Yeterlilik Kodu | TR0030219246 | |
Yeterlilik Adı | İlahiyat Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır. NOT ARALIĞI HARF NOTU KATSAYI DERECELER 90-100 AA 4,00 GEÇER 86-89 AB 3,75 GEÇER 81-85 BA 3,33 GEÇER 76-80 BB 3,00 GEÇER 70-75 BC 2,75 GEÇER 65-69 CB 2,33 GEÇER 60-64 CC 2,00 GEÇER 57-59 CD 1,75 GEÇER 54-56 DC 1,33 GEÇER 50-53 DD 1,00 GEÇER 0-49 FF 0,00 GEÇMEZ F1 GEÇMEZ, DEVAMSIZ F2 GEÇMEZ, SINAVA GİRMEDİ G GEÇER (Kredisiz Dersler) K GEÇMEZ (Kredisiz Dersler) Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasını olan öğrencinin; Yüksek Öğretim Kurumunun düzenlemiş olduğu üniversiteye giriş sınavından yeterli puanı alarak sıralamaya tabi tutulduktan sonra alınacak öğrenci kontenjan sayısının içerisinde yer bulması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Programda ön görülen zorunlu ve seçmeli dersleri alarak gerekli krediyi tamamlayanlar mezuniyet diplomasını almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı tamamlayanlar, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde İmam Hatip Liselerinde Meslek Dersleri Öğretmenliği, İlk ve orta öğretim kurumlarında Din Kltürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyeysinde İmam, vaiz, müftü, Kur an Kursu Öğreticiliğinin yanısıra çeşitli idari görevlerde istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219246
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
- Alanıyla ilgili temel kaynak eserleri okuyup anlama ve yorumlayabilme yetisini kazanır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
- İlahiyat alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
- Alanıyla ilgili karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumlu olduğu kitlenin öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
- İlahiyat alanındaki çeşitli mesleki, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
- Örgün ve yaygın din eğitimi-öğretimi veya din hizmetleri alanında temel ilahiyat bilgisine sahip olur, bireysel ve toplumsal ihtiyaçlara cevap verir.
- Dinin tarihi ve çağdaş tezahürleri arasında karşılaştırma yapar ve bunları güncel olarak yorumlar.
- Dini, ahlaki ve toplumsal değerleri gözetir. Mesleki ehliyet ve temsil yeteneği kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav ve final sınavı yapılır.
NOT ARALIĞI HARF NOTU KATSAYI DERECELER
90-100 AA 4,00 GEÇER
86-89 AB 3,75 GEÇER
81-85 BA 3,33 GEÇER
76-80 BB 3,00 GEÇER
70-75 BC 2,75 GEÇER
65-69 CB 2,33 GEÇER
60-64 CC 2,00 GEÇER
57-59 CD 1,75 GEÇER
54-56 DC 1,33 GEÇER
50-53 DD 1,00 GEÇER
0-49 FF 0,00 GEÇMEZ
F1 GEÇMEZ,
DEVAMSIZ F2 GEÇMEZ,
SINAVA GİRMEDİ
G GEÇER (Kredisiz Dersler)
K GEÇMEZ (Kredisiz Dersler)
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasını olan öğrencinin; Yüksek Öğretim Kurumunun düzenlemiş olduğu üniversiteye giriş sınavından yeterli puanı alarak sıralamaya tabi tutulduktan sonra alınacak öğrenci kontenjan sayısının içerisinde yer bulması gerekmektedir.
