Yeterlilik Kodu | TR0030219422 | |
Yeterlilik Adı | İletişim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | İletişim (Disiplinlerarası) Yüksek Lisans Bölümünde Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisansüstü öğrencilerinin mezuniyet için en az 21 kredilik ders yüklerini 100 tam not üzerinden en az 70(4,00 üzerinden 2,50)genel ortalaması ile başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir. Yüksek Lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına ve tez danışmanınca ilgili Anabilim/Ana Sanat Dalı Başkanlığına her bir öğrenci için açılması önerilen ve Enstitü Kurulu kararı ile açılan “Uzmanlık Alanı” adlı derse kayıt yaptırmak zorundadır. Bu derslere ilişkin ilkeler Enstitü Kurulu’nca kararlaştırılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından uygulanır. Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinlerarası İletişim Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olacak adaylar kamu ve özel sektörde kurumların iletişim ihtiyaç ve sorunlarına yanıt verebilecek “kurumsal iletişim yöneticisi”, “içerik yöneticisi”, “kampanya yöneticisi” gibi uzmanlık alanlarında istihdam edilebilecekken, araştırma odaklı çalışmak isteyenler için akademik kariyer olanakları söz konusu olabilecektir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219422
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
İletişim (Disiplinlerarası) Yüksek Lisans Bölümünde Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- İşletme, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi, yeni iletişim teknolojileri, araştırma ve istatistik ve benzer alanlardaki bilgileri iletişim disiplinine uygulayabilme,
- İletişim disiplininin ve ilişkili reklamcılık, halkla ilişkiler ve pazarlama alanlarının temel kavramlarını anlayıp disiplinlerarası ilişki kurabilme,
- İletişim disiplini ile ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve denetleyebilme,
- Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları iletişim alanında kullanabilme ,
- Profesyonel yaşamda ilişki yönetimi süreçlerini tanımlama, modelleme, analiz edebilme ve tasarlayabilme ,
- Bilimsel yazım kurallarına hakim olma, akademik değerlendirme ve üretim yapabilme ,
- Meslek etik ilkelerinin farkında oluş ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme ,
- İletişimin her türünde farklılıkları (cinsiyet, yaş, kültür, kişilik vb.) tanımlayabilme ,
- Kurumsal iletişim, kurumsal itibar, değer, sosyal sorumluluk, algılama gibi kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme ,
- Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme ,
- Sosyal ve profesyonel yaşamda karşılaşılabilecek iletişim problemlerine ilişkin görüş ve çözüm önerilerini analiz edebilme ve tartışabilme ,
- İletişim bilimleri alanında teorik ve uygulamalı çalışmaları yürütebilme; bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlama.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan Ders Öğretim Planı nda tanımlanmıştır.
- Sınavlar, değerlendirme ve notlandırmalar Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre yapılır. Güncel yönetmelik aşağıdaki bağlantıda bulunmaktadır. https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf
- Lisansüstü öğrencilerinin mezuniyet için en az 21 kredilik ders yüklerini 100 tam not üzerinden en az 70(4,00 üzerinden 2,50)genel ortalaması ile başarı ile tamamlamış olmaları ve tezlerini savunmuş olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak,
- ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
- Yüksek Lisans programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde yabancı dil sınavına alınırlar. Adayların yabancı dil ve mülakatlarının değerlendirilmesi, Anabilim Dalı Kurulu’nun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, beş ya da en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır. Yabancı dil sınavında başarı notu tam notun %60’tır.
