloryası, Matura, Maturita belgelerinden birine sahip olmaları halinde öğrenci olarak kabul edilebilmektedir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.Bu bölüm, yüksek öğretimde İlahiyat bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlahiyat Fakültesi’nden mezun olan öğrencilerimiz, Üniversitemizdeki Pedagojik Formasyon derslerinden sonra İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni ve diğer orta dereceli okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Diyanet işleri Başkanlığı’nda müftülük, vaizlik, imamlık vb. din hizmetlerinde de istihdam edilebilmektedirler. Zorunlu olarak bir Batı dili ve Arapça yanında; ayrıca seçmeli olarak Osmanlı Türkçesi, Paleografi, Epigrafi, Farsça vb. dersleri de alan öğrencilerimiz birçok kamu kurumlarında görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030029331
Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.
- İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
- Temel dini metinleri anlar.
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapça bilir.
- İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir
- Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir
- Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
- İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahiptir.
- Türk İslam Edebiyatı ve sanatları hakkında genel bilgi sahibidir.
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir.
- Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
- Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve incelemelerinde bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
- İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
- Sosyal ve kültürel gelişmeler paralelinde milli, dini ve ahlaki değerleri ve erdemleri içselleştirir.
- Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun davranır.
- Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler.
- Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır.
- Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır.
- İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanlarındaki birikimi kullanır.
- Din, bilim ve felsefe alanlarında mevcut birikimi yeniden düzenler.
- Kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dili kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahiptir.
- Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar.
- İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilir
- Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.
Öğrenciye her bir ders için bir başarı notu verilir. Başarı notu, öğrencilerin derslerden aldıkları dönem sonu notlarından hareketle şu şekilde hesaplanır: 90-100 puan: AA 85-89 puan: BA 80-84 puan: BB 70-79 puan: CB 60-69 puan: CC 55-59 puan: DC 50-54 puan: DD 40-49 puan: FD 0-39 puan: FF Yeterli: YE Yetersiz: YS Devamsız: DS a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.
Öğrenci yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) yoluyla gerçekleştirilmektedir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Bunun yanı sıra yurtdışında ikamet eden, Türk ve Akraba Topluluklarında yaşayan ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan adaylar YÖS dışında kabul edilen uluslararası sınavlardan Bakalorya (IB), Abitur, Fransız Bakaloryası, Matura, Maturita belgelerinden birine sahip olmaları halinde öğrenci olarak kabul edilebilmektedir.
İlahiyat Fakültesi’nden mezun olan öğrencilerimiz, Üniversitemizdeki Pedagojik Formasyon derslerinden sonra İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni ve diğer orta dereceli okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Diyanet işleri Başkanlığı’nda müftülük, vaizlik, imamlık vb. din hizmetlerinde de istihdam edilebilmektedirler. Zorunlu olarak bir Batı dili ve Arapça yanında; ayrıca seçmeli olarak Osmanlı Türkçesi, Paleografi, Epigrafi, Farsça vb. dersleri de alan öğrencilerimiz birçok kamu kurumlarında görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030029331 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |