Yeterlilik Kodu

TR0030023121

Yeterlilik Adı
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alanındaki problemleri tanımlayabilir, sistemli bir şekilde analiz edebilir ve bu problemler için çözüm üretebilirler.
  • İletişim, tasarım ve yönetim alanlarından bilgileri disiplinlerarası bir yaklaşımla tanıyabilir ve karşılaştırabilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimindeki davranışsal dinamiklerin önemini kavrayabilir ve insan yönetimine ilişkin sorunları çözebilirler.
  • Pazar talepleriyle uyumlu olarak iletişim süreçlerini yönetirken ve yürütürken tasarım odaklı bir düşünme yapısı doğrultusunda hareket edebilirler.
  • İletişim tasarımı süreçlerini yönetirken yenilikçi yönetim yöntem ve teknikleri uygulayabilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alnında iş fikirlerini gerçekleştirirken girişimcilik yetkinliklerini kullanabilrler.
  • İletişim, tasarım ve yönetim teorileri, kavramları ve araçlarını kullanarak, sosyal sorumluluğa ilişkin görevleri etik ve kalite standartları dahilinde sergileyebilirler.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Güncel enformasyon teknolojileri gibi araştırma ve iletişim araçlarından faydalanarak teori ve pratiği birleştiren global ve kültürel bir düşünce yapısı sergileyebilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alanında varolan teori ve kavramları yenilikçi çözümler üretebilmek için eleştirebilir ve geliştirebilirler.
  • Yazılı, sözel ve görsel iletişim becerileri edinerek etkili iletişimin önemini kavrayabilirler.
  • Tasarımcılar, iletişimciler ve son kullanıcılar arasındaki iletişim sürecini tartışabilirler.

 

Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • (4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar iletişim tasarımı ve yönetimi alanında girişimci olabilmenin yanı sıra, tasarım bölüm yöneticisi, marka yöneticisi, yaratıcı müdür, tasarım müdürü, tasarım stratejisti, tasarım araştırmacısı olarak endüstriyel tasarım, moda tasarımı, grafik tasarım, etkileşim tasarımı, arayüz tasarımı, enformasyon tasarımı, deneyim tasarımı, mimarlık ve mühendislik sektör ve iş alanlarında çalışma imkanı bulabileceklerdir.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023121


Yeterlilik Adı
İletişim Tasarımı ve Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alanındaki problemleri tanımlayabilir, sistemli bir şekilde analiz edebilir ve bu problemler için çözüm üretebilirler.
  • İletişim, tasarım ve yönetim alanlarından bilgileri disiplinlerarası bir yaklaşımla tanıyabilir ve karşılaştırabilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimindeki davranışsal dinamiklerin önemini kavrayabilir ve insan yönetimine ilişkin sorunları çözebilirler.
  • Pazar talepleriyle uyumlu olarak iletişim süreçlerini yönetirken ve yürütürken tasarım odaklı bir düşünme yapısı doğrultusunda hareket edebilirler.
  • İletişim tasarımı süreçlerini yönetirken yenilikçi yönetim yöntem ve teknikleri uygulayabilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alnında iş fikirlerini gerçekleştirirken girişimcilik yetkinliklerini kullanabilrler.
  • İletişim, tasarım ve yönetim teorileri, kavramları ve araçlarını kullanarak, sosyal sorumluluğa ilişkin görevleri etik ve kalite standartları dahilinde sergileyebilirler.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Güncel enformasyon teknolojileri gibi araştırma ve iletişim araçlarından faydalanarak teori ve pratiği birleştiren global ve kültürel bir düşünce yapısı sergileyebilirler.
  • İletişim tasarımı ve yönetimi alanında varolan teori ve kavramları yenilikçi çözümler üretebilmek için eleştirebilir ve geliştirebilirler.
  • Yazılı, sözel ve görsel iletişim becerileri edinerek etkili iletişimin önemini kavrayabilirler.
  • Tasarımcılar, iletişimciler ve son kullanıcılar arasındaki iletişim sürecini tartışabilirler.

 


Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • (1) Lise diploması
  • (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  • (4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  • (5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar iletişim tasarımı ve yönetimi alanında girişimci olabilmenin yanı sıra, tasarım bölüm yöneticisi, marka yöneticisi, yaratıcı müdür, tasarım müdürü, tasarım stratejisti, tasarım araştırmacısı olarak endüstriyel tasarım, moda tasarımı, grafik tasarım, etkileşim tasarımı, arayüz tasarımı, enformasyon tasarımı, deneyim tasarımı, mimarlık ve mühendislik sektör ve iş alanlarında çalışma imkanı bulabileceklerdir.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023121

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Identify and systematically analyze problems regarding communication design and management, and formulate solutions for these problems.
  2. Recognize and compare knowledge from communication, design and management fields with an interdisciplinary approach.
  3. Recognize the significance of behavioral dynamics in communication design and management to solve problems with regard to people management.
  4. Employ a design-thinking mindset in operating and managing communication processes in alignment with market demands.
  5. Apply innovative management methods and techniques while managing processes in communication design.
  6. Use entrepreneurial competencies to actualize business ideas in relation to communication design and management.
  7. Perform socially responsible tasks within rules of ethics and standards of quality by using communication, design and management theories, concepts and tools.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Demonstrate both global and locally responsive mindsets in integration of theory and practice by employing research and communication tools, i.e. recent information technologies.
  2. Criticize and modify existing theory and concepts in the communication design and management field to formulate applicable innovative solutions.
  3. Recognize the significance of effective communication by acquiring written, oral and visual communication skills.
  4. Discuss the communication process between designers, communicators and end-users.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) (5) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site

Conditions for SuccessA student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Occupational opportunities of the gradutes cover positions such as brand managers, creative directors, design directors, design strategists, and design researchers within industrial design, fashion design, graphic design, interaction design, interface design, information design, experience design, architecture and engineering industries.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030023121


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Identify and systematically analyze problems regarding communication design and management, and formulate solutions for these problems.
  2. Recognize and compare knowledge from communication, design and management fields with an interdisciplinary approach.
  3. Recognize the significance of behavioral dynamics in communication design and management to solve problems with regard to people management.
  4. Employ a design-thinking mindset in operating and managing communication processes in alignment with market demands.
  5. Apply innovative management methods and techniques while managing processes in communication design.
  6. Use entrepreneurial competencies to actualize business ideas in relation to communication design and management.
  7. Perform socially responsible tasks within rules of ethics and standards of quality by using communication, design and management theories, concepts and tools.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Demonstrate both global and locally responsive mindsets in integration of theory and practice by employing research and communication tools, i.e. recent information technologies.
  2. Criticize and modify existing theory and concepts in the communication design and management field to formulate applicable innovative solutions.
  3. Recognize the significance of effective communication by acquiring written, oral and visual communication skills.
  4. Discuss the communication process between designers, communicators and end-users.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) High School Diploma (2) Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (3) Certificate of Istanbul Bilgi University English Language Exam (BILET) or acceptable score of TOEFL or similar internationally recognised exams (4) For graduates of short-cycle degree programmes from the same or related fields of studies of vocational schools (MYOs), placement through a nation-wide Vertical Transfer Examination (Dikey Geçiş Sınavı) (5) For foreign students, placement by direct applications of candidates to the university and assessment by the university within the frameworks of the publicly available national and institutional regulations published on the university’s web site


Conditions for Success
A student is required to complete 240 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Occupational opportunities of the gradutes cover positions such as brand managers, creative directors, design directors, design strategists, and design researchers within industrial design, fashion design, graphic design, interaction design, interface design, information design, experience design, architecture and engineering industries.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address