- Yüksek lisans öğrenimine kabulde başarı notu; ALES standart puanının %70 i ve mülakat puanının %30 u alınarak hesaplanır. Mülakat, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek adaya mülakat notu verilir. Mülakat notu, 60’ın altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
Disiplinlerarası İletişim Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olacak adaylar kamu ve özel sektörde kurumların iletişim ihtiyaç ve sorunlarına yanıt verebilecek “kurumsal iletişim yöneticisi”, “içerik yöneticisi”, “kampanya yöneticisi” gibi uzmanlık alanlarında istihdam edilebilecekken, araştırma odaklı çalışmak isteyenler için akademik kariyer olanakları söz konusu olabilecektir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219422 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - İletişim (Disiplinlerarası) Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to apply knowledge in business, marketing, sociology, psychology, economics, political science, new communication technologies, research and statistics and similar fields to the communication discipline To be able to understand the basic concepts of the communication discipline and related advertising, public relations and marketing fields and establish interdisciplinary relationships. To be able to research, plan, implement and supervise the processes related to the communication discipline Gaining the ability to collect scientific data, analyze, reach results and use these results in the field of communication Ability to define, model, analyze and design relationship management processes in professional life Using scientific writing rules and making academic evaluation and production Being aware of professional ethical principles and having a sense of professional responsibility Ability to identify differences (gender, age, culture, personality, etc.) in all types of communication To be able to create a sustainable development and quality understanding for concepts such as corporate communication, corporate reputation, value, social responsibility, perception To be able to express scientific or research-based studies on current developments in the field of media and communication in written, verbal or visual formats to the interested receivers in a systematic way. To be able to analyze and discuss opinions and solution proposals about communication problems that may be encountered in social and professional life. To be able to carry out theoretical and applied studies in the field of communication sciences; observing scientific and ethical values and ensuring the dissemination of these values | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the Course Teaching Plan prepared by the relevant instructor / s and included in the information package. Exams, evaluations and grading are done according to Karabük University Postgraduate Education Regulation. The current regulation is available at the link below. https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf Graduate students must have successfully completed their course load of at least 21 credits for graduation, with an overall average of at least 70 out of 100 (2.50 out of 4.00) and defend their thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Graduate students must have successfully completed their course load of at least 21 credits for graduation, with an overall average of at least 70 out of 100 (2.50 out of 4.00) and defend their thesis. In order to qualify for the award of a Master’s Degree with thesis, a student must have completed - All courses with minimum 60 credits, - One seminar and pass its oral examination, -A thesis and to defend it sucsessfully, - Minimum GPA of 2.50/4.00 (65/100) and 120 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who will graduate from the Interdisciplinary Communication Masters Program with Thesis will be able to respond to the communication needs and problems of institutions in the public and private sectors. Those who can be employed in areas of expertise such as corporate communication manager , content manager , campaign manager and academic career opportunities may also be available for those who want to work with a research focus. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219422
To be able to apply knowledge in business, marketing, sociology, psychology, economics, political science, new communication technologies, research and statistics and similar fields to the communication discipline To be able to understand the basic concepts of the communication discipline and related advertising, public relations and marketing fields and establish interdisciplinary relationships. To be able to research, plan, implement and supervise the processes related to the communication discipline Gaining the ability to collect scientific data, analyze, reach results and use these results in the field of communication Ability to define, model, analyze and design relationship management processes in professional life Using scientific writing rules and making academic evaluation and production Being aware of professional ethical principles and having a sense of professional responsibility Ability to identify differences (gender, age, culture, personality, etc.) in all types of communication To be able to create a sustainable development and quality understanding for concepts such as corporate communication, corporate reputation, value, social responsibility, perception To be able to express scientific or research-based studies on current developments in the field of media and communication in written, verbal or visual formats to the interested receivers in a systematic way. To be able to analyze and discuss opinions and solution proposals about communication problems that may be encountered in social and professional life. To be able to carry out theoretical and applied studies in the field of communication sciences; observing scientific and ethical values and ensuring the dissemination of these values
The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the Course Teaching Plan prepared by the relevant instructor / s and included in the information package. Exams, evaluations and grading are done according to Karabük University Postgraduate Education Regulation. The current regulation is available at the link below. https://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf Graduate students must have successfully completed their course load of at least 21 credits for graduation, with an overall average of at least 70 out of 100 (2.50 out of 4.00) and defend their thesis.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Candidates who will graduate from the Interdisciplinary Communication Masters Program with Thesis will be able to respond to the communication needs and problems of institutions in the public and private sectors. Those who can be employed in areas of expertise such as corporate communication manager , content manager , campaign manager and academic career opportunities may also be available for those who want to work with a research focus.
Qualification is continuous