Yeterlilik Kodu | TR0030220470 | |
Yeterlilik Adı | İlahiyat Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Fakültemiz programının amacı, genel olarak Din ve Temel İslam Bilimleri alanında, objektif ve ilmi esaslar çerçevesinde araştırmalar yapmayı, bilgi üretmeyi, bunları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşmayı başaracak; bilgili, yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip elemanlar yetiştirmektir. İlahiyat Fakültesi dini araştırmalar alanında lisans düzeyinde eğitim ve araştırma programları sunar. Dinin evrensel ve özgün değerleri hakkında akademik ölçütlere uygun bilgi üreten, bu bilgileri doğru ve etkin biçimde aktaran, İslami değerlere ve çağın ihtiyaçlarına uygun biçimde yorumlayan, yaptığı araştırmalar ve yetiştirdiği ilahiyatçılarla toplumsal, dinî ve ahlakî, meselelerde İslami-insani değerlere uygun çözümler üreten, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkili ve saygın bir kurum olmak. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her yarı yılda her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Nihai değerlendirme Ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Teorik derslerde yazılı sınav uygulanırken pratik derslerde uygulamaya dayalı sınav yapılmaktadır. Dersin özelliğine göre uygun olan yöntem kullanılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler İlahiyat lisans diploması almaya hak kazanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler İlahiyat lisans diploması almaya hak kazanır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, asgari 240 AKTS sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fakültemiz mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullar bünyesinde ilk ve orta dereceli okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni, Diyanet İşleri Başkanlığının merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında müftü, müftü yardımcısı, vaiz, vaize, Kuran Kursu öğreticisi, imam ve müezzin olabilmektedirler. Lisansüstü öğrenime devam etmeleri halinde İlahiyat Fakültelerinde öğretim elemanı olma imkânına sahiptirler. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda ilahiyatçı unvanı ile çeşitli din hizmetlerini yürütebilmekte veya danışmanlık yapabilmektedirler. Ayrıca Osmanlıca ve Arapça dillerinde uzmanlaştıkları takdirde Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğüne bağlı arşivlerde veya özel arşivlerde görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220470
ISCO:08
ISCO:08
Fakültemiz programının amacı, genel olarak Din ve Temel İslam Bilimleri alanında, objektif ve ilmi esaslar çerçevesinde araştırmalar yapmayı, bilgi üretmeyi, bunları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşmayı başaracak; bilgili, yetenekli ve eleştirel düşünme becerisine sahip elemanlar yetiştirmektir. İlahiyat Fakültesi dini araştırmalar alanında lisans düzeyinde eğitim ve araştırma programları sunar. Dinin evrensel ve özgün değerleri hakkında akademik ölçütlere uygun bilgi üreten, bu bilgileri doğru ve etkin biçimde aktaran, İslami değerlere ve çağın ihtiyaçlarına uygun biçimde yorumlayan, yaptığı araştırmalar ve yetiştirdiği ilahiyatçılarla toplumsal, dinî ve ahlakî, meselelerde İslami-insani değerlere uygun çözümler üreten, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkili ve saygın bir kurum olmak.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İlahiyat alanında temel kaynakları tanır/bilir/kullanır, terminolojiye/kavramlara sahip olur ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir
- Eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygun yöntemler ile teknolojik araç-gereçleri seçer ve kullanır
- Klasik ve güncel dini meselelerin tanımlama, araştırma, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir; ulaştığı bulgu ve verileri analiz eder sentezler
- Egitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında bireysel ve inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
- Türkçenin yanı sıra Arapça dilinde İlahiyat alanındaki temel sözlü/yazılı iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir
- Kendini motive edebilme, kendini sürekli yenileme ve zaman yönetimi becerilerine sahiptir
- Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; sosyal illetişim becerelerine sahiptir
- Fakültede edindiği bilgiler doğrultusunda davranır, milli ve manevi değerleri yaşayarak topluma örnek olur
- İslam kültür, sanat ve medeniyetini tanır ve bu mirasa sahip çıkar. Kültürel gerçeklikleri dikkate alan bir yaklaşımla dini anlayış ve uygulamaların muhtemel etkilerini değerlendirir
- Yeniliğe açık ve farklılıklara saygılı bir tutumla hayatın değişen koşullarına uyum sağlar
- İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her yarı yılda her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Nihai değerlendirme Ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Teorik derslerde yazılı sınav uygulanırken pratik derslerde uygulamaya dayalı sınav yapılmaktadır. Dersin özelliğine göre uygun olan yöntem kullanılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler İlahiyat lisans diploması almaya hak kazanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Fakültemiz mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullar bünyesinde ilk ve orta dereceli okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni, Diyanet İşleri Başkanlığının merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında müftü, müftü yardımcısı, vaiz, vaize, Kuran Kursu öğreticisi, imam ve müezzin olabilmektedirler. Lisansüstü öğrenime devam etmeleri halinde İlahiyat Fakültelerinde öğretim elemanı olma imkânına sahiptirler. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda ilahiyatçı unvanı ile çeşitli din hizmetlerini yürütebilmekte veya danışmanlık yapabilmektedirler. Ayrıca Osmanlıca ve Arapça dillerinde uzmanlaştıkları takdirde Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğüne bağlı arşivlerde veya özel arşivlerde görev yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220470 | |
