Yeterlilik Kodu

TR0030220431

Yeterlilik Adı
İletişim ve Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu KurumYalova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yalova.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)

İletişimin, estetik değerlerle birleştiği, İletişim Sanatları Bölümü uzman kadrosuyla kuram ve uygulamayı birleştiren bir eğitim olanağı sunmaktadır. Bölümümüzün amacı; ekip çalışmasına yatkın, disiplinler arası çalışabilen, farklı ve deneysel ürünler ortaya koyabilen, yeniliklere açık, çağdaş, öncü toplumsal, tarihsel ve kültürel bilince sahip, evrensel değerlere katkıda bulunan, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından izleyen,sorgulayan, uygulayan , araştıran, bütünleştiren iletişim sanatçıları yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanıyla ilgili temel kavramları, kuramları ve araştırma yöntemlerini kapsamlı olarak tartışır.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanını diğer bilim dalları (sosyoloji, iletişim teknolojisi, eğitim bilimleri, insan kaynakları, vb.) ile ilişkilendirerek alana disiplinler arası bir yaklaşım sunar.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.
  • İletişim, medya ve tasarım alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanıp; elde edilen verilerle uygulamaya yönelik çözüm önerileri geliştirir.
  • Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve medya ürünleri arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.
  • Yeni medya uygulamalarının bireyler, kitleler ve kültürler üzerindeki etkilerini inceler, tartışır ve karşılaştırır.
  • Sinemanın anlatım araçlarını kullanarak bir düşünceyi ifade eder ve kısa film, reklam filmi, tanıtım filmi, klip, belgesel gibi çalışmaları bireysel ya da bir grup içinde gerçekleştirir.
  • Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretimsonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.
  • Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
  • Medya ürünlerinin ve tasarım çalışmalarının yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olur, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yalova Üniversites Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'ndeki koşullar esas alınacaktır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

İletişim Sanatları Bölümü'ne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile 50 öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İletişim Sanatları Bölümü'ne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İletişim Sanatları Bölümü'ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Başarma Şartlarıİletişim Sanatları Bölümü'nde öğrenciler mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmekle yükümlüdürler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İletişim Sanatları Bölümü’nden mezun olan öğrenciler;halkla ilişkiler uzmanı,reklam tasarımcısı/uzmanı,reklam metin yazarı, kurumsal iletişim koordinatörü, iletişim danışmanı,marka yöneticisi, yönetmen, program yapımcısı, senaryo yazarı gibi unvanları almaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220431


Yeterlilik Adı
İletişim ve Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yalova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)

İletişimin, estetik değerlerle birleştiği, İletişim Sanatları Bölümü uzman kadrosuyla kuram ve uygulamayı birleştiren bir eğitim olanağı sunmaktadır. Bölümümüzün amacı; ekip çalışmasına yatkın, disiplinler arası çalışabilen, farklı ve deneysel ürünler ortaya koyabilen, yeniliklere açık, çağdaş, öncü toplumsal, tarihsel ve kültürel bilince sahip, evrensel değerlere katkıda bulunan, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından izleyen,sorgulayan, uygulayan , araştıran, bütünleştiren iletişim sanatçıları yetiştirmektir. 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanıyla ilgili temel kavramları, kuramları ve araştırma yöntemlerini kapsamlı olarak tartışır.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanını diğer bilim dalları (sosyoloji, iletişim teknolojisi, eğitim bilimleri, insan kaynakları, vb.) ile ilişkilendirerek alana disiplinler arası bir yaklaşım sunar.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.
  • İletişim, medya, halkla ilişkiler ve tasarım alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.
  • İletişim, medya ve tasarım alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanıp; elde edilen verilerle uygulamaya yönelik çözüm önerileri geliştirir.
  • Medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve medya ürünleri arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.
  • Yeni medya uygulamalarının bireyler, kitleler ve kültürler üzerindeki etkilerini inceler, tartışır ve karşılaştırır.
  • Sinemanın anlatım araçlarını kullanarak bir düşünceyi ifade eder ve kısa film, reklam filmi, tanıtım filmi, klip, belgesel gibi çalışmaları bireysel ya da bir grup içinde gerçekleştirir.
  • Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretimsonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.
  • Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
  • Medya ürünlerinin ve tasarım çalışmalarının yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olur, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yalova Üniversites Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'ndeki koşullar esas alınacaktır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

İletişim Sanatları Bölümü'ne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile 50 öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İletişim Sanatları Bölümü'ne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İletişim Sanatları Bölümü'ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.


Başarma Şartları
İletişim Sanatları Bölümü'nde öğrenciler mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmekle yükümlüdürler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İletişim Sanatları Bölümü’nden mezun olan öğrenciler;halkla ilişkiler uzmanı,reklam tasarımcısı/uzmanı,reklam metin yazarı, kurumsal iletişim koordinatörü, iletişim danışmanı,marka yöneticisi, yönetmen, program yapımcısı, senaryo yazarı gibi unvanları almaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220431

Qualification Title
Awarding BodyYalova University
Awarding Body ContactYalova University
Awarding Body Urlhttp://www.yalova.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220431


Qualification Title

Awarding Body
Yalova University

Awarding Body Contact
Yalova University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address