Yeterlilik Kodu | TR0030043255 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | İletişim ve Tasarımı (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Özyeğin Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ozyegin.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programın amaçları, iletişim tasarımı alanında teorik ve pratik olarak donanımlı, çeşitli teknolojik platformlar için çoklu ortam ürünleri oluşturma konusunda kaynaklı ve yenilikçi tasarımcılar olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, tasarım yönetimi ve girişimcilik konularında uzmanlaşmış ve gelecek vizyonuna sahip olan öğrencilerin yetiştirilmesini de amaçlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.
Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | a) Kayıtlı olduğu lisans diploma programının mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri ve varsa ek yükümlülükleri başarı ile tamamlamak b) Mezuniyet için tamamladığı toplam kredi en az 240 AKTS kredisi olmak c) Mezuniyet not ortalaması en az 2,00 olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030043255
ISCO 08
ISCO 08
Programın amaçları, iletişim tasarımı alanında teorik ve pratik olarak donanımlı, çeşitli teknolojik platformlar için çoklu ortam ürünleri oluşturma konusunda kaynaklı ve yenilikçi tasarımcılar olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, tasarım yönetimi ve girişimcilik konularında uzmanlaşmış ve gelecek vizyonuna sahip olan öğrencilerin yetiştirilmesini de amaçlar.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur.
- Dijital teknolojinin görsel, mekânsal, ses ve hareket ile ilgili, interaktif ve zamansal elementlerini/özellikleri ile ilgili kavramlar ve dijital medya temelli işlerin yaratımı ve uygulamasındaki kullanım prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak.
- Zaman temelli ya da interaktif medyada içeriği düzenlemek için anlatı ve diğer bilgi/dil yapılarını anlamak; İçerik yapılarını teknolojik, sosyal ve kültürel sistemlere duyarlı şekillerde organize etme ve temsil etme becerisi sahibi olmak.
- Çeşitli teknolojilerin (donanım ve yazılım) özelliklerini ve kapasitelerini; belirli anlamlı, işlevsel ve stratejik uygulamalara uygunluklarını; daha geniş bağlamlarda ve sistemlerdeki pozisyonlarını, bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini anlamak.
- Dijital temelli sanat ve tasarım stratejilerinin ( örneğin, görsel senaryo taslağı, kavramsal haritalama, senaryo ve personaların kullanılması) geliştirme ve koordinasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
- İnsan etkileşimlerinin ilgili yanlarını, çeşitli bağlamlarda (fiziksel, bilişsel, sosyal, politik ve ekonomik) ve teknoloji aracılığı ile sağlanan iletişim, nesneler ve çevreler ile ilişkili olarak, analiz etme ve sentezleme becerisi sahibi olmak.
- Kullanıcı/izleyici merkezli dijital temelli iletişim, nesneler ve çevrelere ilişkin neyin kullanılabilir, kullanışlı, etkili ve arzu edilir olduğunu anlamak.
- Film, video, teknoloji, dijital sanat ve tasarım gibi alanlara ilişkin tarih, teori ve eleştiri bilgisi sahibi olmak.
- Takımlar içinde çalışma ve farklı disiplinlerde insanlar arasında işbirliği organize etme becerisi sahibi olmak.
- İletişim tasarımı becerilerini profesyonel kalitede dijital medya ürünleri yaratmak ve geliştirmek için kullanmak.
- Uzmanlık alanında profesyonel çalışmanın doğası hakkında temel bir anlayış kazanmak.
- Kariyerlerinin gelişimi ve ilerlemesinde yardımcı olacak, doğal olarak uzmanlık alanlarında profesyonel çalışmaya katılmak için gerekli olan iletişim, sunum yapma ve işletmecilik becerilerini içeren, becerileri edinmek.
- Genel olarak ya da özelde sanat/tasarım ile ilgili kişisel ilgi alanlarını incelemek.
- Sanat ve tasarımı içeren multidispliner konuları araştırmak.
- Sanat/tasarım bilgi ve becerilerini geniş bir çeşitlilikte, özellikle minimum öğretim üyesi rehberliği içeren ve tamamlanma sırasındaki değerlendirmeye önem verilen öğrenme aktiviteleri ile uygulamak.