Qualification Title | İLAHİYAT Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Recognizes/knows/uses basic sources in the field of theology, has terminology/concepts and has command of inter-conceptual relations. Selects and uses appropriate methods and technological tools in the fields of education, research and community service. Has the ability to define, research, interpret and solve classical and contemporary religious issues; analyzes and synthesizes the findings and data he has reached. Works independently and takes initiative, or takes responsibility as a team member, in the fields of education, research and community service In addition to Turkish, he has basic oral / written communication / rhetoric and expression skills in the field of Arabic Theology. Has self-motivation, self-renewal and time management skills. Participates in various social, cultural and artistic activities; have social communication skills. He acts in line with the knowledge he has acquired in the faculty and sets an example for the society by living national and spiritual values. It recognizes the culture, art and civilization of Islam and protects this heritage. Evaluates the possible effects of religious understanding and practices with an approach that takes into account cultural realities. 91 / 5.000 Çeviri sonuçları It adapts to the changing conditions of life with an attitude that is open to innovation and respectful to differences. Makes interdisciplinary research, analysis, interpretation and analysis by establishing relations with theology sub-branches and other fields of science. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester, a midterm and a final exam are held for each course. Final evaluation is calculated by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. Practical exams are applied in practical courses while applying theoretical exams. According to the characteristics of the course, the appropriate method is used. Students who have successfully completed all 8-semester courses (total 240 ECTS) and have a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a Bachelor of Theology degree. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration . | |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all 8-semester courses (total 240 ECTS) and have a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a Bachelor of Theology degree. Students who successfully completed their 240 ECTS program of study and hold a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Education can be within the official and private schools in the primary and secondary schools in the primary and secondary schools of Religious Culture and Ethics of Imam Hatip High School Vocational Lessons Teacher, Directorate of Religious Affairs, central and provincial organizations, the mufti, mufti assistant, preacher, preacher, The teacher of the Coron, imam and muezzin. If they continue their postgraduate education, they have the opportunity to be an instructor in the Faculty of Theology. They can carry out various religious services or consultancy in various institutions and organizations with the title of theologian. In addition, if they specialize in Ottoman and Arabic languages, they can work in archives or private archives attached to the General Directorate of State Archives. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220470
Recognizes/knows/uses basic sources in the field of theology, has terminology/concepts and has command of inter-conceptual relations. Selects and uses appropriate methods and technological tools in the fields of education, research and community service. Has the ability to define, research, interpret and solve classical and contemporary religious issues; analyzes and synthesizes the findings and data he has reached. Works independently and takes initiative, or takes responsibility as a team member, in the fields of education, research and community service In addition to Turkish, he has basic oral / written communication / rhetoric and expression skills in the field of Arabic Theology. Has self-motivation, self-renewal and time management skills. Participates in various social, cultural and artistic activities; have social communication skills. He acts in line with the knowledge he has acquired in the faculty and sets an example for the society by living national and spiritual values. It recognizes the culture, art and civilization of Islam and protects this heritage. Evaluates the possible effects of religious understanding and practices with an approach that takes into account cultural realities. 91 / 5.000 Çeviri sonuçları It adapts to the changing conditions of life with an attitude that is open to innovation and respectful to differences. Makes interdisciplinary research, analysis, interpretation and analysis by establishing relations with theology sub-branches and other fields of science.
Each semester, a midterm and a final exam are held for each course. Final evaluation is calculated by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. Practical exams are applied in practical courses while applying theoretical exams. According to the characteristics of the course, the appropriate method is used. Students who have successfully completed all 8-semester courses (total 240 ECTS) and have a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to receive a Bachelor of Theology degree.
(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .
Graduates of the Faculty of Education can be within the official and private schools in the primary and secondary schools in the primary and secondary schools of Religious Culture and Ethics of Imam Hatip High School Vocational Lessons Teacher, Directorate of Religious Affairs, central and provincial organizations, the mufti, mufti assistant, preacher, preacher, The teacher of the Coron, imam and muezzin. If they continue their postgraduate education, they have the opportunity to be an instructor in the Faculty of Theology. They can carry out various religious services or consultancy in various institutions and organizations with the title of theologian. In addition, if they specialize in Ottoman and Arabic languages, they can work in archives or private archives attached to the General Directorate of State Archives.
Qualification is continuous