Programı tamamlayanlar, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde İmam Hatip Liselerinde Meslek Dersleri Öğretmenliği, İlk ve orta öğretim kurumlarında Din Kltürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyeysinde İmam, vaiz, müftü, Kur an Kursu Öğreticiliğinin yanısıra çeşitli idari görevlerde istihdam edilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219246 | |
Qualification Title | İlahiyat Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Use and analyse theoretical and practical knowledge derived from Theology in educational/academic environments, research and public service. Derive skills in reading comprehension and interpretation of basic sources related field from knowledge of Theology. Evaluate critically the acquired knowledge and skills, design plans for individual and institutional development. Perform interdisciplinary research on Theology. Work effectively as an individual, in teams together with the capacity to undertake to solve contemporary challenges facing Theology. Determine the learning requirements of people interested in religious education and guide the learning process. Participate in a wide variety of vocational, social, cultural and art activities in the field of Theology. Communicate effectively with the academic world of theology and with society at large as using a foreign language. Acquire basic theological knowledge in the field of formal and informal religious education or religious services and answer to individual and social needs. Compare contemporary religious reflections with historical religious reflections and interpret them effectively. Gives more respect to religious, moral and social values. Gains professional representation ability. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. SCORE GRADES Coefficients 90-100 AA 4,00 86-89 AB 3,75 81-85 BA 3,33 76-80 BB 3,00 70-75 BC 2,75 65-69 CB 2,33 60-64 CC 2,00 GEÇER 57-59 CD 1,75 54-56 DC 1,33 50-53 DD 1,00 0-49 FF 0,00 F1 F2 G K To achieve a minimum grade point average of 60 out of 100 in order to successfully complete all of the courses in the program (240 ECTS in total). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | To achieve a minimum grade point average of 60 out of 100 in order to successfully complete all of the courses in the program (240 ECTS in total). The students studying in this program are required to have a Cumulative Grade Points Average (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Theology programme attain various career opportunities as follows: They can choose to be academicians at universities. They can become Arabic instructors at universities. They can work as teachers of Arabic, Qur an or similar religious subjects only at the primary, secondary and high schools affiliated with Ministry of Turkish National Education. They can pursue their careers opting in one of various oppurtunities within the presidency of the religious affairs such as imams, preachers or teachers at Qur anic Courses. They can work in the media, newspaper or television networks, cinema sector, journalism and advertising. They can also find jobs in the areas of tourism (especially in the Hajj and Umrah travel agencies), public relations, international relations, and human resources. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219246
Use and analyse theoretical and practical knowledge derived from Theology in educational/academic environments, research and public service. Derive skills in reading comprehension and interpretation of basic sources related field from knowledge of Theology. Evaluate critically the acquired knowledge and skills, design plans for individual and institutional development. Perform interdisciplinary research on Theology. Work effectively as an individual, in teams together with the capacity to undertake to solve contemporary challenges facing Theology. Determine the learning requirements of people interested in religious education and guide the learning process. Participate in a wide variety of vocational, social, cultural and art activities in the field of Theology. Communicate effectively with the academic world of theology and with society at large as using a foreign language. Acquire basic theological knowledge in the field of formal and informal religious education or religious services and answer to individual and social needs. Compare contemporary religious reflections with historical religious reflections and interpret them effectively. Gives more respect to religious, moral and social values. Gains professional representation ability.
Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. SCORE GRADES Coefficients 90-100 AA 4,00 86-89 AB 3,75 81-85 BA 3,33 76-80 BB 3,00 70-75 BC 2,75 65-69 CB 2,33 60-64 CC 2,00 GEÇER 57-59 CD 1,75 54-56 DC 1,33 50-53 DD 1,00 0-49 FF 0,00 F1 F2 G K To achieve a minimum grade point average of 60 out of 100 in order to successfully complete all of the courses in the program (240 ECTS in total).
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Graduates of Theology programme attain various career opportunities as follows: They can choose to be academicians at universities. They can become Arabic instructors at universities. They can work as teachers of Arabic, Qur an or similar religious subjects only at the primary, secondary and high schools affiliated with Ministry of Turkish National Education. They can pursue their careers opting in one of various oppurtunities within the presidency of the religious affairs such as imams, preachers or teachers at Qur anic Courses. They can work in the media, newspaper or television networks, cinema sector, journalism and advertising. They can also find jobs in the areas of tourism (especially in the Hajj and Umrah travel agencies), public relations, international relations, and human resources.
Qualification is continuous