- Açık ve etkili bir şekilde düşünme, konuşma ve yazma becerisi kazanmak ve kesinlik, inandırıcılık ve retorik güç ile iletişim kurmak.
- Kültür ve tarihi çeşitli perspektiflerden ele alabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İletişim yetkinliği
- Takım içinde çalışma yetkinliği
- Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık
- Yaşamboyu öğrenme yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği
- Etik davranış yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.
Not |
Katsayı |
A |
4,00 |
A- |
3,70 |
B+ |
3,30 |
B |
3,00 |
B- |
2,70 |
C+ |
2,30 |
C |
2,00 |
C- |
1,70 |
D+ |
1,30 |
D |
1,00 |
F |
0,00 |
Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.
Not |
Katsayı Açıklama |
S |
Başarılı |
U |
Başarısız |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030043255 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | B.S. in Communication Design (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Özyeğin University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.ozyegin.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The objectives of the program are to educate students to become resourceful and innovative designers in the field of communication design who are theoretically and practically equipped in creating multimedia products for diverse technological platforms, as well as adept in design management and entrepreneurship and most importantly who have a vision for the future. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The holder has the key competencies below at an advanced level:
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation. 2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.
The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | a) To successfully complete all of the courses listed in the graduation requirements and other requirements, if any, of the undergraduate program in which they are enrolled b) To have achieved at least 240 ECTS credits for graduation c) To have a minimum graduation grade point average of 2,00 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuously valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030043255
ISCO 08
ISCO 08
The objectives of the program are to educate students to become resourceful and innovative designers in the field of communication design who are theoretically and practically equipped in creating multimedia products for diverse technological platforms, as well as adept in design management and entrepreneurship and most importantly who have a vision for the future.
Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses.
- Have knowledge of the concepts related to the visual, spatial, sound and motion as well as interactive and temporal elements/features of digital technology and the principles for their use in the creation and application of digital media-based work.
- Understand of the narrative and other information/language structures for organizing content in time-based or interactive media; have ability to organize and represent content structures in ways that are responsive to technological, social, and cultural systems
- Understand the characteristics and capabilities of various technologies (hardware and software); their appropriateness for particular expressive, functional, and strategic applications; their positions within larger contexts and systems; and their influences on individuals and society.
- Be knowledgeble with the processes for the development and coordination of digitally-based art and design strategies (for example, storyboarding, concept mapping, and the use of scenarios and personas.)
- Have ability to analyze and synthesize relevant aspects of human interaction in various contexts (physical, cognitive, cultural, social, political, and economic) and with respect to technologically mediated communication, objects, and environments.
- Understand what is useful, usable, effective, and desirable with respect to user/audience-centered digitally-based communication, objects, and environments
- Be knowledgeable with history, theory, and criticism with respect to such areas as film, video, technology and digital art and design.
- Ability to work in teams and to organize collaborations among people from different disciplines.
- Use the communication design competencies in the creation and development of professional quality digital media productions.
- Gain a basic understanding of the nature of professional work in their major field.
- Acquire the skills necessary to assist in the development and advancement of their careers, normally including the development of competencies in communication, presentation, and business skills necessary to engage in professional practice in their major field
- Explore areas of individual interest related to art/design in general or to the major
- Explore multidisciplinary issues that include art and design.
- Practice synthesis of a broad range of art/design knowledge and skills, particularly through learning activities that involve a minimum of faculty guidance, where the emphasis is on evaluation at completion.
- Ability to think, speak, and write clearly and effectively, and to communicate with precision, cogency, and rhetorical force.
- Ability to address culture and history from a variety of perspectives.
The holder has the key competencies below at an advanced level:
- Communication competency
- Teamwork competency
- Awareness in Social Responsibility and Sustainability
- Lifelong learning competency
- Digital competency
- Awareness in various sectors
- Ethical behavior competency
- Entrepreneurship competency
- Data analysis competency
- Innovative and critical thinking competency
1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.
Letter |
Grade Point Equivalence |
A |
4,00 |
A- |
3,70 |
B+ |
3,30 |
B |
3,00 |
B- |
2,70 |
C+ |
2,30 |
C |
2,00 |
C- |
1,70 |
D+ |
1,30 |
D |
1,00 |
F |
0,00 |
The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.
Letter |
Grade Point Equivalence |
S |
Başarılı |
U |
Başarısız |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuously valid.